MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1973

zoeken in:

Zorin
9-6

12-6
terechte winnaar (vanaf de kwartfinale in ieder geval, want toen hadden de andere toppers helaas het lootje al gelegd)

We hebben een winnaar:

(afbeelding)

Winnaars:

1965: The Byrds- Mr. Tambourine Man
1966: The Beach Boys- Good Vibrations
1967: The Moody Blues- Nights In White Satin
1968: The Rolling Stones- Sympathy For The Devil
1969: David Bowie- Space Oddity
1970: Deep Purple- Child In Time
1971: The Who- Baba O' Riley
1972: Nick Drake- Things Behind The Sun
1973: Cockney Rebel- Sebastian

Runner-ups:

1965: The Who- My Generation
1966: The Rolling Stones- Paint It Black
1967: Jefferson Airplane- White Rabbit
1968: Creedence Clearwater Revival- I Put A Spell On You
1969: The Rolling Stones- Gimme Shelter
1970: The Doors- Waiting For The Sun
1971: The Doors- Riders On The Storm
1972: Stevie Wonder- Superstition
1973: Mike Oldfield - Tubular Bells

Als het voor jullie goed is, wachten we even met het vervolg. Het zijn namelijk drukke dagen voor mij op het werk, en dat zal zo blijven tot na kerst. Dus als het goed is wachten we tot deze drukke periode voorbij is voordat we ons op 1974 storten. Ik hoop dat iedereen hier vrede mee kan nemen, want ik bemerk toch wel een aantal verslaafden onder de deelnemers

Ik kan persoonlijk zeker 10 nummers noemen die ik zelf eerder op 1 had gezet, maar gezien de omstandigheden toch wel de terecht winnaar. Jammer van Tubular Bells, maar Sebastian is inderdaad ook een prima nummer.

En Arthur, natuurlijk hebben wij hier geen vrede mee. Echter is het jouw spel en hebben wij niks anders te doen dan te gehoorzamen.

P.S. Opmerkelijk dat The Rolling Stones de grote winnaar zijn tot nu toe? Ik vind van wel.

GrafGantz schreef:
(quote)

De vraag is wat vrijwel iedereen hier tegen Roxy Music heeft

Opvallend trouwens dat het beste Roxy-nummer uit 1973 reeds afgevallen is: "In Every Dream Home a Heartache"

En nogmaals

Overigens heb je nog steeds niet m'n vraag beantwoord, Chevy.

The Exorcist overwonnen.
Hopelijk stuurt Regan MacNeil geen vloek op ons af.

Mijn nominaties voor 1974 liggen alvast klaar, maar misschien is een pauze wel even goed. Met de feestdagen in aantocht is de kans op een niet-representatief publiek ook te groot.

Hoewel The Who het best goed gedaan heeft en ik vrede heb met de meeste finalisten, ben ik over het algemeen niet te spreken over de uitslagen in the battles. Maar dat is wel de charme van dit verdomd leuke spelletje.

johannesA
Fantastische winnaar!

Leuk nummer, maar beste nummer van 1973 vind ik wat teveel eer.

johannesA
Dat vond ik van de 1972 winnaar van de KO songs (Nick Drake)

Dat is juist het mooiste nummer in de hele lijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.