MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#2)

zoeken in:

hoi123 schreef:
Dus Hotel California is feitelijk beter dan Stand By Me?
Waar haal je dat uit?

(quote)
Dat is waar ja. En het leukste is altijd nog dat dat soort mensen verontwaardigd zijn als sommige mensen de klasse van een nummer wel erkennen.

Je kunt toch niet ontkennen dat Hotel California kwalitatief goed in elkaar steekt? Of ben jij zo'n moraalridder die vindt dat kwaliteit niet bestaat in een nummer?

Ik vind ook dat (bijna) ieder nummer hier een bepaalde klasse heeft. Anders worden ze niet genomineerd.

7-7

Coys
7-8

chevy93 schreef:
(quote)
Je kunt toch niet ontkennen dat Hotel California kwalitatief goed in elkaar steekt? Of ben jij zo'n moraalridder die vindt dat kwaliteit niet bestaat in een nummer?

Ik zou mezelf geen moraalridder willen noemen. Maar qua structuur is Hotel California nou ook weer niet zo speciaal. Gewoon couplet-refrein strucutuur, met als einde een solo. Komt wel vaker voor. En er zit ook niet echt gevoel in. Betekent niet dat ik het een slecht nummer vind, het is heerlijk catchy en de solo is natuurlijk geweldig, maar ik vind het niet feitelijk een fantastisch nummer.

De tekst (en de mogelijke interpretaties), de manier waarop het nummer ontstaan is. De "interplay" tussen Walsh en Felder tijdens de solo.

Of iets vaker voorkomt maakt niks uit. Alsof een nummer opeens kwaliteit heeft als het origineel is.
En er zit ook niet echt gevoel in.
Meh, mag jij vinden.

Ik zeg ook niet dat je onwetend bent als je het nummer slecht vindt. Ik zeg alleen dat ik het niet zo speciaal vind. Argumenten helpen daar niet echt tegen, ik vind het gewoon niet geweldig.

Daar gaat het ook helemaal niet om. We stemmen hier toch niet op het speciaalste nummer? Je hoeft het ook niet goed te vinden, maar je kunt niet ontkennen dat het kwalitatief gewoon goed in elkaar steekt, of je er nou van houdt of niet. The Godfather II vind ik enorm saaie film, maar ik kan niet ontkennen dat de film kwalitatief gewoon goed is.

4. Van Morrison - Moondance vs. Lou Reed - Perfect Day
7-8

Sorry, met speciaal bedoel ik speciaal goed.

odi
7-9

Jullie hebben nog één kans om te bewijzen dat jullie smaak hebben:

5. The Smiths - The Boy with the Thorn in His Side vs. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagio)

0-1

odi
0-2

chevy93 schreef:
1-5

(quote)
My een ouwe lul noemen, terwijl je zelf Stand By Me geweldig vind, die is maar zo'n anderhalf decennia ouder!

Het verschil is dat ik ook een hoop nieuwe muziek luister, en dat jij gewoon een ouwelullensmaak hebt.

Maar Chevy, je moet het allemaal niet te serieus nemen hoor.

1-3

Zorin
2-5

3-6

Rachel's eruit.

Vooruit dan maar.
3-7

Arrie schreef:
Het verschil is dat ik ook een hoop nieuwe muziek luister, en dat jij gewoon een ouwelullensmaak hebt.

Maar Chevy, je moet het allemaal niet te serieus nemen hoor.

1-3
Ik luister even goed nieuwe muziek hoor. Echter niet altijd albums.
Bovendien is het zeker niet iets waar ik graag over discussier.

Iemand met zo'n slechte smaak, kan ik moeilijk serieus nemen hoor.

Ruby1966
3-9

6. The Velvet Underground - Venus In Furs vs. Bruce Springsteen - Badlands
0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.