MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hardrock / Metal 70's

zoeken in:
Uitstekende winnaar. Niets op af te dingen! Ook al kwam er ik wat laat in, vond het zeker een leuke game.

Sir Spamalot (crew)
Mij viel het ook op dat alsmaar meer MuMe collega's de weg vonden naar deze topic: van de verscheidene gelijkaardige topics (80's, 90's en 00's) wel de meest druk bezochte topic. Dexter, je brengt me op hetzelfde idee: dit weekend draai ik deze top vijf en dat wordt genieten.

stuart
Bedankt voor jullie deelname (zonder dat geen leuke game) en voor degenen die ook (gedeeltelijk) interesse hebben in de 80's; doe mee als je wilt /kunt of kom af en toe eens even 'shoppen' als er wat voor je tussen zit.

wijsneus
Misschien kunnen we deze jaren-70 topic nog eens nieuw leven inblazen; en dan nu met live-albums ?? Zelfde spelregels ?

wijsneus schreef:
Misschien kunnen we deze jaren-70 topic nog eens nieuw leven inblazen; en dan nu met live-albums ?? Zelfde spelregels ?

Made In Japan wint toch

wijsneus
meyer schreef:
(quote)

Made In Japan wint toch

Dat denk ik ook, had ik al met Stuart over.
Maar we kunnen Donker-Paars toch uitsluiten van deelname ?

sq
meyer schreef:
(quote)

Made In Japan wint toch

Voor mij hoogstens een goede tweede na Rainbow on Stage

sq schreef:
(quote)

Voor mij hoogstens een goede tweede na Rainbow on Stage

Lijkt me een goeie reden om voor een battle te gaan, eventueel alleen genre gebonden en niet decennium gebonden.

Dieter schreef:
(quote)

Lijkt me een goeie reden om voor een battle te gaan, eventueel alleen genre gebonden en niet decennium gebonden.

Een Hardrock live-album KO? Daar ben ik voor te vinden

stuart
Wat Dieter zegt zit wel wat in vind ik; zo trek je misschien ook meer deelnemers. Wat de 70's betreft zijn er nog wel wat toppers, afhankelijk van je smaak/voorkeur zoals bijv. How The West Was Won/Songs Remain the Same, Live And Dangerous, If You Want Blood, Unleashed In The East. De andere decennia kennen ook nog genoeg 'krakers' lijkt me (No Sleep 'Till Hammersmith , Live After Death enz.).
Het maakt mij niet zoveel uit 'hoe', maar mijn voorkeur gaat uit om Hardrock wel van de Metal te splitsen; lastig is dat misschien wel, maar volgens mij zou het met wat 'afspraken' te regelen zijn. Ik weet echter niet wat de anderen 'willen', maar ik doe wel mee (een ander mag het echter organiseren).

wijsneus
Als je nou eerst de live-albums per decennium doet, heb je hetzelfde idee als de battles met de studioplaten. Kan je later een "Hardrock/Metal-Livealbums van alle decennia - Battle" doen.

Want van de jaren 90 en 00 heb ik errug weinig exemplaren in huis.
Dus daar heb ik geen binding mee.

Zal ik die voor de jaren 70 op dezelfde manier opstarten als Stuart voor de studio-albums heeft gedaan ?
Dus met 5 stuks op 0 beginnen, en bij 5 punten of 24 uurs-regel mogen er 2 nieuwe in. De hoogste score naar de winnaarslijst, en de laagste eruit ( met kans op herplaatsing ).

stuart
Ik vind het best, maar misschien moeten we even afwachten wat de anderen vinden. Overigens hoef je voor mij niet beslist een zelfde soort 'systeem' te doen; als iemand iets anders in gedachten heeft, gebruik dát dan.

Ik ben toch meer voorstander van Hardrock 60's - 80's live battle. Dan heb je volgens mij ook niet zo veel te maken met Metal en heb je een behoorlijke bron om uit te putten.

Als Wijsneus denk met 70's genoeg live-albums te hebben vind ik het ook goed hoor. Ik zie het wel gebeuren............

stuart
Ik zie ook liever Dieters optie, maar ik doe hoe dan ook wel mee. Misschien kan Wijsneus zeggen hoeveel albums hij ongeveer denkt te halen heeft of we denken met elkaar mee over Wijsneus' s / Dieters optie. Er zijn er vast genoeg die ook veel op de 70's albums stemmen (@ Wijsneus) en zo trek je misschien ook wat meer deelnemers, wat het juist zo leuk maakt.

wijsneus
Laten we nog wat reacties afwachten.

Maar een lijst met wat ik in de aanbieding heb, hoeft niet, want we beginnen met 5 stuks.
Later kan ieder steeds zelf 2 toevoegen in een nieuwe ronde.

Nogmaals : de studio-albums gingen toch ook per decennium, en er is ook een "All-over" - Batte.

En voor de jaren 60 en 80 wil ik ook wel de startlijst maken.

Ik stelde Stuart's systeem voor, omdat we ( de deelnemers ) dan geen nieuwe regels hoeven te leren .

Ik ben voor Dieter zijn systeem, van mij mag er gerust ook hardrock uit de jaren 90 en 00 bij (als die er blijkt te zijn)

Sir Spamalot (crew)
Voor mij is die genoemde periode 60's - 80's ook goed: bijkomend voordeel is dat de groepen ook niet zo veel live-platen uitbrachten als de dag van vandaag (van iedere tour verschijnt er haast een live-plaat bij sommigen).

Zo uit het hoofd:
AC/DC - If You Want Blood
Deep Purple - Made in Japan
Dokken - Beast from the East
Iron Maiden - Live After Death
Judas Priest - Unleashed in the East
Led Zeppelin - The Songs Remains The Same
Loudness - Loudness - Live-Loud-Alive: Loudness in Tokyo
Motörhead - No Sleep Till Hammersmith
MSG - One Night at Budokan
Ozzy Osbourne - Randy Rhoads Tribute
Rainbow - On Stage
Rush - All The World's A Stage
Rush - Exit ... Stage Left
Rush - A Show of Hands
Saxon - The Eagle Has Landed
Scorpions - Tokyo Blade
Scorpions - World Wide Live
Thin Lizzy - Live and Dangerous
Thin Lizzy - Life Live
UFO - Strangers in the Night
Whitesnake - Live... in the Heart of the City
Kan best wel spannend worden...

Oh ja, voor de bepaling van de periode: neem je datum albumrelease of datum van het concert, zie bvb How The West Was Won van Led Zeppelin.

stuart
Bedankt voor je lijstje, Sir; nu nog zien of we hieruit komen......

Sir Spamalot schreef:
Oh ja, voor de bepaling van de periode: neem je datum albumrelease of datum van het concert, zie bvb How The West Was Won van Led Zeppelin.

Ik zou zeggen datum van het concert / opnames......

sq
Sir Spamalot schreef:

Scorpions - Tokyo Blade
Tokyo Tapes
Snel eruit gepikt want ik wilde meteen checken of deze er ook bij stond. Prima lijst verder.

stuart
Wat het ook wordt, ik zou het van te voren wel een beetje 'uitwerken'; bijv. je begint in de 70's en na 4/5 rondes is de pijp leeg óf je moet alles toelaten wat maar iets in de richting van Hardrock is en dan moeten de stemmers maar laten merken of ze het er 'mee eens' zijn. Anders krijg je misschien dat iemand zegt van..die eigenlijk niet en die andere wel...bijv. een live- album van Free.

wijsneus
Laten we het per decennium doen en kijken hoe dat loopt.
En anders noemen we de topic : Live Rock-albums .
Kan je denken aan Foghat, Free, Wishbone Ash, Ted Nugent, Grand Funk Railroad, Status Quo, Robin Trower e.d.

Wie geeft uitsluitsel ??

stuart
Wat mij betreft mag je het zo doen; ik ben echter ook maar één van de deelnemers. Aan de andere kant; op een gegeven moment moet je gewoon iets doen, want iedereen heeft misschien toch wel een bepaalde voorkeur en dan kom je er nooit uit. Misschien nog even wat wederhoor afwachten van diegenen die hier 'gesproken' hebben (of nog komen)

Ik kom pas net kijken, maar heb de laatste rondes ook meegestemd, dus laat ik ook wat zeggen. Ik ben er wel voor om het te proberen met een '70's (hard)rock-lijst. Zo te zien aan een aantal titels op de lijst van sir spamalot, en denkend aan de paar albums die ik zo ken die er niet op staan, moeten we toch een eind komen.
En lukt het niet, dan is het toch ook geen ramp? Dan stop je toch gewoon bij een kortere lijst?

stuart
Nogmaals, wat mij betreft akkoord.(@MarkJS; natuurlijk mag iedereen zijn bijdrage leveren hier) .......ik trek me nu terug hier; ik doe echter wél mee.

Sir Spamalot (crew)
De breedte van het rock-spectrum zal ook bepalen hoeveel users actief zullen deelnemen. Als ik zie wat collega Wijsneus voorstelt van albums: ik ken ze niet maar mijn nieuwsgierigheid is al gewekt. Met de jaren is rock ook geëvolueerd naar hardrock en metal, pas in de negentiger jaren zijn al die subgenres en hun benamingen erbij gekomen. Hier kan opnieuw iets moois uit groeien en misschien komt de gelukkige bijwerking dat de interesse in "onbekendere" live-krakers weer wordt gewekt. Dan vind ik wel de titel van de topic wel belangrijk om zoveel mogelijk geïnteresseerden aan te spreken. Dan denk ik als kandidaten voor de rondes: rock van de jaren '60 tot en met de jaren '80. Je vermijdt dan ook dat bvb. The Who moet opboksen tegen zeg maar Slayer...

wijsneus
Voor het vervolg, zie nieuw topic onder Games : Hardrock Live-albums Jaren 70.

wijsneus
meyer schreef:
(quote)

Made In Japan wint toch

Dat was dus een voorbarige conclusie !

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.