MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Single Clash

zoeken in:

Citaat: Terry Riley is een Amerikaanse componist die Pete Townshend met één van zijn nummers (A Rainbow in Curved Air, 1969) geïnspireerd heeft. Doordat Townshend aan het experimenteren was met de relatief nieuwe combinatie tussen hardrock en de synthesizer, hoor je op dit nummer de synthesizermuziek (met de gegevens van Meher Baba) en de hardrock (de F-C-Bb akkoorden van Terry Riley). Omdat beide personen zo'n grote invloed hadden gehad op dit nummer (ook op Won't Get Fooled Again), was de keuze voor een naam niet moeilijk: (Meher) Baba O'(Terry) Riley.

the viking schreef:
Citaat: Terry Riley is een Amerikaanse componist die Pete Townshend met één van zijn nummers (A Rainbow in Curved Air, 1969) geïnspireerd heeft. Doordat Townshend aan het experimenteren was met de relatief nieuwe combinatie tussen hardrock en de synthesizer, hoor je op dit nummer de synthesizermuziek (met de gegevens van Meher Baba) en de hardrock (de F-C-Bb akkoorden van Terry Riley). Omdat beide personen zo'n grote invloed hadden gehad op dit nummer (ook op Won't Get Fooled Again), was de keuze voor een naam niet moeilijk: (Meher) Baba O'(Terry) Riley.

Euhh.... Dat was het niet Viking
Wel een leuk weetje

Nou wordt ik nieuwsgierig laxus11

the viking schreef:
Nou wordt ik nieuwsgierig laxus11

Het heeft met de Tv Te maken

Zal vast een CSI clash zijn denk ik, had dan die derde nog even meegepakt

The Who: Baba O'Riley Vs. The Who: Won't Get Fooled Again (vs. The Who - Who Are You)
5-3

vigil schreef:
Zal vast een CSI clash zijn denk ik, had dan die derde nog even meegepakt

Ja klopt helemaal Vigil

Lastig.. beide erg goed.

6-5

Baba Wint
Nieuwe

Black Sabbath: Paranoid Vs. Radiohead: Paranoid Android

1-0

2-2

Yann Samsa
2-5 duh

4-6 dan maar.

En nog een zijdelingse opmerking over appels en peren.

Radiohead Wint
Nieuwe:

De 2 Ultieme Prince Tracks:

Sign O' The Times Vs. When Doves Cry

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.