MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2008 !

zoeken in:
Spannend! Het lijkt er op dat Ilse voor de tweede keer door het oog van de naald kruipt.

Ik ben wel geschokt dat September eruit ligt, ik dacht dat dat nummer wel geliefd was. Het was waarschijnlijk m'n #1 geweest.

Ja sorry Mark, ik ben helemaal vergeten m'n lijstje in te sturen, anders had ie het misschien gered.

Ik vind September ook nog wel leuk, het is in ieder geval een stuk beter dan deze 4 nummers...

Bedankt voor jullie troostende woorden .

Waar blijft die laatste stem nou?

2 Freemasons - Uninvited
2 Madonna & Justin Timberlake - 4 Minutes
3 Guru Josh Project - Infinity 2008
1 Ilse DeLange - So Incredible

Jammer van Hot N Cold...

@NewYorkCityLight: Maar ik heb tenminste wel geprobeerd om September erin te houden...

Oh, nog de leukste ook haha.

Ik wist dat ik stategisch Uninvited eruit had moeten stemmen alleen dat vond ik zo oneerlijk.

Van een best leuke lijst is er niet zo heel veel leuks meer over, dus m'n top10 wordt schrapen.

01. Sam Sparro - Black and Gold :
Geweldig nummer. Leuk dat die hier ook meedoet, want dat komt niet omdat ie het nou zo geweldig deed in Nederland . De opbouw van het nummer is fantastisch and Sam heeft een erg mooie stem.

02. Estelle feat. Kanye West - American Boy :
Hoewel ik het refrein een beetje flauwtjes vind van het nummer vind ik de rest wel heel erg goed. De rap van Kanye is het hoogtepunt van het nummer.

03. Katy Perry - I Kissed a Girl :
Weinig bijzonder nummer van Katy uit 2008. De baslijn in het refrein (of wat het dan ook is) is wel fantastisch en maakt het hele nummer. Toch nog een plek in mijn top3 dus.

04. Madonna - Give it To Me :
Leuk nummer van Madonna. Het nummer heeft een soort van twee refrein en dat is een groot pluspunt. Wel crappy tekst en jammer dat het van een behoorlijk slecht album afkwam. Alleen Miles Away was verder nog de moeite waard.

05. Freemasons - Uninvited :
Don't stop me now, no need to catch my breath (heb Madonna nog in m'n hoofd). Dit nummer is weinig memorabel maar heeft toch ook wel wat duisters. Al hebben de Freemasons wel betere nummres geproduceerd. Volgens mij is dit ook een cover van Alanis Morissette.

06. Ilse Delange - So Incredible :
Dit is eigenlijk het enige nummer van Isle Delange dat ik wel leuk vind. Destijds had ze hier een grote hit mee, en ook met opvolger Miracle. Een leuke popplaat met een beetje country-invloeden.

07. Alicia Keys - No One :
Best een goed nummer van Alicia, uit 2007. Ze neemt hiermee wel een stap in een andere richting maar het werkt goed voor haar. Één van haar beste nummers (al kan het niet tippen aan Try Sleeping With a Broken Heart).

08. Amy McDonald - This is the Life :
Vond ik toen ik 'm voor het eerst hoorde heel bijzonder, helaas is ie daarna best wel doodgedraaid. Behoorlijk doodgedraaid, eigenlijk. Wel een aparte stem.

09. Mark Ronson feat. Amy Winehouse - Valerie :
De stem van Amy is gewoon fantastisch. Zo ook op dit (ietwat flauwe) nummer. De productie vind ik helaas niet heel erg geslaagd, maar het kan ermee door. Ook dit nummer is veel te veel gedraaid destijds.

10. Rihanna - Disturbia :
Best een OK single van Rihanna uit 2008. Vind het idee wel leuk, het nummer heeft namelijk niet een heel erg duidelijk aanwijsbaar refrein. Helaas is het door de bam-bam-bie-dam-bam-bam-bie-dam-bams wel heel cheesy gemaakt.

1. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
- Niet alleen om Gabriella , maar ik vind het liedje ook gewoon erg leuk.

2. Amy MacDonald - This is the Life
- Behoort gewoon tot de betere pop-singers

3. dEUS - The Architect
Doorgaans niet zo onder de indruk van de muziek van dEUS, maar ik vind deze song best wel goed.

op behoorlijke afstand;
4. Madonna - Give it 2 Me

5. Duffy - Mercy

6. Estelle ft. Kanye West - American Boy

7. Moby - Disco Lies

8. Alphabeat - Fascination

9. Rihanna - Disturbia

10. Coldplay - Viva la Vida
- Om de lijst vol te maken. Op Coldplay ben ik helemaal uitgeluisterd.

Waren alle hits maar van het kaliber als deze 10 (de eerste 3 vind ik er bovenuit steken).

1. Amy MacDonald - This is the Life
Dit is het soort songs dat ik wil horen: een vlotte melodie, aangename en herkenbare zang (met Schots accent), heldere gitaarklanken en een prachtige tekst. Kortom: klassesong.

2. Coldplay - Viva la Vida
Eén van hun beste hits, erg goed geconstrueerd met ritmische violen, pakkende melodie en natuurlijk de zang van Chris Martin.

3. dEUS - The Architect
Toch merkwaardig dat het meest dansbare nummer in de lijst (vind ik) door een rockband wordt gebracht. Zowel ritmisch als productioneel steekt het nummer erg knap in elkaar met die gitaarrif en orgel.

4. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
Doet mij wat denken aan de Motown-sound in de jaren '60. Swingend en erg soulvol met prima zang van Amy Winehouse.

5. Duffy - Mercy
Ook zo'n nummer dat mij aan de soul in de jaren '60 doet denken al is de zang van Duffy wel apart en die orgel maakt het nummer af. Ik heb duidelijk de voorkeur voor natuurlijke, meer organische producties.

6. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
Vind ik een onweerstaanbaar leuk en schattig nummer.

7. Madonna - Give it 2 Me
Een aangename melodie, heel leuke percussie en synths in het refrein, het beste Madonna-nummer op haar wisselvallige Hard Candy.

8. Alicia Keys - No One
Hier is de productie al wat gladder maar Alicia Keys heeft een erg mooie stem en dit is een song die bijblijft.

9. Moby - Disco Lies
Moby was toen over zijn hoogtepunt heen maar hier brengt hij prima dansvoer met aanstekelijke percussie en de gepaste zangeres.

10. Alphabeat - Fascination
Een nummer dat pas na verloop van tijd is uitgegroeid tot een guilty pleasure, het is erg vrolijk en het spelplezier klinkt ook door.

De meeste andere niet geselecteerden vind ik redelijk tot goed (Sam Sparro valt net uit de boot), enkel met Ida Engberg, Katy Perry en Rihanna heb ik weinig (stonden bij mij ook bij de afvallers).

Opvallend dat Uninvited (wel heel platte danceplaat) en I'm Yours (wat een gekwijlebal) het gehaald hebben ten koste van een boel veel leukere nummers. Ik had graag If I Were a Boy in mijn top 10 gezet (prachtballad), maar helaas.

Dit is het geworden:

1. Madonna - Give it 2 Me
Fantastische single van een ronduit matig Madonna-album. Met name die dikke trance-synths zijn echt geweldig in deze context. Een van haar betere singles van de laatste tien jaar.

2. Alphabeat - Fascination
Zo´n ontzettende feelgood-plaat dit. Waarschijnlijk het vrolijkste nummer dat de afgelopen jaren in de hitlijst heeft gestaan. Heerlijk.

3. Sam Sparro - Black and Gold
Een nummer dat het in Nederland niet enorm goed deed, maar gelukkig hebben onze burne meer smaak. Geweldige soul/dance-crossover van een man met een fantastische stem.

4. dEUS - The Architect
Een single waar ik destijds direct verslaafd aan was, met name door het onweerstaanbare orgeltje.

5. Coldplay - Viva la Vida
Niet bepaald mijn favoriete band, maar dit heb ik altijd een prachtsingle gevonden. Erg knap dat ze na drie minuten, als de luisteraar allang gevloerd is, nog zo'n sterk element (het meezinggedeelte) weten toe te voegen.

6. Moby - Disco Lies
Leuke danceplaat van Moby, die in 2008 compleet langs me heen is gegaan. Heel anders dan zijn recente plaatwerk, dat veel ingetogener is.

7. Madonna & Justin - 4 Minutes
Destijds vond ik dit een erg matige plaat, maar ik ben hem de laatste tijd wel wat meer gaan waarderen. Leuke combinatie en lekker bombastisch door die zware blazers.

8. Estelle ft. Kanye West - American Boy
Een nummer waar je niet omheen kon. Zo ongeveer elk land had destijds zijn eigen parodieversie, met name Egyptian Boy was erg leuk herinner ik me.

9. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
Ik wist dat dit een cover was van de Britse band The Zutons, maar wat ik niet wist is dat Amy Winehouse dit nummer ook al eens eerder opnam. Deze versie is een stuk beter, maar op de een of andere manier vind ik al producties van Mark Ronson toch net iets te gelikt.

10. Duffy - Mercy
De singles Warwick Avenue en Rockferry vond ik veel beter, dit nummer heb ik veel te vaak gehoord. Maar vind het net iets leuker dan Katy Perry, die nu op 11 blijft hangen.

1. Katy Perry - I Kissed a Girl
Waarschijnlijk omdat ik haar gewoon onwijs verleidelijk vind...
2. Duffy - Mercy
3. Sara Bareilles - Love Song
4. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
5. dEUS - The Architect
6. Jason Mraz - I'm Yours
7. Alphabeat - Fascination
8. Alicia Keys - No One
9. Rihanna - Disturbia
10. Coldplay - Viva la Vida

Alle 10 goed, top 3 uitstekend!

1. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
Haha, waarom ook grapjes maken over de geestestoestand van paparazzi's favoriete fles, als je gewoon afbeeldingen kan googlen (de derde foto is meteen een winner!). Maar als ze er met haar hoofd bij is, is ze tot nog onwaarschijnlijkere dingen in staat. Zoals een van de beste platen van de voorbije 10 jaar produceren! We hebben sindsdien heel wat inwisselbare retrosoulpoppetjes zien komen en gaan, maar enkel Amy wist er een stempel op te drukken. Niemand anders had die nummers kunnen maken en zingen (i.t.t. de liedjes van (de eveneens uitstekende) Duffy), met hulp van Mark Ronson. De cover Valerie vormt daar een lekker aanhangsel bij. Geen onnodige tekstwijzigingen, gewoon lekker wat girl-on-girl-action/trouble, terwijl Duffy het waarschijnlijk over Valère had gehad. Bezopen, gedrogeerd of halfdood, de troon blijft de hare!

2. Sam Sparro - Black and Gold
Om op zulke slimme, stijlvolle manier dance en soul met elkaar te kunnen mixen moet je wel homo zijn. Of Australiër. Bwahaha, nee sowieso dat eerste..

3. Duffy - Mercy
Suffe Duffy. Vrij karakterloos als je ze soms bezig ziet. Zelfs die traan in Warwick Avenue valt moeilijk te geloven. Wie heeft er ook een persoonlijkheid nodig, met zulk aanstekelijk soulmateriaal. In de beste traditie!

4. Moby - Disco Lies
Een veganist met bestaansrecht, Moby, al was het enkel al omwille van dit uiterst leuke dansnummertje. Goeie zangeres, hedendaags discobeatje en een geinige videoclip, een geslaagd totaalpakket!
(Is Moby eigenlijk veganist?! Hij heeft toch die look..)

5. Madonna - Give it 2 Me
Nog meer hedendaagse disco/dance/toestanden in de vorm van Madonna's beste single sinds, euh kweetni, heel lang! Die cameltoe-broekjes mag ze zo stilaan wel eens gaan, euh kweetni, verbranden!

6. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
Nog meer Australisch geweld. Dit keer minder stijlvol, maar lekker boers, zoals Australiërs horen te zijn. Lief brutaal nummertje van deze tiener.

7. dEUS - The Architect
Lang niet mijn favoriet van het album, maar je kan niet anders dan toegeven dat dit een vrij geniale aanval is op de hitparade. Want dat moet Tom Barman toch gedacht hebben: "Ik wil ook wel eens een top 10-hit scoren!" Goed dat het gelukt is, op eigenzinnige wijze!

8. Alicia Keys - No One
Een heel Sportpaleis dit horen meezingen was toch wel kippevel, maar het is lang niet haar beste nummer. Misschien om die reden: dat een Sportpaleis vol idioten, inclusief ondergetekende, het kan meezingen. Niet anders kan dan meezingen; Alicia's verdienste!

9. Estelle ft. Kanye West - American Boy
Haar carrière als rapster bracht haar niet waar ze wou zijn, dus sprong ze mee op de soulkar. De hiphopinvloeden gaven haar d'r eigen plekje. Misschien is dit nummer toch net iets te gemakkelijk/simpel, zeker met Kanye West en John Legend in je kamp.

10. Katy Perry - I Kissed a Girl
Weinig sexy, des te sletteriger: we begonnen met wat girl-on-girl-action, dus laten we er ook mee klaar komen.

1. Estelle ft. Kanye West - American Boy

Aardig gezongen door Estelle, fijne bijdrage van Kanye West en een vlotte instrumentatie.

2. Amy MacDonald - This is the Life
3. Alicia Keys - No One
5. dEUS - The Architect
6. Rihanna - Disturbia
7. Moby - Disco Lies
8. Duffy - Mercy
9. Jason Mraz - I'm Yours
10. Madonna - Give it 2 Me

1. Coldplay - Viva la Vida
2. Alphabeat - Fascination
3. Sam Sparro - Black and Gold
4. Jason Mraz - I'm Yours
5. Sara Bareilles - Love Song
6. Amy MacDonald - This is the Life
7. Ida Engberg - Disco Volante
8. Freemasons - Uninvited
9. Katy Perry - I Kissed a Girl
10. Ilse DeLange - So Incredible

1. dEUS - The Architect
2. Madonna - Give it 2 Me
3. Estelle ft. Kanye West - American Boy
5. Amy MacDonald - This is the Life
6. Duffy - Mercy
7. Coldplay - Viva la Vida
8. Alphabeat - Fascination
9. Rihanna - Disturbia
10. Alicia Keys - No One

1. Coldplay - Viva la Vida
2. dEUS - The Architect
3. Amy MacDonald - This is the Life
4 Alphabeat - Fascination
5. Alicia Keys - No One

6. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
7. Moby - Disco Lies
8. Jason Mraz - I'm Yours
9. Sara Bareilles - Love Song
10. Freemasons - Uninvited

De eerste vijf (die toevallig ook de eerste vijf in de alfabetische lijst zijn) staan ruim boven het tweede groepje; en binnen die vijf is Viva la vida weer ruim de beste. Sterker nog, het is zonder de twijfel de meest geslaagde kruising tussen commercieel en artistiek succesvol van dit decennium (imho).

1. Madonna - Give it 2 Me
3. Duffy - Mercy
4. Madonna & Justin - 4 Minutes
5. Ida Engberg - Disco Volante
6. Alicia Keys - No One
7. Freemasons - Uninvited
8. dEUS - The Architect
9. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
10. Jason Mraz - I'm Yours

01. Ida Engberg - Disco Volante
Overduidelijk het beste nummer van dit matige jaar.

02. Ilse DeLange - So Incredible
Een lief liedje.

03. Coldplay - Viva la Vida
Nooit echt kapot geweest van dit nummer. Ik snap de hoge noteringen in vele toplijsten dan ook niet. Begin het nummer wel iets beter te vinden dan ik het begin vond, maar het is wel beter dan de rest.

En nog wat nummers die op z'n tijd wel leuk zijn.
04. Katy Perry - I Kissed a Girl
05. Freemasons - Uninvited
06. Amy MacDonald - This is the Life
07. Moby - Disco Lies
08. Rihanna - Disturbia

En vulmateriaal:
09. Sam Sparro - Black and Gold
10. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie

1. Duffy - Mercy

De swinger van het jaar, hiermee werd ze in één klap beroemd, na het horen van Warwick Avenue en vooral Stepping Stone weet je dat je te maken hebt met een bijzondere zangeres. Die nummers raken je, dit nummer swingt ontiegelijk

2. Amy Macdonald - This Is The Life

2008 was het jaar van de zangeressen, ook deze was een hele goede. Een klassieker schrijft ze, het nummer is snel en blijft in je hoofd hangen, geniaal.

3. Gabriella Cilmi - Sweet About Me

De 3de grote zangeres, ik zag deze voor het eerst op TMF, heel knap meisje met een prachtige song. Gabriella Cilmi heb ik onthouden en dit is en blijft een leuk nummer. Haar album is ook zeker niet slecht maar kan niet tippen aan de zangeressen hierboven.

Amy Winehouse, de sensatie van 2006, ik had het idee dat deze single al veel ouder is, maar hij komt blijkbaar uit dit jaar, dit is uitgegroeid tot haar grootste hit, lekker nummer maar op har album staan toch wel een paar veel en veel mooiere, januari nieuwe album!!

5. Coldplay - Viva La Vida

Hoewel helemaal doodgedraaid, gelukkig luisterde ik niet zo veel radio en vond ik het nummer eerst niet eens zo goed, nu in 2010, na het album ontdekt te hebben is dit een weergaloos nummer.

6. Alicia Keys - No One

mooi nummer

7. Katy Perry - I Kissed A Girl

Catchy, gewoon een hele goede single van Mevrouw Perry, dit is nog enigszins origineel, nu maakt ze letterlijke fabriekspop.

8. Ilse Delange - So Incredible

Veel mooiere nummers heeft ze, maar dit is echt een hitnummer en ze verdiend die hits ook want ze schrijft gewoon hele leuke muziek.

9. Estelle ft. Kanye West - American Boy

Goede Single, destijds best wel wat gedraaid.

10. Jason Mraz - I'm Yours

Toch nog wel een goed nummer maar veel te vaak gehoord.

dEUS had er waarschijnlijk nog wel ingestaan als ik het gekend had, ben hun albums nog aan het ontdekken maar ken dit nog niet.

Je hebt een week de tijd gehad om dat ene nummer te beluisteren, ik post de linkjes er niet voor niets bij..

Ik vind dat je toch alle nummers beluisterd moeten hebben... maakt het wel zo eerlijk.

Ja, ik ging daar eigenlijk wel vanuit dat iedereen al de nummers beluisterde voor zover ze die nog niet kenden...

1. Madonna - Give It 2 Me
2. dEUS - The Architect
3. Alicia Keys - No One
4. Ilse DeLange - So Incredible
5. Duffy - Mercy
6. Sam Sparro - Black and Gold
7. Madonna & Justin - 4 Minutes
8. Sara Bareilles - Love Song
9. Ida Engberg - Disco Volante
10. Amy MacDonald - This is the Life

01. Amy MacDonald - This is the Life
Ik kan het moeilijk verwoorden: ben er niet kapot van, maar gewoon hooked on a perfect popsingle.

02. Coldplay - Viva la Vida
Hup Coldplay hup. En altijd in die verslavende mineur.

03. Duffy - Mercy
En Warwick Avenue en Rain on Your Parade en daarna de leegte.

04. Sam Sparro - Black and Gold
Jammer dat dit nummer niet overwaaide naar onze top 10 in Vlaanderen.
Ook jammer dat ik Robyn with Kleerup miste in de editie van 2007, herinner ik me.

05. dEUS - The Architect
En de coverversie van Clement Peerens mag er ook zijn.
YouTube - Cpex - The Architect (@ Marktrock 08/08/2008) JIM

06. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
She cills mi softly with her song.

07. Jason Mraz - I'm Yours
Heerlijke zonovergoten radiopop.

08. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
Wat een keelgat ... decibels uitgedrukt in promille.

09. Moby - Disco Lies
Niet zo bijzonder vanaf hier, maar deze vond ik wel nog leuk.

10. Katy Perry - I Kissed a Girl
Marketingplaatje dat klopt ... liedje dat zit.

1. Duffy - Mercy
2. Alicia Keys - No One
3. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
5.Sara Bareilles - Love Song
6.Coldplay - Viva la Vida
7.Estelle ft. Kanye West - American Boy
8.Madonna & Justin - 4 Minutes
9.Jason Mraz - I'm Yours
10.Alphabeat - Fascination

1. Gabriella Cilmi - Sweet About Me
3. Moby - Disco Lies
4. Alphabeat - Fascination
5. Sara Bareilles - Love Song
6. Ida Engberg - Disco Volante
7. Rihanna - Disturbia
8. Amy MacDonald - This is the Life
9. dEUS - The Architect
10. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie

01. Alphabeat - Fascination
02. Ida Engberg - Disco Volante
03. Amy MacDonald - This is the Life
04. Katy Perry - I Kissed a Girl
05. Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie
06. Madonna - Give it 2 Me
07. Madonna & Justin - 4 Minutes
08. Coldplay - Viva la Vida
09. Rihanna - Disturbia
10. Duffy - Mercy

Aangezien ik nu net pas thuis ben, ik de eindstand nog moet berekenen en jullie vast je portie vertier hebben gehad met de MuMe-ladder, plaats ik morgenavond hier de uitslag en GH2009. Mocht je nog een lijstje willen posten, dan kan dat dus nog even.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.