Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1967 !
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2010, 21:58 uur
LucM schreef:
All You Need Is Love behoort niet tot mijn favoriete Beatles-nummers maar Engelbert Humperdinck beter vinden dan dat, neen daar kan ik niet bij.
All You Need Is Love behoort niet tot mijn favoriete Beatles-nummers maar Engelbert Humperdinck beter vinden dan dat, neen daar kan ik niet bij.
The Last Waltz heeft toch wel een bepaalde grandeur. Tikje oubollig nummer, maar zeker niet slecht. Staat zeker in mijn top 25.
0
Ruby1966
geplaatst: 1 februari 2010, 22:02 uur
Pas op herman, voor je het weet word je uitgemaakt voor 44-jarige huisvrouw 

0
Ruby1966
geplaatst: 1 februari 2010, 22:11 uur
Oh ja, sorry ray..ik vergat even dat je net 48 shirtjes hebt staan strijken 

0
geplaatst: 1 februari 2010, 22:25 uur
Zoals de meesten hier vind ik hier geen enkel nummer echt slecht, enkel met Engelbert Humperdinck en Long John Baldry heb ik niet veel maar het zijn daarom zeker geen slechte artiesten (en zoals eerder vermeld, The Last Waltz vind ik een mooie melodie hebben). Maar ik moest de lat nu eenmaal erg hoog leggen, 1967 was een bijzonder sterk hitjaar.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 februari 2010, 22:48 uur
*Bobbie Gentry - Ode to Billy Joe
Soort bluesy Dusty Springfield... donker, intens, intrigerend en ietwat atypisch nummer.
Soort bluesy Dusty Springfield... donker, intens, intrigerend en ietwat atypisch nummer.
Was ook voor mij nieuw maar erg leuk
0
geplaatst: 1 februari 2010, 22:52 uur
Ik moet bij Engelbert Humperdinck altijd aan m'n oma denken die eens over hem zei "da's nou echt een SPETTER van 'n vent" 

0
geplaatst: 1 februari 2010, 23:24 uur
Alle nummers aan het beluisteren, prachtig jaar met zelfs nog leuke ontdekkingen die ik nog niet kende (Bobby Gentry bijv.) .... wordt voor de eerste keer denk ik lastig om er 10 weg te stemmen laat staan om uit zoveel moois straks een top 10 uit te kiezen, dat wordt helemaal een ramp.
Btw...als het grooveshark links waren geweest zou ik het nummer van de Mama's & the Papa's zeker wegstemmen maar met die clip erbij krijg ik het denk ik niet over m'n hart om Michelle Phillips eruit te gooien
Btw...als het grooveshark links waren geweest zou ik het nummer van de Mama's & the Papa's zeker wegstemmen maar met die clip erbij krijg ik het denk ik niet over m'n hart om Michelle Phillips eruit te gooien

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 februari 2010, 19:30 uur
@Herman
Ga je nog naar Amstelveen zondag Herman, de kakkerlakken winnen iig niet
Ga je nog naar Amstelveen zondag Herman, de kakkerlakken winnen iig niet

0
geplaatst: 2 februari 2010, 20:31 uur
herman schreef:
*Traffic - Hole in My Shoe
Nogal een Beatles rip-off, maar wel een aardig nummer
Je doet Traffic daarmee ernstig tekort, herman. Natuurlijk is Traffic door the Beatles beïnvloed (eigenlijk zowat alle bands uit de jaren '60) maar Traffic is een eigenzinnige Britse psychedelische band wiens belang bijna in de orde van Pink Floyd moet worden gezien. Die arrangementen zijn zeker niet conventioneel te noemen.
Over Bobbie Gentry ben ik het helemaal met je eens.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 11:19 uur
Mijn Afvallers (ik ga er vanuit dat de natte dromen vd huisvrouwen (zijnde Engelbert en Tom) er toch wel uitvliegen
):
Buckinghams - Kind of a Drag
Foundations - Baby Now That I've Found You
Long John Baldry - Let the Heartache Begin
Mamas & Papas - Dedicated to the One I Love (ondanks dat ik nog even wegzwijmel bij het zien van Michelle Phillps in haar jonge jaren)
Petula Clark - This Is My Song
Royal Guardsmen - Snoopy vs the Red Baron
Tom Jones - I'll Never Fall in Love Again
Tremeloes - Silence Is Golden
Vikki Carr - It Must Be Him
Young Rascals - Groovin'
):Buckinghams - Kind of a Drag
Foundations - Baby Now That I've Found You
Long John Baldry - Let the Heartache Begin
Mamas & Papas - Dedicated to the One I Love (ondanks dat ik nog even wegzwijmel bij het zien van Michelle Phillps in haar jonge jaren)
Petula Clark - This Is My Song
Royal Guardsmen - Snoopy vs the Red Baron
Tremeloes - Silence Is Golden
Young Rascals - Groovin'
0
Ruby1966
geplaatst: 3 februari 2010, 11:28 uur
El Ninjo schreef:
Over natte dromen gesproken!

Mijn sentimenten liggen trouwens niet in het feit dat ik die bejaarde heren zo geweldig aantrekkelijk vind (wat LucM blijkbaar concludeerde), maar heeft meer te maken met dat het favoriete zangers van mijn ouders waren en ik daar dus prettige herinneringen aan heb.
Hopelijk heb ik hiermee een groot misverstand uit de wereld geholpen.
Ik kan me namelijk wel aantrekkelijker mannen voorstellen dan overdreven borstharige types met "sexy" swingende moves.....

0
geplaatst: 3 februari 2010, 12:36 uur
Ruby1966 schreef:
Ik kan me namelijk wel aantrekkelijker mannen voorstellen dan overdreven borstharige types met "sexy" swingende moves.....
Je weet hopenlijk toch wel dat ik reeds bezet ben? Ik voel me hoe dan ook gevleid hoor, laat daar geen misverstand over bestaan...
0
Ruby1966
geplaatst: 3 februari 2010, 12:41 uur
Sinds die 'serieuze blik in de lift' foto ben ik wel zeer gecharmeerd van je geraakt (uiteraard), dus deze mededeling is wel een erge domper 

0
geplaatst: 3 februari 2010, 12:46 uur
Ja, mijn serieuze blik zit behoorlijk in de lift tegenwoordig.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 14:53 uur
herman schreef:
LucM schreef:
Je doet Traffic daarmee ernstig tekort, herman. Natuurlijk is Traffic door the Beatles beïnvloed (eigenlijk zowat alle bands uit de jaren '60) maar Traffic is een eigenzinnige Britse psychedelische band wiens belang bijna in de orde van Pink Floyd moet worden gezien. Die arrangementen zijn zeker niet conventioneel te noemen.
Niet conventioneel misschien, maar The Beatles deden een paar maanden eerder precies hetzelfde met nummers als Withing You Without You. Het komt mij over als jatwerk. Verder ken ik Traffic helemaal niet, maar ik geloof best dat ze verder een prima band zijn. Ik zal hun albums nog wel eens beluisteren.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 14:54 uur
Ruby1966 schreef:
En ik maar denken dat huize Ruby volhing met posters van Humperdinck en zijn kompanen.

0
geplaatst: 3 februari 2010, 15:02 uur
Mij ma draaide vaak Tom Jones maar nooit iets van Engelbert Humperdinck, misschien vandaar dat ik Tom Jones liever hoor dan Engelbert Humperdinck hoewel ze vaak in één adem genoemd worden. Tom Jones heeft ook een wat diepere en krachtiger stem.
Nog maar 12 users die een lijst ingediend hebben, of misschien vinden ze alles goed dat er geen nummers geschrapt moeten worden. Zelfs dazzler zelf heeft nog geen lijstje ingediend.
Nog maar 12 users die een lijst ingediend hebben, of misschien vinden ze alles goed dat er geen nummers geschrapt moeten worden. Zelfs dazzler zelf heeft nog geen lijstje ingediend.
0
wijsneus
geplaatst: 3 februari 2010, 15:09 uur
Dazzler heedt het erg druk gehad met Album v/d Maand NW/PP - topic, vermoed ik !
0
geplaatst: 3 februari 2010, 15:27 uur
Ik denk het ook. Misschien komen er nog wat lijstjes bij. Bij de oude jaren heb ik meestal toch ook wel de volle 3 dagen nodig om alles te beluisteren. Kan me voorstellen dat dat voor anderen ook zo is.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 15:32 uur
Jonge users moeten sommige nummers nog leren kennen (begrijpelijk), maar het is wel interessant om te horen wat destijds de hitlijsten domineerde.
Zo heb ik nooit gedacht dat Strawberry Alarm Clock in de VS op 1 heeft gestaan, een nummer dat ik in jaren niet meer heb gehoord.
Zo heb ik nooit gedacht dat Strawberry Alarm Clock in de VS op 1 heeft gestaan, een nummer dat ik in jaren niet meer heb gehoord.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 16:14 uur
Hoewel er natuurlijk veel klassiekers tussen staan en weinig echt tenenkrommend, vind ik de lijst niet zo geweldig (zelfs de Bee Gees hebben de schifting overleefd) als de meesten hier ('t zal de leeftijd zijn). Ik zou de helft direct willen laten afvallen, meestal ivm zoetsappig of saai zijn.
Engelbert Humperdinck - Release Me - Als deze vent nog trager zingt, valt ie volgens mij zelf in slaap (zijn andere is niet veel beter, maar heb die het voordeel van de twijfel gegeven)
Keith West - Excerpt from a Teenage Opera - Altijd al een hekel gehad aan dit kitscherige nummer
Lulu - To Sir with Love
Manfred Mann - Ha Ha Said the Clown - Met zijn Earth Band maakte hij prima muziek, dit is tenenkrommend
Monkees - Daydream Believer - I'm a Believer is top, dit is suf
Petula Clark - This Is My Song - De favoriete artiest van mn oma
Sandie Shaw - Puppet on a String - Bevestigd wederom mijn vooroordeel over songfestivalmuziek
Wel jammer dat Strawberry Alarm Clock wrs gaat sneuvelen, in dit veld vol suffe oubollige muziek, voor mij iig de leukste ontdekking, dat orgeltje!
Engelbert Humperdinck - Release Me - Als deze vent nog trager zingt, valt ie volgens mij zelf in slaap (zijn andere is niet veel beter, maar heb die het voordeel van de twijfel gegeven)
Keith West - Excerpt from a Teenage Opera - Altijd al een hekel gehad aan dit kitscherige nummer
Lulu - To Sir with Love
Manfred Mann - Ha Ha Said the Clown - Met zijn Earth Band maakte hij prima muziek, dit is tenenkrommend
Monkees - Daydream Believer - I'm a Believer is top, dit is suf
Petula Clark - This Is My Song - De favoriete artiest van mn oma

Sandie Shaw - Puppet on a String - Bevestigd wederom mijn vooroordeel over songfestivalmuziek
Wel jammer dat Strawberry Alarm Clock wrs gaat sneuvelen, in dit veld vol suffe oubollige muziek, voor mij iig de leukste ontdekking, dat orgeltje!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 februari 2010, 16:39 uur
herman schreef:
Ja, ik ben er bij. Mijn team heet Fake Plastic Trees oid.
(quote)
Ja, ik ben er bij. Mijn team heet Fake Plastic Trees oid.
Wij zijn de Evenaar uit Venray, tafel 7 hoorde ik van Peter.
Tot zondag !!!
0
Benno
geplaatst: 3 februari 2010, 16:47 uur
1. Boudewijn de Groot - Het Land van Maas en Waal
Carnaval met Boudewijn de Groot, met kakkeraccent.
2. Keith West - Excerpt From A Teenage Opera
Lelijk, ik kende het nummer niet en dat had ik graag zo gehouden.
3. Lulu - To Sir With Love
Mist in tegenstelling tot de andere dames in de lijst een fatsoenlijk muzikaal arrangementje.
4. Manfred Mann - Ha Ha Said The Clown
Gelukkig maar dat er nog iemand kan lachen om dit nummer.
5. Engelbert Humperdinck - The Last Waltz
Het andere nummer, Release Me, is schoon in zijn traagheid. Dit nummer is vooral traag in zijn traagheid.'
6. Aaron Neville - Tell It Like It Is
Prachtige stem, maar helaas is het nummer nogal saai.
7. Procol Harum - Homburg
Niet veel over te melden, het is gewoon alles wat ik lelijk vind aan prog.
8. Procol Harum - Whiter Shade of Pale
Vreselijke tekst, vreselijke muziek.
9. Tom Jones - I'll Never Fall In Love Again
Niet het sterkste nummer van Tom Jones en ook niet sterk genoeg om te blijven.
10. Royal Guardsmen - Snoopy vs. The Red Baron
Deze had ik er liever in gehouden ,maar is toch het zwakste van de rest van het lijstje.
Carnaval met Boudewijn de Groot, met kakkeraccent.
2. Keith West - Excerpt From A Teenage Opera
Lelijk, ik kende het nummer niet en dat had ik graag zo gehouden.
3. Lulu - To Sir With Love
Mist in tegenstelling tot de andere dames in de lijst een fatsoenlijk muzikaal arrangementje.
4. Manfred Mann - Ha Ha Said The Clown
Gelukkig maar dat er nog iemand kan lachen om dit nummer.
5. Engelbert Humperdinck - The Last Waltz
Het andere nummer, Release Me, is schoon in zijn traagheid. Dit nummer is vooral traag in zijn traagheid.'
6. Aaron Neville - Tell It Like It Is
Prachtige stem, maar helaas is het nummer nogal saai.
7. Procol Harum - Homburg
Niet veel over te melden, het is gewoon alles wat ik lelijk vind aan prog.
8. Procol Harum - Whiter Shade of Pale
Vreselijke tekst, vreselijke muziek.
9. Tom Jones - I'll Never Fall In Love Again
Niet het sterkste nummer van Tom Jones en ook niet sterk genoeg om te blijven.
10. Royal Guardsmen - Snoopy vs. The Red Baron
Deze had ik er liever in gehouden ,maar is toch het zwakste van de rest van het lijstje.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 17:23 uur
herman schreef:
Ik denk het ook. Misschien komen er nog wat lijstjes bij. Bij de oude jaren heb ik meestal toch ook wel de volle 3 dagen nodig om alles te beluisteren. Kan me voorstellen dat dat voor anderen ook zo is.
Correct. Geen idee ook of ik hier tijd voor ga hebben. Die laatste jaren van de 80's kon ik blindelings afhandelen (vaak op werk even snel tussen het papierwerk door), van dit jaar ken ik op zich wel het een en ander maar een hoop zegt me ook helemaal niets. Wellicht alleen qua naam en krijg ik een aha-erlebnis als ik ze luister...
* denotes required fields.