Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 1959 !
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2010, 00:29 uur
Niet dat dergelijke commentaren hier niet thuis horen, integendeel,
maar een Forgotten Hits of 1959 ! topic van George heeft bestaansrecht.
Hij weet de krenten die helemaal onderaan de pap zitten
er steeds weer feilloos uit te pikken. Het overwegen waard.
En natuurlijk behandelt hij dan ook de andere jaren.
Er zijn users die namen en titels schreeuwen
als ze merken dat dit of dat nummer niet meedoet in een spel.
George knoopt er altijd hele weetjes aan vast zodat men
al snel geïnteresseerd geraakt in wat hij daarna weer in petto heeft.
maar een Forgotten Hits of 1959 ! topic van George heeft bestaansrecht.
Hij weet de krenten die helemaal onderaan de pap zitten
er steeds weer feilloos uit te pikken. Het overwegen waard.
En natuurlijk behandelt hij dan ook de andere jaren.
Er zijn users die namen en titels schreeuwen
als ze merken dat dit of dat nummer niet meedoet in een spel.
George knoopt er altijd hele weetjes aan vast zodat men
al snel geïnteresseerd geraakt in wat hij daarna weer in petto heeft.
0
geplaatst: 27 september 2010, 00:47 uur
Speciaal voor Dazzler. 
Wij liepen nog achter bij de Amerikaanse huishoudens waar de tv inmiddels een dominante plaats had ingenomen. In '58 schrijft Mancini een instrumental voor een tv serie die ook heden ten dage nog vrijwel iedereen kent. Mancini brengt het uit op single , maar Ray Anthony wint het in 1959 met zijn hitversie van....:
YouTube - Ray Anthony-The Peter Gunn Theme
Gelet op het aantal deelnemers lijkt mij 1 topic 1959 overigens wel genoeg.
Bovendien vind ik het hier veel te gezellig.
Verder hoop ik van harte dat niemand mijn bijdragen als verholen kritiek ziet op Dazzler's lijst , maar als aanvulling op het ' hitklimaat van het desbetreffende jaar.
Een uitzondering daargelaten dan

Wij liepen nog achter bij de Amerikaanse huishoudens waar de tv inmiddels een dominante plaats had ingenomen. In '58 schrijft Mancini een instrumental voor een tv serie die ook heden ten dage nog vrijwel iedereen kent. Mancini brengt het uit op single , maar Ray Anthony wint het in 1959 met zijn hitversie van....:
YouTube - Ray Anthony-The Peter Gunn Theme
Gelet op het aantal deelnemers lijkt mij 1 topic 1959 overigens wel genoeg.
Bovendien vind ik het hier veel te gezellig.

Verder hoop ik van harte dat niemand mijn bijdragen als verholen kritiek ziet op Dazzler's lijst , maar als aanvulling op het ' hitklimaat van het desbetreffende jaar.
Een uitzondering daargelaten dan

0
geplaatst: 27 september 2010, 11:57 uur
Hoewel Louis Armstrong 'Mack The Knife' al eerder opnam , is het Bobby Darin geweest die dit nummer .populariseerde .
Anders dan veel van zijn collega's waagde Darin ,eigenlijk een popidool , zich aan diverse genres.
In Mack The Knife zingt Bobby over een zekere Lotte Lenya.
Lotte was de vrouw van Kurt Weill. Hij schreef i.s.m. Brecht ' Die Dreigroschen Oper ' . Een toneelstuk met muziek , waarin o.a. het lied 'Die moritat von Mackie Messer 'voorkomt. Het beleefde zijn premiere in het Duitsland van1928.
Lotte zingt :
YouTube - Mack the Knife Sung by Lotte Lenya
Na de Amerikaanse vertolking door Bobby , begint het lied aan een ware zegetocht. Vooral in de jazzwereld wordt het illustere lied met open armen ontvangen.
Enkele beroemde vertolkers van het lied worden gescandeerd door The Voice himself (in duet met Jimmy Buffet) , waaronder , vanzelfsprekend , ook Bobby Darin .
Een versie die ik niemand wil onthouden( zijn interpretatie op L.A. Is my Lady heeft mijn voorkeur ,maar is niet door mij te vinden
) :
YouTube - FRANK SINATRA Mack the knife (duet with j. buffett)
Anders dan veel van zijn collega's waagde Darin ,eigenlijk een popidool , zich aan diverse genres.
In Mack The Knife zingt Bobby over een zekere Lotte Lenya.
Lotte was de vrouw van Kurt Weill. Hij schreef i.s.m. Brecht ' Die Dreigroschen Oper ' . Een toneelstuk met muziek , waarin o.a. het lied 'Die moritat von Mackie Messer 'voorkomt. Het beleefde zijn premiere in het Duitsland van1928.
Lotte zingt :
YouTube - Mack the Knife Sung by Lotte Lenya
Na de Amerikaanse vertolking door Bobby , begint het lied aan een ware zegetocht. Vooral in de jazzwereld wordt het illustere lied met open armen ontvangen.
Enkele beroemde vertolkers van het lied worden gescandeerd door The Voice himself (in duet met Jimmy Buffet) , waaronder , vanzelfsprekend , ook Bobby Darin .
Een versie die ik niemand wil onthouden( zijn interpretatie op L.A. Is my Lady heeft mijn voorkeur ,maar is niet door mij te vinden
) :YouTube - FRANK SINATRA Mack the knife (duet with j. buffett)
0
geplaatst: 27 september 2010, 13:00 uur
Ik zie het niet als verholen kritiek.
Zeker niet meer sinds je overschakelde op de rol van verteller.
DIe ene uitzondering niet te na gesproken ...
Je vindt Bobby Darins versie van Mack the Knife blijkbaar wel okee.
Nochtans verpopt hij het nummer toch ook zoals Craig Douglas
met Only Sixteen en Marty Wilde met Teenager in Love doen.
Waar ligt voor jou het verschill?
Zeker niet meer sinds je overschakelde op de rol van verteller.
DIe ene uitzondering niet te na gesproken ...

Je vindt Bobby Darins versie van Mack the Knife blijkbaar wel okee.
Nochtans verpopt hij het nummer toch ook zoals Craig Douglas
met Only Sixteen en Marty Wilde met Teenager in Love doen.
Waar ligt voor jou het verschill?
0
geplaatst: 27 september 2010, 13:46 uur
Ik zal je vraag zo eenvoudig mogelijk proberen te beantwoorden , beste Belg.
OL ' Blue Eyes , de meester zelf , zingt op zijn album L.A. Is My Lady (de versie die ik niet kan vinden
) o.m. de volgende regels :
Old satchmo, louis armstrong, bobby darin
Did this song nice, lady ella too
They all sang it, with so much feeling
That old blue eyes, he ain’t gonna add nothing new
But with this big band, jumping behind me
Swinging hard, jack, I now I can’t lose
When I tell you, all about mack the knife babe
It’s an offer, you can never refuse
We got patrick williams, bill miller playing that piano
And this great big band, bringing up the rear
All the band cats, in this band now
They make the greatest sounds, you’re ever gonna hear
'They all sang it with SO MUCH FEELING ' , daar gaat het toch om in de muziek ? Beter dan Sinatra kan ik het je eigenlijk niet uitleggen. Darin brengt in '59 verrassend zijn versie van Mack The Knife . Tegen het verwachtingspatroon in dat men van hem heeft als zanger en ook tegen het 'hitklimaat in uit die jaren. Hij trekt het nummer geheel naar zich toe en zingt het tevens met een timing , die zelfs de meester zelf , Frankie Boy dus , doet verleiden tot het maken van een compliment.
Laat ik mij verder beperken tot Craig Douglas. Niets verrassends , hij covert een nummer uit de Amerikaanse hitparade van Sam Cooke. Alle 'Soul ' uit het nummer verdwijnt door zijn interpretatie en het nummer vervalt in mijn oren tot gladde , confectiepop. Gauw vergeten , zou ik zeggen.
OL ' Blue Eyes , de meester zelf , zingt op zijn album L.A. Is My Lady (de versie die ik niet kan vinden
) o.m. de volgende regels :Old satchmo, louis armstrong, bobby darin
Did this song nice, lady ella too
They all sang it, with so much feeling
That old blue eyes, he ain’t gonna add nothing new
But with this big band, jumping behind me
Swinging hard, jack, I now I can’t lose
When I tell you, all about mack the knife babe
It’s an offer, you can never refuse
We got patrick williams, bill miller playing that piano
And this great big band, bringing up the rear
All the band cats, in this band now
They make the greatest sounds, you’re ever gonna hear
'They all sang it with SO MUCH FEELING ' , daar gaat het toch om in de muziek ? Beter dan Sinatra kan ik het je eigenlijk niet uitleggen. Darin brengt in '59 verrassend zijn versie van Mack The Knife . Tegen het verwachtingspatroon in dat men van hem heeft als zanger en ook tegen het 'hitklimaat in uit die jaren. Hij trekt het nummer geheel naar zich toe en zingt het tevens met een timing , die zelfs de meester zelf , Frankie Boy dus , doet verleiden tot het maken van een compliment.
Laat ik mij verder beperken tot Craig Douglas. Niets verrassends , hij covert een nummer uit de Amerikaanse hitparade van Sam Cooke. Alle 'Soul ' uit het nummer verdwijnt door zijn interpretatie en het nummer vervalt in mijn oren tot gladde , confectiepop. Gauw vergeten , zou ik zeggen.
0
geplaatst: 27 september 2010, 13:59 uur
Maar Douglas zorgt er onrechtstreeks wel mee voor
dat wij in Europa kennismaken met de originele vertolker.
Dat maar om iets te zeggen ...
Ik begrijp je uitleg volkomen, zo voel jij het dus aan.
En dat Douglas met Only Sixteen scoort zegt meer over het liedje
dan over de interpretatie. Maar het zegt ook wat over het publiek.
Bobby Darin schudt inderdaad tegen de splish splash
en rubber ball verwachting in zo'n degelijke vertolking van Mack the Knife
uit de mouw. Maar ook hier speelt de sterkte van het liedje een rol.
Maar de Belg heeft je zo eenvoudig mogelijke uitleg begrepen.
dat wij in Europa kennismaken met de originele vertolker.
Dat maar om iets te zeggen ...
Ik begrijp je uitleg volkomen, zo voel jij het dus aan.
En dat Douglas met Only Sixteen scoort zegt meer over het liedje
dan over de interpretatie. Maar het zegt ook wat over het publiek.
Bobby Darin schudt inderdaad tegen de splish splash
en rubber ball verwachting in zo'n degelijke vertolking van Mack the Knife
uit de mouw. Maar ook hier speelt de sterkte van het liedje een rol.
Maar de Belg heeft je zo eenvoudig mogelijke uitleg begrepen.
0
geplaatst: 27 september 2010, 14:18 uur
Ik heb de versie van Mack The Knife door Bobby Darin nog eens beluisterd. Zeker niet slecht maar de versies van Frank Sinatra en vooral Louis Armstrong vind ik nog wat beter (en rauwer). Ik heb Bobby Darin hier eerder met dit nummer verwacht :
Bobby Darin - Dream Lover
Maar Bobby Darin is inderdaad een veelzijdige zanger blijkens de compilatie die ik van hem bezit.
De versie van Only Sixteen door Craig Douglas is inderdaad vlak gezongen en voegt nauwelijks wat toe aan het origineel. Marty Wilde gaf toch iets meer eigen aan Teenager in Love (die gitaar).
Naast de rock'n roll vind ik in de jaren '50 vooral die doowop-singles erg leuk, misschien gedateerd maar tegelijk erg gezellig.
Dit obscuur doowop-nummer uit dat jaar 1959 vind ik onweerstaanbaar charmant (te vinden op deze compilatie).
The Fascinators - Oh Rose Marie
Bobby Darin - Dream Lover
Maar Bobby Darin is inderdaad een veelzijdige zanger blijkens de compilatie die ik van hem bezit.
De versie van Only Sixteen door Craig Douglas is inderdaad vlak gezongen en voegt nauwelijks wat toe aan het origineel. Marty Wilde gaf toch iets meer eigen aan Teenager in Love (die gitaar).
Naast de rock'n roll vind ik in de jaren '50 vooral die doowop-singles erg leuk, misschien gedateerd maar tegelijk erg gezellig.
Dit obscuur doowop-nummer uit dat jaar 1959 vind ik onweerstaanbaar charmant (te vinden op deze compilatie).
The Fascinators - Oh Rose Marie
0
geplaatst: 27 september 2010, 16:38 uur
Bobby Darin stond negen weken op 1 in de US met Mack the Knife.
Dream Lover stond één weekje op 2.
0
musiq48
geplaatst: 27 september 2010, 19:13 uur
George uiteraard had je gelijk met Money (That's What I Want) als eerste Motown hit. Toe nog met Barrett Strong als uitvoerder. Later vooral een drijvende kracht net buiten
de spotlights.
de spotlights.
0
geplaatst: 27 september 2010, 19:27 uur
Helaas moet ik melden dat ik van 1959 geen top 10 kan brouwen. De reeds bekende songs spreken mij niet voldoende aan en van de onbekende songs vrees ik dit nog meer. Er is natuurlijk een kans dat het in 1958 weer beter oogt, dat bekijk ik dan wel weer.
0
geplaatst: 27 september 2010, 19:33 uur
Tip voor o.a. Ranboy . 
Ode aan Elvis. One Night With You.
1959 staat te boek als een zwart jaar in de rock and roll geschiedenis.
Aan het begin van het jaar kwamen Buddy Holly , Ritchie Valens en de ' Big Bopper ' om het leven .
Chuck Berry en Jerry Lee Lewis kwamen in aanvaring met de justitie.
Little Richard was al van het toneel verdwenen i.v.m. zijn plotselinge bekering . Elvis vervulde zijn diensplicht en zat ver weg in Duitsland.
Veel conservatieve ouderen waren blij met dit gegeven.
In hun ogen was Elvis de personificatie van de duivel met zijn opruiende rock and roll klanken met zijn vermeende slechte invloed op de jeugd.
One Night (with you) ; oorspronkelijk One Night Of Sin , had Presley ruimschoots voor het begin van zijn diensttijd opgenomen.
In tegenstelling tot veel van zijn blanke leeftijdsgenoten zat Presley in de vroege jaren vijftig gekluisterd aan de radio te luisteren naar 'race records'. De muziek van de zwarte Amerikaan. Zo ontdekte hij o.a. Arthur Crudup met That's Allright Mama , wat later een van zijn eerste plaatopnamen zou worden.
Gospel .country en r&b vormden de basis van Elvis unieke stijl. Uniek omdat in '54 ,toen het allemaal begon , niemand zo zong als Elvis. Samen met zijn 'Sun ' maatjes in de gelijknamige legendarische studio te Memphis ontwikkelden zij bovendien een muzikale stijl die even later zou inslaan als een bom in de merendeels brave Amerikaanse huiskamers ( voor de Belgen: living ).
Elvis zong en speelde geen nummers na. Hij creërde ze opnieuw en in een unieke stijl. Zo ook zijn versie van One Night.
Veel jongeren zijn onder zijn invloed gitaar gaan spelen. Onder wie wat inwoners uit Liverpool. Rock and roll is als veel rootsmuziek : je hoeft er niet zozeer naar te luisteren , maar de muziek ervaren ; voelen. Het is daarom Feelin' The Blues en geen Listen To The Blues ! Ontbreekt dat gevoel dan zal het waarschijnlijk nooit wat worden.
One Night is een van mijn favoriete Presley nummers. Zo simpel , zo krachtig. Hoe krachtig bewijst Presley opnieuw voor mij tijdens zijn comeback special in 1968.
Samen met zijn oude 'Sunmakkers' laat hij voor een klein publiek horen wat rock and roll vermag en met volle overtuiging zingt hij bijna de longen uit zijn lijf:
YouTube - Elvis Presley @ NBC Studio's 1968-23-One Night With You (version two) [HQ] soulrebel2008

Ode aan Elvis. One Night With You.
1959 staat te boek als een zwart jaar in de rock and roll geschiedenis.
Aan het begin van het jaar kwamen Buddy Holly , Ritchie Valens en de ' Big Bopper ' om het leven .
Chuck Berry en Jerry Lee Lewis kwamen in aanvaring met de justitie.
Little Richard was al van het toneel verdwenen i.v.m. zijn plotselinge bekering . Elvis vervulde zijn diensplicht en zat ver weg in Duitsland.
Veel conservatieve ouderen waren blij met dit gegeven.
In hun ogen was Elvis de personificatie van de duivel met zijn opruiende rock and roll klanken met zijn vermeende slechte invloed op de jeugd.
One Night (with you) ; oorspronkelijk One Night Of Sin , had Presley ruimschoots voor het begin van zijn diensttijd opgenomen.
In tegenstelling tot veel van zijn blanke leeftijdsgenoten zat Presley in de vroege jaren vijftig gekluisterd aan de radio te luisteren naar 'race records'. De muziek van de zwarte Amerikaan. Zo ontdekte hij o.a. Arthur Crudup met That's Allright Mama , wat later een van zijn eerste plaatopnamen zou worden.
Gospel .country en r&b vormden de basis van Elvis unieke stijl. Uniek omdat in '54 ,toen het allemaal begon , niemand zo zong als Elvis. Samen met zijn 'Sun ' maatjes in de gelijknamige legendarische studio te Memphis ontwikkelden zij bovendien een muzikale stijl die even later zou inslaan als een bom in de merendeels brave Amerikaanse huiskamers ( voor de Belgen: living ).
Elvis zong en speelde geen nummers na. Hij creërde ze opnieuw en in een unieke stijl. Zo ook zijn versie van One Night.
Veel jongeren zijn onder zijn invloed gitaar gaan spelen. Onder wie wat inwoners uit Liverpool. Rock and roll is als veel rootsmuziek : je hoeft er niet zozeer naar te luisteren , maar de muziek ervaren ; voelen. Het is daarom Feelin' The Blues en geen Listen To The Blues ! Ontbreekt dat gevoel dan zal het waarschijnlijk nooit wat worden.
One Night is een van mijn favoriete Presley nummers. Zo simpel , zo krachtig. Hoe krachtig bewijst Presley opnieuw voor mij tijdens zijn comeback special in 1968.
Samen met zijn oude 'Sunmakkers' laat hij voor een klein publiek horen wat rock and roll vermag en met volle overtuiging zingt hij bijna de longen uit zijn lijf:
YouTube - Elvis Presley @ NBC Studio's 1968-23-One Night With You (version two) [HQ] soulrebel2008
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 september 2010, 21:20 uur
Johnny Horton - The Battle of New Orleans
Lloyd Price - Stagger Lee
Browns - The Three Bells
Paul Anka - Lonely Boy
Paul Anka - Put Your Head on My Shoulder
Platters - Smoke Gets in Your Eyes
Ritchie Valens - Donna
Frankie Avalon - Venus
Bobby Darin - Mack the Knife
Cliff Richard & The Drifters - Living Doll
Browns - The Three Bells
Paul Anka - Lonely Boy
Paul Anka - Put Your Head on My Shoulder
Platters - Smoke Gets in Your Eyes
Ritchie Valens - Donna
Frankie Avalon - Venus
Bobby Darin - Mack the Knife
0
geplaatst: 27 september 2010, 21:28 uur
Ik kan ranboy wel begrijpen, 1959 vind ik een wat leeg hitjaar afgaande op de startlijst: nog meer zoetigheid dan de beginjaren '60 en surrogaatrockers als Fabian en Craig Douglas. Inderdaad, vele oerrockers verdwenen van het toneel - wat George zegt - en de waardige opvolgers (o.a. The Shadows, Johnny Kidd & Pirates, Dion, Del Shannon, ik spreek ook van Roy Orbison en Neil Sedaka) zouden pas vanaf 1960 hun opwachting maken evenals de soul.
0
geplaatst: 28 september 2010, 19:38 uur
Ondanks alle rock and roll ellende , bezorgde Chuck Berry ons toch nog 2 bloedmooie singles in dat jaar 1959.
De eerste was Almost Grown / Little Queenie , gevolgd door Back in the USA / Memphis.
Vooral in Groot Brittanie worden Berry's rock and roll juweeltjes gelijk in het repertoire opgenomen van de talloze bandjes in de grote steden. Hij wordt daar door hen inmiddels vereerd als een heilige , terwijl zijn populariteit in de VS bij het grote publiek, mede door schandalen veroorzaakt , tanende is.
Berry ligt mij na aan het rock and roll hart. Twee nummers derhalve.
Wie heeft ze niet gespeeld ???
YouTube - Chuck Berry - Memphis
YouTube - Chuck Berry - Little Queenie (latere live uitvoering met een paar bekenden).
De eerste was Almost Grown / Little Queenie , gevolgd door Back in the USA / Memphis.
Vooral in Groot Brittanie worden Berry's rock and roll juweeltjes gelijk in het repertoire opgenomen van de talloze bandjes in de grote steden. Hij wordt daar door hen inmiddels vereerd als een heilige , terwijl zijn populariteit in de VS bij het grote publiek, mede door schandalen veroorzaakt , tanende is.
Berry ligt mij na aan het rock and roll hart. Twee nummers derhalve.
Wie heeft ze niet gespeeld ???

YouTube - Chuck Berry - Memphis
YouTube - Chuck Berry - Little Queenie (latere live uitvoering met een paar bekenden).
0
geplaatst: 28 september 2010, 20:47 uur
En dan te bedenken dat Berry onvoldoende punten sprokkelt
om mee te doen. Zelfs Sweet Little Sixteen en Johnny B Goode niet.
Ik zeg het alvast op voorhand ...
Gelukkig is er ome George nog.
om mee te doen. Zelfs Sweet Little Sixteen en Johnny B Goode niet.
Ik zeg het alvast op voorhand ...
Gelukkig is er ome George nog.
0
geplaatst: 28 september 2010, 21:38 uur
En dan te bedenken dat Sweet Little Sixteen een 2e plaats en Johnny B.Goode een achtste plaats in de Billboard Hot 100 behaalden.
In de R&B chart beide klassiekers op nr. 1.
Zien we hopelijk wel Bobbejaan Schoepen opnieuw terug, dankzij de Belgen
Maar bedankt voor de waarschuwing , Dazzler ; kan ik bijtijds mijn kalmeringstabletten innemen.
In de R&B chart beide klassiekers op nr. 1.
Zien we hopelijk wel Bobbejaan Schoepen opnieuw terug, dankzij de Belgen

Maar bedankt voor de waarschuwing , Dazzler ; kan ik bijtijds mijn kalmeringstabletten innemen.
0
geplaatst: 28 september 2010, 22:51 uur
Sweet Little Sixteen staat op 21 in mijn lijstje.
En ik kijk enkel naar de top 20 ...
Maar misschien valt er nog wel wat te regelen.
Als bijvoorbeeld blijkt dat ik moeilijk aan 30 starters kom.
Neen, eigenlijk zou Berry er gewoon in moeten natuurlijk.
En ik kijk enkel naar de top 20 ...
Maar misschien valt er nog wel wat te regelen.
Als bijvoorbeeld blijkt dat ik moeilijk aan 30 starters kom.
Neen, eigenlijk zou Berry er gewoon in moeten natuurlijk.
0
geplaatst: 28 september 2010, 23:15 uur
Ik zou niet gaan sjoemelen , Dazzler ! Ik zou vasthouden aan de door jou zelf vastgestelde criteria. !
Bovendien zijn er in de vorige edities ook tal van klassiekers niet in de lijsten voorgekomen wegens ' te weinig punten'. Nu ineens gaan 'sjoemelen' zou m.i. je geloofwaardigheid op de proef stellen. Ook al is het maar een spelletje.
Iets anders is of ik ( of een ander ) dezelfde criteria zou hanteren als waarvoor jij koos. Maar dat is een persoonlijke kwestie.
Jij hebt het spelletje bedacht en ik beleef er , dankzij jou , een enorm plezier aan. Met of zonder Berry
Bovendien zijn er in de vorige edities ook tal van klassiekers niet in de lijsten voorgekomen wegens ' te weinig punten'. Nu ineens gaan 'sjoemelen' zou m.i. je geloofwaardigheid op de proef stellen. Ook al is het maar een spelletje.
Iets anders is of ik ( of een ander ) dezelfde criteria zou hanteren als waarvoor jij koos. Maar dat is een persoonlijke kwestie.
Jij hebt het spelletje bedacht en ik beleef er , dankzij jou , een enorm plezier aan. Met of zonder Berry

0
geplaatst: 28 september 2010, 23:20 uur
Neen, dat is niet sjoemelen.
Ik heb slechts 2 x 20 songs om uit te kiezen.
Dat zijn er dus 40 met ook een aantal overlappingen,
hits die zowel in de US als in de UK lijst staan.
En soms een artiest die er meer dan 2 keer instaat.
Dus dan schommel je al gauw rond de 30 liedjes.
Er komen er nog wel een drietal bij vanuit de Benelux.
Dus Chuck Berry maakt zeker nog kans.
Ik dacht aanvankelijk dat ie dieper zat dan plaats 21.
Ik heb slechts 2 x 20 songs om uit te kiezen.
Dat zijn er dus 40 met ook een aantal overlappingen,
hits die zowel in de US als in de UK lijst staan.
En soms een artiest die er meer dan 2 keer instaat.
Dus dan schommel je al gauw rond de 30 liedjes.
Er komen er nog wel een drietal bij vanuit de Benelux.
Dus Chuck Berry maakt zeker nog kans.
Ik dacht aanvankelijk dat ie dieper zat dan plaats 21.
0
geplaatst: 29 september 2010, 01:04 uur
De echte toppers komen er ook wel zonder mijn stem. Deze 10 hebben denk ik nog een steuntje nodig:
Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier
Elvis Presley - One Night
Browns - The Three Bells
Buddy Holly - It Doesn't Matter Anymore
Fabian - Tiger
Paul Anka - Lonely Boy
Rocco Granata - Marina
Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier
Elvis Presley - One Night
Browns - The Three Bells
Buddy Holly - It Doesn't Matter Anymore
Fabian - Tiger
Paul Anka - Lonely Boy
Rocco Granata - Marina
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:12 uur
Kan iedereen aan dit spelletje meedoen? Ik heb mij namelijk eergisteren pas ingeschreven op music-meter?
btw Het zal mij geen enkele moeite kosten een top 10 samen te stellen over het jaar 1959. Ik ken alle nummers, hoewel het misschien wel zo'n 40 jaar geleden is dat ik Petite Fleur weer eens gehoord heb. Mooi nummer inderdaad. Schijnt ook de best verkochte singel in Nederland van het jaar 1959 te zijn.
btw Het zal mij geen enkele moeite kosten een top 10 samen te stellen over het jaar 1959. Ik ken alle nummers, hoewel het misschien wel zo'n 40 jaar geleden is dat ik Petite Fleur weer eens gehoord heb. Mooi nummer inderdaad. Schijnt ook de best verkochte singel in Nederland van het jaar 1959 te zijn.
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:13 uur
In 2004 publiceerde 'Rolling Stone ' een lijst onder de titel 'The 500 Greatest Songs Of All Time'. Op zich niet zo bijzonder , ware het niet dat de lijst uitsluitend is samengesteld door mensen uit de muziekindustrie , popartiesten en critici.
In de top 10 twee nummers uit de jaren vijfig . Eentje uit 1958 en de andere uit.....jawel ...1959.
Waarschijnlijk zou het niet in mijn top 10 'All Time" staan , maar het is zeer zeker mijn favoriet uit 1959 :
YouTube - Ray Charles - What'd I Say
VAN HARTE WELKOM , WIBRO !
In de top 10 twee nummers uit de jaren vijfig . Eentje uit 1958 en de andere uit.....jawel ...1959.
Waarschijnlijk zou het niet in mijn top 10 'All Time" staan , maar het is zeer zeker mijn favoriet uit 1959 :
YouTube - Ray Charles - What'd I Say
VAN HARTE WELKOM , WIBRO !

0
geplaatst: 29 september 2010, 23:17 uur
Natuurlijk kan iedereen met dit spelletje meedoen, wibro. Welkom op musicmeter!
En ja, What'd I Say was ook een potentiële kandidaat geweest voor mijn top-10.
En ja, What'd I Say was ook een potentiële kandidaat geweest voor mijn top-10.
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:26 uur
Als ik al die potentiële singlekandidaten begin op te tellen,
dan bestaat jullie top 10 uit een nummer of 20. Welkom wibro.
dan bestaat jullie top 10 uit een nummer of 20. Welkom wibro.
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:27 uur
Goed, hier mijn top 10 over 1959
1. Smoke gets in your eyes - Platters
2. Kansas City - Wilbert Harrison
3. Petite Fleur- Chris Barber's Jazzband
4. Stagger Lee - Lloyd Price
5. Mack the Knige - Bobby Darin
6. The day the rains came - Jane morgan
7. Lonely Boy - Paul Anka
8. Put your head on my shoulder - Paul Anka
9. Don't you know - Della Reeves
10. Venus - Frankie Avalon
Die nr 6 en 9 doen mij sterk denken aan die songfestival liedjes uit de jaren vijftig.
1. Smoke gets in your eyes - Platters
2. Kansas City - Wilbert Harrison
3. Petite Fleur- Chris Barber's Jazzband
4. Stagger Lee - Lloyd Price
5. Mack the Knige - Bobby Darin
6. The day the rains came - Jane morgan
7. Lonely Boy - Paul Anka
8. Put your head on my shoulder - Paul Anka
9. Don't you know - Della Reeves
10. Venus - Frankie Avalon
Die nr 6 en 9 doen mij sterk denken aan die songfestival liedjes uit de jaren vijftig.
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:30 uur
Neen, dat gaat even fout, wibro.
We spelen eerst een nominatieronde
waarin je je 10 favorieten alfabetisch mag lijsten.
De 10 nummers die het minst genomineerd zijn vallen weg.
Dan houden we nog een lijst van 20 hits over.
In een tweede ronde mag je op basis van die lijst een top 10 maken.
De tweede ronde start morgenavond omstreeks 21.00u.
Dus nu eerst je favorieten nomineren.
We spelen eerst een nominatieronde
waarin je je 10 favorieten alfabetisch mag lijsten.
De 10 nummers die het minst genomineerd zijn vallen weg.
Dan houden we nog een lijst van 20 hits over.
In een tweede ronde mag je op basis van die lijst een top 10 maken.
De tweede ronde start morgenavond omstreeks 21.00u.
Dus nu eerst je favorieten nomineren.
0
geplaatst: 29 september 2010, 23:45 uur
Bobby Darin - Smoke gets in your eyes
Chris 'Barber's Jazzband - Petite Fleur
Della Reeves - Don't you know
Frankie Avalon - Venus
Jane Morgan - The days the rain came
lloyd Price - Stagger Lee
Paul Anka - Lonely boy
Paul Anka - Put your head on my shoulder
Platters - Smoke gets in your eyes
Wilbert Harrison - Kansas City
Chris 'Barber's Jazzband - Petite Fleur
Della Reeves - Don't you know
Frankie Avalon - Venus
Jane Morgan - The days the rain came
lloyd Price - Stagger Lee
Paul Anka - Lonely boy
Paul Anka - Put your head on my shoulder
Platters - Smoke gets in your eyes
Wilbert Harrison - Kansas City
0
geplaatst: 30 september 2010, 21:48 uur
Net terug van een vergadering ...
Einde van de nominatieronde levert volgende afvallers op.
ADAM FAITH what do you want 0
CATERINA VALENTE sweetheart my darling mijn schat 0
EMILE FORD & CHECKMATES what do you want to make those eyes at me for 0
FREDDY QUINN die gitarre und das meer 0
RUSS CONWAY side saddle 0
SHIRLEY BASSEY as i love you 0
En de onvermijdelijke tie-break ...
CRAIG DOUGLAS only sixteen 1
DELLA REESE don't you know 1
FABIAN tiger 1
JANE MORGAN the day the rains came 1
MARTY WILDE a teenager in love 1
Einde van de nominatieronde levert volgende afvallers op.
ADAM FAITH what do you want 0
CATERINA VALENTE sweetheart my darling mijn schat 0
EMILE FORD & CHECKMATES what do you want to make those eyes at me for 0
FREDDY QUINN die gitarre und das meer 0
RUSS CONWAY side saddle 0
SHIRLEY BASSEY as i love you 0
En de onvermijdelijke tie-break ...
CRAIG DOUGLAS only sixteen 1
DELLA REESE don't you know 1
FABIAN tiger 1
JANE MORGAN the day the rains came 1
MARTY WILDE a teenager in love 1