MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Order top 5 (nummers)

zoeken in:
wijsneus
Naar aanleiding van wat gemekker en gesnotter in de artiesten KO, gaan we het ook eens op een andere manier doen !

Maak je eigen top 3 van NO - nummers, en stuur die in een PM aan ondergetekende.

De deadline is volgende week donderdag 6 mei 2009 om 18:00 uur.

Dan zal ik vrijdag de totaalstand publiceren !

Benieuwd welk nummer dan gaat winnen............

wijsneus
En zie, de eerste 5 bijdragen zijn al binnen.............

Ik ben benieuwd of de communis opinio nu een andere wordt.

Ik moet nog even denken over welke 3 het zouden moeten worden. Ik heb er wel meer dan drie. En welke criteria ga ik aanleggen voor zo'n top 3? Ik meld me nog.

Dit lijkt me een interessant experiment.
Maar ik vind 3 songs wat weinig en zou graag 5 songs insturen.
Zo is een mix van singles en albumtracks, alsook
een selectie uit verschillende periodes in hun oeuvre mogelijk.

Ook ik moet nog even brainstormen, maar er is alvast tijd genoeg.

3 is idd een beetje krap, maar voor inzicht in de grote lijnen werkt het wel. Het dwingt tot het maken van een keuze!

Chameleon Day schreef:
3 is idd een beetje krap, maar voor inzicht in de grote lijnen werkt het wel. Het dwingt tot het maken van een keuze!

Dit klinkt mij een beetje in de oren alsof je in de spiegel staat te praten

Vooral dat uitroepteken! All work and no play makes Jack a dull boy!

De Duitsers zeggen het zo mooi:
Bürokratie ist die Kunst, das Mögliche unmöglich zu machen.

Maar MuMe kan er ook wat van

wijsneus
Vooruit dan maar, WN zwicht voor de commercie

Eenieder mag een top - 5 insturen van NO-nummers.

Ik zal Herman vragen de topic titel aan te passen.

Maar de eerste de beste die het nu waagt om over een top-10 te gaan zeuren, laat ik persoonlijk bannen door de crew.............

Anders blijven we bezig.....

Dus niet meer zeuren a.u.b. !

Willen degenen die al hadden meegedaan graag even hun top-5 naar mij sturen ?

Wordt vervolgd...................

dazzler schreef:
Hopelijk heb je met de lijstjes van 3 genoeg nummers om
tot een duidelijke rangschikking te komen zonder al te veel ex aequo's.

Da's nog een argument bovenop de argumenten die ik al aangaf.
Ik schreef wat ik dacht. Ik zeg nergens dat het 5 nummers MOETEN zijn.

Ik vind een top 5 nog acceptabel. Een top 10 zeker niet.

Het punt dat ik bij de KO aanstipte was dat ik me afvroeg of Blue Monday nu echt een favoriet van de deelnemers was of meer een nummer dat gemiddeld genomen goed wordt gevonden.

Met dit topic hopen we enig inzicht te krijgen in wat nu echt de favorieten zijn. Ik ben zelf benieuwd of er nu een ander nummer (of een paar nummers) als echte favoriet komt bovendrijven of dat we een heel verdeeld beeld te zien krijgen. Als je er een top 10 van zou maken, loop je toch weer het risico dat de gemiddeld goed bevonden track bovenaan eindigt, zonder dat dit nummer echt top-favoriet is (een nummer, bv. Blue Monday, dat laag in de top 10's scoort, maar toch veel punten verzamelt door het feit dat het vaak wordt genoemd).

Maw: Het doel van deze exercitie is dus niet zozeer om een "duidelijke rangschikking" te krijgen.

DjFrankie (moderator)
Chameleon Day schreef:
(quote)

Ik vind een top 5 nog acceptabel. Een top 10 zeker niet.

Het punt dat ik bij de KO aanstipte was dat ik me afvroeg of Blue Monday nu echt een favoriet van de deelnemers was of meer een nummer dat gemiddeld genomen goed wordt gevonden.

Met dit topic hopen we enig inzicht te krijgen in wat nu echt de favorieten zijn. Ik ben zelf benieuwd of er nu een ander nummer (of een paar nummers) als echte favoriet komt bovendrijven of dat we een heel verdeeld beeld te zien krijgen. Als je er een top 10 van zou maken, loop je toch weer het risico dat de gemiddeld goed bevonden track bovenaan eindigt, zonder dat dit nummer echt top-favoriet is (een nummer, bv. Blue Monday, dat laag in de top 10's scoort, maar toch veel punten verzamelt door het feit dat het vaak wordt genoemd).

Maw: Het doel van deze exercitie is dus niet zozeer om een "duidelijke rangschikking" te krijgen.

Verwacht een hoog Movement gehalte in de top en de winnaar zal ws ook uit dit album komen.

DjFrankie schreef:

Verwacht een hoog Movement gehalte in de top en de winnaar zal ws ook uit dit album komen.

Verwachten? Bezwangerd door wishful thinking aye. nog zo'n klokkenluider die wel even zal vertellen hoe de vork in de klepel zit. Mogen we zelf uitmaken hoe en wat? Ik mag hopen dat het wat meer verdeeld is; ik zou het erg droevig vinden - in meerdere opzichten - als (een track van) de eersteling meteen als de beste betiteld wordt.

Maar ja waarschijnlijk misschien zijn er wel velen die de cursus Doemdenken met Flip Fluitketel hebben gevolgd.

wijsneus
Mjuman schreef:
ik zou het erg droevig vinden - in meerdere opzichten - als (een track van) de eersteling meteen als de beste betiteld wordt.

Klinkklare onzin. Bij bijv. The Chameleons wordt het als normaal beschouwd als een nummer van Script Of....... als winnaar uit een soortgelijke contest komt.........

wijsneus

nog MuMe-ers die mee willen doen ??

Ik pm je later - wil nog alles weer eens draaien als check en double-check, van vinyl en van cd - en dan ook de diverse versies; da's monnikenwerk

wijsneus
wijsneus schreef:

nog MuMe-ers die mee willen doen ??

er kunnen nog wel wat top 5 'en bij hoor !

De echte die-hards hebben al ingezet, behalve natuurlijk degenen die alles van NO in de herdraai doen...................

12 deelnemers tot nu toe; met 9 verschillende nummers 1.........

wijsneus
wijsneus schreef:

Maak je eigen top 5 van NO - nummers, en stuur die in een PM aan ondergetekende.

De deadline is volgende week donderdag 6 mei 2009 om 18:00 uur.

Laatste oproep !

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je eigen NO-top-5 samen te stellen ??

Deadline is uiteraard 6 mei 2010.

Mss moet je wat pm's rondsturen.

Chameleon Day schreef:

In Twente is er een gezegde: "als je wil driev'n, moj schoap'n koop'n" - ik ben aan het broeden en er komt echt wel wat; zit nu in de contra-expertisefase!

wijsneus
Chameleon Day schreef:

Ik heb aan uw verzoek voldaan...., kijken wat het oplevert.

Mjuman schreef:
In Twente is er een gezegde: "als je wil driev'n, moj schoap'n koop'n" - ik ben aan het broeden en er komt echt wel wat; zit nu in de contra-expertisefase!

T'is geen exacte wetenschap Mju!

Chameleon Day schreef:
T'is geen exacte wetenschap Mju!

Nee, 't is muziek - da doe'j met 't hart, maar dan moj 't koppie er wel bij houden

wijsneus
Ja, toch weer aan aantal inzendingen erbij !

Tijd voor de uitslag of wacht je tot vanavond?

wijsneus
Ahum, kuch :

wijsneus schreef:

De deadline is volgende week donderdag 6 mei 2010 om 18:00 uur.

Dan zal ik vrijdag de totaalstand publiceren !

Chameleon Day schreef:

Ha'j al schaopen 'kocht?

wijsneus
Chameleon Day schreef:

OK, een tip van de sluier opgelicht :

Als het zo blijft als nu, krijgen we een morgen een tie-break voor de 2e plaats....

Mjuman schreef:
Ik pm je later - wil nog alles weer eens draaien als check en double-check, van vinyl en van cd - en dan ook de diverse versies; da's monnikenwerk

Je weet dat de ultieme NO-top 5 niet bestaat? Een persoonlijk toplijstje is nooit stationair.

Al is het wel leuk een zo goed mogelijke momentopname te doen, natuurlijk. Daarom heb ik ook nog nooit een persoonlijke top 100 ofzo gemaakt. Veel te veel werk.

Hercalitus van Ephese zei al: Τα παντα ‘ρεί καί ουδεν μενεί

en zo ist maar net; verandering is de enige constante! Was zelfs één titel vergeten mee te nemen - helaas!

wijsneus
Eerst even wat feiten en cijfers voor de liefhebbers :

16 deelnemers.

35 verschillende nummers genoemd.

12 verschillende nummers 1.

wijsneus
Meeste nominaties :

2 nummers 7 x genoemd.
3 nummers 5 x genoemd
2 nummers 4 x genoemd
4 nummers 3 x genoemd.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.