menu

Muziek / Muziekgames / Oorspronkelijke nummer - Cover Clash

zoeken in:
avatar van Kees-Jan
Als een bepaalde artiest een nummer covert, lees ik hier op MM wel eens een reactie van een gebruiker dat het 'slechts' een cover is en 'dus' nooit zo goed kan zijn als het origineel.
Is dat zo, vroeg ik mij af? Voor mij geldt dat namelijk in ieder geval niet.
En zo kwam onderstaand idee voor een muziekgame bij mij boven borrelen.

Ik weet niet of er al zo'n game bestaat, maar het lijkt mij wel een leuk idee om hier op MM te checken of een bepaalde cover van een nummer nou beter is dan het oorspronkelijke nummer of dat deze artiest er beter met zijn handen vanaf had kunnen blijven.

De regels van deze game zijn simpel:
- iedere gebruiker mag één keer stemmen per clash
- de artiest die het eerst 10 punten heeft verzameld wint.
- mocht na 24 uur beide artiesten nog geen 10 punten hebben, dan wint degene met de meeste punten.
- iedere gebruiker mag een volgende clash opgeven als de vorige clash is afgelopen.

avatar van Kees-Jan
Ik zal zelf de eerst clash starten, met wat volgens mij zo ongeveer de beste cover ooit van een nummer is geweest:

All Along the Watchtower

Bob Dylan (origineel) - Jimmy Hendrix (Cover)





Ludwig
0-5

Ruby1966
0-6

Jop
0-7


avatar van Etiul
0-9

avatar van LucM
0-10

avatar van Etiul
Laat ik de volgende er in gooien

U2 - One (origineel) - Johnny Cash - One (cover)

0-1

Ruby1966
1-1


avatar van Cygnus
2-2


Lukk0
3-3




Sheplays
4-6

avatar van LucM
5-6 moeilijk, ik vind beiden prachtig

Ludwig
6-6

avatar van itchy
7-6

avatar van Papartis
8-6

En dan hebben we ook nog de covers van dit nummer van de Cowboy Junkies en Mary J Blige... (en nog wel meer versies denk ik).



Jop
9-8

stuart
10-8 (ik wil The Edge horen, hoewel Johnny ook leuk is)

Gast
geplaatst: vandaag om 15:03 uur

geplaatst: vandaag om 15:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.