MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metals Duwlijst

zoeken in:
stuart
De meeste Metal games zijn praktisch afgelopen en misschien is er interesse in een Toplijst waar beweging in zit en niet met punten gewerkt wordt, maar op een andere manier. Het hangt wat van het animo af, hoe ik/we dat precies ga(an) doen. Het gaat dus om een lijst waar volgens 'ons' de BESTE/FAVORIETSTE Metal albums éver' in komen te staan, waar je elke dag een bijdrage aan kunt/mag leveren.

De stroming Metal is heel divers, er moet voor iedereen wel wat tussen zitten (popmetal, thrashmetal, heavy metal enz.). Vanwege de ruimte en om tot een 1e lijst te komen (van 10 of 15 albums) vraag ik jullie om 3 favoriete Metal albums (van VERSCHILLENDE bands) te noemen op de volgende wijze: bijv...Master Of Puppets (Metallica).....die albums die het MEEST genoemd worden komen in die Startlijst op volgorde van 'behaalde nominaties'.....Hoe de regels voor de lijst zijn, komt eventueel later; eerst even de bijdragen van jullie afwachten; als het te mager is, blazen 'we' de boel gewoon af.

Hey Stuart,

Metalgames zijn altijd leuk om te spelen. Ik ben dus van de partij. De 2 übermetalalbums die 99% van de metals als eerste te binnen schiet moeten maar het spits afbijten lijkt me.

Reign in Blood - (Slayer)
Master of Puppets - (Metallica)

Nog een aanvulling:
Streets: A Rock Opera - (Savatage)

Ok, mooi idee.

Testimony of the Ancients - Pestilence
Monotheïst - Celtic Frost
Grin - Coroner

stuart
Heaven And Hell (Black Sabbath)
Ride The Lightning (Metallica)
Rust In Peace (Megadeth)

Burn My Eyes (Machine Head)
Spiritual Healing (Death)
Act III (Death Angel)

odi
My Dying Bride - The Angel and the Dark River
Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace
Sepultura - Arise

Van Halen (Van Halen)
Heaven and Hell (Black Sabbath)
Dark Rose (Thin Lizzy)

The Sound of Perseverance (Death)
Tempo of the Damned (Exodus)
Vulgar Display of Power (Pantera)

Left Hand Path (Entombed)
The Final Chapter (Hypocrisy)
Testimony of the Ancients (Pestilence)

stuart
Het gaat er ook om om die albums te noemen die jezelf uiteraard goed/mooi vindt, maar ook albums waarvan je denkt dat die in die Startlijst het meeste kans maken gezien hun status en gemiddelde smaak/voorkeur; als er van hierboven genoemde albums wat tussen zit die je 'smaakt' , noem ze. Zo maken ze ook meer kans om in die startlijst te komen. Het kan ook zo zijn dat je nog 'krakers' mist uiteraard....

Opeth - Blackwater Park
Meshuggah - Catch 33
Sepultura - Arise

Megadeth - Rust in Peace
Exodus - Tempo of the Damned
Between the Buried and Me - Colors

Metallica - Master of Puppets
Slayer - Reign in Blood
Iron Maiden - Number of the Beast

Ongeveer de drie grootste Metal-albums, om maar eventjes cliché te beginnen.

Judgement (Anathema)
Blackwater Park (Opeth)
Scenes from the Second Storey (The God Machine)

The God Machine is toch geen metal?

herman schreef:
The God Machine is toch geen metal?

Wat dan wel? Lijkt me toch wel metal.

stuart
Ik heb nu 7 albums die 2 x genoemd zijn, dus die komen sowieso in de Startlijst; de rest (andere 8 ) gaan dan op waardering en aantal stemmen hier op Mume. Liefhebbers die nog niet een bijdrage geleverd hebben kunnen dat nog steeds doen....(zodra een album al 2 x genoemd wordt kom je er eerst al in, zeer waarschijnlijk)

Etiul schreef:
(quote)

Wat dan wel? Lijkt me toch wel metal.

Gewoon rock. Zo staan ze hier ook op de site. Anders kun je Nirvana en Smashing Pumpkins ook wel metal gaan noemen.

CelticFC
Slayer - Reign in Blood
Death - The Sound of Perseverance
Sepultura - Beneath the Remains

* The God Machine is gewoon metal, ook al staat het hier als rock op de site!

herman schreef:
(quote)

Gewoon rock. Zo staan ze hier ook op de site. Anders kun je Nirvana en Smashing Pumpkins ook wel metal gaan noemen.

Als je One Last Laugh ... van The God Machine rock noemt dan kan ik daar inkomen, maar Scenes... is toch echt wel metal. Ik zou zeggen, luister er nog eens naar. Dit prachtalbum verdient het namelijk zeker om op z'n tijd gedraaid te worden.

O ja, Nirvana en SP zijn inderdaad geen metal.

@ Etiul, Brave borst....

Meshuggah- Obzen
Dream Theater - Train of Thought
Guns n Roses - Apetite for Destruction

Sir Spamalot (crew)
nog niet genoemd:
Dark Angel - Darkness Descends
Iron Maiden - Powerslave
Judas Priest - Painkiller

Suspyre - When Time Fades
Adagio - Archangels in Black
Symphony X - Paradise Lost

Priam albums Metal met een prog randje

wijsneus
Rainbow - Rising
Led Zeppelin - I
Metallica - Metallica

( een echte o.j.-lijst )

stuart
Ik laat dit eerst liggen bij nader inzien; als een ander hier wat mee wil doen, gaat uw gang. Voor de liefhebbers; ik heb de METALBATTLE weer opgepikt (alleen qua titel) en heb er één zoals de deceniumvarianten ook gingen gestart, maar nu ALLERTIJDEN en alleen voor METAL albums (geen Hardrock erbij).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:11 uur

geplaatst: vandaag om 09:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.