MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beste G-Funk Albums K.O.

zoeken in:

RedLightCityBoy
En Jorge-E stemt niet eens op zijn eigen nummer 1

4-4

The Chronic wint (zoals verwacht) nipt van Season of da Siccness.
Proficiat naar Dr. Dre toe en aan iedereen bedankt om deel te nemen.

We kunnen ook eens kijken wie er op de derde en vierde plaats komt.

Havoc & Prodeje - Kickin Game vs. Warren G - Regulate... G-Funk Era

0-1

En waar heb je het over Redlight? Ik heb toch altijd op mijn favo album gestemd.

RedLightCityBoy
0-2

Oja, Jorge-E, ik zie het nu ik dacht dat G Funk Era tegen Brotha Lynch moest in de halve finale en dat je toen op brotha lynch hung stemde.

RedLightCityBoy
De absolute nummer 1, als verwacht (maar wel dik verdiend) imo:

Dr. Dre - The Chronic

(afbeelding)

2e: Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (The Resurrection)

(afbeelding)

3e: Warren G - Regulate...G Funk Era

(afbeelding)

grimy_jason
Mooie uitslag al vind ik dat er veel betere G-Funk cd's zijn dan die van Warren G....

Zullen we nu een volledig westcoast K.O houden? met onderandere Ice-Cube, Ras Kass, Blackalicious, Del That Funky Homosapien.

RedLightCityBoy
Madlib, Peanut Butter Wolf, The B.U.M.S., Too Short, KAM,

lijkt me echt dope ja

grimy_jason
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, aangezien de Westcoast toch zoveel meer is dan enkel G-Funk.

RedLightCityBoy
Zeker, vrijwilligers voor de organisatie?

Een westcoast albums KO lijkt me wel leuk. Is weer eens wat anders dan al die east gebiased ko's.

no offence

RedLightCityBoy
Nou, aangezien niemand de leiding opzich wilt nemen doe ik het wel weer.

Oke noem maar west-coast classics op, ik zal zo een nieuw topic openen. En, per artiest niet meer dan 3 albums (dus niet alle bijv. van 2pac). en als we er niet uit komen welke 3 van een artiest door moet, dan stemmen we.

RedLightCityBoy
om maar eens mee te beginnen:

The B.U.M.S. - Lyfe 'n' Tyme
The D.O.C. - No One Can Do It Better
People Under The Stairs - O.S.T.
The Game - The Documentary
Dr. Dre - The Chronic
Too Short - Life's...Too Short
Warren G - Regulate...G Funk Era
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle

Waarom moet er steeds zo snel mogelijk een nieuwe hiphop k.o. aangemaakt worden? De kracht van een goede k.o. is juist dat er zo nu en dan wat tijd tussen zit, dan hebben users zoals ik ook veel meer zin om te stemmen. Daarnaast is een west-coast album k.o. niet echt een geweldig idee, sowieso snap ik al niet wat mensen het uitmaakt uit welk deel van een land de hiphop komt, maar om daar nu ook al met k.o.'s onderscheid van te maken....

RedLightCityBoy
Misschien is het ook wat snel, maar als we pas beginnen zitten we ook al weer een weekje verder denk ik. En ik snap dat jou het niks uitmaakt uit welke streek rappers komen (mij ook niet), maar het is wel een totaal andere sound, dus ik denk dat het best leuk is.

grimy_jason
Rhythm & Poetry schreef:
Waarom moet er steeds zo snel mogelijk een nieuwe hiphop k.o. aangemaakt worden? De kracht van een goede k.o. is juist dat er zo nu en dan wat tijd tussen zit, dan hebben users zoals ik ook veel meer zin om te stemmen. Daarnaast is een west-coast album k.o. niet echt een geweldig idee, sowieso snap ik al niet wat mensen het uitmaakt uit welk deel van een land de hiphop komt, maar om daar nu ook al met k.o.'s onderscheid van te maken....

Als je er niet mee akkoord gaat , negeer dit topic dan ....

En ik en vele anderen hechten er wél enorm veel belang aan vanwaar de Hip-Hop die ze beluisteren afkomstig is....

RedLightCityBoy schreef:
Misschien is het ook wat snel, maar als we pas beginnen zitten we ook al weer een weekje verder denk ik. En ik snap dat jou het niks uitmaakt uit welke streek rappers komen (mij ook niet), maar het is wel een totaal andere sound, dus ik denk dat het best leuk is.

Opzich stem ik wel voor een k.o. want over het algemeen zijn ze vrij leuk, ik zou er wel wat meer tijd tussen laten zitten maar goed. Ik denk wel dat we het beste met zijn alle na kunnen denken om de k.o. leuker te maken. Dit kan door een andere opzet, bijvoorbeeld met een poulesysteem (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik zou wachten totdat de labels K.O. is afgelopen, anders krijgen de hiphoppers het hier wel erg druk

grimy_jason schreef:
(quote)
En ik en vele anderen hechten er wél enorm veel belang aan vanwaar de Hip-Hop die ze beluisteren afkomstig is....
Wie nog meer dan? Door het ongelofelijk bekrompen en primitieve beeld dat sommigen over hiphop hebben waardoor ze in hokjes gaan denken gaat het genre kapot. Ik weet dat een westcoast-K.O. geen kwade bedoelingen heeft, maar ik zie het er nut ook niet van in gezien het enige onderscheid de afkomst is.

aire.
Of juist niet, dan zien mensen juist dat westcoast hiphop niet enkel bestaat uit de snoop dogg's en dr. dre's. Maar persoonlijk denk ik dat het nauwelijks invloed heeft op mensen die toch al weinig met hiphop van doen hebben. Vind het bovendien geen slecht idee; naast het feit dat afkomst vaak in de raps doorschemert - zeg maar mee gepronkt wordt - schakel je op die manier ook nog eens het populaire NY en consorten uit. Geen Illmatic, Wu-Tang of Biggie die gaat winnen. Een stuk minder voorspelbaar dus. Zie het als een soort excuus

Dj2Jelle
Ik vind het wel een leuk idee, ik ben ook niet zo bekend met de hedendaagse westcoast dus.

Improvision
Dilated Peoples, Blu (& Exile), Murs

Mijn favo wordt dan Bizarre Ride II the Pharcyde

aire. schreef:
Of juist niet, dan zien mensen juist dat westcoast hiphop niet enkel bestaat uit de snoop dogg's en dr. dre's. Maar persoonlijk denk ik dat het nauwelijks invloed heeft op mensen die toch al weinig met hiphop van doen hebben. Vind het bovendien geen slecht idee; naast het feit dat afkomst vaak in de raps doorschemert - zeg maar mee gepronkt wordt - schakel je op die manier ook nog eens het populaire NY en consorten uit. Geen Illmatic, Wu-Tang of Biggie die gaat winnen. Een stuk minder voorspelbaar dus. Zie het als een soort excuus
Zit wat in, maar dan kun je er beter een niet-eastcoast-K.O. van maken.

grimy_jason
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Wie nog meer dan?

Misschien op deze site niet echt veel mensen, maar ik vind het gewoon aangenaam om weten vanwaar een rapper of crew is, niet dat ik dan een onderscheid ga maken van die luister ik niet omdat hij van die stad is en die wel omdat hij van die stad is....

Ik heb wel een leuk idee voor de k.o. (al zeg ik het zelf). Stel we hebben 128 westkust album, dan maken we 32 poules van 4 (deze laat je tegen elkaar strijden waarna de beste twee naar de volgende ronde gaan). In ronde twee krijg je 16 poules van 4. Zo ga je door tot er 4 albums overblijven, dan beginnen we aan de halve finale.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:38 uur

geplaatst: vandaag om 07:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.