Muziek / Muziekgames / Official Gig Wise
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2005, 17:58 uur
een heel simpel spelletje
plaats een foto van een optreden, en raad welke band/artiest speelt en waar het optreden was
aantal regels: geen dj's, 't optreden moet wel in ergens in nederland plaats gevonden hebben en het moet wel een beetje duidelijk zijn waar het optreden was
ik zal de eerste foto plaatsen

deze is simpel
Raad de band en locatie en jij mag de volgende foto plaatsen!
plaats een foto van een optreden, en raad welke band/artiest speelt en waar het optreden was
aantal regels: geen dj's, 't optreden moet wel in ergens in nederland plaats gevonden hebben en het moet wel een beetje duidelijk zijn waar het optreden was
ik zal de eerste foto plaatsen

deze is simpel
Raad de band en locatie en jij mag de volgende foto plaatsen!
0
geplaatst: 8 september 2005, 18:05 uur
0
geplaatst: 8 september 2005, 18:17 uur
Nog best lastig om een beetje overzichtelijke foto te vinden..

0
geplaatst: 8 september 2005, 21:54 uur
Musica Cubana heten ze tegenwoordig toch? Ik zou niet zo snel zien waar het is..
0
geplaatst: 8 september 2005, 22:07 uur
Ga er maar van uit dat je kijkt naar zijn laatste optreden in Nederland
0
geplaatst: 10 september 2005, 23:29 uur
Het laatste optreden van Ibrahim Ferrer in Nederland op het North Sea Jazz festival (Den Haag).
0
geplaatst: 11 september 2005, 11:24 uur
Dat is hem AeRo, deze foto is van 7 juli, 6 augustus is hij overleden. Your turn!
0
geplaatst: 11 september 2005, 12:26 uur
0
geplaatst: 11 september 2005, 14:58 uur
De Smashing Pumpkins op Metropolis '92. 
edit: het is wel een beetje een gokje, want ze speelden een jaar eerder ook al in R'dam (De Doelen).

edit: het is wel een beetje een gokje, want ze speelden een jaar eerder ook al in R'dam (De Doelen).
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:05 uur
Op Ein Abend in Wien ja: spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen niet meer gegaan ben omdat vrienden het lieten afweten. Bijzondere bands die avond!
Maar op deze foto kun je zien dat het op Metropolis is (ik heb wel iets van het logo weggehaald
).
Bijzonder optreden ook: Billy en James in een jurk, en Billy die gestoken was door een bij (en nog in bezit van lang haar).
Ik heb het optreden nog op tape staan (ze speelden al nummers van het nog te verschijnen Siamese Dream).
Maar op deze foto kun je zien dat het op Metropolis is (ik heb wel iets van het logo weggehaald
).Bijzonder optreden ook: Billy en James in een jurk, en Billy die gestoken was door een bij (en nog in bezit van lang haar).
Ik heb het optreden nog op tape staan (ze speelden al nummers van het nog te verschijnen Siamese Dream).
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:17 uur
Ik dacht aan Metropolis ipv De Doelen, omdat het eruit ziet als een buitenpodium. 
Zo te zien heeft D'Arcy ook nog lang haar.
Geweldig dat je ze toen al gezien hebt, ik heb ze zelf pas ontdekt door Siamese Dream, eind '94. En helemaal overstag ging ik toen ik Mellon Collie eind '95 voor mijn verjaardag kreeg.
Ik zal 's op zoek gaan naar een nieuwe foto.

Zo te zien heeft D'Arcy ook nog lang haar.
Geweldig dat je ze toen al gezien hebt, ik heb ze zelf pas ontdekt door Siamese Dream, eind '94. En helemaal overstag ging ik toen ik Mellon Collie eind '95 voor mijn verjaardag kreeg.

Ik zal 's op zoek gaan naar een nieuwe foto.

0
geplaatst: 11 september 2005, 15:20 uur
Sterker: ik was al fan toen Gish net uit was! Daarom wilde ik ze ook zien op Ein Abend in Wien. Dat zou mijn eerste live-optreden van deze band zijn. Helaas ben ik niet gegaan, omdat ik niet alleen wilde (en daardoor ook Nirvana van voor Nevermind misgelopen: alhoewel ik die toen niet kende en ze misschien links had laten liggen).
Gelukkig traden ze een paar maanden later op tijdens Metropolis en toen ben ik uiteraard gegaan. Ik stond helemaal vooraan tegen de dranghekken (menig kistje in mijn nek gehad
). Vrienden stonden wat verder naar achter en wisten me te vertellen dat alle wormen naar boven kwamen vanwege het enorme op en neer gestamp van het publiek.
Gelukkig traden ze een paar maanden later op tijdens Metropolis en toen ben ik uiteraard gegaan. Ik stond helemaal vooraan tegen de dranghekken (menig kistje in mijn nek gehad
). Vrienden stonden wat verder naar achter en wisten me te vertellen dat alle wormen naar boven kwamen vanwege het enorme op en neer gestamp van het publiek.
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:22 uur
aERodynamIC schreef:
Sterker: ik was al fan toen Gish net uit was!
Sterker: ik was al fan toen Gish net uit was!
Hield je toen ook al alle nieuwe bandjes in de gaten?

Klinkt als een legendarisch concert...
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:24 uur
herman schreef:
(quote)

Was wel legendarisch ja (voor mij persoonlijk zeker). En ja, toen hield ik nieuwe bandjes in de gaten: veel met vrienden bespreken ook he (en de OOr was toen heilig).
Maar vergeet niet dat ik van 1970 ben

0
geplaatst: 11 september 2005, 15:26 uur
Dat is snel. Ik heb de foto trouwens zelf gemaakt. Ik stond mooi vlak achter hem...
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:28 uur
Ik herkende de artiest, en kon me herinneren dat je bij zijn laatste album daar wat over schreef 

0
geplaatst: 11 september 2005, 15:28 uur
[quote]aERodynamIC schreef:
Da's waar ja. Ik schat mensen vaak jonger in (ik sprak vrijdag ook kort met iemand die me niet veel ouder dan mij leek, maar die wel al 8 jaar eerder fanatiek naar concerten ging), zelfs al weet ik wel hoe oud ze (ongeveer) zijn.
(quote)
Da's waar ja. Ik schat mensen vaak jonger in (ik sprak vrijdag ook kort met iemand die me niet veel ouder dan mij leek, maar die wel al 8 jaar eerder fanatiek naar concerten ging), zelfs al weet ik wel hoe oud ze (ongeveer) zijn.
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:35 uur
0
geplaatst: 11 september 2005, 15:37 uur
Ik schat mensen vaak jonger in
Gelukkig doen ze dat dan niet alleen hier op MuMe, maar ook in het echt: lucky me

* denotes required fields.