Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1961 !
zoeken in:
0
Zorin
geplaatst: 18 september 2010, 11:00 uur
1. Del Shannon - Runaway
2. Bobby Vee - Take Good Care Of My Baby
3. Elvis Presley - Little Sister
4. Johnny Tillotson - Poetry In Motion
5. Dion - Runaround Sue
6. Roy Orbison - Running Scared
7. Ray Charles - Hit The Road Jack
8. Marcels - Blue Moon
9. Shirelles - Will You Still Love me Tomorrow
10. Johnny Leyton - Johnny Remember Me
2. Bobby Vee - Take Good Care Of My Baby
3. Elvis Presley - Little Sister
4. Johnny Tillotson - Poetry In Motion
5. Dion - Runaround Sue
7. Ray Charles - Hit The Road Jack
8. Marcels - Blue Moon
9. Shirelles - Will You Still Love me Tomorrow
10. Johnny Leyton - Johnny Remember Me
0
geplaatst: 18 september 2010, 13:18 uur
1. Edith Piaf - Non Je Ne Regrette Rien
2. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
3. Elvis Presley - Wooden Heart
4. Roy Orbison - Running Scared
5. Marvelettes - Please Mr Postman
6. Marcels - Blue Moon
7. Eddie Hodges - I'm Gonna Knock on Your Door
8. Ray Charles - Hit the Road Jack
9. Del Shannon - Runaway
10. Elvis Presley - Little Sister
3. Elvis Presley - Wooden Heart
4. Roy Orbison - Running Scared
5. Marvelettes - Please Mr Postman
6. Marcels - Blue Moon
7. Eddie Hodges - I'm Gonna Knock on Your Door
8. Ray Charles - Hit the Road Jack
9. Del Shannon - Runaway
10. Elvis Presley - Little Sister
0
geplaatst: 18 september 2010, 14:01 uur
1. John Leyton - Johnny Remember Me
2. Del Shannon - Runaway
3. Edith Piaf - Non Je Ne Regrette Rien
4. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
5. Elvis Presley - Wooden Heart
7. Highwaymen - Michael
8. Elvis Presley - Little Sister
9. Ray Charles - Hit the Road Jack
10. Everly Brothers - Walk Right Back
2. Del Shannon - Runaway
3. Edith Piaf - Non Je Ne Regrette Rien
4. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
5. Elvis Presley - Wooden Heart
7. Highwaymen - Michael
8. Elvis Presley - Little Sister
10. Everly Brothers - Walk Right Back
0
musiq48
geplaatst: 18 september 2010, 15:57 uur
1. Del Shannon - Runaway
2. Gary US Bonds - Quarter to Three
3. Marvelettes - Please Mr Postman
4. John Leyton - Johnny Remember Me
5. Dion - Runaround Sue
6. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
7. Elvis Presley - Little Sister
8. Johnny Tillotson - Poetry in Motion
9. Bobby Vee - Take Good Care Of My Baby
10. Ricky Nelson - Hello Mary Lou
2. Gary US Bonds - Quarter to Three
3. Marvelettes - Please Mr Postman
4. John Leyton - Johnny Remember Me
5. Dion - Runaround Sue
6. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
7. Elvis Presley - Little Sister
8. Johnny Tillotson - Poetry in Motion
9. Bobby Vee - Take Good Care Of My Baby
10. Ricky Nelson - Hello Mary Lou
0
geplaatst: 18 september 2010, 20:07 uur
Verrassend voor mij dat Roy Orbison, Dion en String-a-longs er nog steeds inzitten, die had ik in mijn top 10 van afvallers gezet. Met name die laatste vind ik echt helemaal niets. 
Uiteindelijk is dit mijn top 10:
1. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
2. Edith Piaf - Non Je Ne Regrette Rien
3. Del Shannon - Runaway
4. Helen Shapiro - Walking Back to Happiness
5. John Leyton - Johnny Remember Me
6. Marvelettes - Please Mr Postman
7. Elvis Presley - Wooden Heart
8. Marcels - Blue Moon
10.Gary US Bonds - Quarter to Three
Exodus, Moon River en You're Driving Me Crazy zouden mijn top 10 hebben gehaald, maar werden helaas al eerder uitgeschakeld.
Verder vind ik de eerste twee liedjes echt van de buitencategorie. Edith Piaf staat sowieso buiten kijf, maar het liedje van The Shirelles weet echt de goede snaar te raken. Eén van de mooiste liedjes in dit genre, zo niet het mooiste. En tijdloos bovendien.
Runaway is ook heel bijzonder en uniek (ook een nummer dat ik op de een of andere manier associeer met een Miami Vice-achtige politieserie die rond 1990 op de buis was).

Uiteindelijk is dit mijn top 10:
1. Shirelles - Will You Love Me Tomorrow
2. Edith Piaf - Non Je Ne Regrette Rien
3. Del Shannon - Runaway
4. Helen Shapiro - Walking Back to Happiness
5. John Leyton - Johnny Remember Me
6. Marvelettes - Please Mr Postman
7. Elvis Presley - Wooden Heart
8. Marcels - Blue Moon
10.Gary US Bonds - Quarter to Three
Exodus, Moon River en You're Driving Me Crazy zouden mijn top 10 hebben gehaald, maar werden helaas al eerder uitgeschakeld.
Verder vind ik de eerste twee liedjes echt van de buitencategorie. Edith Piaf staat sowieso buiten kijf, maar het liedje van The Shirelles weet echt de goede snaar te raken. Eén van de mooiste liedjes in dit genre, zo niet het mooiste. En tijdloos bovendien.
Runaway is ook heel bijzonder en uniek (ook een nummer dat ik op de een of andere manier associeer met een Miami Vice-achtige politieserie die rond 1990 op de buis was).
0
geplaatst: 18 september 2010, 20:19 uur
Waarom Wheels van String-a-longs er nog steeds inzit, dat moet je aan dazzler vragen. Ik beschouw dit (zoals eerder gezegd) als een guilty pleasure net als het eerder afgevallen Calcutta, een simpel maar prettig deuntje, lang niet meer gehoord maar ik had het meteen terug in mijn hoofd toen ik titel en uitvoerder zag.
Overigens staat het vast welk nummer gaat winnen (doet het ook niet onaardig in de MuMe-ladder).
Overigens staat het vast welk nummer gaat winnen (doet het ook niet onaardig in de MuMe-ladder).
0
geplaatst: 18 september 2010, 20:40 uur
Ah, Calcutta had ik ook hoog in mijn top 10 van afvallers. Tenenkrommend wat mij betreft, sorry... Bij Dazzler's stukje bij Wheels kan ik me iets voorstellen, maar het gaat voor mij helaas niet op. 
De winnaar lijkt me inderdaad voor de hand te liggen.

De winnaar lijkt me inderdaad voor de hand te liggen.
0
geplaatst: 18 september 2010, 20:58 uur
Ik denk dat de enige reden waarom Wheels er bijvoorbeeld
nog bij zit, is dat heel wat (8) nummers 0 punten kregen in ronde 2.
Wheels had 2 stemmen en ging snel door in de tie-break.
Ik vind Wheels op zich wel lekker knullig.
Het is een gitaarinstrumental die tegelijk iets ouderwets heeft.
Een soort polka voor grootmoeder in een rock 'n' roll kleedje.
nog bij zit, is dat heel wat (8) nummers 0 punten kregen in ronde 2.
Wheels had 2 stemmen en ging snel door in de tie-break.
Ik vind Wheels op zich wel lekker knullig.
Het is een gitaarinstrumental die tegelijk iets ouderwets heeft.
Een soort polka voor grootmoeder in een rock 'n' roll kleedje.
0
geplaatst: 18 september 2010, 21:35 uur
Ik vind Wheels op zich ook knullig en simpel maar tegelijk ook (ouderwets) gezellig en charmant. Datzelfde vind ik van Calcutta. Zeer herkenbare melodietjes die in je hoofd blijven na beluistering, dat is de kracht van die nummers.
0
geplaatst: 18 september 2010, 22:27 uur
herman schreef:
het liedje van The Shirelles weet echt de goede snaar te raken. Eén van de mooiste liedjes in dit genre, zo niet het mooiste. En tijdloos bovendien.
het liedje van The Shirelles weet echt de goede snaar te raken. Eén van de mooiste liedjes in dit genre, zo niet het mooiste. En tijdloos bovendien.
Dankzij Dazzler voel ik mij bij tijden een muzikale misdadiger.
Je moet een rangorde maken van de liedjes , ook als het gaat om 2 absolute en onvervangbare popjuweeltjes.
Shannon staat bij mij 1 plaats hoger dan de Shirelles.
De moeilijkste keuze welke ik tot dusverre moest maken omdat het beide zulke fantastische liedjes zijn , dat elkaar in kracht eigenlijk niet ontloopt. Het is mijn stemming van het moment wat dan tenslotte de doorslag geeft.
Melodisch vind ik het liedje van The Shirelles sterker en gevoeliger.
Runaway daarentegen laat zien hoe spannend , creatief en origineel je kunt omspringen met zo'n simpele melodie. Ook al kan ik het lied dromen , toch lijkt bijvoorbeeld zo'n inzet van het orgeltje mij telkens weer in staat te verrassen. Het hele nummer bruist van de energie en neemt je mee. Tegen wil en dank. Zelfs in 2010 zijn er maar weinig popliefhebbers te vinden bij wie dit pareltje totaal niets losmaakt , denk ik.
Wie wil horen hoe je eveneens met een simpele melodie kan omspringen , maar dan op een volslagen voorspelbare manier kan ik LucM 's
Calcutta van harte aanbevelen. Die muziek heeft overigens een hele goede bijkomstige eigenschap. Omdat het de aandacht niet kan afleiden werd het uitermate geschikt bevonden als muzikale begeleiding bij de zestiger en zeventiger jaren Tiroler sexfilms. Ik kan het weten. 
0
geplaatst: 18 september 2010, 23:07 uur
Calcutta werd inderdaad meermaals gebruikt als herkennings- of achtergrondtune net als Wheels, vandaar dat ik het allang kende. Misschien is dat nummer met dat optiek uitgebracht. Zoals eerder gezegd vind ik beiden even leuk als knullig.
0
geplaatst: 19 september 2010, 00:37 uur
LucM schreef:
Ik vind Wheels op zich ook knullig en simpel maar tegelijk ook (ouderwets) gezellig en charmant. Datzelfde vind ik van Calcutta. Zeer herkenbare melodietjes die in je hoofd blijven na beluistering, dat is de kracht van die nummers.
Ik heb ze allebei een paar keer gehoord, maar bij mij blijven ze totaal niet hangen... Misschien is het ook teveel gevraagd 40 liedjes te beluisteren (waarvan grofweg 25/30 voor mij onbekend) en te verwachten dat ze dan blijven hangen.
Mooi omschreven trouwens, George. Ik denk dat Runaway inderdaad tijdloos is. Qua sound steekt het ook wel een beetje af tegen de rest van de lijst en dat orgeltje is echt magnifiek.
Ik heb nog even gekeken naar mijn top 10 van 1962 en daar zou het bij mij op 1 heb gestaan. Eigenlijk vind ik mijn hele top 3 van dit jaar beter dan de nummer 1 van 1962. 's Kijken of de stijgende lijn in 1960 wordt doorgezet.

0
geplaatst: 19 september 2010, 01:38 uur
herman schreef:
Een aardige klok / klepel
.Eind jaren '80 werd de serie Crime Story op tv uitgezonden. Een (heerlijke) crimeserie die speelde in de jaren '60 met Dennis Farina als Lt. Mike Torello en Anthony Denison als mafiabaas Ray Luca. Vele uren heb ik voor de TV genoten van deze serie
.Een vernieuwde versie van het nummer Runaway (nog steeds gezongen door Del Shannon) was het themanummer van deze serie.
0
geplaatst: 19 september 2010, 02:03 uur
Bij mij geniet Wheels veruit de voorkeur boven Calcutta.
Een heel leuk en geslaagd gitaarnummer en vergelijkbaar met het repertoire van toenmalige populaire groepen als The Ventures of The Shadows.
Onschuldige , lieve , maar ook zulke gezellige en zo herkenbare begin zestiger jaren muziek .
Wheels slaagt er met vlag en wimpel in om het aloude en zo familiaire Ganzenbordspel gevoel bij mij op te wekken.
Ik moet toch meer tv kijken . De serie waarover Kees-Jan het heeft is mij totaal ontgaan.
Over de winnaar van 1961 gesproken.
LucM omschreef Shannon eerder zo treffend als degene met een ''.duidelijk rock and roll hart '
Het volgende filmpje over Runaway en met aansluitend een aanstekelijk live optreden laat daar geen enkel misverstand over bestaan. De inzet van het orgelthema laat het publiek niet geheel onberoerd. Het blijft toch een schitterende vondst....
YouTube - Del Shannon - Runaway (live - 1982)
Een heel leuk en geslaagd gitaarnummer en vergelijkbaar met het repertoire van toenmalige populaire groepen als The Ventures of The Shadows.
Onschuldige , lieve , maar ook zulke gezellige en zo herkenbare begin zestiger jaren muziek .
Wheels slaagt er met vlag en wimpel in om het aloude en zo familiaire Ganzenbordspel gevoel bij mij op te wekken.

Ik moet toch meer tv kijken . De serie waarover Kees-Jan het heeft is mij totaal ontgaan.
Over de winnaar van 1961 gesproken.
LucM omschreef Shannon eerder zo treffend als degene met een ''.duidelijk rock and roll hart '
Het volgende filmpje over Runaway en met aansluitend een aanstekelijk live optreden laat daar geen enkel misverstand over bestaan. De inzet van het orgelthema laat het publiek niet geheel onberoerd. Het blijft toch een schitterende vondst....
YouTube - Del Shannon - Runaway (live - 1982)
0
geplaatst: 19 september 2010, 09:50 uur
Gruppo Sportivo heeft duidelijk de mosterd bij Runaway gehaald.
0
musiq48
geplaatst: 19 september 2010, 10:32 uur
Herman's associatie met Miami Vice is niet zo vreemd. Met Dennis Farina in de hoofdrol en vooral Miami Vice''s" Michael Mann als producent is het meer dan een gevoel dat het met elkaar te maken heeft.
0
geplaatst: 19 september 2010, 11:54 uur
Mijn top 10:
3. Del Shannon - Runaway
4. Marvelettes - Please Mr Postman
5. Gary US Bonds - Quarter to Three
6. Helen Shapiro - Walking Back to Happiness
7. Ray Charles - Hit the Road Jack
8. Marcels - Blue Moon
9. Ricky Nelson - Hello Mary Lou
10. John Leyton - Johnny Remember Me
In die zin een goed jaar dat ik er geen nummers aan de haren heb moeten bijslepen om de top 10 vol te maken...alhoewel het na deze 10 wat mij betreft wel snel afgelopen is met goede nummers.
De bovenste 4 nummers steken er wat mij betreft wel ver bovenuit. Het was nog lastig kiezen wie ik bovenaan ging zetten the Shirelles of Piaf maar de stem van laatstgenoemde gaat bij mij zo door merg en been dat de keuze toch op Piaf is gevallen.
3. Del Shannon - Runaway
4. Marvelettes - Please Mr Postman
5. Gary US Bonds - Quarter to Three
6. Helen Shapiro - Walking Back to Happiness
7. Ray Charles - Hit the Road Jack
8. Marcels - Blue Moon
9. Ricky Nelson - Hello Mary Lou
10. John Leyton - Johnny Remember Me
In die zin een goed jaar dat ik er geen nummers aan de haren heb moeten bijslepen om de top 10 vol te maken...alhoewel het na deze 10 wat mij betreft wel snel afgelopen is met goede nummers.
De bovenste 4 nummers steken er wat mij betreft wel ver bovenuit. Het was nog lastig kiezen wie ik bovenaan ging zetten the Shirelles of Piaf maar de stem van laatstgenoemde gaat bij mij zo door merg en been dat de keuze toch op Piaf is gevallen.
0
geplaatst: 19 september 2010, 12:58 uur
Dank je wel Kees-Jan en musiq48 voor het verhelderen van een paar vage herinneringen; ik keek die serie toen ik een jaar of 10/11 was en kon me eigenlijk vooral het liedje van Del Shannon herinneren. Wat wel veel zegt over hoe goed het liedje is, denk ik.
Crime Story dus.
Crime Story dus.

0
geplaatst: 19 september 2010, 15:36 uur
Jammer dat ik afgelopen weken dit topic helemaal uit het oog ben verloren, onwijs leuke nummers uit deze tijd.
1. Del Shannon – Runaway
2. Dion – Runaround Sue
3. Marvelettes – Please Mr. Postman
4. Johnny Leyton – Johnny Remember Me
5. Ray Charles – Hit the Road Jack
6. Shirelles – Will You Love Me Tomorrow
7. Marcels – Blue Moon
8. Gary US Bonds – Quarter to Three
9. Elvis Presley – Little Sister
10. Helen Shapiro – Walking Back to Happiness
1. Del Shannon – Runaway
2. Dion – Runaround Sue
3. Marvelettes – Please Mr. Postman
4. Johnny Leyton – Johnny Remember Me
5. Ray Charles – Hit the Road Jack
6. Shirelles – Will You Love Me Tomorrow
7. Marcels – Blue Moon
8. Gary US Bonds – Quarter to Three
9. Elvis Presley – Little Sister
10. Helen Shapiro – Walking Back to Happiness
0
geplaatst: 19 september 2010, 20:04 uur
Einde alweer van de finaleronde
en met dank aan rekenwonder Luc M
volgen hier de laatste 10 plaatsen.
U leest achteraan het aantal punten, nominaties en topposities.
11 . Marcels - Blue Moon , 28 , 8 , 0
12 . Roy Orbison - Running Scared , 28 , 5 , 0
13 . Bobby Vee - Take Good Care of My Baby , 27 , 5 , 0
14 . Elvis Presley - Wooden Heart , 25 , 5 , 0
15 . Johnny Tillotson - Poetry in Motion , 22 , 6 , 0
16 . Eddie Hodges - I'm Gonna Knock on Your Door , 16 , 3 , 0
17 . Ricky Nelson - Hello Mary Lou , 11 , 5 , 0
18 . String-a-Longs - Wheels , 9 , 1 , 0
19 . Highwaymen - Michael , 4 , 1 , 0
20 . Everly Brothers - Walk Right Back , 1 , 1 , 0
Er waren 14 deelnemers.
De top 10 volgt later op de avond.
en met dank aan rekenwonder Luc M
volgen hier de laatste 10 plaatsen.
U leest achteraan het aantal punten, nominaties en topposities.
11 . Marcels - Blue Moon , 28 , 8 , 0
12 . Roy Orbison - Running Scared , 28 , 5 , 0
13 . Bobby Vee - Take Good Care of My Baby , 27 , 5 , 0
14 . Elvis Presley - Wooden Heart , 25 , 5 , 0
15 . Johnny Tillotson - Poetry in Motion , 22 , 6 , 0
16 . Eddie Hodges - I'm Gonna Knock on Your Door , 16 , 3 , 0
17 . Ricky Nelson - Hello Mary Lou , 11 , 5 , 0
18 . String-a-Longs - Wheels , 9 , 1 , 0
19 . Highwaymen - Michael , 4 , 1 , 0
20 . Everly Brothers - Walk Right Back , 1 , 1 , 0
Er waren 14 deelnemers.
De top 10 volgt later op de avond.