MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1962 !

zoeken in:
02 . Dave Brubeck Quartet - Take Five , 65 , 8 , 5

(afbeelding)

Dave Brubeck Quartet - Take Five

01. Tornados - Telstar , 76 , 11 , 5

(afbeelding)

Tornados - Telstar

Prachtige top-10 met de verwachte nrs.1 en 2.

De hoge positie van Take Five heeft mij aangenaam verrast. Van tevoren had ik zo'n resultaat in een forum met vooral popliefhebbers niet verwacht.

Zoals eerder gezegd, Jazz beluister ik niet zo vaak maar Take Five is gewoon een prachtig nummer dat ik steeds meer waardeer.
Een beetje jammer dat The Young Ones vrij laag is geëindigd. Ik ben - net als dazzler - zo geen Cliff-fan maar dit vind ik één van de (weinige) uitschieters in zijn oeuvre.

Je gaat Take Five nog eens zo hogelijk waarderen , Luc , dat je mij een pm stuurt in de toekomst met de mededeling : Beste George ,hoe heb ik ooit de voorkeur kunnen geven aan Telstar.

Dat van Cliff is idd een heel leuk en geslaagd nummer ,maar wel heel lief gebracht. Een beetje te lief , maar zo is Cliff nou eenmaal...

Qua originaliteit vind ik Telstar er dan weer bovenuit steken in deze lijst.
Ray Charles heb ik niet in mijn top-10 geplaatst omdat hij in mijn ogen betere nummers heeft gebracht zoals Hit The Road Jack en vooral Georgia On My Mind, die verwacht ik in de volgende GH-lijsten.

Mooie top.

Vond het verrassend dat er mensen waren die Take Five helemaal niet noemden in hun top 10.

LucM schreef:
Qua originaliteit vind ik Telstar er dan weer bovenuit steken in deze lijst.

Dat mag natuurlijk . Maar het mag eveneens duidelijk zijn dat ik dan- ook qua originaliteit -voor een ander nummer ga.
De tijd zal het je leren

herman schreef:
Mooie top.

Vond het verrassend dat er mensen waren die Take Five helemaal niet noemden in hun top 10.

Ik vond het verrassend dat jij Take Five op 1 zette !

Ik vond het vooral verrassend dat Take Five zo'n grote hit was.

LucM schreef:
Ik vond het vooral verrassend dat Take Five zo'n grote hit was.

Daar sluit ik mij geheel bij aan ,beste Luc.

Wat vond je van de vocale Telstar ?

Dat klinkt nergens naar, maar goed dat dit nummer nooit is bekend geworden. En nu ga ik mij bezighouden met GH 1961.

Zorin
Ik had Take Five liever op 1 gezien, enfin.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Mooie top.

Klopt waaronder ik, ik heb daar helemaal niks mee, maar Tornadoes op 1

Gast
geplaatst: vandaag om 15:29 uur

geplaatst: vandaag om 15:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.