MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Muziekvragen topic

zoeken in:
Iemand stelt een niet te eenvoudige muziekvraag.
Degene die het antwoord plaatst stelt een volgende vraag.

Welke zanger bezorgde Jack White in 2003 een blauw oog en een bloedneus?

Jason Stollsteimer

Jason Stollsteimer van de Von Bondies

Welke muzikaal talent produceerde naast de Yeah Yeah Yeahs ook Scarlett Johnanssen met hun debuutplaten...?

Ha, ik was eerder. Ik ga een hiphopvraag verzinnen.

Naar welk duo, en op welke manier verwijst rapper/producer The Alchemist op de track The Far Left?

Jason Stollsteimer was natuurlijk goed.

R & P was inderdaad eerder.

Hij is lastig, ik weet alleen dat ik richting Evidence - The Layover EP moet zoeken.

Om het wat makkelijker te maken:

Alchemist is de eerste rapper.

Ik heb even vluchtig het nummer beluisterd, en het enige 'duo' dat me zo snel opvalt in de lyrics van Alch is 'Atmosphere'. Maar of dat nou echt een verwijzing is...

Je zit warm. Maar het is echt een duidelijke verwijzing.

Slug & Ant (Als de bijbehorende dierenvormen) op de tekening die hij vasthoud Awesome

Inderdaad, op het moment dat Alchemist het woord 'atmosphere' rapt laat hij een afbeelding van een slak en een mier zien. Een verwijzing naar het duo Atmosphere bestaande uit Slug en Ant.

It's your turn!

Even nadenken hoor..

Uit welke band zouden de blanke bandleden vervangen worden door donkere bandleden, als het aan de Zwarte Panters had gelegen.

Sly & The Family Stone!

Had ik kunnen weten; pas die mooie docu over Sly op televisie gezien.

Aangezien ik weet dat ik het goed heb, stel ik maar meteen een nieuwe vraag.

In het nummer 'Sweet Thang' van Shuggie Otis worden slechts de woorden "oooh-ooooh-oooh baby, sweet thang" gezongen. Toch is er in de hele song nog 1 ander woord te horen. Logische vraag: welk woord?

Klopt inderdaad Ik had 't uit diezelfde docu denk ik

Ok, het antwoord vindt je tussen 2:00 en 3:00 min., het is een getal en luisteren met een koptelefoon is aangewezen.

Ok, het antwoord vind je tussen 2:13 en 2:15, en het is een getal tussen 13 en 15.

Zorin
Fourteen....

Na 72u...
Hoor je het nog niet?

Aan u de eer!

Zorin
kemm schreef:
Hoor je het nog niet?

Jawel...de vraagteken was meer quasi onnozelheid .

Ik zag overigens de vraag pas vandaag en ik vraag me af of ik 'm na de 1e tip (tussen de 2 en 3 minuten) gevonden had, maar nu was het niet te missen qua fragment....(maar ik moest idd wel goed met de koptelefoon luisteren).

Tja, er stond 'een niet te eenvoudige vraag' dus... Maar ja, het hele topic stilleggen kan ook de bedoeling niet zijn vandaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.