Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1992 !
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:53 uur
Titmeister schreef:
Das Boot vind ik een leuke combinatie van de onheilspellende melodie van Klaus Doldinger en een technobeat.
Das Boot vind ik een leuke combinatie van de onheilspellende melodie van Klaus Doldinger en een technobeat.
Kijk, daar ben ik het dan weer volledig mee eens.
Ik heb geen moeite om de knop om te draaien naar dance.
En wat Luc over The Shamen zegt, klopt ook naar mijn mening.
Vooral hun album daarvoor (Entact met Move Any Mountain) was top.
Een band met een heel eigen sound: britpop meets house.
Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen daarin mee stapt.
Het doet me echter pijn om te zien dat ook de betere popsongs
uit de lijst worden afgedaan als niet meer ter zake ...
Zoals anderen al zegden: Sleeping Satellite is een beauty!
En Highland van One More Time vind ik ook goed gedaan.
Zit trouwens de zoon van ABBA's Benny niet bij de groep?
Dr. Alban, Inner Circle en Vanessa Paradis
leveren ook allemaal heel potente hits vind ik.
Snap!, KLF, wat wil je nog meer qua kwaliteits dance?
Nirvana, Red Hot Chili Peppers ... toch groepen met een status ...
0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:58 uur
Het nummer van Inner Cirle vind ik heerlijk zomerse reggae, te draaien op een regenachtige zomerdag. Highland van One More Time (inderdaad met de zoon van Benny) vind ik geslaagd met folkinslag, hier zijn ook duidelijk Abba-invloeden te horen.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:24 uur
Juist de combinatie van die überbritse zang met dance bij The Shamen irriteert me, weet niet waarom.
One More Time kende ik nog niet, maar vond ik op het eerste gehoor niks bijzonders. Inner Circle heeft op zich wel een lekker ritme, maar die tekst is wel behoorlijk tenenkrommend... Dr. Alban en Vanessa Paradis zijn op zich ook nog wel acceptabel, maar doen me niet zo veel. Snap! en KLF vind ik beter, die zullen ook wel in mijn top 10 eindigen, maar zou ik zelf ook niet opzetten. Laten we het er maar op houden dat 1992 niet mijn jaar is. 1991 was veel beter en ik verwacht dat 1993 ook al weer beter zal zijn...
One More Time kende ik nog niet, maar vond ik op het eerste gehoor niks bijzonders. Inner Circle heeft op zich wel een lekker ritme, maar die tekst is wel behoorlijk tenenkrommend... Dr. Alban en Vanessa Paradis zijn op zich ook nog wel acceptabel, maar doen me niet zo veel. Snap! en KLF vind ik beter, die zullen ook wel in mijn top 10 eindigen, maar zou ik zelf ook niet opzetten. Laten we het er maar op houden dat 1992 niet mijn jaar is. 1991 was veel beter en ik verwacht dat 1993 ook al weer beter zal zijn...
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:08 uur
LucM schreef:
2 Unlimited, Dr. Alban en Felix zijn guilty pleasures voor mij (je mag het gerust camp noemen) maar daar had ik wel verwacht dat ze tegenstemmen zouden krijgen.
2 Unlimited, Dr. Alban en Felix zijn guilty pleasures voor mij (je mag het gerust camp noemen) maar daar had ik wel verwacht dat ze tegenstemmen zouden krijgen.
Waarom is Felix nou weer camp? Alsof commerciële dance geen goede muziek kan zijn.

0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:46 uur
Felix is natuurlijk een project en het is niets meer dan louter ontspanning, het is erg simpel en veel hoef je er niet achter te zoeken maar het ritme en de melodie vind ik wel erg aanstekelijk en in die zin is het knap gemaakt. Hoewel ik destijds in de ban was van rock/grunge/alternative (wat dan radicaal tegenover commerciële dance staat) vond ik het nummer van Felix toen en nu nog steeds een leuk nummer.
Commerciële dance/pop bestaat al sinds het begin van de popmuziek (in de jaren '70 bv. hadden wij Boney M) en mag er gerust en moet er zelfs zijn zolang het maar catchy is. Waar ik het wel moeilijk mee heb zijn platte a-melodieuze dreunen (Poing e.d.) of goedkope covers o.a. Double You en destijds hadden wij ook Undercover, Co-Ro ... dat is louter profiteren van de bekendheid van het nummer en brengt totaal niets bij tot de muziekwereld.
Commerciële dance/pop bestaat al sinds het begin van de popmuziek (in de jaren '70 bv. hadden wij Boney M) en mag er gerust en moet er zelfs zijn zolang het maar catchy is. Waar ik het wel moeilijk mee heb zijn platte a-melodieuze dreunen (Poing e.d.) of goedkope covers o.a. Double You en destijds hadden wij ook Undercover, Co-Ro ... dat is louter profiteren van de bekendheid van het nummer en brengt totaal niets bij tot de muziekwereld.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 16:24 uur
Boyz II Men - End of the Road
Brian May - Too Much Love Will Kill You
Charles & Eddie - Would I Lie to You
Dr. Alban - It's My Life
Inner Circle - Sweat (A La La La La Long)
Jimmy Nail - Ain't No Doubt
Mariah Carey - I'll Be There (live)
Radios - She Goes Nana
Roxette - How Do You Do
Vaya Con Dios - Heading for a Fall
Dr. Alban - It's My Life
Radios - She Goes Nana
Roxette - How Do You Do
0
geplaatst: 8 maart 2010, 20:11 uur
LucM schreef:
Waar ik het wel moeilijk mee heb zijn platte a-melodieuze dreunen (Poing e.d.) of goedkope covers o.a. Double You en destijds hadden wij ook Undercover, Co-Ro ... dat is louter profiteren van de bekendheid van het nummer en brengt totaal niets bij tot de muziekwereld.
Waar ik het wel moeilijk mee heb zijn platte a-melodieuze dreunen (Poing e.d.) of goedkope covers o.a. Double You en destijds hadden wij ook Undercover, Co-Ro ... dat is louter profiteren van de bekendheid van het nummer en brengt totaal niets bij tot de muziekwereld.
Vind zowel de cover van Undercover en Double You zelfs stukken leuker dan het origineel, er gebeurd nu tenminste wat met die saaie originelen
Voor mij speelt er dan stukje jeugdsentiment mee, dus voor mij persoonlijk voegen die nummers wel degelijk wat toe.En Felix is absoluut geen camp, een geweldig nummer in zijn genre en nog steeds een klassieker. Zou bij mij absoluut niet onder guilty pleasures vallen net zoals het nummer van Dr. Alban, die zit ook erg lekker in elkaar

Ik respecteer een ieder zijn muziekkeuze, maar ik begin een beetje moe te worden van het commentaar wat er continu op dance is. Zal wel met leeftijdsverschil te maken hebben..
0
geplaatst: 8 maart 2010, 20:30 uur
Natuurlijk is het nummer van Felix een klassieker geworden dankzij het simpele maar erg catchy melodietje dat niet uit je hoofd te krijgen is (je moet er maar opkomen) en ik hoor veel liever goede dance d.w.z. met een aanstekelijk ritme en melodie dan serieus bedoelde maar oersaaie muziek. Snap!, KLF en The Shamen brengen gewoon heel goede dance, daar zijn wij het toch eens, musicfriek? Wat Das Boot betreft, deel ik de mening van Titmeister en dazzler.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 20:58 uur
Undercover stond op de longlist,
maar omdat we Baker Street al in zijn originele versie
hadden laten meespelen in 1978, heb ik hem weggelaten.
Betekent dat pek en veren voor mij? Of kunnen jullie erin komen?
maar omdat we Baker Street al in zijn originele versie
hadden laten meespelen in 1978, heb ik hem weggelaten.
Betekent dat pek en veren voor mij? Of kunnen jullie erin komen?
0
geplaatst: 8 maart 2010, 21:03 uur
Undercover zou ik ook weggestemd hebben (het origineel is wel top-10 voor mij). Het was voor mij ditmaal gemakkelijk om de 10 afvallers te kiezen, net 10 nummers die ik waardeloos tot onvoldoende vind.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 21:25 uur
Ik heb destijds de single van Undercover gekocht, voor mij had het nummer wel wat toegevoegd. Al weet ik niet of het uiteindelijk mijn top 10 zou hebben gehaald, waarschijnlijk niet. En zo'n grote hit was het nou ook weer niet, dus de pek en veren kunnen nog even in de kast blijven. 
Van Double You, U-96 en (ik dacht ook) Poing heb ik ook nog de singles, trouwens.
Mijn beleving van sommige nummers is wel veranderd: Too Funky vond ik destijds een vreselijke plaat die veel te vaak op TV kwam. Nu vind ik het wel een erg goed nummer. I'll be there en She Goes Nana vond ik destijds geweldig, maar daar vind ik nu niets meer aan.

Van Double You, U-96 en (ik dacht ook) Poing heb ik ook nog de singles, trouwens.
Mijn beleving van sommige nummers is wel veranderd: Too Funky vond ik destijds een vreselijke plaat die veel te vaak op TV kwam. Nu vind ik het wel een erg goed nummer. I'll be there en She Goes Nana vond ik destijds geweldig, maar daar vind ik nu niets meer aan.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 21:35 uur
Destijds werden zowat alle 40 nummers grijsgedraaid, het waren immers grote hits. Too Funky heb ik altijd een prima nummer gevonden, She Goes Nana mag ik ook nog steeds graag horen.
I'll be There vind ik ook minder dan vroeger, dat heeft te maken met het feit dat ik het origineel van Michael Jackson wat liever hoor (en ook mijn aversie tegenover Mariah Carey vanwege haar arrogantie kan daar mee te maken hebben).
Eigenlijk verandert er niet zoveel met mijn beleving van de hits, hoogstens zijn sommige groeiers en andere weten minder goed de tand des tijds te doorstaan. Nirvana heb ik altijd geweldig gevonden en kan nooit stuk voor mij en de dance-nummers die ik toen leuk vond (Felix, Snap!, KLF) vind ik dat nog steeds.
I'll be There vind ik ook minder dan vroeger, dat heeft te maken met het feit dat ik het origineel van Michael Jackson wat liever hoor (en ook mijn aversie tegenover Mariah Carey vanwege haar arrogantie kan daar mee te maken hebben).
Eigenlijk verandert er niet zoveel met mijn beleving van de hits, hoogstens zijn sommige groeiers en andere weten minder goed de tand des tijds te doorstaan. Nirvana heb ik altijd geweldig gevonden en kan nooit stuk voor mij en de dance-nummers die ik toen leuk vond (Felix, Snap!, KLF) vind ik dat nog steeds.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 22:14 uur
2 Unlimited - Twilight Zone
Dr. Alban - It's My Life
Mr. Big - To Be with You
Radios - She Goes Nana
Rotterdam Termination Source - Poing
Roxette - How Do You Do
Vanessa Williams - Save the Best for Last
Whitney Houston - I Will Always Love You
Het meeste gras is nu wel voor mijn voeten weggemaaid. Maar nog niet zo vaak genoemd is Roxette, een band die alleen maar domme namaakliedjes heeft gemaakt, en met How do you do een dieptepunt van stompzinnigheid heeft bereikt. Bij het eerste couplet weet ik niet of ik moet huilen of lachen, zo lelijk 'gezongen'.
En ook ik doe mee met het koor aan Whitney-walgers: I will always love you is echt huiveringwekkend slecht, van het einde kan ik gewoon niet geloven dat het is zoals het is, en dat iemand dat ooit draait. En dat terwijl het origineel een heel onschuldig lief liedje is...
Dr. Alban - It's My Life
Mr. Big - To Be with You
Radios - She Goes Nana
Rotterdam Termination Source - Poing
Roxette - How Do You Do
Whitney Houston - I Will Always Love You
Het meeste gras is nu wel voor mijn voeten weggemaaid. Maar nog niet zo vaak genoemd is Roxette, een band die alleen maar domme namaakliedjes heeft gemaakt, en met How do you do een dieptepunt van stompzinnigheid heeft bereikt. Bij het eerste couplet weet ik niet of ik moet huilen of lachen, zo lelijk 'gezongen'.
En ook ik doe mee met het koor aan Whitney-walgers: I will always love you is echt huiveringwekkend slecht, van het einde kan ik gewoon niet geloven dat het is zoals het is, en dat iemand dat ooit draait. En dat terwijl het origineel een heel onschuldig lief liedje is...
0
geplaatst: 8 maart 2010, 22:31 uur
How Do You Do vind ik minder dan de vorige Roxette-hits en deze band neem ik ook niet serieus maar het is wel catchy en veel moet je er ook niet achter zoeken.
Wat Whitney Houston betreft, tot daar dat het een cover is en haar vocale kwaliteiten trek ik geen ogenblik in twijfel maar ze brengt het met overdreven veel stembuigingen dat het nauwelijks meer aan te horen is, ze wil té uitdrukkelijk laten horen hoe goed ze wel kan zingen zonder rekening te houden met de geest van het nummer.
Wat Whitney Houston betreft, tot daar dat het een cover is en haar vocale kwaliteiten trek ik geen ogenblik in twijfel maar ze brengt het met overdreven veel stembuigingen dat het nauwelijks meer aan te horen is, ze wil té uitdrukkelijk laten horen hoe goed ze wel kan zingen zonder rekening te houden met de geest van het nummer.
0
geplaatst: 9 maart 2010, 00:58 uur
ranboy schreef:
Hou op, ik heb een huisgenoot die dat serieus een goed nummer vind...

0
geplaatst: 10 maart 2010, 17:20 uur
1ste ronde met een tussenstand na 13 deelnemers ...
11
10
8
7
7
6
6
6
5
5
5
5
4
4
4
3
3
3
3
3
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
0
0
0
0
0
0
De meningen zijn toch behoorlijk verdeeld over wie moet afvallen.
Wellicht het bewijs dat er veel dingen echt slecht gevonden worden.
Met als gevolg dat ook wat favorieten in de bedreigde zone terecht komen.
Deadline: vanavond om 19.30u (wegens vergadering).
11
10
8
7
7
6
6
6
5
5
5
5
4
4
4
3
3
3
3
3
2
2
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
0
0
0
0
0
0
De meningen zijn toch behoorlijk verdeeld over wie moet afvallen.
Wellicht het bewijs dat er veel dingen echt slecht gevonden worden.
Met als gevolg dat ook wat favorieten in de bedreigde zone terecht komen.
Deadline: vanavond om 19.30u (wegens vergadering).
0
geplaatst: 10 maart 2010, 18:48 uur
Mijn afvaller ervan uitgaande dat de Whitney's, Mariah's etc van deze wereld het wel niet zullen redden.
Genesis - I Can't Dance
Jon Secada - Just Another Day
Jordy - Dûr Dûr d'Etre Bébé
Michael Jackson - Remember the Time
Mr. Big - To Be with You
Wet Wet Wet - Goodnight Girl
Genesis - I Can't Dance
Jordy - Dûr Dûr d'Etre Bébé
Mr. Big - To Be with You
0
geplaatst: 10 maart 2010, 19:30 uur
Einde 1ste ronde met 14 deelnemers.
WHITNEY HOUSTON i will always love you 11
MARIAH CAREY i'll be there (live) 10
JORDY dur dur d'etre bebe 9
BRIAN MAY too much love will kill you 8
ROTTERDAM TERMINATION SOURCE poing 7
BOYZ II MEN end of the road 7
MR BIG to be with you 7
KRIS KROSS jump 6
INNER CIRCLE sweat 6
VANESSA WILLIAMS save the best for last 6
Geen tie-break nodig dus (dankzij El Ninjo trouwens).
WHITNEY HOUSTON i will always love you 11
MARIAH CAREY i'll be there (live) 10
JORDY dur dur d'etre bebe 9
BRIAN MAY too much love will kill you 8
ROTTERDAM TERMINATION SOURCE poing 7
BOYZ II MEN end of the road 7
MR BIG to be with you 7
KRIS KROSS jump 6
INNER CIRCLE sweat 6
VANESSA WILLIAMS save the best for last 6
Geen tie-break nodig dus (dankzij El Ninjo trouwens).
0
geplaatst: 10 maart 2010, 19:33 uur
2de RONDE
Nomineer alfabetisch 10 potentiële blijvers ...
Greatest Hits of 1992 !
Arrested Development - People Everyday
Double You - Please Don't Go
Dr. Alban - It's My Life
Erasure - Abba-esque EP
Felix - Don't You Want Me
Genesis - I Can't Dance
George Michael - Too Funky
George Michael & Elton John - Don't Let the Sun Go Down on Me (live)
Guns 'N' Roses - Knocking on Heaven's Door
KLF - Justified and Ancient
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
One more Time - Highland
Radios - She Goes Nana
Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge
Right Said Fred - Deeply Dippy
Roxette - How Do You Do
Shakespeare's Sister -Stay
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
Snap! - Rhythm Is a Dancer
Tasmin Archer - Sleeping Satellite
U96 - Das Boot
Vanessa Paradis - Be My Baby
Deadline 2de ronde: vrijdagavond omstreeks 20.00u.
Nomineer alfabetisch 10 potentiële blijvers ...
Greatest Hits of 1992 !
Double You - Please Don't Go
Dr. Alban - It's My Life
Erasure - Abba-esque EP
Genesis - I Can't Dance
One more Time - Highland
Radios - She Goes Nana
Roxette - How Do You Do
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
U96 - Das Boot
Deadline 2de ronde: vrijdagavond omstreeks 20.00u.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 19:37 uur
Jammer van Inner Circle ... was een top 10 feestplaat voor mij.
Ook gek dat het zomerse Sweat juist een nummer 1 hit was in december.
Ook gek dat het zomerse Sweat juist een nummer 1 hit was in december.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 19:52 uur
Radios - She Goes Nana
U96 - Das Boot
Typisch dat mijn blijvers uit de onderste helft van de kieslijst komen.
Radios - She Goes Nana
U96 - Das Boot
Typisch dat mijn blijvers uit de onderste helft van de kieslijst komen.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 20:03 uur
Ook ik vind het jammer dat Inner Circle is weggestemd, zomerse reggae dat in mijn top-10 zou terechtgekomen zijn. Dit worden dan de 10 blijvers:
Radios - She Goes Nana
Shamen - Ebeneezer Goode
Hier kies ik weer voor afwisseling (rock, pop, dance, ballades). Moeten helaas aan de kant blijven : KLF, Charles & Eddie en George Michael.
Radios - She Goes Nana
Shamen - Ebeneezer Goode
Hier kies ik weer voor afwisseling (rock, pop, dance, ballades). Moeten helaas aan de kant blijven : KLF, Charles & Eddie en George Michael.
0
geplaatst: 10 maart 2010, 20:07 uur
Dr. Alban - It's My Life
Shakespeare's Sister - Stay
Shamen - Ebeneezer Goode
U96 - Das Boot
Shakespeare's Sister - Stay
Shamen - Ebeneezer Goode
U96 - Das Boot
0
geplaatst: 10 maart 2010, 20:18 uur
Voor deze songs zet ik de radio niet uit....:
U96 - Das Boot
U96 - Das Boot
0
geplaatst: 10 maart 2010, 21:19 uur
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
U96 - Das Boot
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
U96 - Das Boot
0
geplaatst: 10 maart 2010, 21:22 uur
Ik kan helaas niet zeggen dat dit 10 toppers zijn, maar het is het beste van wat er in de lijst staat. Pijnlijk om nu al te weten dat een aantal van deze nummers het zeker niet gaan redden tot de laatste 20, waardoor ik nog erger in mijn top 10 moet zetten.
Erasure - Abba-esque EP
Genesis - I Can't Dance
One more Time - Highland
Radios - She Goes Nana
Roxette - How Do You Do
Erasure - Abba-esque EP
Genesis - I Can't Dance
One more Time - Highland
Radios - She Goes Nana
Roxette - How Do You Do
0
musiq48
geplaatst: 10 maart 2010, 22:04 uur
Genesis - I Can't Dance
Radios - She Goes Nana
Genesis - I Can't Dance
Radios - She Goes Nana
0
geplaatst: 10 maart 2010, 22:13 uur
10 blijvers :
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
Shamen - Ebeneezer Goode
SL2 - On a Ragga Tip
0
johannesA
geplaatst: 10 maart 2010, 22:15 uur
Shamen - Ebeneezer Goode
U96 - Das Boot
Shamen - Ebeneezer Goode
U96 - Das Boot
* denotes required fields.