MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoe te nummeren in de lijsten van de top.... Onderwerp.

zoeken in:
Het wil een enkele keer verkeerd gaan met de nummering binnen de lijsten die gemaakt worden onder de titel Top .... Onderwerp.

Grof weg zijn er twee meningen te horen die min of meer op hetzelfde neer komen, we zijn aan het aftellen. Toch vershillen users van deze pracht site over de wijze waarop. En dat is niet bevorderlijk voor het spelelement van een dergelijke lijst. Daarom lijkt het mij nuttig om hier eens bij stil te staan om fouten of communicatie ruis in de toekomst te voorkomen.

Binnen dit geheel zijn twee opvattingen aanwezig, We tellen af, dus 3, 2, 1 enzovoort of we tellen op 1, 2, 3. Voor beide is wat te zeggen, zoals ik al eerder schreef. Toch lijkt het mij zinvol om daar één lijn in te gaan brengen. Laten we daarom hier van gedachten wisselen hoe dit in te vullen. Kom met je ideeën hier over, zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen dat het opnieuw mis gaat in de lijstjes van de top zoveels. Het is zo zonde dat het plaats vindt binnen zoiets wat erg leuk is.

Ik stel voor om bij 1 te beginnen door te gaan tot 100.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat het gaat om de volgorde van nummers binnen één post.

Als je maar één nummmer tegelijk post is het probleem opgelost. Dan voorkom je ook dat mensen tegelijk aan het posten zijn waardoor de nummering later aangepast moet worden.

Als ik er 10 of zelfs meer aan de lijst wil toevoegen heb ik niet echt zin om daar minstens 10 verschillende posts voor te gebruiken.

We maken het weillich moeilijker dan het is. Als ik vroeger het gedrukte exemplaar van de top 40 meenan van de platenzaak en ik begon met lezen kwam ik eerst de nummr 1 tegen. Dat is punt waar we naar toe werken. Als je in je post meerdere nummers plaatst is kan je dit op twee verschillende manieren doen.

1
2
3

of

3
2
1

Mijn stelling in deze wat is logisch, en hoe voorkom je dat het mis gaat. Natuurlijk komt daar een factor bij, namelijk de keuze die je maakte bij het instellen hoe je de berichten wil zien op MusicMeter. Recente bericht eerst of als laatste in een reeks. Het daarmee een kwestie van wat is logisch voor een belangrijk deel van de gebruikers op deze site. Het kan linsom of rechtsom. Zijn we tevreden zoals het nu is of zou een verandering wenselijk zijn. Dat is de vraag die ik hier voorleg. Laten we daarover van gedachten wisselen, waar dan een systeem uit komt waar we met zijn allen mee kunnen leven.

En daarna komt een implementatievoorstel?

Gerards Dream schreef:
Natuurlijk komt daar een factor bij, namelijk de keuze die je maakte bij het instellen hoe je de berichten wil zien op MusicMeter. Recente bericht eerst of als laatste in een reeks. Het daarmee een kwestie van wat is logisch voor een belangrijk deel van de gebruikers op deze site. Het kan linsom of rechtsom.

Dit is het punt waar het om draait. Meestal zie ik

3
2
1

De meeste mensen zullen het meest recente bericht onder aan geplaatst hebben. Hoe dan ook is het belangrijkste om even op te letten wat anderen gepost hebben. Daardoor ontstaat de meeste chaos. Een vaste afspraak over de volgorde is dan wat mij betreft niet nodig.

Persoonlijk blijf ik het leuker vinden aparte posts te zien i.p.v. een hele lijst.

Caius S schreef:

Persoonlijk blijf ik het leuker vinden aparte postst te zien i.p.v. een hele lijst.

Maar dat leest niet prettiger, vind ik.

Wat Gerard zegt : top - zoveels beginnen bovenaan met nr. 1, als wij dat ook doen leest ook makkelijker denk ik.

En 15 nummers of zo in één post vind ik wat overdreven.
Eén voor één is toch voor iedereen veel duidelijker.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:23 uur

geplaatst: vandaag om 12:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.