MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock Out: Hoezen #4

zoeken in:
Er zitten acht magistrale hoezen tussen. De nummers 9 tot 14 missen net dat beetje, waardoor het geen -hoezen zijn, maar wel -hoezen. De overige hoezen zijn niet zo heel bijzonder of hebben een matige uitwerking. Maar al met al een zeer mooi rijtje, knap werk MuMe's

Ondertussen zijn er al 16 lijstjes binnen!

De hoes die bij mijn vorige tussenstand nog sterk aan de leiding stond, is inmiddels naar een gedeelde 2e plaats gezakt. Even stond-ie ook 3e, maar nooit viel hij uit de top 3. Hij heeft slechts 1 nummer-1-notering, maar wel heel veel ereplaatsen.

Het is in ieder geval erg spannend. Na een tiental lijstjes was de top 4 als volgt:
1. 161
2. 161
3. 160
4. 160

Ondertussen is er één hoes de een kleine maar gemakkelijk overbrugbare afstand genomen heeft van de rest. Daarachter blijft het heel spannend.
1. 211 (3 nummer-1-noteringen)
2. 203 (4 nummer-1-noteringen!)
3. 203 (1 nummer-1-notering)
4. 194
5. 189

Onderin twee hoezen met een wel erg grote achterstand op de rest.
18. 142 (maar wel 2 nummer-1-noteringen!)
19. 119
20. 114

Voorts ook twee hoezen die, meer dan de andere, een love-it-hate-it lijken te worden. Allebei staan ze 4 keer in de top 4 en 4 keer bij de onderste 4.

Aan zij die nog geen lijstje hebben ingestuurd: zeker doen, dmv een simpele PM naar mij!

Mijn lijstje is inmiddels verzonden.

Vind dat er 4 mooie hoezen tussenzitten.

De mijlpaal van 20 lijstjes is intussen bereikt. De nummer 1 van deze middag is een pak uitgelopen op de rest en lijkt nu al op de overwinning af te stevenen, hoewel dat misschien wat voorbarig is. Om de tweede plaats blijft het wel spannen.

1. 270
2. 247
3. 243
4. 240
5. 237

De hoes die in het begin zo dominant was en tot vier lijstjes geleden de top 3 nog niet had verlaten, is nu toch gezakt naar plaats 7.

Drie love-it-hate-its. Twee daarvan met 5x top 4 en 6x bottom 4, en een zelfs 6x top 4 en 6x bottom 4!

Onderin nog steeds hetzelfde beeld:
17. 169
18. 169
19. 158
20. 153

Aquila
Arno schreef:
De mijlpaal van 20 lijstjes is intussen bereikt.

Moeten we dan nog steeds toch 1 april wachten? Hebben alle 'vaste' stemmers al een lijstje ingestuurd. Wellicht kun je die nog een PM sturen als het even duurt.

Ik heb heel wat PM's rondgestuurd, zowel naar vaste als niet-vaste stemmers. Als ik merk dat er amper nog lijstjes bijkomen, kan ik de deadline natuurlijk wel iets vervroegen.

Het spijt me, maar ik vind er 5 stuks wel aardig en de rest gewoon bagger. Met als absoluut dieptepunt die van de Chemical Brothers (maar 18 en 1 zijn ook erg slecht).
Als je nou had gevraagd om een Top 5 samen te stellen uit deze 20 was me dat, met enige moeite, nog wel gelukt. Maar een top 20...

Erg opvallend dat er geen enkele hoes van de zeer gewaardeerde en veelgeprezen Nederlandse fotograaf Anton Corbijn tussen staat. Jammer ook.

Nou ja, op die manier kan je je favoriete hoezen toch veel voorsprong geven op de minder mooie. Ik zie niet in waarom je er geen top 20 van zou kunnen maken.

Anyway, er komen inderdaad niet zo heel veel lijstjes meer binnen, dus ik stel voor om de deadline te vervroegen.
In plaats van 1 april 23:59, wordt het:

DEADLINE DINSDAG 30 MAART 23:59

Nog even het concept overlopen.

Bedoeling is dat iedereen zijn eigen top 20 maakt van de finalehoezen, zodat we over twee dagen weten welke hoes de Superwinnaar wordt van de Knock Out: Hoezen.

Dus: maak je eigen top 20 van de 20 finalisten, en stuur het naar mij in een PM.

De deadline is DINSDAG 30 MAART om 23:59.

Dit zijn de Twintig:

1. ADULT. - Resuscitation
2. Arena - The Visitor
3. Automatic Buffalo - Party People
4. Barry 7's Connectors - Barry 7's Connectors
5. Brigitte Bardot - Brigitte Bardot Show
6. Enhancer - Street Trash
7. Fennesz - Venice
8. Kraftwerk - Autobahn
9. Kyuss - …And the Circus Leaves Town
10. Magwheels - Evebuildingbomb
11. Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition)
12. Pedro The Lion - Control
13. Pink Floyd - Animals
14. Rumplestitchkin - Small-Time Hero
15. Suede - Sci-fi Lullabies
16. The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
17. The Early November - Room's Too Cold
18. The KLF - Chill Out
19. The Prodigy - The Fat of the Land
20. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song

1.
(afbeelding)

2.
(afbeelding)

3.
(afbeelding)

4.
(afbeelding)

5.
(afbeelding)

6.
(afbeelding)

7.
(afbeelding)

8.
(afbeelding)

9.
(afbeelding)

10.
(afbeelding)

11.
(afbeelding)

12.
(afbeelding)

13.
(afbeelding)

14.
(afbeelding)

15.
(afbeelding)

16.
(afbeelding)

17.
(afbeelding)

18.
(afbeelding)

19.
(afbeelding)

20.
(afbeelding)

Dus nogmaals: maak je top 20 en stuur 'm door naar mij, via een PM. Deadline: dinsdagavond om 23u59.

FINALETIJD

Oeps, vanavond deadline, zal nog top 20 insturen

Lijstje ontvangen, friek!

Vandaag LAATSTE DAG om je top 20 in te sturen. Deadline is vanavond om 23:59.

Ik kan alvast verklappen dat het bovenin, zowel de strijd om de eerste als de strijd om de derde plaats, momenteel heel erg spannend is. Alles is nog mogelijk!

Nog tijd tot vanavond 23:59! Het is aan de top zo mogelijk nog spannender geworden, want inmiddels heeft de hoes die al tijden op 1 stond nu toch de koppositie moeten afstaan!

Blijven lijstjes insturen dus, nog een dikke 3,5 uur de tijd.

Ceasar schreef:
Met als absoluut dieptepunt die van de Chemical Brothers

De deadline is verstreken, de stemmig is afgesloten. Over een paar minuten zal ik beginnen met de laatste plaats(en) bekend te maken

dix
Oh, moeten we de hele nacht opblijven ?

dix schreef:
Oh, moeten we de hele nacht opblijven ?

Nee hoor Ik maar er nu een aantal bekend, en morgen in de loop van de dag werk ik het af.

Heel erg bedankt aan alle mensen die hun top 20 hebben ingestuurd! Uiteindelijk heb ik 26 lijstjes binnengekregen. Op de slotdag kwamen er nog 3 mensen bij, die de top 5 toch nog wel enigszins beïnvloed hebben. Maar dat komen jullie straks, in de loop van de namiddag, allemaal te weten.

De deelnemers (in volgorde):

Arrie
Arno
tangmaster
Aquila
Reijersen
P-DawG
zorin
gajarigon
Tribal Gathering
Dieter
Marko
Lukk0
Teunnis
ArthurDZ
Sheplays
pretfrit
kimmie
Rhythm & Poetry
Ruby1966
Papartis
Strangeways
dix
odi
musicfriek
postpunker
divart

Aan allen hartelijk bedankt dus!

Laten we beginnen bij het begin, de nrs. 20 tot 18

20. Magwheels - Evebuildingbomb

(afbeelding)

punten: 214
1e plaats: -
laatste plaats: Arrie, Teunnis, ArthurDZ
top 4: 2x
bottom 4: 9x

In het allereerste lijstje stond de hoes van Magwheels al meteen op 20, en dat bleek een serieus voorteken te zijn. Af en toe kwam er ook wel eens een top 10-plaats bij, maar toch bleef-ie steeds rond die laatste plaats hangen.

19. Pedro The Lion - Control

(afbeelding)

punten: 221
1e plaats: Zorin, Gajarigon, postpunker
laatste plaats: Strangeways
top 4: 4x
bottom 4: 8x

Een behoorlijk vreemd stemverloop voor Pedro The Lion: drie keer op de 1e plaats, één keer op de 4e plaats en verder nooit beter dan een 9e plaats. Op die paar lichtpuntjes na dus steevast in de onderste regionen te vinden, wat resulteert in een voorlaatste stek in de finale.

18. The Prodigy - The Fat of the Land

(afbeelding)

punten: 222
laatste plaats: Gajarigon, Lukk0, pretfrit, divart
top 4: 3x
bottom 4: 10x

The Prodigy was goed begonnen met een paar mooie ereplaatsen, en heeft dan ook lange tijd rond de 15e plaats gehangen. Vanaf een bepaald moment is het echter slechter beginnen gaan, en het is uiteindelijk pas een 18e plaats geworden. Een late 2e plaats van musicfriek heeft erger kunnen verkomen.
En zo heeft Gajarigon al meteen zijn favoriete én minst favoriete hoes zien passeren

Aquila
Toch al een verrassend lijstje vind ik. Helaas ook een favoriet van mij ertussen (mijn nummer 2). Spannend!

17. The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole

(afbeelding)

punten: 226
1e plaats: Arrie
laatste plaats: tangmaster
bottom 4: 7x

In het allereerste lijstje, dat van Arrie, stond deze hoes op 1, maar dat was dan ook de eerste en laatste keer. Bijna altijd laag geklasseerd in de lijstjes, en Dig Your Own Hole stond lange tijd helemaal onderaan in de tussenstand. Op het einde kreeg-ie nog twee 2e plaatsen, waardoor het toch nog net een 17e plaats is geworden.

16. Barry 7's Connectors - Barry 7's Connectors

(afbeelding)

punten: 237
laatste plaats: Reijersen, musicfriek
bottom 4: 5x

Helemaal onderin stond Barry 7's Connectors nooit, maar te weinig echt ereplaatsen om beter dan de 16e plaats te kunnen doen.

15. Kyuss - ...And the Circus Leaves Town

(afbeelding)

punten: 239
1e plaats: Papartis, ido
laatste plaats: Rhythm & Poetry
bottom 4: 4x

Kyuss stond bijna altijd tussen de 10e en 17e plaats in de lijstjes, zelden echt heel slecht maar ook weinig heel goed. Tijdens het laatste kwart van de stemming kwamen er toch nog twee 1e plaatsen binnen, waardoor het op het nippertje een top 15-plekje is geworden.

14. Brigitte Bardot - Brigitte Bardot Show

(afbeelding)

punten: 256
laatste plaats: Dieter

Dan maken we meteen een sprong van 17 punten voorwaarts, naar de 14e plaats. Blijkbaar heeft niemand het aangedurfd om mw. Bardot helemaal bovenaan te plaatsen, want wel een tiental mooie ereplaatsen voor deze hoes. Echter, meestal in de onderste helft terug te vinden en daarom een logische 14e stek.

13. Kraftwerk - Autobahn

(afbeelding)

punten: 262
1e plaats: tangmaster, Teunnis
laatste plaats: Ruby1966, dix
top 4: 6x
bottom 4: 8x

Nog niet dé love-it-hate-it - die komt er straks aan - maar was wel een tijdje goed op weg om het te worden. Een heleboel hoge noteringen, maar wel nog meer lage noteringen en vandaar net bij de tweede helft geëindigd.

12. Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition)

(afbeelding)

punten: 280
1e plaats: Rythm & Poetry
laatste plaats: Aquila, Marko, postpunker
top 4: 5x

We maken opnieuw een grote sprong, van 18 punten, en zo beginnen we aan de echt hoge scores. De Murshoes heeft lang tijd in de top 10 gestaan, maar begon ergens halfweg aan een langzame terugval en strandde op de 12e plaats.

Ziezo, ik moet nu een paar uur weg, maar ergens deze namiddag begin ik aan het tweede deel.

Om de spanning erin te houden, dit zijn de 11 hoezen die nog aan de beurt moeten komen:
ADULT. - Resuscitation
Arena - The Visitor
Automatic Buffalo - Party People
Enhancer - Street Trash
Fennesz - Venice
Pink Floyd - Animals
Rumplestitchkin - Small-Time Hero
Suede - Sci-fi Lullabies
The Early November - Room's Too Cold
The KLF - Chill Out
Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song

Ruby1966
De lelijkste hoes ligt er gelukkig al uit, wat is dat een afschuwelijk onding zeg! Sorry hoor, tangmaster en Teunnis

11. Arena - The Visitor

(afbeelding)

punten: 286
1e plaats: P-DawG, Tribal Gathering, kimmie
laatste plaats: -
top 4: 7x
bottom 4: 5x

Arena was redelijk zwak begonnen, maar begon na een vijftal lijstjes aan een gestage opmars. Op een bepaald moment was top 5 zelfs heel goed mogelijk, maar op het einde kwamen er toch nog een paar lagere klasseringen. Vandaar net geen top 10.

10. Yasume - Where We're from the Birds Sing a Pretty Song

(afbeelding)

punten: 287
1e plaats: Ruby1966, musicfriek
laatste plaats: Tribal Gatherin, ido
top 4: 8x
bottom 4: 7x

Eén punt en één plaats hoger vinden we Yasume. Deze hoes is toch wel dé love-it-hate-it van de finale. Op 26 deelnemers 19 keer bij de bovenste of onderste 5. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Yasume precies halfweg de uitslag is geëindigd.

9. Rumplestitchkin - Small-Time Hero

(afbeelding)

punten: 289
bottom 4: 3x

Duidelijk voor veel mensen een middenmoter. Geen enkele top 2 plaats, geen enkele laatste plaats en één voorlaatste plaats. Rumplestitchkin hing steevast ergens tussen de 5e en 10e plaats in, en is daar uiteindelijk ook terechtgekomen.

8. Pink Floyd - Animals

(afbeelding)

punten: 289
1e plaats: divart
bottom 4: 6x

Op een ex aequo met de vorige hoes, vinden we Animals van Pink Floyd. Omdat deze meer nummer 1-noteringen heeft, staat-ie een plaatsje hoger. Zowat halfweg de stemming was Animals op weg naar een mooie top 5-plaats, maar in het twee deel is het heel lichtjes beginnen te slabakken en bleek nummer 8 het hoogst haalbare.

Aquila
De grootste ellende is gelukkig al geweest, maar sommige verwachte topnoteringen (Pink Floyd oa) ook al.

Benieuwd hoe het verder gaat...

Voor mij zijn alle slechte hoezen op 1 na al geweest. Mis alleen dat lelijke ding van Enhancer nog

musicfriek schreef:
Voor mij zijn alle slechte hoezen op 1 na al geweest. Mis alleen dat lelijke ding van Enhancer nog

mijn nummer 1

Aquila
musicfriek schreef:

Ja die had ik ook maar op 15 of 16 (edit: op 17 zelfs) verreweg de minste die nog moet komen. En mijn nummer 1 zit er nog in... Maar er zitten nog 10 anderen ook op hun nummer 1 te wachten, Lukk0 heeft ook niet op zichzelf gestemd zie ik...

Heb niet meegedaan maar ik zie dat de hoes van Adult. nog in de running is

En die kwam via de herkansing toch?

Die vind ik dan weer niet zo mooi.

7. ADULT. - Resuscitation

(afbeelding)

punten: 291
1e plaats: Marko, dix
laatste plaats: P-DawG, Sheplays

Veel hoogtes en laagtes voor de ADULT.-hoes. Nu eens zakte hij tot rond de 10e plaats, dan weer stond-ie in de top 5. Inderdaad de hoogst geklasseerde hoes van de vier uit de herkansingsladder.

6. The Early November - Room's Too Cold

(afbeelding)

punten: 298

The Early November bleef steeds hanger rond de 5e à 8e plaats. Veel meer zat er ook niet in, want de hoes stond maar één keer in een top 3, namelijk een derde plek bij Rythm & Poetry. Duidelijk een hoes die zo'n beetje door iedereen wel gesmaakt wordt, maar nooit genoeg om echt heel hoog te belanden.

Over een klein halfuurtje komen nrs. 5, 4 en 3, en iets na 17u de ontknoping

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:33 uur

geplaatst: vandaag om 08:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.