Muziek / Muziekgames / Favoriete Hip-Hop album
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2008, 22:44 uur
KMD - Black Bastards
De beats op Mr. Hood zijn erg speels en funky, maar sommige charmeren me toch ondanks hun frivole en onschuldige speelheid niet genoeg. Daarenboven is de eveneens speelse en jeugdig enthousiaste rapstijl van het trio niet echt aan mij besteed. Té enthousiast mondt bij mij uit in amateuristische geforceerdheid. Let op, nu overdrijf ik wel in mijn beschrijving, maar toch is er een deel van waar. Ik heb het album op 3,5* staan.
Black Bastards is voor mij een vooruitgang: volwassener en harder zowel qua beats als rhymes. Want talent hebben ze zeker!
Binary Star - Masters of the Universe vs. J-Live - All of the Above
De beats op Mr. Hood zijn erg speels en funky, maar sommige charmeren me toch ondanks hun frivole en onschuldige speelheid niet genoeg. Daarenboven is de eveneens speelse en jeugdig enthousiaste rapstijl van het trio niet echt aan mij besteed. Té enthousiast mondt bij mij uit in amateuristische geforceerdheid. Let op, nu overdrijf ik wel in mijn beschrijving, maar toch is er een deel van waar. Ik heb het album op 3,5* staan.
Black Bastards is voor mij een vooruitgang: volwassener en harder zowel qua beats als rhymes. Want talent hebben ze zeker!
Binary Star - Masters of the Universe vs. J-Live - All of the Above
0
geplaatst: 21 november 2008, 19:25 uur
J-Live - All of the Above maar een moeilijke keuze aangezien ik ze alle twee op 4,5* heb staan. De doorslag is toch dat ik J-Live de betere rapper vind en een heerlijke oldskool sfeer brengt op zijn album.
Nu een battle tussen twee EP's:
Atmosphere - Sad Clown Bad Summer Number 9 vs. Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
Nu een battle tussen twee EP's:
Atmosphere - Sad Clown Bad Summer Number 9 vs. Pete Rock & C.L. Smooth - All Souled Out
0
geplaatst: 21 november 2008, 20:19 uur
oh shit ik moet beargumenteren waarom ik die EP van Atmosphere beter vind.. 

0
geplaatst: 22 november 2008, 01:37 uur
AZ - Doe or Die
Dat album is veel coherenter en de beats erop vind ik over het algemeen beter. 2 sterke Pete Rock-beats. Alles is gedrenkt in een gangster-sfeertje en AZ's flow is gewoon heerlijk om te horen. Het album van Nas wisselt sterke nummers (die echter wel m.i. niet kunnen wedijveren met tracks op Illmatic) of met gemakzuchtige, commerciële of geliktere nummers. Daarom hangt het album helemaal niet goed samen, vind ik.
Soul of Mischief - '93 Till Infinity vs. Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde
Dat album is veel coherenter en de beats erop vind ik over het algemeen beter. 2 sterke Pete Rock-beats. Alles is gedrenkt in een gangster-sfeertje en AZ's flow is gewoon heerlijk om te horen. Het album van Nas wisselt sterke nummers (die echter wel m.i. niet kunnen wedijveren met tracks op Illmatic) of met gemakzuchtige, commerciële of geliktere nummers. Daarom hangt het album helemaal niet goed samen, vind ik.
Soul of Mischief - '93 Till Infinity vs. Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 22 november 2008, 01:42 uur
Bizarre Ride II The Pharcyde
voor mij 1 van de toppunten uit hip-hop.
Alle producties uitermate geniaal geproduceert en de mc's zijn onvergetelijk goed.
Common Sense - Resurrection vs. Reflection Eternal - Train Of Thougth
Mijn nummer 10 en (tja 11) ik zelf ben er niet helemaal uit wie een plaats op 10 verdient, maar wat welke vinden jullie beter?
voor mij 1 van de toppunten uit hip-hop.Alle producties uitermate geniaal geproduceert en de mc's zijn onvergetelijk goed.
Common Sense - Resurrection vs. Reflection Eternal - Train Of Thougth
Mijn nummer 10 en (tja 11) ik zelf ben er niet helemaal uit wie een plaats op 10 verdient, maar wat welke vinden jullie beter?
0
geplaatst: 22 november 2008, 02:05 uur
Common Sense - Resurrection
Eigenlijk moeilijk uit te leggen, want de teksten van Talib zijn erg goed en vele beats zijn ook best te pruimen en zijn erg soulvol, maar Talib's stemgeluid en zijn neiging om zijn bars vol te proppen met misschien iets te veel woorden ligt me minder goed in het gehoor. Dat stoort me soms en daarom vind ik het geen absoluut topalbum (wat het in potentie wel was), maar gewoon een erg lekker album.
Common heeft inhoud, goede beats (2 eigenschappen die Train of Thought ook had) én een flow en stemgeluid die ik wel kan appreciëren.
Hi-Tek - Hi-Teknology vs. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
Eigenlijk moeilijk uit te leggen, want de teksten van Talib zijn erg goed en vele beats zijn ook best te pruimen en zijn erg soulvol, maar Talib's stemgeluid en zijn neiging om zijn bars vol te proppen met misschien iets te veel woorden ligt me minder goed in het gehoor. Dat stoort me soms en daarom vind ik het geen absoluut topalbum (wat het in potentie wel was), maar gewoon een erg lekker album.
Common heeft inhoud, goede beats (2 eigenschappen die Train of Thought ook had) én een flow en stemgeluid die ik wel kan appreciëren.
Hi-Tek - Hi-Teknology vs. Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
0
geplaatst: 22 november 2008, 10:58 uur
Harco schreef:
Anders blijf je toch lekker weg?
(quote)
Anders blijf je toch lekker weg?
Oke ik ben weg

0
geplaatst: 22 november 2008, 17:52 uur
Viktor Vaughn - Vaudeville Villain
Ik draaide dit album van de week nog in de auto.
Originele donkere futuristische glitchy beats met de geweldige rhymes van DOOM.
Little Brother - Listening vs. Foreign Exchange - Connected.
Ik draaide dit album van de week nog in de auto.
Originele donkere futuristische glitchy beats met de geweldige rhymes van DOOM.
Little Brother - Listening vs. Foreign Exchange - Connected.
0
geplaatst: 22 november 2008, 18:06 uur
Foreign Exchange - Connected
Geweldige plaat, Phonte is sowieso het beste van Little Broter vind ik. Nicolay is een van mijn favoriete producers en is een paar stappen verder dan 9th Wonder al zeg ik het zelf.
Camp Lo - Uptown Saturday Night (vs. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
Geweldige plaat, Phonte is sowieso het beste van Little Broter vind ik. Nicolay is een van mijn favoriete producers en is een paar stappen verder dan 9th Wonder al zeg ik het zelf.
Camp Lo - Uptown Saturday Night (vs. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
0
geplaatst: 22 november 2008, 18:13 uur
Artifacts - Between a Rock and a Hard Place
De '70ies sfeer van Uptown Saturdat Night ligt me wel op sommige momenten (bv. nu: een koude avond met sneeuw, is wel een pimpy decor met al die lichtjes in de straten), maar de rhymes en hun afwijkende rijmpatroon valt niet altijd in goede aarde. Tame One en El Da Sensie rhymes gewoon normaal, down-to-earth, veel punchlines, uitstekende uitgebalanceerde flow, flexibiliteit en verrassingen in hun cadans en dan nog heerlijk basic jazzy boom bap beats. Meer heb ik niet nodig.
Big Punisher - Capital Punishment vs. Rakim - The 18th Letter
De '70ies sfeer van Uptown Saturdat Night ligt me wel op sommige momenten (bv. nu: een koude avond met sneeuw, is wel een pimpy decor met al die lichtjes in de straten), maar de rhymes en hun afwijkende rijmpatroon valt niet altijd in goede aarde. Tame One en El Da Sensie rhymes gewoon normaal, down-to-earth, veel punchlines, uitstekende uitgebalanceerde flow, flexibiliteit en verrassingen in hun cadans en dan nog heerlijk basic jazzy boom bap beats. Meer heb ik niet nodig.
Big Punisher - Capital Punishment vs. Rakim - The 18th Letter
0
geplaatst: 24 november 2008, 17:26 uur
18th Letter
Big Pun is erg leuk als rapper maar z'n album verzandt te vaak volkomen onnodig in goedkope pulp. Had hij een compact album, met een nummer of 12 gemaakt en de domme refreintjes weggelaten, dan had het wel heel sterk kunnen zijn. Maar zeker met daartegenover Rakim, die oer-degelijk is op The 18th Letter, is dit geen hele moeilijke keus.
edit: dat is grappig, ik kijk later nog ns bij de albumpagina van Pun, zie ik dat P Jay's post daar vrijwel precies dezelfde strekking heeft
. Helemaal mee eens dus.
El-P - Fantastic Damage vs. Company Flow - Funcrusher Plus
Big Pun is erg leuk als rapper maar z'n album verzandt te vaak volkomen onnodig in goedkope pulp. Had hij een compact album, met een nummer of 12 gemaakt en de domme refreintjes weggelaten, dan had het wel heel sterk kunnen zijn. Maar zeker met daartegenover Rakim, die oer-degelijk is op The 18th Letter, is dit geen hele moeilijke keus.
edit: dat is grappig, ik kijk later nog ns bij de albumpagina van Pun, zie ik dat P Jay's post daar vrijwel precies dezelfde strekking heeft
. Helemaal mee eens dus.El-P - Fantastic Damage vs. Company Flow - Funcrusher Plus
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 21:24 uur
Ik kon niet kiezen dus heb maar een top 20 gemaakt.
Misschien een beetje afgezaagd maar toch
:
1. Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
2. Beastie Boys - Ill Communication
3. Common - Be
4. GZA - Liquid Swords
5. Black Star - Black Star
6. Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers)
7. Nas - Illmatic
8. Mobb Deep - The Infamous
9. Outkast - Aquemini
10. Dr. Dre - The Chronic
11. Roots Manuva - Run Come Save Me
12. Jay-Z - The Black Album
13. The Notorious B.I.G. - Ready To Die
14. Eminem - The Marshall Mathers LP
15. The Game - The Documentary
16. 2pac - All Eyes On Me
17. Eminem - The Eminem Show
18. Dr. Dre - 2001
19. Outkast - Stankonia
20. Run D.M.C. - Raising Hell
Misschien een beetje afgezaagd maar toch
:1. Public Enemy - It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back
2. Beastie Boys - Ill Communication
3. Common - Be
4. GZA - Liquid Swords
5. Black Star - Black Star
6. Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers)
7. Nas - Illmatic
8. Mobb Deep - The Infamous
9. Outkast - Aquemini
10. Dr. Dre - The Chronic
11. Roots Manuva - Run Come Save Me
12. Jay-Z - The Black Album
13. The Notorious B.I.G. - Ready To Die
14. Eminem - The Marshall Mathers LP
15. The Game - The Documentary
16. 2pac - All Eyes On Me
17. Eminem - The Eminem Show
18. Dr. Dre - 2001
19. Outkast - Stankonia
20. Run D.M.C. - Raising Hell
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 21:42 uur
Haha, dat is niet de bedoeling van dit topic. 
Wel leuk dat je een behoorlijk oude koe (de schimmel zit er al op) uit de sloot haalt.
Ik ga voor Company Flow - Funcrusher Plus.
De keuze was niet makkelijk, want beide albums vind ik erg tof. Ik heb voor deze gekozen omdat ik de minimalistische producties van El-P gewoon erg sterk vind. Daarnaast is dit tekstueel een verschrikkelijk goed album.
Count Bass D - Dwight Spitz vs. Quasimoto - The Unseen

Wel leuk dat je een behoorlijk oude koe (de schimmel zit er al op) uit de sloot haalt.
Ik ga voor Company Flow - Funcrusher Plus.
De keuze was niet makkelijk, want beide albums vind ik erg tof. Ik heb voor deze gekozen omdat ik de minimalistische producties van El-P gewoon erg sterk vind. Daarnaast is dit tekstueel een verschrikkelijk goed album.
Count Bass D - Dwight Spitz vs. Quasimoto - The Unseen
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 15:39 uur
Het enige is dat ik geen ander topic voor Top 10 hip hop albums gevonden heb
.
.* denotes required fields.