Muziek / Muziekgames / Wie hoort er niet bij?
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 22:00 uur
Nee, heeft niets met de drummers te maken (je denkt zeker aan Def Leppard en Genesis?)
Kijk eens naar een titel van één van de bands. Daar kan je een grote hint vinden.
Kijk eens naar een titel van één van de bands. Daar kan je een grote hint vinden.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 22:22 uur
Paul Weller is de enige solo-artiest in het rijtje.
Maar dat zal wel te makkelijk zijn, vrees ik !
Maar dat zal wel te makkelijk zijn, vrees ik !
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 22:38 uur
Beach Boys (zijn Amerikaans, rest komt uit Ver. Koninkrijk)
0
wijsneus
geplaatst: 26 augustus 2009, 12:07 uur
Van dit rijtje heeft Def Leppard als enige geen album uitgebracht met als titel de artiestennaam zelf.
0
geplaatst: 26 augustus 2009, 16:25 uur
Allemaal niet wat ik bedoel.
Een aanwijzing voor de hint (dus om het album te vinden dat een grote hint vormt). Enigszins cryptisch: Zandvoort, Bloemendaal, Katwijk, Noordwijk, Scheveningen, Bergen aan Zee, Egmond aan Zee, Wijk aan Zee etc.
Een aanwijzing voor de hint (dus om het album te vinden dat een grote hint vormt). Enigszins cryptisch: Zandvoort, Bloemendaal, Katwijk, Noordwijk, Scheveningen, Bergen aan Zee, Egmond aan Zee, Wijk aan Zee etc.
0
wijsneus
geplaatst: 27 augustus 2009, 17:24 uur
Volgens mij is het zo :
4 van de 5 hebben een album in Holland opgenomen.
En 1 dus niet.
En dat is...............................
Ik gok nu : Supertramp.
PS : connectie is iig Holland !
4 van de 5 hebben een album in Holland opgenomen.
En 1 dus niet.
En dat is...............................
Ik gok nu : Supertramp.
PS : connectie is iig Holland !
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 19:20 uur
Helemaal goed! Supertramp had voor hun eerste twee albums wel een Nederlandse financier, Sam Miesegas, die de band voor de opnamen 60000 pond gaf.
The Beach Boys namen Holland in Baambrugge op, Genesis ...And then there were three... in Hilvarenbeek, Def Leppard Hysteria in Hilversum en Paul Weller noemde het album Studio 150 zelfs naar de Amsterdamse studio waar hij het album opnam.
Goed gedaan! Je bent echt een wijsneus!
The Beach Boys namen Holland in Baambrugge op, Genesis ...And then there were three... in Hilvarenbeek, Def Leppard Hysteria in Hilversum en Paul Weller noemde het album Studio 150 zelfs naar de Amsterdamse studio waar hij het album opnam.
Goed gedaan! Je bent echt een wijsneus!
0
wijsneus
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:32 uur
Dankjewel ! Die bijnaam heeft mijn vader me zo'n 35 jaar geleden eens gegeven; komt nu van pas
.Het was ook niet helemaal een gok, want van BB, DF en Genesis wist ik het zeker. En de Hollandse financiering van Supertramp wist ik ook.
De nieuwe opgave :
Duran Duran
Simple Minds
Spandau Ballet
U2
Wham !
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:39 uur
Volgens mij gingen Wham!, Duran Duran, Simple Minds en Spandau Ballet in de jaren 80 allemaal naar dezelfde hippe kapper.
U2 liet zich door moeders knippen.
U2 liet zich door moeders knippen.
0
wijsneus
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:46 uur
Klopt op zich, maar dat is niet de goede oplossing.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 21:26 uur
Ik zit aan het woord Gold te denken... En dan hoort Wham! er niet bij, denk ik.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 21:55 uur
Van de genoemde 5 is Spandau Ballet de enige die geen nummer - 1 hit scoorde in Nederland.
0
wijsneus
geplaatst: 28 augustus 2009, 14:21 uur
Helaas, Ceasar en Mafketel, jullie antwoorden zijn niet goed.
0
geplaatst: 28 augustus 2009, 18:41 uur
Wham hoort er niet tussen. De andere vier bestaan nog/weer. Wham niet meer.
0
wijsneus
geplaatst: 31 augustus 2009, 10:24 uur
Wat je zegt, klopt op zich wel.
Maar dat is niet het antwoord wat ik zoek.
Aanwijzing : de eerste van...........
Maar dat is niet het antwoord wat ik zoek.
Aanwijzing : de eerste van...........
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 21:48 uur
Als de eerste van ..... betekent : het debuutalbum, dan horen de Simple Minds er niet bij. Want die brachten hun debuut in de 70-er jaren uit, en de andere 4 in de 80-er jaren.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 22:04 uur
Duran Duran is de enige van de 4 waarvan het debuutalbum dezelfde naam heeft als de band
0
wijsneus
geplaatst: 1 september 2009, 08:01 uur
mafketel schreef:
Als de eerste van ..... betekent : het debuutalbum, dan horen de Simple Minds er niet bij. Want die brachten hun debuut in de 70-er jaren uit, en de andere 4 in de 80-er jaren.
En dat is het juiste antwoord

0
geplaatst: 1 september 2009, 19:19 uur
Piekert voor een nieuwe hersenkraker.........................
en, gevonden :
Fleetwood Mac
Bee Gees
Aphrodite's Child
Beatles
Rolling Stones
en, gevonden :
Fleetwood Mac
Bee Gees
Aphrodite's Child
Beatles
Rolling Stones
0
geplaatst: 2 september 2009, 00:37 uur
De leden van Fleetwood Mac hebben diverse nationaliteiten. Dus Fleetwood Mac hoort er niet bij.
0
wijsneus
geplaatst: 2 september 2009, 11:31 uur
De Beatles horen er niet bij; daarvan bestaat de artiestennaam als enige uit één woord.
Maar dat is denk ik niet goed
Maar dat is denk ik niet goed

0
geplaatst: 2 september 2009, 14:14 uur
is dit met "death in een band" te maken? omdat de meeste hebben een originele lid die intussen gestorven is? .. dus Fleetwood Mac hoort er niet bij want al zit founder Peter Green lang niet meer in de band hij is zo ver ik weet nog adem aan het nemen en rondlopend?
* denotes required fields.