MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / K.O beste dissongs

zoeken in:
pqt
leek me wel leuk om er zo een te maken alleen heb geen flauw idee van hoe je zo'n KO organiseert misschien lijkt iemand anders dit ook een goed idee?

FightForMore
Is het niet handig om uit te leggen wat de bedoeling is ?

Gewoon zoals alle andere KO's. Welke diss het sterkst is qua kracht, inhoud en invloed. Hier een lijst:

Boogie Down Prodctions - South Bronx
MC Shan - Kill That Noise
Boogie Down Productions - Bridge is over
Common - The Bitch in Yoo
Ice Cube - No Vaseline
Mack 10 - Westside Slaughterhouse
The Notorious BIG _ Kick in The Door
The Notorious BiG - Long Kiss Goodbye
Eminem - Nail in The Coffin
Canibus - Second Round KO
LL Cool J - To Da Break Down
LL Cool J - Rip The Jacker
LL Cool J - Ripper Strikes Back
Kool Moe Dee - Deathblow
Kool Moe Dee - Let's Go
Tupac - Hit Em Up
Mobb Deep - Drop A Gem on 'Em
50 Cent - Piggy Bank
50 Cent - How To Rob
Jay-Z - Takeover
Nas - Ether
Cypress Hill -Ice Cube Killa
Wesiside Connection - King of The Hill
The Game - 300 bars & Runnin
Brainpower - Ghostbusters

pqt
ik dacht gewoon van elke artiest een aantal dissongs opzoeken, laten we zeggen 4 of 6 per artiest, die beroordelen, en dan de beste dissong van elke artiest, tegen de beste dissongs van andere artiesten, tot we uiteindelijk de beste ooit hebben gevonden

Haha, vrijwel geen enkele rapper heeft meer dan twee/drie diss-songs, sommigen zelfs geen of hooguit één (in verhouding).

Improvision
Masta Ace - Acknowledge

pqt
dan hoe zouden jullie dit doen? Jullie zijn hier de veteranen in Eminem heeft er zo ongeveer 11 ofzo dus daar kunnen we er genoeg van vinden.

MAS
Op zich een leuk idee. Ik zou vanavond of morgen de lijst nog wel wat aan vullen.

Gaat het om een concrete diss richting een specifieke andere act / meerdere acts of gewoon een nummer compleet in het kader van dissen (lees: braggen / gericht aan een niet-nader genoemde act / type persoon)?

MC Robhef heeft er een aantal. Die zijn gruwelijk (in de positieve zin van het woord).

principal2000 schreef:
Gaat het om een concrete diss richting een specifieke andere act / meerdere acts of gewoon een nummer compleet in het kader van dissen (lees: braggen / gericht aan een niet-nader genoemde act / type persoon)?
Een diss is sowieso altijd gericht naar een of meerdere personen.

Leidenaar187
pqt schreef:
dan hoe zouden jullie dit doen? Jullie zijn hier de veteranen in Eminem heeft er zo ongeveer 11 ofzo dus daar kunnen we er genoeg van vinden.

Welke 11 dan?
Dat die in The Real Slim Shady 1x zegt,Fuck Will Smith maakt het nog geen dissong..

Leidenaar187
Ik vind dit wel een leuk diss-nummer,tegen opgezwolle,grappige teksten en luistert lekker weg

Die diss is zeer slecht imo. En Eminem heeft echt wel een stuk of 11 dissen hoor.

Wie disst Biggie in Kick in the Door dan?

Leidenaar187
Ja ach,ik vind hem leuk,ik weet wel dat het geen hoge klasse is haha,deze vind ik wat beter qua niveau tegen Negative

Stapler schreef:
Wie disst Biggie in Kick in the Door dan?
Klik.

Deze vind ik ook nog altijd sterk:

pqt
Leidenaar187 schreef:
(quote)

Welke 11 dan?
Dat die in The Real Slim Shady 1x zegt,Fuck Will Smith maakt het nog geen dissong..

nee ik kan The Real Slim Shady geen disssong noemen, maar met nummers als:

Hail mary, girls, Go To Sleep, Nails in Your Coffin, The Warning... enz enz kom ik misschien nog wel verder dan 11. Maar je moet je wat meer verdiepen dan alleen de nummers die op tv komen, of zelfs op een album staan om aan disssongs te komen

Leidenaar187
Deze Negative diss is wel van hoge kwaliteit!

Leidenaar187
Ik ken niet alleen de nummers van tv,en girls had ik wel kunnen noemen,tegen Limp Bizkit,maar go to sleep(je bedoelt toch met dmx en obie?) vind ik geen diss-nummer,en the warning ken ik dan weer niet,zal hem straks opzoeken.

Maar 11 is lastig te noemen van Eminem hoor,pure diss-tracks.

Leidenaar187 schreef:
Maar 11 is lastig te noemen van Eminem hoor,pure diss-tracks.
Juist niet:

- Bully (Ja Rule)
- Hail Mary 2003 (Ja Rule)
- Doe Ray Me (Ja Rule)
- Can-I-Bitch (Canibus)
- The Revenge (Mariah Carey en Nick Cannon)
- Nail in the Coffin (Benzino)
- The Sauce (Benzino)
- Monkey See Monkey Do (Benzino)
- Back Down Royce (Royce Da 5'9'')
- I Remember (Everlast)
- Quitter (Everlast)

Wie vult hem aan?

Leidenaar187
Girls

Leidenaar187
Zet er ook nog ff achter tegen wie de disses zijn

Improvision
Slum Village - Players

Leidenaar187
Heeft mijn favoriete rapper Brutus(neef van Lange Frans,bekend o,a. van de klassieker mijn feestje) nog een diss-track?

Leidenaar187
50 cent- back down
Dr Dre,Obie Trice.Eminem- When Shit Hits the Fan (voor mij echt een toppertje)

Leidenaar187 schreef:
Zet er ook nog ff achter tegen wie de disses zijn
Done.

Leidenaar187
Haha thanks,ja die haat tegen Benzino ken ik wel maar das toch een nobody,alsof die een diss tegen mij zou maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.