Muziek / Muziekgames / Het grote voorkeurenspel
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2011, 13:43 uur
Decemberists - This is Why We Fight
Artiest tegen wie je wél graag wilt boksen. (Roel van Velzen reken ik niet goed)
Artiest tegen wie je wél graag wilt boksen. (Roel van Velzen reken ik niet goed)
0
geplaatst: 2 november 2011, 13:55 uur
Kno is een van de weinigen die ik wel aan zou kunnen, maar eigenlijk boks ik gewoon niet graag.
Favoriete platenzaak?
Favoriete platenzaak?
0
geplaatst: 2 november 2011, 14:02 uur
Velvet Amersfoort, of eentje in Berlijn waar ik de naam vergeten ben
Beste artiest die je vader ook goed vindt.
Beste artiest die je vader ook goed vindt.
0
geplaatst: 2 november 2011, 14:14 uur
Massive Attack - Teardrop
Welke muziekstroming heeft (over het algemeen) wat jou betreft de vervelendste aanhangers?
Welke muziekstroming heeft (over het algemeen) wat jou betreft de vervelendste aanhangers?
0
Yann Samsa
geplaatst: 2 november 2011, 14:18 uur
Metal
De clichés zijn meestal waar, jammergenoeg. Bekrompen en kortzichtige mensen, enkele luisterend naar ("the only real music") metal. Eerste keer Graspop was geen teleurstelling op vlak van de bands, maar wel op vlak van het volk/de 'cultuur'.
Beste nummer over een gedicht of boek?
De clichés zijn meestal waar, jammergenoeg. Bekrompen en kortzichtige mensen, enkele luisterend naar ("the only real music") metal. Eerste keer Graspop was geen teleurstelling op vlak van de bands, maar wel op vlak van het volk/de 'cultuur'.
Beste nummer over een gedicht of boek?
0
geplaatst: 2 november 2011, 17:30 uur
Goh, dan zou ik bijna zeggen dat je niet goed zoekt. Ik ken vele metalheads als betrokken en intelligente mensen. Misschien ligt het in België wel anders dan in Nederland, dat kan natuurlijk ook.
0
geplaatst: 2 november 2011, 17:36 uur
Ik ben altijd twee soorten metalheads tegengekomen. De één zit constant over pop-muziek te zeiken en doet zichzelf redelijk 'stoer' voor. De ander is erg vriendelijk en snapt het ook wel als metal niet echt jouw muziek is.
De tweede soort metalheads behoren echt tot de meest vriendelijke mensen die ik ken
.
De tweede soort metalheads behoren echt tot de meest vriendelijke mensen die ik ken
.
0
geplaatst: 2 november 2011, 17:41 uur
Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk welk subgenre ze aanhangen. prog/power/black/death zit het naar mijn idee altijd wel goed mee.
0
Yann Samsa
geplaatst: 2 november 2011, 19:39 uur
Ah, tja, ik heb andere ervaringen. Jammergenoeg. Nou, er zijn er genoeg die zeer ruimdenkend zijn waarschijnlijk. Maar die kom ik dan, op festivals en dergelijke, blijkbaar niet tegen 
Een, hoe zou ik het zeggen, attitude in de aard van:
- "bah, electronische muziek; da's van die computerrommel."
- "fuck the world, fuck school, weetjewel..."
Tja

Een, hoe zou ik het zeggen, attitude in de aard van:
- "bah, electronische muziek; da's van die computerrommel."
- "fuck the world, fuck school, weetjewel..."
Tja

0
Sectumsempra
geplaatst: 2 november 2011, 20:49 uur
jasper1991 schreef:
Goh, dan zou ik bijna zeggen dat je niet goed zoekt. Ik ken vele metalheads als betrokken en intelligente mensen. Misschien ligt het in België wel anders dan in Nederland, dat kan natuurlijk ook.
Count me in

Ik vind metalheads lang geen vervelende mensen, vaak zijn het hele vredelievende, rustige mensen die even hun stress kwijt willen door bijv. metal te luisteren. Ik spreek niet voor álle metalfans.
0
geplaatst: 2 november 2011, 20:53 uur
jasper1991 schreef:
Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk welk subgenre ze aanhangen. prog/power/black/death zit het naar mijn idee altijd wel goed mee.
...
Dat klinkt echt als een 'mijn aanhang is het beste'-uitspraak. Er zijn evenveel irritante undergroundkvltjongens in death/black/power als in andere subgenres.
0
geplaatst: 2 november 2011, 21:04 uur
Er zijn wel verschillen volgens mij. Vooral bij prog is het naar mijn idee een-en-al intellect wat de klok slaat. Dat publiek nijgt eerder naar snobisme en arrogantie dan naar kortzichtigheid. Powermetal is sowieso een genre wat iedereen kortzichtig bejegent. (
)
Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
Het volk wat Ferre Clabau schetst associeer ik meer met pubers en zelfs ook niet allen onder hen.
)Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
Het volk wat Ferre Clabau schetst associeer ik meer met pubers en zelfs ook niet allen onder hen.
0
Sectumsempra
geplaatst: 2 november 2011, 21:21 uur
jasper1991 schreef:
Er zijn wel verschillen volgens mij. Vooral bij prog is het naar mijn idee een-en-al intellect wat de klok slaat. Dat publiek nijgt eerder naar snobisme en arrogantie dan naar kortzichtigheid. Powermetal is sowieso een genre wat iedereen kortzichtig bejegent. (
)
Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
)Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
Dank je. Echt, bedankt.
0
geplaatst: 2 november 2011, 22:31 uur
Om terug te komen op de vraag:
Queen - Lily Of The Valley
Favoriete nummer met het mannelijk geslachtsdeel in de tekst?
Queen - Lily Of The Valley
Favoriete nummer met het mannelijk geslachtsdeel in de tekst?
0
geplaatst: 2 november 2011, 22:33 uur
Arise Therefore - You Have Cum in Your Hair and Your Dick Is Hanging Out
Favoriete hijgplaat ?
Favoriete hijgplaat ?
0
geplaatst: 2 november 2011, 22:55 uur
* agecheck *
Nou jongen, je hebt er inmiddels de leeftijd voor
Nou jongen, je hebt er inmiddels de leeftijd voor

0
geplaatst: 4 november 2011, 22:13 uur
Sage Francis, maar hij heet niet echt bard.
Leukste clip dat met een beperkt budget is geschoten (laten we zeggen niet meer dan 1000 euro - je moet uiteraard een beetje gokken bij deze vraag)?
Een voorbeeld is Yonkers van Tyler, the Creator.
Leukste clip dat met een beperkt budget is geschoten (laten we zeggen niet meer dan 1000 euro - je moet uiteraard een beetje gokken bij deze vraag)?
Een voorbeeld is Yonkers van Tyler, the Creator.
0
Sectumsempra
geplaatst: 4 november 2011, 22:24 uur
Kaiser Chiefs - Oh My God lijkt me niet zo heel duur.
Favoriete "extravagante" artiest (bijvoorbeeld extremen zoals Lady Gaga en Marilyn Manson) ?
Favoriete "extravagante" artiest (bijvoorbeeld extremen zoals Lady Gaga en Marilyn Manson) ?
0
geplaatst: 5 november 2011, 10:52 uur
Dan toch maar Queen
Artiest die je dolgraag live had willen zien maar die nu dood is.
Artiest die je dolgraag live had willen zien maar die nu dood is.
0
geplaatst: 5 november 2011, 11:38 uur
eum ook Queen, maar dan met Freddie Mercury...
ultieme (bioscoop)film over iets muzikaal?
ultieme (bioscoop)film over iets muzikaal?
0
geplaatst: 5 november 2011, 11:58 uur
Get Rich or Die Tryin'
Beste artiest waar jij minimaal twee keer in kan?
Beste artiest waar jij minimaal twee keer in kan?
0
geplaatst: 5 november 2011, 12:03 uur
Waarom noemde je geen knappe vrouw?
Shad
Mooiste lied over de maand november?
Shad
Mooiste lied over de maand november?
* denotes required fields.