MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Folk en Co. KO

zoeken in:
stuart
4-0

30. Fred Neil - Bleecker & MacDougal - Magnolia Electric Co – Sojourner

stuart
2-0

4-0? Deze man is mij totaal onbekend, wie kan mij iets meer over hem vertellen?

31. Van Morrison - Astral Weeks - John Martyn - Bless The Weather

stuart
1-0

4-1 Verdiend geen 6-0

jkbb
5-1

6-1 Had het John ook gegund, maar dit is overmacht

32. Papa M - Live From a Shark Cage - Six Organs of Admittance - Dark Noontide

heicro schreef:
4-0? Fred Neil is mij totaal onbekend, wie kan mij iets meer over hem vertellen?

Uiteindelijk wint deze voor velen totaal onbekende muzikant met 6-0 van het schitterende album Sojourner van Magnolia Electric Co.
Op mijn vraag wordt niet gereageerd,
Bij de twee albums die hij heeft geproduceerd staat geen enkele reactie. Iemand zou toch iets over hem kunnen vertellen?

Neemt iemand de moeite om zijn/haar stemgedrag te motiveren of blijven we doorgaan met stomzinnig cijfertjes geven?

Ik heb niet gestemd maar kan je vertellen dat Fred Neil echt niet de eerste de beste is. Misschien dat je het door hem geschreven Everybodys Talkin kent in de versie van Harry Nilsson. Hij heeft een stem die door merg en been gaat. Het is moeilijk om hem met iemand te vergelijken, maar ikzelf vind dat Tim Hardin dicht in de buurt komt.

Het beste kan je gewoon is wat van hem beluisteren. Probeer bijvoorbeeld is het nummer "The Dolphins", dat is wel zo'n geweldig nummer .

jkbb
1-1

tondeman
heicro schreef:
(quote)

Uiteindelijk wint deze voor velen totaal onbekende muzikant met 6-0 van het schitterende album Sojourner van Magnolia Electric Co.
Op mijn vraag wordt niet gereageerd,
Bij de twee albums die hij heeft geproduceerd staat geen enkele reactie. Iemand zou toch iets over hem kunnen vertellen?

Neemt iemand de moeite om zijn/haar stemgedrag te motiveren of blijven we doorgaan met stomzinnig cijfertjes geven?

Fred Neil is denk ik voornamelijk bekend als schrijver van liedjes voor andere artiesten (met Everybody's Talkin' voor Harry Nilsson als een van de bekendste). Solo maakte hij een soort blues achtige,sombere folk/singer songwriter muziek. Beetje vergelijkbaar met Tim Hardin enzo.
Ken Magnolia Electric Co. verder niet (heb dan ook niet gestemd) maar het is zeker een voortreffelijke plaat van Neil als je het mij vraagt.

Everybody's Talkin' van Harry Nilsson is een van mijn all time favorites. Ik wist niet dat dit nummer door Fred Neil was geschreven.
Enfin, iemand die Magnolia Electric Co met 6-0 verslaat heeft recht op een paar serieuze luisterbeurten.
Frapant trouwens, dat ik reacties krijg van twee personen die niet hebben gestemd, maar zo hoort het ook als je een van de twee albums niet kent.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.