MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het grote voorkeurenspel

zoeken in:
Decemberists - This is Why We Fight

Artiest tegen wie je wél graag wilt boksen. (Roel van Velzen reken ik niet goed)

Kno is een van de weinigen die ik wel aan zou kunnen, maar eigenlijk boks ik gewoon niet graag.

Favoriete platenzaak?

Velvet Amersfoort, of eentje in Berlijn waar ik de naam vergeten ben

Beste artiest die je vader ook goed vindt.

Zappa

Beste nummer met het woord "drop" in de tekst?

Massive Attack - Teardrop

Welke muziekstroming heeft (over het algemeen) wat jou betreft de vervelendste aanhangers?

Yann Samsa
Metal

De clichés zijn meestal waar, jammergenoeg. Bekrompen en kortzichtige mensen, enkele luisterend naar ("the only real music") metal. Eerste keer Graspop was geen teleurstelling op vlak van de bands, maar wel op vlak van het volk/de 'cultuur'.

Beste nummer over een gedicht of boek?

Goh, dan zou ik bijna zeggen dat je niet goed zoekt. Ik ken vele metalheads als betrokken en intelligente mensen. Misschien ligt het in België wel anders dan in Nederland, dat kan natuurlijk ook.

Ik ben altijd twee soorten metalheads tegengekomen. De één zit constant over pop-muziek te zeiken en doet zichzelf redelijk 'stoer' voor. De ander is erg vriendelijk en snapt het ook wel als metal niet echt jouw muziek is.

De tweede soort metalheads behoren echt tot de meest vriendelijke mensen die ik ken .

Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk welk subgenre ze aanhangen. prog/power/black/death zit het naar mijn idee altijd wel goed mee.

Yann Samsa
Ah, tja, ik heb andere ervaringen. Jammergenoeg. Nou, er zijn er genoeg die zeer ruimdenkend zijn waarschijnlijk. Maar die kom ik dan, op festivals en dergelijke, blijkbaar niet tegen

Een, hoe zou ik het zeggen, attitude in de aard van:
- "bah, electronische muziek; da's van die computerrommel."
- "fuck the world, fuck school, weetjewel..."

Tja

Sectumsempra
jasper1991 schreef:
Goh, dan zou ik bijna zeggen dat je niet goed zoekt. Ik ken vele metalheads als betrokken en intelligente mensen. Misschien ligt het in België wel anders dan in Nederland, dat kan natuurlijk ook.

Count me in

Ik vind metalheads lang geen vervelende mensen, vaak zijn het hele vredelievende, rustige mensen die even hun stress kwijt willen door bijv. metal te luisteren. Ik spreek niet voor álle metalfans.

jasper1991 schreef:
Het is natuurlijk ook nogal afhankelijk welk subgenre ze aanhangen. prog/power/black/death zit het naar mijn idee altijd wel goed mee.

...

Dat klinkt echt als een 'mijn aanhang is het beste'-uitspraak. Er zijn evenveel irritante undergroundkvltjongens in death/black/power als in andere subgenres.

Er zijn wel verschillen volgens mij. Vooral bij prog is het naar mijn idee een-en-al intellect wat de klok slaat. Dat publiek nijgt eerder naar snobisme en arrogantie dan naar kortzichtigheid. Powermetal is sowieso een genre wat iedereen kortzichtig bejegent. ( )

Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
Het volk wat Ferre Clabau schetst associeer ik meer met pubers en zelfs ook niet allen onder hen.

Sectumsempra
jasper1991 schreef:
Er zijn wel verschillen volgens mij. Vooral bij prog is het naar mijn idee een-en-al intellect wat de klok slaat. Dat publiek nijgt eerder naar snobisme en arrogantie dan naar kortzichtigheid. Powermetal is sowieso een genre wat iedereen kortzichtig bejegent. ( )

Mijn post bedoelde ik overigens totaal niet zoals jij hem stelt. Ik ken persoonlijk veel meer ontwikkelde en ruimdenkende, dan irritante en bekrompen metalheads. Ik probeerde dat terug te koppelen naar hun favoriete genres.
Het volk wat Ferre Clabau schetst associeer ik meer met pubers en zelfs ook niet allen onder hen.

Dank je. Echt, bedankt.

Om terug te komen op de vraag:

Queen - Lily Of The Valley

Favoriete nummer met het mannelijk geslachtsdeel in de tekst?

dix
Arise Therefore - You Have Cum in Your Hair and Your Dick Is Hanging Out

Favoriete hijgplaat ?

Ja? En dan?

dix
* agecheck *

Nou jongen, je hebt er inmiddels de leeftijd voor

Hee, nu is er opeens wel een vraag

Nieuwe vraag dixieboy, spel ligt stil.

Nieuwe dan maar:

Beste Porcupine Tree plaat?

Deadwing

Favoriete kale artiest?

2MY
Michael Stipe!

Beste bebaarde bard?

Sage Francis, maar hij heet niet echt bard.

Leukste clip dat met een beperkt budget is geschoten (laten we zeggen niet meer dan 1000 euro - je moet uiteraard een beetje gokken bij deze vraag)?

Een voorbeeld is Yonkers van Tyler, the Creator.

Sectumsempra
Kaiser Chiefs - Oh My God lijkt me niet zo heel duur.

Favoriete "extravagante" artiest (bijvoorbeeld extremen zoals Lady Gaga en Marilyn Manson) ?

Dan toch maar Queen

Artiest die je dolgraag live had willen zien maar die nu dood is.

2MY
eum ook Queen, maar dan met Freddie Mercury...

ultieme (bioscoop)film over iets muzikaal?

Get Rich or Die Tryin'

Beste artiest waar jij minimaal twee keer in kan?

Black Francis

Beste artiest uit Canada?

Waarom noemde je geen knappe vrouw?

Shad

Mooiste lied over de maand november?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:39 uur

geplaatst: vandaag om 06:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.