MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 100 Bedreigde Diersoorten

zoeken in:
52. Alles van Death Sentence: Panda!

51. Frank Zappa - Baby Snakes
50. Johnny Cash - Boa Constrictor
49. Miles Davis - Cobra

48. Echo & the Bunnymen - Crocodiles

Antonio
Ceasar schreef:
51. Frank Zappa - Baby Snakes

En dan niet te vergeten de volgende:

47. Frank Zappa - The Adventures Of Greggery Peccary

Wikipedia over peccary's

Tekst van Greggery Peccary

A peccary is a little pig with a white collar that usually hangs around between Texas and Paraguay, sometimes ranging as far west as Catalina

46. Desmond Dekker - Hippopotamus

45. Alles van The Eagles.

44. Savatage - When The Crowds Are Gone

43. Duran duran - Tiger, tiger
42. Nik Kershaw - Save the whale
41. Teach-in - Greenpeace

herman schreef:
Die is toch al uitgestorven? Of heb jij er stiekem nog een paar rondlopen?

Er schijnen nog een dodo met twee dodokuikens rond te lopen op een drijvend eiland in het Caraibisch gebied. Alles hierover valt te lezen in "Douwe Dabbert en de weg naar west".

Is Greenpeace ook een bedreigde diersoort?

Ceasar schreef:
Is Greenpeace ook een bedreigde diersoort?

Nee, maar het heeft er wel verband mee: "Het opkomen voor bedreigde diersoorten op zee". Maar eventueel kunnen we het aan de jury voorleggen. Wat vinden jullie: Mag Greenpeace wel of niet?

Greenpeace is geen bedreigde diersoort. Als het dier er niet meer is leeft Greenpeace nog voort, hoe wrang dat ook moge klinken. Dus geen bedreigde diersoort.

Antonio
40. Frank Zappa - King Kong (was toch immers de laatste aap in zijn soort)

Antonio schreef:
(quote)

Lichtelijk ironisch dus eigenlijk als we kunnen stellen dat Greenpeace bekendheid heeft verworven over de ruggen van beschermde/bedreigde diersoorten

Zo zou ik het ook niet willen stellen. Hier was de vraag of Greenpeace een dier was die op de lijst staat van dieren die in hun voortbestaan worden bedreigd. In dat geval dus nee. Wel heeft deze organisatie de mens er op gewezen dat we niet goed met de wereld omgaan. In dat geval ontken ik Greenpeace ook niet, ze hebben goed werk gedaan en doen dat nog steeds. Wat dat betreft maakt deze lijst hier goed duidelijk wat we de wereld aandoen. Het is daarmee één groot aandachtspunt in een spelvorm wat eigenlijk een grote overweging is hoe de wereld er naar jaren aan toe is.

En omdat ik toch wel serieuze bedoelingen had wil ik King Kong afkeuren. En Teach In met Greenpeace (ik draag ze wel een warm hart toe) ook. Voor King Kong zou je bv. een Top 100 Animatie-figuren kunnen beginnen en voor Greenpeace een Top 100 Goede Doelen of Milieu-organisaties of zoiets dergelijks.

De volgende is 41

wijsneus
41. Metallica - Of Wolf And Man

40. Los Lobos - Will the wolf survive

39. Whale - Hobo Humpin' Slobo Babe

dix
ik houd nog even vol :

38 Police - Dedodododedadada

Ja maar, dix, de dodo is toch al uitgestorven? En dus toch geen bedreigde diersoort? Toch?

Nog net niet helemaal.

Dit is hun zwanenzang.

dix
Ceasar schreef:
Ja maar, dix, de dodo is toch al uitgestorven? En dus toch geen bedreigde diersoort? Toch?

Ach, hij was toch heus ooit bedreigd anders was ie nu niet uitgestorven. Volgens mij heb jij gewoon een hekel aan dodo's en ben je blij dat ze opgehoepeld zijn, niet ?

Da's niet aardig om te zeggen tegen iemand die geen vlees eet en een groot dierenliefhebber is...

38. Steve Jolliffe - Japanese Butterfly

37. John Dyson - Dying Eagle

tangmaster
36. Tangerine Dream - Tyger

35. Survivor - Eye of the Tiger

34. Hans Vandenburg - IJsbeer
33. Boeijen Hofstede Vrienten - Walvis

32. Sigur Rós - Hvalir í Útrýmingarhættu (Endangered Whales)

31. Noah and the Whale - Blue Skies

Gast
geplaatst: vandaag om 13:12 uur

geplaatst: vandaag om 13:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.