MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Raad je voorganger een album aan.

zoeken in:
Raad, gebaseerd op posts, top 10 en/of rotatielijst je voorganger een album aan.

Het liefst geformat als:

(afbeelding)

Eventueel kun je er kort nog wat bij vertellen.

Benno

(afbeelding)

Een klassieker natuurlijk. Bedacht omdat je top 10 zowel het hardere werk als reggae bevat. The Clash is natuurlijk bij uitstek een band die geïnspireerd is door reggae en toch uit de voeten kan met de elektrische gitaar (misschien ken je 'm al wel maar je had er nog niet op gestemd).

Dat album zie ik erg vaak terugkomen in toplijsten e.d. , maar ik heb er nooit echt goed naar geluisterd. Ik zal het eens proberen.

(afbeelding)

Ik zie dat je erg van Amerikaanse folk houdt. Daar zul jij meer vanaf weten dan ik, dus daar kan ik je helaas ook niet in bedienen, maar dit kan ik je wel erg aanraden. De band is helaas alleen maar bekend vanwege Sweet Home Alabama, maar ze heeft nog veel meer te bieden. De beste nummers zijn een beetje uitgespreid over de albums, maar dit is best een mooie verzameling. Freebird staat erop en dat is eigenlijk alles dat je nodig hebt om een fan te worden van deze band. Skynyrd's First... And Last heeft misschien nog net iets meer folkinvloeden, maar die bestaat weer volledig uit demo's.

(afbeelding)

Voor Deth...Pink Floyd hoog in je top 10, neiging tot het luisteren van oudere muziek...dan moet je toch op een gegeven moment ook langs Syd Barett!

tangmaster

(afbeelding)

Aangezien de top 10 zou deze van Faust niet misstaan als aanrader

Benno

(afbeelding)

Voor tangmaster: meer modern klassiek met electro-elementen. Xenakis zit als componist in dezelfde hoek als Stockhausen, Cage etc.

(afbeelding)

Voor Benno vanwege zijn voorkeur voor de folk

Voor rockfan: classic rock in een modern jasje

(afbeelding)

Wilco - Wilco

Americana, eigenzinnig, past wel tussen Bruce en Sonic Youth in je lijst.

(afbeelding)

Wel een beetje recht toe recht aan, maar gezien jou verschillende muzieksmaken, zal dit jou wel bevallen, denk ik

(afbeelding)
Blackfoot - Flyin' High

Helaas niet en nergens meer verkrijgbaar.

dix

(afbeelding)

Als je met Bathory vooruit kunt ... dan lukt dit ook wel.
Naargeestige thematiek, gore sound, belabberde productie ... bingo !

In Muziek > Muziekgames > Tips:

Het doel is om elkaar een tip te geven om een bepaalde plaat eens te luisteren. Hierbij is het de bedoeling dat de tipgever van een volgende user een tip krijgt. Zodra deze user een tip heeft gegeven wacht hij op zijn beurt weer op een tip van een volgende user. Enz.
Weet niet of het helemaal duidelijk overkomt. Hier een voorbeeldje:
'user mister X' geeft mij een tip.
'user mister X' krijgt een tip van de volgende user, laat ik hem 'mister Next' noemen.
'mister Next' krijgt weer een tip van een volgende user enzovoort.

Zephyr schreef:
Lijkt me min of meer hetzelfde idee als dit topic.

Topics samengevoegd. Ik wist dat er ergens een soortgelijk topic was, maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden.

Muziek >> Muziekgames >> Tip de User Game

Is volgens mij ook iets soortgelijks

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.