MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1987

zoeken in:

5-8

Jop
6-8

Winnaar Knock Out 1987:

(afbeelding)

stuart
..is de Finale zó kort..... ....;enfin, ik kan er mee leven, dat nog wel...

Dwejkk_ schreef:
ronde 7 tot 9 2 verschil

Tja, dit staat op de 1e pagina

stuart
Zo ver ga ik niet terug...,maar bedankt.....

Mooie winnaar .

Overzichtje:

1987:

(afbeelding)

1988:

(afbeelding)

1989:

(afbeelding)

1990:

(afbeelding)

1991:

(afbeelding)

1992:

(afbeelding)

1993:

(afbeelding)

1994:

(afbeelding)

1995:

(afbeelding)

1996:

(afbeelding)

1997:

(afbeelding)

1998:

(afbeelding)

1999:

(afbeelding)

2000:

(afbeelding)

2001:

(afbeelding)

2002:

(afbeelding)

2003:

(afbeelding)

2004:

(afbeelding)

2005:

(afbeelding)

2006:

(afbeelding)

2007:

(afbeelding)

Merkwaardig hoe ik mezelf kan herkennen
in de winnaars tot halverwege de jaren 90, daarna
gaat het vooral om volgens mij obscuurdere platen.

Of ik word heel oud natuurlijk ... dat kan ook.

Document is een mooie winnaar,
maar een geflatteerde, want veel topplaten sneuvelden
opvallend vroeg in deze knock-out.

Het is maar net wat je kent, denk ik. Van The Church wist ik bv. niet eens dat die ook albums hadden gemaakt... Voor mijn gevoel zijn het vanaf 1997 bijna elk jaar zeer bekende albums.

stuart
dazzler schreef:
Document is een mooie winnaar,
maar een geflatteerde, want veel topplaten sneuvelden
opvallend vroeg in deze knock-out.

Er zijn ook nogal wat users die meedoen in bepaalde rondes vanwege hun anti-stem, dus hecht er niet al te veel waarde aan, Dazzler.......

Ik kan mij best vinden in de winnaar, het staat in mijn top-10 van 1987 en R.E.M. is één van mijn favoriete bands. Al is het inderdaad zo dat de beste albums van 1987 eerder werden uitgeschakeld of tegen elkaar uitkwamen (wat dazzler zegt).

In de bewering van stuart, dat sommige users anti-stemmen uitdelen zit ook een kern van waarheid. Sommige users stemmen tactisch en proberen de populairste albums eruit te krijgen opdat hun favoriete album meer kansen heeft.

In vele winnaars kan ik mij ook herkennen, de winnaars van 1990, 1997 en 2004 staan ook bij mij op nr. 1 en die van de jaren 1987, 1989, 1991, 1999, 2000, 2002 staan bij mij in de top-10 van het jaar.
Sommige albums zijn mij onbekend zoals die van 1988, 1993, 2001 en 2006 (prachtige hoes!), ik zal ze alleszins eens beluisteren (wat ik van the Church heb gehoord valt goed mee).
Vreemd dat Sufjan Stevens winnaar was in 2003 en niet in 2005 met zijn erkende meesterwerk "Illinois".

Sommige users stemmen tactisch en proberen de populairste albums eruit te krijgen opdat hun favoriete album meer kansen heeft.

Erg jammer vind ik dat. Zal ook wel de reden zijn waarom ik veel van de voorgaande winnaars wel redelijk goed vind, maar zeker niet de allerallerallerbeste albums van die betreffende jaren. Het zijn vaak een beetje de underdogs die aan de aandacht van anti-stemmers ontsnappen en uiteindelijk the best of the rest blijken te zijn, dat idee heb ik tenminste soms. Maar verder niets ten nadele van Document hoor!

Ik had persoonlijk meer verwacht van Strangeways Here We Come, maar uiteindelijk werd het maar een treurig verhaal; het verloor van Depeche Mode, dat verloor van Fleetwood Mac, dat verloor van Sinead O'Connor, die verloor van R.E.M.

stuart
Strangeways heeft wel een punt; hoewel K.O.'s beslist leuk zijn, zou je een winnaar bij een wat hoger puntenaantal kunnen uitroepen al zal dat ten koste van de snelheid gaan. Aan de andere kant; helemaal uitsluiten kun je het nooit.

Het blijft natuurlijk een spel, en met de spelregels heb ik geen problemen.
Zo'n winnaar is relatief, daarom interesseert de top 10 me bijvoorbeeld meer.
Misschien kan iemand daar eens een overzichtje van maken.

Albums die ik niet ken uit de top 10 van een knock-out
wil ik bijvoorbeeld wel eens een kans geven.

Zit nu al een tijdje met Starfish van The Church (kende het album
niet, enkel de single Under the Milky Way) en dat album valt echt heel goed mee.
Het is voor mij niet de beste plaat van 1988, maar wel een leuke ontdekking.
Tussen The Triffids en gitaarbands zoals bijvoorbeeld The Blue Aeroplanes.

Ik stem ook alleen maar mee als ik beide albums voldoende ken.
Of als het echt om één van mijn gedoodverfde favorieten gaat.
Soms denk ik: laat de anderen maar beslissen, ik ken er te weinig van.

stuart
Je kunt er idd. wel wat in ontdekken (had ik ook met The Church) en zoals Dazzler 'tipt' zal ik eens proberen de laatste 8 van de gedane jaren te bekijken (als het niet teveel opzoekwerk is...).

Gast
geplaatst: vandaag om 07:38 uur

geplaatst: vandaag om 07:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.