Muziek / Muziekgames / Hoesmeter
zoeken in:
0
Zorin
geplaatst: 30 mei 2010, 18:01 uur
De hoezen K.O. is toch wel een succesvol spel en trekt ook wel aardig wat deelnemers die het leuk vinden om albumhoezen te 'beoordelen'.
N.a.v. die game vroeg ik me af of er ook interesse is in een variant die gebaseerd is op willekeurige plaatsing van een hoes, die dan door een aantal mensen d.m.v. een cijfer een waardering krijgt en waarbij het totaal aantal punten bepaalt of dan die hoes ook in een lijst/blok met de 10 meest favoriete hoezen komt/blijft.
Bij deze wil ik de eventuele belangstelling peilen voor zoiets, anders laten we het hierbij.
N.a.v. die game vroeg ik me af of er ook interesse is in een variant die gebaseerd is op willekeurige plaatsing van een hoes, die dan door een aantal mensen d.m.v. een cijfer een waardering krijgt en waarbij het totaal aantal punten bepaalt of dan die hoes ook in een lijst/blok met de 10 meest favoriete hoezen komt/blijft.
Bij deze wil ik de eventuele belangstelling peilen voor zoiets, anders laten we het hierbij.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 18:04 uur
Lijkt me leuk! Maar in welke tijdsperiode kan je een hoes een cijfer geven?
0
Zorin
geplaatst: 30 mei 2010, 18:30 uur
Ik wilde het meer als een "activiteitengame" zien waar je op moment dat je ingelogd bent aan kunt meedoen, beetje a la zoals het nu gaat maar dan met bijv. 8 of 10 stemmers voor een hoes (hangt van de deelname en beheersbaarheid af).
Zelf niet zoals de Games waaraan een tijd zit, want dan moet je vantevoren de hoezen bepalen en is ook behoorlijk arbeidsintensief; uiteraard kan dat ook, maar daar wil ik wél aan meedoen maar niet opzetten.
Zelf niet zoals de Games waaraan een tijd zit, want dan moet je vantevoren de hoezen bepalen en is ook behoorlijk arbeidsintensief; uiteraard kan dat ook, maar daar wil ik wél aan meedoen maar niet opzetten.
0
wijsneus
geplaatst: 30 mei 2010, 19:43 uur
En hoe ziet de puntenwaardering er dan uit ?
Gewoon van 1 t/m 10 ??
En dan bijvoorbeeld de hoes 24 uur laten staan ?
Gewoon van 1 t/m 10 ??
En dan bijvoorbeeld de hoes 24 uur laten staan ?
0
Zorin
geplaatst: 30 mei 2010, 20:42 uur
Het voordeel van tijdslimieten, zoals bij de ladders e.d., is dat je in principe iedereen een kans geeft om te stemmen. Het hangt wel van de deelname af, want anders denk ik dat het te traag wordt en niet genoeg onder de aandacht komt en dus wegbloedt.
Misschien moeten we eerst kijken of er überhaupt liefhebbers zijn voor een 'variant' met een betrekeelijk eenvoudig waarderings/puntensysteem en 'invoerwerk'. Zonder voldoende users loopt elke variant niet.
Iemand anders mag ook zijn gedachten hierove"geven uiteraard; graag zelfs, want alleen zie ik het ook niet zitten
.
Misschien moeten we eerst kijken of er überhaupt liefhebbers zijn voor een 'variant' met een betrekeelijk eenvoudig waarderings/puntensysteem en 'invoerwerk'. Zonder voldoende users loopt elke variant niet.
Iemand anders mag ook zijn gedachten hierove"geven uiteraard; graag zelfs, want alleen zie ik het ook niet zitten
.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 21:31 uur
Misschien kan je hoezen anders een revanche geven als hij een lange tijd niet geweest is, dan krijgt een album vaker een kans.
0
Zorin
geplaatst: 30 mei 2010, 21:49 uur
Dat sowieso lijkt me; ik ben ook een beetje huiverig voor dat als users hoezen niet interessant vinden het topic door de lange tijd links laten liggen. Ook kunnen fans van bepaalde bands in verhouding ook op de band/muziek stemmen om het hoog te laten komen, hoewel je dat nooit helemaal kunt tegenhouden.
Bij willekeurige plaatsing heeft een user op dat moment de kans en weet je nooit wanneer je precies aan de beurt kan zijn (meer verrassing). Het is wel meer geluk dan, dat is ook waar; het is maar net wat men het liefst heeft.
Een alternatief zou ook kunnen zijn door wel met tijdslimieten en plusjes en minnetjes werken en als dan een volgend album een slechtere score krijgt dat het vorige album de tot dan toe 'populairste blijft, á la het topic de Twee Nummers. Dit soort topics zijn wel wat aan schommelingen onderhevig qua aandacht (zie ook het Voorkeurenspel), maar het blijft een keus. Verder doe ik ook maar wat suggesties, want alleen kom ik er toch niet aan toe om dat te doen.
Bij willekeurige plaatsing heeft een user op dat moment de kans en weet je nooit wanneer je precies aan de beurt kan zijn (meer verrassing). Het is wel meer geluk dan, dat is ook waar; het is maar net wat men het liefst heeft.
Een alternatief zou ook kunnen zijn door wel met tijdslimieten en plusjes en minnetjes werken en als dan een volgend album een slechtere score krijgt dat het vorige album de tot dan toe 'populairste blijft, á la het topic de Twee Nummers. Dit soort topics zijn wel wat aan schommelingen onderhevig qua aandacht (zie ook het Voorkeurenspel), maar het blijft een keus. Verder doe ik ook maar wat suggesties, want alleen kom ik er toch niet aan toe om dat te doen.
0
geplaatst: 30 mei 2010, 21:54 uur
Ik ben voor cijfers geven, en dat een user de dag daarna met de rekenmachine op de computer even snel het gemiddelde uitrekent. Dan kunnen we een top-10 maken van de hoogste gemiddelden, en iedere keer dat er een verandering inkomt, hem weer posten. Zullen we morgen het eerste album proberen?
0
Zorin
geplaatst: 31 mei 2010, 06:11 uur
Ik vind het best en dan zien we wel of het wat wordt; ik heb zelf een balletje opgegooid, maar ik heb nog geen game opgezet en vanwege twijfel wilde ik het ook niet alleen opzetten. Een snel hoesspel is er nu toch al (de K.O.). Wat mij betreft begin je er maar mee, maar is één hoes dan niet wat weinig per dag? 

0
geplaatst: 31 mei 2010, 16:40 uur
Ok, ik doe de eerste wel. Geef een cijfer tussen 1 en 10:
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

0
wijsneus
geplaatst: 1 juni 2010, 07:43 uur
Zorin schreef:
..... ik heb zelf een balletje opgegooid, maar ik heb nog geen game opgezet
..... ik heb zelf een balletje opgegooid, maar ik heb nog geen game opgezet
Dan moest dit maar de primeur worden, lijkt me zo

0
wijsneus
geplaatst: 1 juni 2010, 13:52 uur
Neutral Milk Hotel scoort 106,50 punten, van 17 deelnemers, is gemiddeld 6,26 punten.
Gaan we vandaag nog een nieuwe doen ?
Wie heeft hier nou eigenlijk de regie in handen ?
Gaan we vandaag nog een nieuwe doen ?
Wie heeft hier nou eigenlijk de regie in handen ?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.