MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of 2009 !

zoeken in:
NewYorkCityLight schreef:

Mijn nummer 1 is overduidelijk. Nog steeds luister ik het vaak, en als ik toen ook al meedeed met het reviewen in de top40 had het een 10 van mij gekregen. Ook heeft het in m'n eigen top50 10 weken op #1 gestaan en is het daar de 'grootste hit aller tijden'.
Nu maar hopen dat het de eerste 2 rondes doorkomt, want daar ben ik wel bang voor .

Inna?

Zelf weet ik m'n nummer 1 nog niet eens, grote kanshebber is toch wel Stereo Love van Edward Maya.

Het is inderdaad Inna . Al vrees ik dat ik al op zoek moet naar een vervanger.

Stereo Love zou dat wel eens heel goed kunnen worden.

Mijn drie kanshebbers voor de nummer 1 positie zijn allen reeds door Strangeways genomineerd
Verder nog door niemand gelukkig, de spoeling is al zo dun dit jaar...

Lady Gaga? Ja, Pokerface is een guilty pleaure geworden (leuk fout) al zal het mijn top-10 waarschijnlijk niet halen, Just Dance vind ik minder.
Mijn nr.1 staat ook vast (een Belgische productie).

Heb je het nu ook over Boom Boom Pow? Of When Love Takes Over?

Ik vermoed in ieder geval die Kalkbrenner.

Even een paar reacties:

Dat nummer van David Guetta ben ik toch wel gaan waarderen nadat ik het ene paar keer op feestjes heb gehoord. Het is echt een goede feestplaat. Andere Guetta-nummers vind ik een stuk minder; zeker omdat het overal het algemeen weinig originele nummers zijn. Ik zou het nu eerder een 5 geven ofzo (nog steeds niet erg hoog).

Wat La Roux betreft: ik twijfelde erg tussen Bulletproof en In It For the Kill. Maar omdat die laatste zeker in Engeland enorm veel goede kritieken kreeg (single van het jaar in eindlijsten van een aantal bladen), koos ik daarvoor. Maar het was een lastige keuze.

Andere lastige keuzes: BEP en Lady Gaga scoorden eigenlijk drie giga-hits in dit jaar. Bij BEP heb ik Meet Me Halfway laten zitten en gekozen voor Boom Boom Pow (de eerste single van het album en ietwat grotere hit in Nederland). I Gotta Feeling was sowieso al zeker. En van Gaga doet Bad Romance mee in 2010 (het stond grofweg van begin november tot eind april in de top 40).

Inna is voor mij ook trouwens een top 10 kandidaat. Lekker fris en luchtig danceplaatje. Een beetje de Ida Engberg van dit jaar.

Oh, jammer dat Meet Me Halfway niet meedoet. Al weet ik niet zo goed of ik Boom Boom Pow of Meet Me Halfway nou beter vind. I Gotta Feeling had gewoon niet mee moeten doen .

I Gotta Feeling vind ik stiekem wel erg leuk.

Strangeways schreef:

Ik vind die David Guetta sowieso niet interessant. Hij jat van alles bij elkaar (deuntje bij Sexy Bitch doet me erg aan Eple denken en When Love Takes Over is gewoon Coldplay). C'est Beau la Bourgeoisie valt in vergelijking nog wel mee, maar ik hou niet van dat kinderachtige "I'm a bitch" de hele tijd.

Eple hoor ik er echt in de verste verte niet in.
En When Love Takes Over doet me veel meer denken aan Set You Free van N-Trance...

Anouk - Three Days in a Row
Daan - Icon
Damaru & Jan Smit - Mi rowsu (Tuintje in mijn hart)
Esmée Denters - Outta Here
Flo Rida ft. Ke$ha - Right Round
Gossip - Heavy Cross
Ilse de Lange - Miracle
K3 - Mamase
Kelly Clarkson - My life would suck without you
Milow - Ayo technology (wat een zeiknummer )

Het ergste van het ergste:

Adele - Make You Feel My Love
Black Eyed Peas - Boom Boom Pow
Black Eyed Peas - I gotta feelin'
Diggy Dex - Slaap Lekker
Esmée Denters - Outta Here
Ilse de Lange - Miracle
Kings of Leon - Use Somebody
Lisa - Hallelujah
Pitbull - I Know You Want Me

Eple hoor ik er echt in de verste verte niet in. En When Love Takes Over doet me veel meer denken aan Set You Free van N-Trance...

Die eerste kan ik me nog voorstellen, hoewel ik in dat van laag naar hoog gaande pingelpongel-deuntje op de achtergrond wèl duidelijk Eple hoor. Maar kom op, als je bij de intro van When Love Takes Over al niet meteen aan Clocks moet denken, vind ik dat gewoon raar.

Mijn drie kanshebbers voor de nummer 1 positie zijn allen reeds door Strangeways genomineerd

Pokerface? Als ik dramatisch zou willen doen, zou ik zeggen dat Lady Gaga voor mij de teloorgang van de popmuziek belichaamt. Fabricagewerk zonder gevoel. En dan durven ze zo'n passant, die als zogenaamd stijl icoon op moet vallen met een witte pruik, een zonnebril en een vleesjurk, nu al de queen of pop te noemen. Ik hoop dat die ballon snel doorgeprikt wordt. En dat opzettelijke gestotter de hele tijd: p-p-p-pokerface, pa-pa-paparazzi, j-j-just d-d-d-dance. Nee, ik vind het rotzooi.

Strangeways schreef:
Als ik dramatisch zou willen doen, zou ik zeggen dat Lady Gaga voor mij de teloorgang van de popmuziek belichaamt.

De teloorgang van de hitparadepop begon al met de producties van Stock-Aitken-Waterman (de grondleggers van de fabriekspop) en die boysbands.

Natuurlijk is het nu nog erger geworden met al die idols die enkel coveren en kopiëren, die ge-autotunede R&B en formulematige dance (platte beat, sample, vervormde stem).

Lady Gaga is natuurlijk kitsch maar ze neemt zichzelf niet serieus (in tegenstelling tot die idols en R&B-sterren waar humor ver te zoeken is), ik zie het meer als een parodie op die fabriekspop. Sommige nummers van haar vind ik wel leuk, ik vind het alleszins beter te doen dan de meeste andere in de lijst maar een favoriet van mij zal ze nooit worden.

Daan al 2x vernoemd.

Mooie lijst dit jaar, sowieso al 4 nummers die ik erg goed vind, plus een leuke verrassing van Daan. Echter ook een aantal hele erge draken, waarbij ik de top 3 heel erg graag voor eeuwig verbannen zien worden naar een onderwatergrot, zodat ik ze nooit meer hoef te horen. Het meest opvallende is wel dat nog helemaal niemand (!!!) een van de 3 nummers heeft genomineerd

1. Krezip - Sweet goodbyes
- Wat een verschrikkelijk gekweel, achterlijk irritant kotsnummer :R Met stip in mijn top 10 slechtste nummers ooit!

2. Lily Allen - Fuck You
- Deze is ook heel erg, een jaar geleden was er enorme Lily Allen-hype, die is gelukkig over, maar wat een ontzettend stompzinnig nummer is dit. Als ik zeg dat dit het niveau van een kleuter heeft, beledig ik de verstandelijke vermogens van vierjarigen...

3. Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
Jay-Z rapt als een geconstipeerde zee-egel en Alicia kweelt ook een partijtje mee. In het begin nog wel enigszins aan te horen, maar inmiddels heb ik een enorme schijthekel aan dit nummer.

4. Kelly Clarkson - My life would suck without you
- Waarschijnlijk nog de slechtste single van deze schreeuwlelijk annex pubermeisjesidool.

5. Pitbull - I Know You Want Me
- Pitbull maakt een nummer: (1) zoek een paar samples in je muziekbibliotheek; (2) speel ze om en om af (mixen hoeft niet!); (3) praat/rap er wat simpele teksten overheen; en (4) breng het uit op single. Voila! Instant hitfabricage met Pitbull!

6. Lisa - Hallelujah
- Niet slecht gezongen, maar het mist elke vorm van bezieling die het origineel en de versie van Buckley wel hebben. Des te erger is het, dat hele volksstammen dit nummer alleen van Lisa kennen...

7. Ilse de Lange - Miracle
8. K3 - Mamasé
- Onze nationale geit en de Vlaamse peuterpop zijn standaard-afvallers...

9. David Guetta ft. Kelly Rowland - When Love Takes Over
- Dit nummer heb ik altijd al verschrikkelijk gevonden; die vreselijke uithalen van Rowland en de slappe beats van Guetta, nee dank u.

10. Flo Rida ft. Ke$ha - Right Round
- Nog zo'n nummer dat uitblinkt in originaliteit...

Arrie schreef:
En When Love Takes Over doet me veel meer denken aan Set You Free van N-Trance...

Grappig, mij ook. Het heeft echt zo'n jaren '90 house pianoriedel.

David Guetta - When Love Takes Over
Ilse Delange - Miracle
James Morrison ft. Nelly Furtado - Broken Strings
K3 - Mamase
Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You
Kings of Leon - Use Somebody
Lisa - Hallelujah
Madcon - Beggin'
Mando Diao - Dance With Somebody

Goed jaar wel. Miracle, Broken Strings en Beggin' heb ik er maar bij gezet, maar vind ik niet verschrikkelijk.

When Love Takes Over doet mij ook denken aan de jaren '90-eurohouse, wellicht de reden waarom ik dit veel leuker vind dan Sexy Bitch (die ge-autotunede stem van Akon vind ik verschrikkelijk).

Waarom Adele slechts drie nominaties op zak heeft om er uit gebonjourd te worden? Ik weet het niet, vind haar maar een vreselijk mens en een nog slechtere zangeres.

De Bob Dylan-cover van Adele vind ik ook niet veel soeps (zeker vergeleken met haar nieuwe single) maar ontspringt bij mij de dans (ik kan maar 10 afvallers selecteren). Globaal vind ik deze startlijst toch wat minder dan 2008.
Mijn nr.1 is (gelukkig) nog niet vernoemd.

Titmeister schreef:
2. Lily Allen - Fuck You
- Deze is ook heel erg, een jaar geleden was er enorme Lily Allen-hype, die is gelukkig over, maar wat een ontzettend stompzinnig nummer is dit. Als ik zeg dat dit het niveau van een kleuter heeft, beledig ik de verstandelijke vermogens van vierjarigen...

Hier ga ik lekker niet mee akkoord.

Lily Allen vind ik een frisse terugkeer naar de doorsnee popsong ontdaan van beats en raps ...
Als het aan mij had gelegen was ook The Fear in de startlijst opgenomen.
Grote UK hit (ook in Vlaanderen top 10) en behoorlijk sterke tekst.

Of de Lily Allen hype helemaal over is zal blijken bij haar volgende album.
De twee eerste platen met bijhorende singles houden haar nu toch al
een jaar of vier onafgebroken op de radio. Ik ben een fan.

@Arrie: ik durf er openlijk voor uitkomen dat I Gotta Feeling mijn nummer 1 hit is.
Leuk dat jij hem stiekem ook goed vind.

Want ondertussen sta ik een beetje in het verdomhoekje met mijn BEP's adoratie.
Ik vind hun muziek bijzonder creatief gearrangeerd. Niet alle singles zijn even sterk,
maar de meeste hebben toch heel wat onweerstaanbare weerhaakjes ... hooked.

dazzler schreef:

Wie goed heeft opgelet de voorbije edities, kent mijn nummer 1.

GrafGantz schreef:
Ik heb wel een gevoel ja.

dazzler schreef:
ik durf er openlijk voor uitkomen dat I Gotta Feeling mijn nummer 1 hit is.

Je kan veel van me zeggen, maar niet dat ik niet goed oplet

dazzler schreef:
(quote)

Hier ga ik lekker niet mee akkoord.

Als jij vrolijk wordt van iemand die een heel nummer lang kinderlijk blij 'Fuck You, Fuck You Very Very Much' zingt, prima, ik leg persoonlijk liever mn ballen in een bankschroef.

I Gotta Feeling vind ik overigens een van de acceptabelere BEP-hits (Meet Me Halfway vind ik nog iets beter) en maakt zeker kans op mn top 10...

dazzler schreef:
Lily Allen vind ik een frisse terugkeer naar de doorsnee popsong ontdaan van beats en raps... Als het aan mij had gelegen was ook The Fear in de startlijst opgenomen.

Nu je het zegt... Wat jammer dat die er niet bij zit; was waarschijnlijk mijn nummer 1 geweest.

Die viel er net buiten, net als Not Fair (in Nederland nog een grotere hit dan The Fear). Fuck You was een beetje de alternatieve zomerhit. Vind de singles van Lily Allen allemaal wel leuk, eigenlijk.

Fuck You klinkt op het eerste gehoor als een onschuldig popdeuntje maar heeft een venijnige, sarcastische tekst. Not Fair vind ik nog wat beter (was zeker top-5 geweest), ik vind ook alle singles van Lily Allen leuk (veel beter dan al die idols en fabriekspop).
I Gotta Feeling vind ik ook één van de acceptabelere BEP-hits maar top-10 wordt het niet.

Het zal ons niet verbazen dat Fuck You in de UK niet op single verscheen.
Nog grappiger is dat in de single versie van The Fear het woord fucking is weggebiept.

Volgens mij zingt Lily Allen in dat liedje nog wat meer dan enkel Fuck You, Titmeister.
We zijn het dus oneens met elkaar. Moet kunnen, zolang jij I Gotta Feeling punten geeft.

Over Daan ben ik het wel eens met Titmeister, vanuit België kwamen trouwens enkele prima hits (wat uit deze startlijst blijkt).

Adele - Make You Feel My Love
Anouk - Three Days in a Row
Black Eyed Peas - Boom Boom Pow
Daan - Icon
Discobitch - C'est Beau la Bourgeoisie
Jay-Z / Alicia Keys - Empire State of Mind
K3 - Mamase
Lisa - Hallelujah

Er zit gelukkig weer een aantal 'haalt-het -bloed-onder-mijn-nagels-vandaan nummers' tussen. Makkelijk kiezen dus. Anouk, Jan Smit, Alicia Keys en Pitbull mogen van mij als eerste afvallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:49 uur

geplaatst: vandaag om 08:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.