MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Techno KO

zoeken in:
Ik wil nog wel stemmen, maar voor 17:00 lukt niet meer.

Nu is er toch nog geen winnaar, red je 18.00? anders zetten we daar de grens gewoon toch. 19.00 kan evt. ook. De pakketjes voor poul 7 en 8 zijn bijna klaar dus die kunnen mensen al gaan voorluisteren zometeen.

18.00 lukt wel.

Ik zal de volgende ronde ook wel online zetten dan.

Shit, nu hebben we nog geen twee winnaars in groep 5.

5.
+11 Cyrus - Inversion +4
+9 Secret Cinema - Timeless Altitude -1
+9 Luciano - Octogonal +2
+7 Musicology - Obsessed +1

6.
+21 Ricardo Villalobos - Dexter +2
+16 The Black Dog - Virtual +4
+6 Carl Craig - Science Fiction +1
0 Marmion - Schöneberg -1

We zouden wellicht door kunnen gaan met groep 7 en 8 en groep 5 even op kunnen laten staan voor iemand die nog niet gestemd heeft. Maar wellicht heeft Titmeister als KO-deskundige een beter idee.

Laten we zeggen dat de volgende ronde is begonnen durend tot morgen 13.00 uur. Op de vorige poules kan nog door 1 iemand worden gestemd, die het eerst is. Frozen Devil kan natuurlijk ook komen met z'n stem op poule 5, die had alleen op 6 gestemd.

7.
The Vision - Liberation Radio
Slam - Positive Education
Deepside - French
Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is

8.
Fix - Flash
DBX - Losing Control
Lemon 8 - Model 8
Plastikman - Are Friends Electrik?

Poules met overwegend stevige techno klassiekers. Uitgerekend Plastikman komt met een thuis-beluister nummer aanzetten. Poule 8 bevat twee Nederlandse producers, Orlando Voorn als Fix en Harry Lemon als Lemon 8. Ik ben benieuwd welke nummers van deze poules gaan winnen.

herman schreef:
We zouden wellicht door kunnen gaan met groep 7 en 8 en groep 5 even op kunnen laten staan voor iemand die nog niet gestemd heeft. Maar wellicht heeft Titmeister als KO-deskundige een beter idee.

Mocht iemand nog willen stemmen op groep 5 (Frozen Devil bv.), telt die stem als beslissend, anders doe ik een mini KO aan het eind van de eerste ronde...

Er komt vast wel een stem voor het einde van de poule 7 en poule 8 deadline vermoed ik.

hm, ik heb tot nu toe alleen maar tijd gehad om op op groep 1 en 2 te gaan stemmen. zo gaat de lol er wel vanaf eigenlijk. ik ben niet echt in de gelgenheid om technonummers gaan luisteren en beoordelen op het werk.

en ik wil best nog gaan stemmen op poule 5 maar ik moet de .rar zelfs nog downloaden.

At last...

5.
+13 Cyrus - Inversion +2
+13 Secret Cinema - Timeless Altitude +4
+10 Luciano - Octogonal +1
+6 Musicology - Obsessed -1

6.
+21 Ricardo Villalobos - Dexter
+16 The Black Dog - Virtual
+6 Carl Craig - Science Fiction
0 Marmion - Schöneberg

Op 6 had ik al gestemd.

Ik zit nu niet voor lul naar die .rar van #5 te luisteren dus ik ga zo gewoon stemmen

Doe gerust maar. Stem je ook op #6?

Ik kan niets meer aan de stand voor #6 veranderen maar omdat het er eentje is waar ik zonder te downloaden/luisteren op kan stemmen pak ik die dan maar gelijk mee voor de vorm...

5.
+15 Secret Cinema - Timeless Altitude +2
+14 Cyrus - Inversion +1
+14 Luciano - Octogonal +4
+7 Musicology - Obsessed -1

6.
+23 Ricardo Villalobos - Dexter +2
+10 The Black Dog - Virtual +4
+7 Carl Craig - Science Fiction +1
-1 Marmion - Schöneberg -1
[/quote]

nog steeds niet beslist haha. T.O. kan morgenochtend misschien voor uitsluitsel zorgen.

7.
+4 Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is +4
+2 Deepside - French +2
+1 Slam - Positive Education +1
- 1 The Vision - Liberation Radio -1

8.
+4 Fix - Flash +4
+2 Plastikman - Are Friends Electrik? +2
+1 Lemon 8 - Model 8 +1
- 1 DBX - Losing Control -1

7. It is What it Is (1988!) gaat toch het verst in emotie imo. Deepside's French kende ik nog niet. Dit nummer ligt me zeker. Slam's Positive Education is een UK-klassieker dat het label Soma op de kaart zette in '93, een best sterk nummer. Het nummer van The Vision zou niet mijn keuze zijn van de artiest. Sommige elementen zijn erg mooi, maar niet de vocalen.

8. In deze poule vechten 2 Nederlandse techno hoogtepunten tegen elkaar. Orlando Voorn komt met een vrijwel onnavolgbare funky productie, met een heerlijke zachte melodielijn die het aftopt op het eind. Voorn began djing at the tender age of 12 and went on to win the Dutch DMC DJ Championships in 1986 with his own characteristic blend of hiphop and electro. Je kunt z'n mixkwaliteiten wel terughoren in dit nummer. Het nummer van Lemon 8 is ook erg kundig gemaakt, een mooi verloop, zeker het einde, maar het is een beetje standaard verder. Ritchie Hawtin draaide dit nummer lange tijd in sets en heeft het later op zijn label gerereleased. Nu is het net die man die voor concurrentie komt zorgen in deze poel. Als Plastikman brengt hij me met zijn nummer in Artificial Intelligence sferen, daarmee doel ik op de gelijknamige albumserie uit de vroege jaren '90 op het Warp label. Heerlijke sfeervolle thuisbeluisterbare techno. Tja dan moet één van de Nederlanders eruit worden geslagen en dat wordt Lemon 8. Net wat minder sterk voor mij denk ik. Losing Control is ook een sterk nummer, maarja, er moet een verliezer zijn.

7.
+6 Deepside - French +4
+5 Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is +1
+3 Slam - Positive Education +2
- 2 The Vision - Liberation Radio -1

8.
+6 Fix - Flash +2
+6 Plastikman - Are Friends Electrik? +4
+2 Lemon 8 - Model 8 +1
- 2 DBX - Losing Control -1

Alleen de Plastikman-track is echt een uitschieter voor mij in deze beide rondes. De rest varieert van aardig tot slapjes vind ik.

De rest is meer voor op een feest ook, als je al in de dans-stemming bent gebracht.

7.
+10 Deepside - French +4
+4 Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is -1
+4 Slam - Positive Education +1
0 The Vision - Liberation Radio +2

8.
+8 Fix - Flash +2
+5 Plastikman - Are Friends Electrik? -1
+3 Lemon 8 - Model 8 +1
+2 DBX - Losing Control +4

John Doe schreef:
De rest is meer voor op een feest ook, als je al in de dans-stemming bent gebracht.

Ja dat is waar. Op feestjes hoor ik dergelijke tracks allemaal wel graag aan

7.
+11 Deepside - French +1
+8 Slam - Positive Education +4
+3 Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is -1
+2 The Vision - Liberation Radio +2

8.
+12 Fix - Flash +4
+7 Plastikman - Are Friends Electrik? +2
+4 Lemon 8 - Model 8 +1
+3 DBX - Losing Control -1

nieuwe ronde, tot 7.00 uur morgen

9.
Deadmau5 - Faxing Berlin (Chris Lake Edit)
Aphex Twin - Analogue Bubblebath 1
Plastikman - Spastik
Kenny Larkin - Java

10.
Gabriel Ananda - Doppelwhipper
Alexander Kowalski - Speaker Attack
Vitalic - Fanfares
Choice - Acid Eiffel

Voor de verandering eens 2 ladders waar ik bijna alles al ken. Sterke ladders ook allebei, vooral 10 is echt onmogelijk

9.
+4 Plastikman - Spastik
+2 Aphex Twin - Analogue Bubblebath 1
+1 Deadmau5 - Faxing Berlin (Chris Lake Edit)
-1 Kenny Larkin - Java

10.
+4 Alexander Kowalski - Speaker Attack
+2 Choice - Acid Eiffel (eveneens , al dacht ik altijd dat dit nummer van alleen Laurent Garnier was...)
+1 Gabriel Ananda - Doppelwhipper
-1 Vitalic - Fanfares

De release van Acid Eiffel is onder Choice, http://www.discogs.com/release/17517

Bij het nummer staat: Mixed By - Laurent Garnier , Ludovic Navarre , Shazz - Producer, Written-By - Laurent Garnier , Shazz.

Zeer mooie klassieker, doet me denken aan de Twin Peaks theme ook die atmosfeer.

Deadmau5 is door mij toegevoegd. Een beat met tempo die dan uitmondt in een trance-achtige climax. Zeer mooi.

Nu nog de rest beluisteren, al ken ik er ook al een paar.

John Doe schreef:
De release van Acid Eiffel is onder Choice, http://www.discogs.com/release/17517

Bij het nummer staat: Mixed By - Laurent Garnier , Ludovic Navarre , Shazz - Producer, Written-By - Laurent Garnier , Shazz.

Zeer mooie klassieker, doet me denken aan de Twin Peaks theme ook die atmosfeer.

ja, ik had het ook al opgezocht, bleek dat ik fout zat. Desalniettemin, een mooie klassieker idd, en het is niet de enige in deze ronde...

Hoe zit het nu met ronde 5?

7.
+13 Deepside - French +2
+9 Slam - Positive Education +1
+7 Rhythim Is Rhythim - It Is What It Is +4
+1 The Vision - Liberation Radio -1

8.
+14 Fix - Flash +2
+11 Plastikman - Are Friends Electrik? +4
+5 Lemon 8 - Model 8 +1
+2 DBX - Losing Control -1

T.O. schreef:
Hoe zit het nu met ronde 5?

daar is nog een beslissing nodig, dus als je nog wil stemmen, kan dat

Gast
geplaatst: vandaag om 09:10 uur

geplaatst: vandaag om 09:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.