MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50 Valentijnsplaatjes

zoeken in:
Misschien wel. Maar als ik om Kerstplaten vraag worden er ook geen algemene platen over de kerk of religie geplaatst.

Kerst is een duidelijk thema, het verhaal over Jezus en alles daar om heen. Als ik aan Valentijn denk is de eerste associatie die ik daar over heb is toch de liefde. Het is voor mij de dag dat je middels een stille hint aan iemand kenbaar maakt dat je hem of haar wel zit zitten. Het eerste wat bij mij dan opkomt is een woord dat de liefde uitdrukt. Kortom; er is hier sprake van enige ruis in het verhaal. Als ik de openingspost zie staat daar niet duidelijk vermeld wat de bedoeling is. Wees in een dergelijk bericht gerust streng of overdreven duidelijk. Ja, en dan is het toch waar dat liefde de mens toch blind maakt en dat de verdere communicatie niet aankomt of een eigen leven gaat leiden.

buizen
Niet te, opgedrongen, romantisch s.v.p. vandaag.

Een goed initiatief buizen.. Mijn suggestie voor vandaag is het evenzo schitterende 'Taillights Fade' van Buffalo Tom.

...she could be my valentine...

buizen schreef:
Niet te, opgedrongen, romantisch s.v.p. vandaag.
(embed)

Wat heeft een nummer over een moord van doen met Valentijnsdag?

GrafGantz schreef:
(quote)

De rozen wellicht?

Het wachten is nu op iemand die "Every Breath You Take" post, ook zo'n romantisch nummer

En natuurlijk The One I Love van R.E.M. 'A simple prop to occupy my time.'

Arrie schreef:
35. Alles van Bullet For My Valentine
34. Alles van My Bloody Valentine

Vergeet je zomaar een Nederlandse zanger!

En wat Utrechtse america- en wielerliefhebbers:

buizen
GrafGantz schreef:
(quote)

Wat heeft Valentijnsdag te maken met wat het pretendeert te zijn?
Het nummer heeft inderdaad erg weinig met Valentijn te maken, maar een heel mooi liedje, clip en unieke samenwerking tussen Nick Cave en Kylie.
En in elk geval is er weer wat aandacht voor dit 'antieke' topic, er komt weer muziek voorbij.

Ah, en morgen plaats je zeker Gimme Shelter van The Rolling Stones in dit topic?

Niet dat het iets met vrede te maken heeft, maar dan komt er tenminste weer wat muziek voorbij in dat antieke topic (dat niet eens is afgemaakt, zie ik nu!).

Geto Boys - Gangster of Love
( if you fucked one, you've fucked them all)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:51 uur

geplaatst: vandaag om 00:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.