Muziek / Muziekgames / Wie hoort er niet bij?
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2009, 00:20 uur
"Een bepaald soort synthesizer soms ?" Dat gaat heel erg de goede kant op! Als je gaat youtuben kom je bij één van de 5 vanzelf tegen om welke het gaat!
0
Benno
geplaatst: 18 december 2009, 08:10 uur
Nieuwe wilde gok, opnieuw alleen van wat ik weet van het album van Kate Bush:
Never For Ever is het enige album opgenomen met een Moog?
Never For Ever is het enige album opgenomen met een Moog?
0
wijsneus
geplaatst: 19 februari 2010, 14:47 uur
Er staan al een tijd 2 antwoorden, dus Ceasar : ???
Mss wijzigen, of een nieuwe opgave anders ?
Ceasar schreef:
Ik moet achteraf toegeven dat ie misschien wel een beetje te freakerig/nerdy is... Sorry.
Ik moet achteraf toegeven dat ie misschien wel een beetje te freakerig/nerdy is... Sorry.
Mss wijzigen, of een nieuwe opgave anders ?
0
wijsneus
geplaatst: 19 februari 2010, 14:50 uur
antwoord : Vangelis - Bladerunner O.S.T. ( ? ? ? )
0
geplaatst: 20 februari 2010, 17:56 uur
Het gaat inderdaad om een gebruikte synthesizer. Ik verklap dat Vangelis wel in het lijstje hoort te staan. Als je, als synthfreak, Vangelis zegt zeg je bijna automatisch ook...
Ik moet even verklaren dat ik, als bezitter van een aantal synthesizers, ook actief ben op het synthforum.nl. Ik herinner mij dat ik vlak voordat ik deze puzzel hier op de site zette, een tijdje op het synthforum had gezeten. Wellicht is mijn raadsel daardoor een beetje te freakerig geworden. Sorry....
Ik moet even verklaren dat ik, als bezitter van een aantal synthesizers, ook actief ben op het synthforum.nl. Ik herinner mij dat ik vlak voordat ik deze puzzel hier op de site zette, een tijdje op het synthforum had gezeten. Wellicht is mijn raadsel daardoor een beetje te freakerig geworden. Sorry....
0
wijsneus
geplaatst: 21 februari 2010, 12:01 uur
Ik denk dat Peter Gabriel er niet bij hoort, maar waarom weet ik niet. 

0
geplaatst: 23 februari 2010, 18:30 uur
Peter Gabriel hoort ook in het lijstje. De link begint met een Y.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 18:39 uur
Ze hebben allemaal een Yamaha motor, behalve Koos Alberts?
Ok, wat heb ik gewonnen?
Ok, wat heb ik gewonnen?
0
geplaatst: 23 februari 2010, 19:24 uur
Hé, ik heb al aangeboden om gewoon het antwoord te geven, maar dat wilde men niet. Dus.... 

0
wijsneus
geplaatst: 1 juni 2010, 16:16 uur
Ceasar schreef:
Oeps! Helemaal vergeten! Zal ik maar de oplossing geven?
Oeps! Helemaal vergeten! Zal ik maar de oplossing geven?
Lijkt me zo langzamerhand wel de tijd voor.
kunnen we een nieuwe opgave gaan doen.
0
geplaatst: 1 juni 2010, 23:41 uur
Sorry, sorry!!! Helemaal vergeten!
Met behulp van mijn eerdere opmerking: "Een bepaald soort synthesizer soms ?" Dat gaat heel erg de goede kant op! Als je gaat youtuben kom je bij één van de 5 vanzelf tegen om welke het gaat!
en met een beetje lezen in de CD-boekjes had je tot de oplossing kunnen komen.
En eerder schreef ik ook:
Nogmaals sorry, ik heb mijn opgave te moeilijk gemaakt.
Nu het antwoord:
Als je Vangelis gegoogled had, had je ook kunnen lezen dat dé synthesizer die zo bepalend voor het geluid van Vangelis is geweest een Yamaha CS80 was. Voor heel veel synth-freaks en natte droom die nooit uit zal komen: zelfs nu hij al bijna 30 jaar niet meer gemaakt wordt nog steeds voor de meeste mensen niet te betalen.
Had je nu in de boekjes van Peter Gabriel, Kate Bush en Toto gekeken dan had je kunnen zien dat zij dat instrument ook veel gebruikt hebben. Human League had wel een synth van Yamaha, maar dat was een CS15.
Het antwoord is dus: Human League
Zie: YouTube - Vangelis & CS80
YouTube - Vangelis - Yamaha CS80
YouTube - Yamaha CS-80, Prophet 600, Wavestation , Vangelis like theme
YouTube - Yamaha CS80
Met behulp van mijn eerdere opmerking: "Een bepaald soort synthesizer soms ?" Dat gaat heel erg de goede kant op! Als je gaat youtuben kom je bij één van de 5 vanzelf tegen om welke het gaat!
en met een beetje lezen in de CD-boekjes had je tot de oplossing kunnen komen.
En eerder schreef ik ook:
Nogmaals sorry, ik heb mijn opgave te moeilijk gemaakt.
Nu het antwoord:
Als je Vangelis gegoogled had, had je ook kunnen lezen dat dé synthesizer die zo bepalend voor het geluid van Vangelis is geweest een Yamaha CS80 was. Voor heel veel synth-freaks en natte droom die nooit uit zal komen: zelfs nu hij al bijna 30 jaar niet meer gemaakt wordt nog steeds voor de meeste mensen niet te betalen.
Had je nu in de boekjes van Peter Gabriel, Kate Bush en Toto gekeken dan had je kunnen zien dat zij dat instrument ook veel gebruikt hebben. Human League had wel een synth van Yamaha, maar dat was een CS15.
Het antwoord is dus: Human League
Zie: YouTube - Vangelis & CS80
YouTube - Vangelis - Yamaha CS80
YouTube - Yamaha CS-80, Prophet 600, Wavestation , Vangelis like theme
YouTube - Yamaha CS80
0
wijsneus
geplaatst: 2 juni 2010, 13:47 uur
Dan eerder de Beatles, die bestond als enige uit 4 leden.
0
geplaatst: 2 juni 2010, 13:54 uur
wijsneus schreef:
Nee hoor, Duran Duran en The Cure bestaan allebei uit 4 leden.
0
wijsneus
geplaatst: 2 juni 2010, 14:58 uur
Arrie schreef:
(quote)
Er was een tijd dat The Cure uit 5 leden bestond, en ik dacht van Duran Duran dat ook.
0
Benno
geplaatst: 2 juni 2010, 15:05 uur
Misschien is het dan:
Duran Duran, The Cure en Slint hebben allemaal eens vijf leden gehad. Er is ook wel een vijfde Beatle maar die heeft nooit als vijfde lid in de band gezeten. The Beatles horen er dus niet bij.
Duran Duran, The Cure en Slint hebben allemaal eens vijf leden gehad. Er is ook wel een vijfde Beatle maar die heeft nooit als vijfde lid in de band gezeten. The Beatles horen er dus niet bij.
* denotes required fields.