Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 6)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:22 uur
Ik vind zoveel muziek bijzonder. The Doors zijn inderdaad niet de meest doorsnee band, maar 'van een andere wereld' vind ik zwaar overdreven. Dat orgel en het stemgeluid van Jim Morrison heeft ze een eigen geluid gegeven, ja. In de sixties zal het ook zeker wel vrij bijzonder hebben geklonken. Maar dat geldt eigenlijk bij het debuut vooral voor een paar nummers (The End, Light My Fire, Break On Through was vrij hard voor z'n tijd).
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:26 uur
Oh, dat zal best. Daar weet ik niks van inderdaad, maar dat wil ik wel geloven. Ik had het vooral over het debuutalbum, daar stemmen we immers op.
Anyway:
John Coltrane - A Love Supreme vs Joy Divsion - Closer
7-6
Anyway:
John Coltrane - A Love Supreme vs Joy Divsion - Closer
7-6
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:30 uur
Ik denk dat Arrie ze niet live heeft gezien
. Tja, het kan je band niet zijn, vrij simpel. Ik zou ook graag willen begrijpen wat mensen zo buitenaards vinden aan Pink Floyd of Bruce Springsteen, maar het 'raakt' mij simpelweg niet. Logisch dat er ook mensen zijn die dat met The Doors hebben. En dat ze ooit veertig jaar geleden legendarische optredens hebben gegeven en dat dat nu op een dvd wordt gezet, tja, daar schiet ik niet zoveel mee op. Ik heb liever een band die vandaag de dag nog legendarische optredens geeft
.
. Tja, het kan je band niet zijn, vrij simpel. Ik zou ook graag willen begrijpen wat mensen zo buitenaards vinden aan Pink Floyd of Bruce Springsteen, maar het 'raakt' mij simpelweg niet. Logisch dat er ook mensen zijn die dat met The Doors hebben. En dat ze ooit veertig jaar geleden legendarische optredens hebben gegeven en dat dat nu op een dvd wordt gezet, tja, daar schiet ik niet zoveel mee op. Ik heb liever een band die vandaag de dag nog legendarische optredens geeft
.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:31 uur
Dat album van John Coltrane vandaag nog eens beluisterd mede ook vanwege deze game. Ik vind het uitstekende jazz.
8-6
8-6
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:33 uur
A Love Supreme laatst twee keer geluisterd, en ik geloof dat dat een plaat is die ik nog wel wat vaker moet horen om het helemaal te vatten. Closer is een beetje uit mijn systeem.
Dus deze laat ik maar even aan mij voorbij gaan.
Dus deze laat ik maar even aan mij voorbij gaan.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:34 uur
wibro schreef:
Dat album van John Coltrane vandaag nog eens beluisterd mede ook vanwege deze game. Ik vind het uitstekende jazz.
8-6
8-6
veel uitstekender wordt het in mijn ogen niet
... toch verbazingwekkend dat iemand met The Cure, en meer jaren'80 in zijn top10 toch op Coltrane stemt.... dat kan ik vanuit mijn smaak alleen maar toejuichen...motivatie om meer jazz te gaan luisteren? 
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:41 uur
8-7
Zonet beide albums even snel beluisterd.
Was vrij duidelijk voor mij.
Zonet beide albums even snel beluisterd.
Was vrij duidelijk voor mij.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:42 uur
tja... Coltrane is ook niet echt een album om 'even snel te luisteren'
0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:45 uur
@Scientist
De laatste tijd anders behoorlijk wat jazz albums gekocht. Die liggen bij de FRS voor € 5,00 in de aanbieding. Miles Davis, Cannonball Adderly, Dave Brubeck en uiteraard John Coltrane. Prima muziek en zeer geschikt voor de late avonduurtjes. Zo vreemd is mijn stem voor Coltrane dus niet. En wat 'Closer' betreft, ik vind 'Unknown Pleasures' van JD gewoon een stuk beter.
De laatste tijd anders behoorlijk wat jazz albums gekocht. Die liggen bij de FRS voor € 5,00 in de aanbieding. Miles Davis, Cannonball Adderly, Dave Brubeck en uiteraard John Coltrane. Prima muziek en zeer geschikt voor de late avonduurtjes. Zo vreemd is mijn stem voor Coltrane dus niet. En wat 'Closer' betreft, ik vind 'Unknown Pleasures' van JD gewoon een stuk beter.

0
geplaatst: 10 maart 2011, 23:51 uur
Dwejkk_ schreef:
Tja, het kan je band niet zijn, vrij simpel. Ik zou ook graag willen begrijpen wat mensen zo buitenaards vinden aan Pink Floyd of Bruce Springsteen, maar het 'raakt' mij simpelweg niet.
Tja, het kan je band niet zijn, vrij simpel. Ik zou ook graag willen begrijpen wat mensen zo buitenaards vinden aan Pink Floyd of Bruce Springsteen, maar het 'raakt' mij simpelweg niet.
Wat betreft Pink Floyd en Bruce Springsteen heb ik dat stukken minder, maar wat betreft Dark Side of the Moon van PF heb ik dat wel heel erg. Valt in dezelfde categorie als The Doors: wel aardig. Met het verschil dat Pink Floyd veel betere dingen heeft gemaakt.
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 maart 2011, 00:02 uur
8-9
Leonard Cohen eruit tegen (tikkeltje overrated) The Doors
Leonard Cohen eruit tegen (tikkeltje overrated) The Doors

0
geplaatst: 11 maart 2011, 00:27 uur
@ wibro
Mooi mooi, erg mooi... ik probeer al regelmatig meer mensen hier enthousiast te krigjen voor een goede jazzplaat... er valt zoveel moois te ontdekken in die wereld (ook voor mij nog)... A Love Supreme is wel een plaat die ik altijd op kan zetten... ontzettende diepgang, maar niet zo ingewikkeld dat het ingewikkeld wordt
... daar hou ik ook wel van, maar dan op andere momenten... hoop je vaker bij een jazzplaat aan te treffen dus 
Mooi mooi, erg mooi... ik probeer al regelmatig meer mensen hier enthousiast te krigjen voor een goede jazzplaat... er valt zoveel moois te ontdekken in die wereld (ook voor mij nog)... A Love Supreme is wel een plaat die ik altijd op kan zetten... ontzettende diepgang, maar niet zo ingewikkeld dat het ingewikkeld wordt
... daar hou ik ook wel van, maar dan op andere momenten... hoop je vaker bij een jazzplaat aan te treffen dus 
0
geplaatst: 11 maart 2011, 01:31 uur
The Scientist schreef:
Klopt, alleen klonk het mij meteen al minder in de oren dan JD.
Dus dan is de keuze "snel" gemaakt.
En ik ben zeker geen tegenstander van jazz op zijn tijd.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 08:24 uur
En de finale is dus:
The Doors - The Doors vs. Joy Division - Closer
1-0
YouTube - The Doors - The End - Live At Hollywood Bowl 1968 (Full Version With Lyrics)
The Doors - The Doors vs. Joy Division - Closer
1-0
Arrie schreef:
Oh, dat zal best. Daar weet ik niks van inderdaad, maar dat wil ik wel geloven. Ik had het vooral over het debuutalbum, daar stemmen we immers op.
En ik over de nummers op het debuutalbum. Oh, dat zal best. Daar weet ik niks van inderdaad, maar dat wil ik wel geloven. Ik had het vooral over het debuutalbum, daar stemmen we immers op.
YouTube - The Doors - The End - Live At Hollywood Bowl 1968 (Full Version With Lyrics)

0
johannesA
geplaatst: 11 maart 2011, 08:31 uur
2-2 JD, ben het eens met Arrie inzake het album van The Doors
* denotes required fields.