MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008

zoeken in:
handsome_devil
1. Xiu Xiu - Boy Soprano
2. Saetia - Some Natures Catch No Plagues
3. Patrick Wolf - The Childcatcher
4. Captain Beefheart & His Magic Band - Ella Guru
5. Paul Duncan - The Pendulum
6. BARR - The Song Is the Single
7. Chainsaw Paws - Songbird
8. Silver Daggers - Enter the King
9. Animal Collective - For Reverend Green
10. Dizzee Rascal - Sirens

Ik had nog een nummertje tegoed omdat mijn nominatie van Alela Diane er al eerder in stond, dus:

Joanna Newsom - The Sprout and the Bean

El Ninjo schreef:
(quote)

Ja en Nee...een compleet willekeurige loting heeft inderdaad z'n charme, van de andere kant is het met deze geplaatste loting ook weer eerlijker in die zin dat de sterkte van elke ladder nu evenrediger is verdeeld.
En wat betreft de afhankelijkheid van wie er online zijn, dat blijjf je zowiezo houden en dat kan altijd voor verrassingen zorgen.

Ja, maar 'eerlijker' komt er vooral op neer dat de lijst (aan de bovenkant) voorspelbaarder en saaier wordt.

Dat 2e punt noemde ik meer omdat dat stukje vorige keer ook al weg viel in de laatste ronde (met 4 nummers tegen elkaar). Die rondes bleven veel langer staan en daardoor wonnen bijna elke keer de nummers waarvan dat te verwachten was. Met de plaatsing van al die bovenste nummers dit keer neem je nog meer verrassing weg. Ik vind de top 100 ook het saaiste stuk van de lijst.

Koenr schreef:
(quote)

Ja, maar eerlijker komt er vooral op neer dat de lijst (aan de bovenkant) voorspelbaarder en saaier wordt.

Dat 2e punt noemde ik meer omdat dat stukje vorige keer ook al weg viel in de laatste ronde (met 4 nummers tegen elkaar), omdat die veel langer bleven staan en uiteindelijk bijna elke keer de nummers wonnen waarvan dat te verwachten was. Ik vind de top 100 dan ook het saaiste in de hele lijst.

Deze eerste ronde zal het - ondanks die plaatsing - toch wel mee vallen denk ik met de voorspelbaarheid. De nummers zijn geplaatst in grote groepen van 256 elk weer random door elkaar gegooid worden en vervolgens tegen elkaar loten. Dus dat zgn plaatsings effect valt best wel mee hoor.

Als ik zie welke "zgn. bekende (top) nummers" die je bovenaan zou kunnen verwachten nu laag staan omdat ze de vorige keer in de eerste ronde niet bij de bovenste 3 zaten...en dan niet eens omdat ze tegen andere "zgn. bekende (top) nummers" hadden geloot.
Mijn ervaring is ook dat het vaak veel afhangt v/h aantal genres in een ladder. Als je 1 nummer hebt wat afwijkt qua stijl, dan heeft dat goede kans om hoog te scoren.

De voorspelbaarheid hangt natuurlijk ook veel af van het aantal gebruikers wat mee gaat stemmen...wie weet gaat de ladder wel aan z´n eigen succes ten onder
Desondanks blijft de ladder toch redelijk onvoorspelbaar vind ik en met maar 6 uur stemtijd zullen er genoeg verrassingen blijven.

O.b.v deze 1e ronde worden de nummers trouwens verdeeld in 3 grote groepen van 768 (uit de 3e groep vallen dan nog wat nummers af).
Het is wel zo, daar heb je gelijk in, dat de voorspelbaarheid toeneemt naarmate we dan verder gaan met het verdelen v/d plaatsen verderop in de lijst dmv battles - dus de top wordt inderdaad steeds voorspelbaarder (voor mij niet direct synoniem met minder interessant, maar dat zal voor iedereen anders liggen).

Maar ik zie niet goed in hoe je dat echt kunt voorkomen. Ideeen voor een ander systeem (vanaf ronde 2 dan wel) blijven welkom....maar aan elk systeem zullen voor- en nadelen blijven kleven.

We zijn er....er zijn geen nieuwe inzendingen meer mogelijk.

El Ninjo schreef:
(quote)

Staat er ook al in

Deze dan:

Yann Tiersen - Loin des Villes

El Ninjo schreef:
Onderstaand lijstje van Dutch Viking ontvangen.

8. Los Lobos - Kiko and the Lavender Moon

Van deze weet ik zowiezo zeker dat ie al voorkomt in de lijst, die mag je nog even vervangen.

hanzie28 schreef:
(quote)

Deze dan:

Yann Tiersen - Loin des Villes

3x is scheepsrecht

El Ninjo schreef:

Deze eerste ronde zal het - ondanks die plaatsing - toch wel mee vallen denk ik met de voorspelbaarheid. De nummers zijn geplaatst in grote groepen van 256 elk weer random door elkaar gegooid worden en vervolgens tegen elkaar loten. Dus dat zgn plaatsings effect valt best wel mee hoor.

Het ging me er vooral om dat geen enkel nummer van de eerste 256 het in eerste instantie tegen een ander nummer uit de eerste 256 hoeft op te nemen. Zo wordt het sommige nummers wel erg makkelijk gemaakt. Los daarvan vind ik vrije loting sowieso veel leuker, ook in normale KO's, houdt het allemaal wat losser en verrassender.

El Ninjo schreef:
Als ik zie welke "zgn. bekende (top) nummers" die je bovenaan zou kunnen verwachten nu laag staan omdat ze de vorige keer in de eerste ronde niet bij de bovenste 3 zaten...en dan niet eens omdat ze tegen andere "zgn. bekende (top) nummers" hadden geloot.
Mijn ervaring is ook dat het vaak veel afhangt v/h aantal genres in een ladder. Als je 1 nummer hebt wat afwijkt qua stijl, dan heeft dat goede kans om hoog te scoren.

Als de juiste mensen online zijn wil dat nog wel eens lukken, maar bij hip-hop en electronic blijkt dit toch elke keer erg lastig. En zo'n beetje alle electronic nummers die toevallig een plekje bij de eerste 3 haalde in hun groepje, zijn daarna genadeloos weggestemd (bleven vaak op 0 of 1 stem hangen in de battles tussen 4 nummers). Maar goed hier is verder ook niks aan te doen, was ook niet echt een punt van kritiek.

De voorspelbaarheid hangt natuurlijk ook veel af van het aantal gebruikers wat mee gaat stemmen...wie weet gaat de ladder wel aan z´n eigen succes ten onder
Desondanks blijft de ladder toch redelijk onvoorspelbaar vind ik en met maar 6 uur stemtijd zullen er genoeg verrassingen blijven.

Ja eens. Maar een hele dag stemtijd bijv. zou denk ik al dodelijk zijn voor de uitslag.

O.b.v deze 1e ronde worden de nummers trouwens verdeeld in 3 grote groepen van 768 (uit de 3e groep vallen dan nog wat nummers af).
Het is wel zo, daar heb je gelijk in, dat de voorspelbaarheid toeneemt naarmate we dan verder gaan met het verdelen v/d plaatsen verderop in de lijst dmv battles - dus de top wordt inderdaad steeds voorspelbaarder (voor mij niet direct synoniem met minder interessant, maar dat zal voor iedereen anders liggen).

Maar ik zie niet goed in hoe je dat echt kunt voorkomen. Ideeen voor een ander systeem (vanaf ronde 2 dan wel) blijven welkom....maar aan elk systeem zullen voor- en nadelen blijven kleven.

Nee ik zie ook niet echt een betere manier om dit te voorkomen, maar plaatsing in de 1e ronde helpt natuurlijk al helemaal niet.

Het is verder niet zo'n groot punt van kritiek hoor, ik heb het alleen nooit zo op plaatsing, of de eerlijkheid daarvan.

Koenr schreef:

Het is verder niet eens zo'n groot punt van kritiek hoor, ik heb het alleen nooit zo op plaatsing, of de eerlijkheid daarvan.

OK...ik heb trouwens nog niet geloot - doe ik morgenochtend - dus als meer mensen voor een compleet vrije loting zijn (en niet deels gestuurd obv de plaatsing van vorig jaar) vind ik dat ook prima.

titan (crew)
Ik ben tegen een vrije loting. Het zou van de gekke zijn als bijvoorbeeld 10 nummers uit de top 100 in één poule zouden zitten. Als je iets tegen voorspelhaarheid hebt moet je je al helemaal niet bemoeien met dit soort lijstjes.

Het feit dat bij diverse KO's heel veel afhangt van de mensen die op dat moment online zijn vind ik juist storend. Dat wordt hier via de geplaatste loting gelukkig een beetje ondervangen.

Ik zie deze lijst, in tegenstelling tot diverse KO's, als een breed gedragen lijst van de site en een redelijke blauwdruk van de gemiddelde muzieksmaak alhier. Die mag je best een beetje sturen met een geplaatste loting.

Wat mij betreft is vrije loting prima. Ik vind het alleen jammer dat je geen 24 uur hebt om te stemmen. Dit is toch zo'n beetje de officiele jaarlijst van Mume en dan zou iedereen de kans moeten hebben om goed geinformeerd te stemmen.

Ik heb nu het idee dat velen die overdag stemmen geen kans hebben alle nummers te luisteren en dus weer op hun favorieten gaan stemmen. Ik snap dat er geen tijd is om 1 ronde 24 uur te laten duren, maar je zou 's avonds alsnog de tijd moeten hebben een paar nummers {opnieuw) te horen en alsnog op een eerdere ronde van de dag te kunnen stemmen.

Maar ja dat is mijn mening en eentje waar lang niet iedereen het mee eens zal zijn.

Ik ben wel voor een vrije loting; zo hebben in de vorige MuMeLadder het ook verschillende nummers zwaar gehad; laat de beste gewoon winnen; ik heb liever geen Top 2000 effect.

24-uurs rondes; alleen dan 2 rondes, waarbij de 2e 12 uur later als de eerste start. Lijkt mij ook een goed voorstel.

Ik vind het ook wel best zo, al hoop ik wel dat iedereen de moeite zal doen alle nummers te luisteren en niet op hun favoriete artiesten zal stemmen.

Een ronde per dag lijkt me ook wel fijn, maar dat is tijdstechnisch niet mogelijk/wenselijk helaas.

titan (crew)
Wat schieten we op met een lijst waarin pakweg de helft 500 plaatsen of meer stijgt of daalt? Het is al verdomd moeilijk om met een kleine groep zo'n grote lijst te maken, maar als je een vrije loting hanteert wordt het helemaal een lijst zonder enige vorm van continuïteit.

Als je voorstander bent van vrije loting zou je ook het feit dat de 2000 platen die er vorig jaar erin stonden ook dit jaar verzekerd zijn van deelname ter discussie moeten stellen.

Ik vind het eerlijker als alle groepen ongeveer even sterk zijn en dat bereik je met een geplaatste loting o.b.v. de eindstand van vorig jaar.

Ja, daar heb je wel een punt. Alleen denk ik dat het in de praktijk niet echt veel uitmaakt. Verschillende nummers die hoog stonden in de lijst van vorig jaar zul je toch wel een vrije val zien maken.

Het maakt mij niet veel uit wel of geen vrije loting.

titan (crew)
Dat klopt, maar met een geplaatste loting zul je dat soort grote verschillen toch minder hebben.

Omdat ik het toch wel fijn vind als we 24 uur de tijd hebben om te stemmen zou ik graag willen opperen om twee rondes per dag tegelijkertijd te spelen.

Dat was ook mijn voorstel.

DutchViking
In plaats van mijn nominatie Kiko and the Lavender Moon - die er al in staat - zou ik graag dit nummer mee willen laten doen.

Twee rondes simultaan lijkt me ook wel wat. Misschien wel wat lastiger te begrijpen voor mensen die later instappen.

Ik ga het toch bij de geplaatste loting houden die ik in gedachten had, mede obv de argumentatie die Titan ook aan heeft gedragen.

Wat betreft de tijdsduur, 24 uur voor 2 rondes, dan redden we het echt niet.
Vorig jaar zijn we op 29 maart met het 2e deel begonnen nadat we 2000 nummers hadden. En ook dat 2e deel kende maar 3 uur stemtijd.

Als ik nu uitga van 6 uur stemtijd per ronde (256 rondes en 18 uur stemtijd per dag - ik tel ´s nachts tussen 2 en 8 niet mee) en ik reken dat door, dan komen we al begin april uit (ervan uitgaande dat de rondes consequent iedere 6 uur geplaatst worden).
Een jaar lijkt heel lang voor zo´n KO maar dit is echt een grotere megaklus dan je je in eerste instantie realiseert.

Voorstel om 2 rondes tegelijk te plaatsen vind ik wel goed, maar dan met 12 uur ipv 24 uur stemtijd.
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het misschien heel erg onoverzichtelijk gaat worden, maar goed dat zien we later dan wel weer.

titan (crew)
El Ninjo schreef:
Voorstel om 2 rondes tegelijk te plaatsen vind ik wel goed, maar dan met 12 uur ipv 24 uur stemtijd.

Prima plan, aangezien dit het hoogst haalbare lijkt te zijn.

OK, we gaan van start.

Ik heb geloot met het volgende resultaat. De MuMeLadder 2007 top 2000 heb ik onderverdeeld in 7 groepen van 256 en 1 groep van 208.
Elke ladder bevat 1 nummer uit elke groep.
De overige plaatsen zijn eerst aangevuld met nummers uit de toplijsten.
Vervolgens heb ik alle bijdragen van jullie hieraan toegevoegd.
De nummers staan op alfabetische volgorde weergegeven in de ladder.

Stemmen gaat als volgt:
Je geeft punten aan de 4 beste nummers, te weten +5, +3, +2 en +1.
Je kiest ook het slechtste nummer uit en die geef je -1.
(Ik heb niet de illusie dat iedereen alle nummers zal kennen en/of gaat beluisteren. Het valt zowiezo niet te controleren maar wat mij betreft hoeft het dan ook geen belemmering te zijn om mee te stemmen als je bijv. 1 of 2 nummers uit een ladder niet kent.)

Er worden 2 ladders tegelijkertijd geplaatst. Stemtijd is 12 uur (de tijd tussen 2 uur 's nachts en 8 uur 's ochtends wordt niet als stemtijd meegerekend).

De bovenste 3 nummers uit elke ladder worden geplaatst in groep A en gaan strijden om de plaatsen 1 t/m 768.

De nummers 4 t/m 6 uit elke ladder worden geplaatst in groep B en gaan strijden om de plaatsen 769 t/m 1536.

De nummers 7 t/m 9 uit elke ladder worden geplaatst in groep C en gaan strijden om de plaatsen 1537 t/m 2000. In deze groep vallen dus nog nummers af.

De nummers 10 uit elke ladder vallen af en halen de top 2000 niet.

[Edit: Ik wil een limiet instellen van maximaal 15 nummers per artiest die de uiteindelijke Top 2000 halen. Indien er meer nummers per artiest zijn ingebracht zullen de laagstgenoteerde afvallen en vervangen worden door nr. 2001 etc]

Vanwege de lengte v/h bericht en de overzichtelijkheid zal ik de ladders steeds in groepen van 32 plaatsen. Ik beperk me nu tot de eerste 32, de volgende groep van 32 volgt zodra we deze eerste groep bijna afgerond hebben.
(edit: v/d nieuwe bijdragen heb ik de door jullie aangebrachte linkjes geplaatst)

Ladder 1:
Coil - Tattooed Man
DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul)
Foo Fighters- Learn to Fly
Frank Zappa - Montana
Jason Molina - Long Desert Train
Propaganda - P Machinery
Ramsey Lewis Trio - Wade in the Water
The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans
The Waterboys - Glastonbury Song

-----

Ladder 2:
Joanna Newsom - Emily
Justin Timberlake - My Love
Kent - If You Were Here
Leonard Cohen - First We Take Manhattan
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
Múm - Green Grass of Tunnel
Otis Redding - That's How Strong My Love Is
Porcupine Tree - Strip the Soul
The Replacements - Can't Hardly Wait
Theatre of Hate - The Hop

----

Ladder 3:
!!! - Is Thing on?
Beirut - Elephant Gun
B-Movie - Nowhere Girl
Bob Dylan - It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)
Gavin Friday – Angel
My Bloody Valentine - You Made Me Realise
Nick Drake - Northern Sky
Plastic Bertrand: Ca Plane Pour Moi
The Vines - Winning Days
XTC - Ball And Chain

----

Ladder 4:
Arch Enemy - Blood on Your Hands
Coldplay - Clocks
Dinosaur Jr. - Little Fury Things
Garbage - Vow
Great Lake Swimmers - To Leave it Behind
Inspiral Carpets - Saturn 5
Junior Walker & The AllStars - Shotgun
Live - The Dam at Otter Creek
The Jam - Precious
The Smiths - There's a Light That Never Goes Out

----

Ladder 5:
Air - Sexy Boy
And Also The Trees - Slow Pulse Boy
Bob Dylan - Sad Eyed Lady of the Lowlands
Cream - Sunshine of your love
Delays - Valentine
RES - They-Say Vision
Ride - Leave Them All Behind
The Beatles - Getting Better
The Congos - Fisherman
The Shins - Saint Simon

-----

Ladder 6:
Enigma - Return to Innocence
Killing Joke - Love Like Blood
New Order - Love Vigilantes
Ochre - Rem Sleep Research
Pearl Jam - Even Flow
The Cars - Don't Cha Stop
The Rolling Stones - Play with Fire
The Smashing Pumpkins - The Aeroplane Flies High (Turns Left, Looks Right)
The Strokes - Reptilia
U2 - Running to Stand Still

----

Ladder 7:
Dead Can Dance - Summoning of the Muse
Depeche Mode - It's No Good
Ellen Alien - Stadtkind
Huey Lewis and the News - The Power of Love
Jeru the Damaja - Ain't the Devil Happy
Nick Drake - Things Behind the Sun
Orbital - The Girl with the Sun in her Head
Raul Midón - Ain't Happened Yet
Stereophonics – Maybe Tomorrow
Supergrass - Alright

----

Ladder 8:
A Flock of Seagulls - I Ran
Deine Lakaien - Mindm
Fleetwood Mac - Oh Well
Grandaddy - Collective Dreamwish of Upperclass Elegance
Islaja - Rohkaisulaulu
Kenji Kawai - Kugutsuuta Kagirohi Ha Yomi Ni Mata Muto
Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes
My Morning Jacket - Bermuda Highway
Radiohead - How To Disappear Completely
Xiu Xiu - I Luv The valley OH

----

Ladder 9:
A Silver Mt. Zion - Broken Chord Can Sing a Little
Energy 52 - Cafe del Mar
Ladytron - Seventeen
Madrugada - The Kids Are On High Street
Primal Scream - Movin’ on up
Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart
Testament - Down for Life
The Chemical Brothers - Leave Home
The Vaselines - Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam
Travis - Side

-----

Ladder 10:
Agoria - Les Violons Ivres
David Bowie - Rebel Rebel
Deacon blue - Real Gone Kid
Jona Lewie - You'll Always Find Me In The Kitchen At Parties
London After Midnight - Kiss
Manic Street Preachers - Suicide is painless
SASH! - Ecuador
Siouxsie & the Banshees - Israel
The Beatles - Eleanor Rigby
The Charlatans - Then

-----

Ladder 11:
Echo & the Bunnymen – Lips Like Sugar
Iron & Wine - Jezebel
John Cale - Fear is a Man's Best Friend
Placebo - Ask for Answers
Steve Reich - Eight Lines
The Doors - Soul Kitchen
The Horrors - Sheena Is a Parasite
The Sundays - Here's Where the Story Ends
Tindersticks - Bathtime
XTC - Making Plans For Nigel

-----

Ladder 12:
Arthur Brown - Fire
Badly Drawn Boy - Spitting in the Wind
Dead Can Dance - The Host Of Seraphim
Electric Light Orchestra - Here is the News
Godspeed You! Black Emperor - Blaise Bailey Finnegan III
Logh - Saturday Nightmares
Paolo Conte - Sotto le Stelle del Jazz
Refused - New Noise
Spinvis - Smallfilm
Swervedriver - Duel

----

Ladder 13:
Crowded House - Better Be Home Soon
Faith No More - Midlife Crisis
Marillion - Neverland
OMC - How Bizarre
Ray LaMontagne- Empty
Sigur Rós - Untiteld #7
Stash - Sadness
The Beach Boys – God Only Knows
The Blood Brothers - Ambulance Vs. Ambulance
The Byrds - Goin' Back

-----

Ladder 14:
16 Horsepower - Clogger
Blondie - Slow Motion
Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
Edwyn Collins - A Girl Like You
Eric Cartman - Kyle's Mom
Interpol - Stella Was A Diver And She Was Always Down
Louis Armstrong - What A Wonderful World
Parliament - Mothership Connection (Star Child)
The Creeps - Oooh! I like it
The White Stripes- Seven Nation Army

-----

Ladder 15:
Crowded House - Into Temptation
Dirty Three - Authentic Celestial Music
Frank Zappa - Cosmik Debris
Red House Painters - Katy Song
Robert Wyatt - Little Red Robin Hood Hit the Road
The Fixx - Red Skies
The Human League - Being Boiled
The Knife - We Share Our Mothers health
Thom Yorke- The Clock
Tori Amos - Winter

----

Ladder 16:
At The Drive-In - One-Armed Scissor
Judas Priest - Painkiller
Love - 7 and 7 is
Supergrass - Late in the Day
Talk Talk - Living In Another World
The Cardigans - Carnival
The Fall - Lay of the Land
The Posies - Dream all day
The Specials - Gangsters
Victor Jara - Te Recuerdo Amanda

-----

Ladder 17:
Bruce Springsteen - Devil's Arcade
Curve - Ten Little Girls
Deathprod - Treetop Drive 3
Deep Purple- Highway Star
Donny Hathaway - A Song for You
Eggstone - The Dog
New Model Army - Green and Grey
Radiohead - Lucky
The Aurora Project - The Resurrection
Tool - Stinkfist

-----

Ladder 18:
Black Rebel Motorcycle Club - Shuffle Your Feet
Blue Murder - Talk Talk Talk
Do Make Say Think - Outer Inner & Secret
Killing Joke - Adorations
Lamb of God - Laid to Rest
Minutemen - Viet Nam
Nick Drake - Pink Moon
Steve Adey - Mississippi
Talking Heads - Once in a Lifetime
Wipers - Over the Edge

-----

Ladder 19:
Aretha Franklin - (You Make Feel Like a) Natural Woman
Cat Stevens - Morning Has Broken
Dropkick Murphys - Dirty Glass
Herbie Hancock - Cantaloupe Island
Jacques Brel - Amsterdam
Moneybrother - They 're Building Walls Around Us
Nujabes - Highs 2 Lows
Roxy Music - Virginia Plain
The Postal Service - Such Great Heights
Wipers - Romeo

-----

Ladder 20:
Elvis Costello and the Attractions - Oliver's Army
Faithless - Insomnia
Fields of the Nephilim - She
Hawkwind - Silver Machine
Jeff Buckley - Hallelujah
Mogwai - Auto Rock
Moody Blues - Nights In White Satin
Savatage - When the Crowds Are Gone
She Wants Revenge - Out of Control
Talking Heads - Crosseyed and Painless

------

Ladder 21:
Cat Power - Cross Bones Style
Craig Armstrong & Elizabeth Fraser - This Love
Duncan Browne - Wild Places
Junior Wells & Buddy Guy - Hoodoo Man Blues
Maxwell - 'Til the Cops Come Knockin'
Osdorp Posse - Origineel Amsterdams
Placebo - Pure Morning
Sol Seppy - Enter One
The Modern Lovers - Roadrunner
The Pogues - Fiesta

-----

Ladder 22:
Dead Man Ray - Landslide
Idlewild – Little discourage
Joni Mitchell - California
M83 - Don't Save Us From The Flames
Neil Young - Borrowed Tune
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Electricity
Otis Redding - (Sittin' On) the Dock of the Bay
Soft Cell - Torch
The Chills - Pink Frost
The Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight

-----

Ladder 23:
Aereogramme- Barriers
Animal Collective - Fireworks
Bauhaus - Bela Lugosi's dead
Belle & Sebastian - I'm Waking Up To Us
Finley Qauye - Sunday Shining
Kraftwerk - Die Roboter
Manu Chao - Me Gustas Tu
Orbital - Dwr Budr
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Songs: Ohia - Didn't It Rain

------

Ladder 24:
Anekdoten - Hole
Charles Mingus - Goodbye Pork Pie Hat
Dire Straits - Private Investigations
Lambchop - Up With People
Led Zeppelin - Immigrant Song
Paatos - Gasoline
Ray Charles - Come Rain or Come Shine
Sly & the Family Stone - Stand!
Talking Heads - The Great Curve
The Holloways - Generator

-----

Ladder 25:
4hero- Les Fleur
Bonnie "Prince" Billy - Another Day Full of Dread
Doves - Snowden
Iggy Pop - The Passenger
Pizzicato 5 - Twiggy Twiggy
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Shout Out Louds - The Comeback
The Cure - Maybe Someday
The God Machine - Purity
The Rolling Stones - Midnight Rambler

-----

Ladder 26:
Agalloch - Falling Snow
CocoRosie - Noah's Ark
Edith Piaf - La Vie en Rose
Jon Spencer Blues Explosion ft. Beck - Flavor
Phoenix - If I Ever Feel Better
Pink Floyd - A Saucerful of Secrets
Porcupine Tree - Collapse the Light into Earth
Rufus Wainwright - Between My Legs
System of a Down- Chop Suey!
Underworld - Rez

-----

Ladder 27:
Bronski Beat - Smalltown Boy
Cocteau twins - Iceblink luck
Dave Stewart and The Spiritual Cowboys - Love Shines
Four Tet - Hands
Madvillain - All Caps
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamonds (Parts I-V)
Ramses Shaffy - Zing-Vecht-Huil-Bid-Lach-Werk en Bewonder
The Byrds - Chimes of Freedom
Van Morrison - Tupelo Honey
Wilson Pickett - Mustang Sally

-----

Ladder 28:
Bonde Do Role - Solta O Frango
Cultural Vibe - Ma Foom Bey
Iron & Wine - Lion's Mane
Kate Bush - Wuthering Heights
M83 - Fields, Shorelines And Hunters
Neil Young & Crazy Horse - Danger Bird
Roberta Flack - Killing Me Softly
Saybia - I Surrender
Serge Gainsbourg - Ballade de Melody Nelson
The Cure - 10:15 Saturday Night

------

Ladder 29:
Babe Ruth - The Mexican
Blur - The Universal
Carcass - Exhume to Consume
DAF - Der Mussolini
Lucy Pearl - Don't Mess With My Man
Sad Lovers & Giants - In Flux
Textures- Ostensibly Impregnable
The Flaming Lips - Race For The Prize
The Killers - Read My Mind
Veracocha - Carte blanche

------

Ladder 30:
DangerDoom feat. Ghostface - The Mask
Immortal Technique - Obnoxious
Malcolm Middleton - Death Love Depression Love Death
Men At Work - Overkill
Simple Minds - Someone, Somewhere, In Summertime
The KLF - Last Train to Trancentral
The Pogues & the Dubliners - Jack's Heroes
The Triffids - Wide Open Road
The Velvet Underground - Venus In Furs
The Vibrators - Baby, Baby

-----

Ladder 31:
Alela Diane - Pieces of String
B-52’s – Rock Lobster
Björk - Isobel
Doobie Brothers - Long Train Running
Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down
Nina Simone - Feeling Good
Sly & the Family Stone - Everyday People
The Feelies - Away
U2 - Night and Day
Vicious Pink - 8.15 to Nowhere

-----

Ladder 32:
Carole King - It's Too Late
Death - Scavenger of Human Sorrow
Depeche Mode - Stripped
Ministry - Just One Fix
Modern English - I Melt With You
P.J. Harvey - The Dancer
Simple Minds - Waterfront
The Who - Behind Blue Eyes
Tool - Schism
Traffic - Dear Mr.Fantasy

Laat ik gelijk zelf de aftrap geven:

(voor het nummer staat het totaal aantal punten - graag steeds bijwerken, achter het nummer staan je eigen punten)

Ladder 1:
+5 The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +5
+3 Propaganda - P Machinery +3
+2 Frank Zappa - Montana +2
+1 The Waterboys - Glastonbury Song +1
0 Coil - Tattooed Man
0 DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
0 Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul)
0 Foo Fighters- Learn to Fly
0 Jason Molina - Long Desert Train
-1 Ramsey Lewis Trio - Wade in the Water -1

-----

Ladder 2:

+5 Otis Redding - That's How Strong My Love Is +5
+3 Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology) +3
+2 Leonard Cohen - First We Take Manhattan +2
+1 Kent - If You Were Here +1
0 Justin Timberlake - My Love
0 Múm - Green Grass of Tunnel
0 Porcupine Tree - Strip the Soul
0 The Replacements - Can\'t Hardly Wait
0 Theatre of Hate - The Hop
-1 Joanna Newsom - Emily -1

Ladder 1:
Coil - Tattooed Man
DJ Shadow - Midnight in a Perfect World +5
Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul) +2
Foo Fighters- Learn to Fly
Frank Zappa - Montana -1
Propaganda - P Machinery +1
The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +3

-----

Ladder 2:
Joanna Newsom - Emily +5
Justin Timberlake - My Love +2
Kent - If You Were Here
Leonard Cohen - First We Take Manhattan +1
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology)
Múm - Green Grass of Tunnel +3
Porcupine Tree - Strip the Soul -1
The Replacements - Can\'t Hardly Wait

yoeridedeygere
Ladder 1:
Coil - Tattooed Man
DJ Shadow - Midnight in a Perfect World +8
Foo Fighters- Learn to Fly +3
Frank Zappa - Montana -2
Propaganda - P Machinery +1
The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +8

-----

Ladder 2:
Joanna Newsom - Emily +8
Justin Timberlake - My Love +4
Kent - If You Were Here
Leonard Cohen - First We Take Manhattan +2
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology) +5
Porcupine Tree - Strip the Soul -2

Het gaat nu al 2 keer fout.

(voor het nummer staat het totaal aantal punten - graag steeds bijwerken, achter het nummer staan je eigen punten)

Geen linkjes meer bij de ladders? Even klikken was niet zo'n moeite, maar Ik denk dat er maar weinig mensen bereid zijn zelf even alle nummers op te zoeken.

Ladder 1:
Coil - Tattooed Man
DJ Shadow - Midnight in a Perfect World +8
Foo Fighters- Learn to Fly +6
Frank Zappa - Montana -3
Propaganda - P Machinery +6
The Smashing Pumpkins - Porcelina of the Vast Oceans +10
The Waterboys - Glastonbury Song +1

-----

Ladder 2:
Joanna Newsom - Emily +8
Justin Timberlake - My Love +4
Kent - If You Were Here +1
Leonard Cohen - First We Take Manhattan +7
Marvin Gaye - Mercy Mercy Me (The Ecology) +7
Porcupine Tree - Strip the Soul -3
Theatre of Hate - The Hop +3

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.