Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:45 uur
Best een geinig bandje hoor dat Talk Talk (de oudere albums bedoel ik dan) , kunnen soms van mij ook nog wel een puntje krijgen, maar ik vind 4 nummers in groep 1 echt zwaar overdreven. En op een anders discussie aan te haken, ben niet echt een Neil Young-fan, maar snap vaak wel wat er goed aan gevonden wordt, maar Rockin' In A Free World vind ik echt een draak van een nummer. Zonder meer het vervelendste wat ik van 'm ken.
Twee voor groep 1 nogal matige ladders trouwens. Ben nog even aan het puzzelen, maar in beide ladders gaan de lagere punten naar nummers die in het grootste deel van de ladders echt kansloos waren geweest bij me. (de +1 in 31 en de +1 en +2 in 32).
Twee voor groep 1 nogal matige ladders trouwens. Ben nog even aan het puzzelen, maar in beide ladders gaan de lagere punten naar nummers die in het grootste deel van de ladders echt kansloos waren geweest bij me. (de +1 in 31 en de +1 en +2 in 32).
0
geplaatst: 23 november 2011, 14:46 uur
corn1holio1 schreef:
Ik kan mij in deze redenering wel vinden, maar als ik dat zoek zal ik naar de toplijsten van MNM en Qmusic (voor België) luisteren. Maar toch niet in onze heilige lijst ?
(quote)
Ik kan mij in deze redenering wel vinden, maar als ik dat zoek zal ik naar de toplijsten van MNM en Qmusic (voor België) luisteren. Maar toch niet in onze heilige lijst ?
Ik zei: kán. Dat betekent niet dat alle simpele popmuziek ontzettend goed is, en dat betekent dus ook niet dat de toplijsten van die zenders goed zijn.
Talk Talk heeft voor mij echter vaak wat extra's waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Sowieso de zang van Hollis, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik denk dat het komt doordat de muziek van Talk Talk een stuk sfeervoller is dan het gemiddelde synthpopliedje, en dat Talk Talk gewoon de kracht heeft om liedjes te schrijven die mij en velen anderen ontzettend pakken. Gewoon iets persoonlijks dus, wat uiteindelijk voor alle muziek geldt. En ja, zo zitten we in een zinloze discussie.

0
geplaatst: 23 november 2011, 14:53 uur
Toch bedankt voor de poging om onder woorden te brengen waarom dit nummer bij sommige goed doet. Je hebt mijn mening niet kunnen veranderen (had ik ook niet verwacht), maar ik begrijp al iets beter waarom het wel goed gevonden wordt.
Ik ga toch voor de andere 7 nummers supporteren
Ik ga toch voor de andere 7 nummers supporteren

0
geplaatst: 23 november 2011, 14:58 uur
Marillion heeft 22 pt ipv 21 pt, dvdschaaf is vergeten zijn punt op te tellen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:02 uur
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 31:
59 Kate Bush - Wuthering Heights 3
56 The Church - Under The Milky Way 1
43 David Bowie - Ashes To Ashes 4
43 The Beach Boys - God Only Knows 2
39 Pink Floyd - Wish You Were Here
39 Deep Purple - Child In Time
39 Talk Talk - It's My Life
22 Marillion - Kayleigh (+1, corr dvdschaaf)
--------------------------
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 32:
59 Talk Talk - Life's What You Make It
56 Talking Heads - Psycho Killer 2
46 U2 - New Year's Day
42 David Bowie - Sound And Vision 3
40 Pixies - Here Comes Your Man 4
37 Neil Young - Rockin' In The Free World
34 Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache
26 The Police - Roxanne 1
Bowie staat ook wel erg vaak in groep 1, maar in deze ladders kan ik niet anders dan veel punten geven.
Deadline: 23:00 uur
59 Kate Bush - Wuthering Heights 3
56 The Church - Under The Milky Way 1
43 David Bowie - Ashes To Ashes 4
43 The Beach Boys - God Only Knows 2
39 Pink Floyd - Wish You Were Here
39 Deep Purple - Child In Time
22 Marillion - Kayleigh (+1, corr dvdschaaf)
56 Talking Heads - Psycho Killer 2
46 U2 - New Year's Day
42 David Bowie - Sound And Vision 3
40 Pixies - Here Comes Your Man 4
37 Neil Young - Rockin' In The Free World
26 The Police - Roxanne 1
Bowie staat ook wel erg vaak in groep 1, maar in deze ladders kan ik niet anders dan veel punten geven.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:06 uur
Onweerwolf schreef:
Voorlopig allerlaatste in het lijstje herkansers dus het is afhankelijk van ladders 31 en 32.
Laat dan maar. Alle afvallers van ladder 31 zijn sowieso beter dan Jeremy. Voorlopig allerlaatste in het lijstje herkansers dus het is afhankelijk van ladders 31 en 32.

0
geplaatst: 23 november 2011, 15:06 uur
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 31: De beste ladder die dit jaar te bieden had.
. Voor ieder nummer een
. En dat gebeurde nog niet eerder.
59 Kate Bush - Wuthering Heights +1
56 The Church - Under The Milky Way
46 The Beach Boys - God Only Knows +3
43 Deep Purple - Child In Time +4
43 David Bowie - Ashes To Ashes
41 Pink Floyd - Wish You Were Here +2
22 Marillion - Kayleigh
62 Talking Heads - Psycho Killer +4
47 U2 - New Year's Day +1
42 David Bowie - Sound And Vision
40 Neil Young - Rockin' In The Free World +3
40 Pixies - Here Comes Your Man
28 The Police - Roxanne +2
. Voor ieder nummer een
. En dat gebeurde nog niet eerder.59 Kate Bush - Wuthering Heights +1
56 The Church - Under The Milky Way
46 The Beach Boys - God Only Knows +3
43 Deep Purple - Child In Time +4
41 Pink Floyd - Wish You Were Here +2
22 Marillion - Kayleigh
62 Talking Heads - Psycho Killer +4
47 U2 - New Year's Day +1
40 Neil Young - Rockin' In The Free World +3
40 Pixies - Here Comes Your Man
28 The Police - Roxanne +2
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:11 uur
59 Kate Bush - Wuthering Heights
57 The Church - Under The Milky Way 1
48 The Beach Boys - God Only Knows 2
45 Pink Floyd - Wish You Were Here 4
43 Deep Purple - Child In Time
42 Talk Talk - It's My Life 3
22 Marillion - Kayleigh
62 Talking Heads - Psycho Killer
50 U2 - New Year's Day 3
44 Pixies - Here Comes Your Man 4
42 Neil Young - Rockin' In The Free World 2
29 The Police - Roxanne 1
57 The Church - Under The Milky Way 1

48 The Beach Boys - God Only Knows 2

45 Pink Floyd - Wish You Were Here 4
43 Deep Purple - Child In Time
42 Talk Talk - It's My Life 3

22 Marillion - Kayleigh
62 Talking Heads - Psycho Killer
50 U2 - New Year's Day 3
44 Pixies - Here Comes Your Man 4
42 Neil Young - Rockin' In The Free World 2
29 The Police - Roxanne 1
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 november 2011, 15:15 uur
Arrie schreef:
Talk Talk heeft voor mij echter vaak wat extra's waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Sowieso de zang van Hollis, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik denk dat het komt doordat de muziek van Talk Talk een stuk sfeervoller is dan het gemiddelde synthpopliedje, en dat Talk Talk gewoon de kracht heeft om liedjes te schrijven die mij en velen anderen ontzettend pakken.
Talk Talk heeft voor mij echter vaak wat extra's waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Sowieso de zang van Hollis, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik denk dat het komt doordat de muziek van Talk Talk een stuk sfeervoller is dan het gemiddelde synthpopliedje, en dat Talk Talk gewoon de kracht heeft om liedjes te schrijven die mij en velen anderen ontzettend pakken.
Meegaand in nieuwlichterij zou je dit de X-factor noemen. Ik neem aan dat we daar op deze site wel een paar maten bovenstaan, maar het is wel tekenend dat de No Doubt cover van It's My Life het nummer vrijwel perfect naspeelt maar toch wel heel nadrukkelijk *iets* blijft missen.
Daarnaast heeft Mark Hollis wat mij betreft een van de mooiste (misschien wel dé mooiste) stemmen in de popmuziek, dat helpt natuurlijk ook mee. Aan de volkomen andere kant van het spectrum zit voor mij een andere ladder-lieveling, Tom Waits. Dat maakt het op voorhand vrij lastig om met iemand als Titmeister die, naar ik elders mocht lezen, onlangs helemaal in deze man geraakt is, op argumenten van gedachten te wisselen.

Overigens vind ik It's My Life wel een stuk beter dan Life's What You Make It, dus de onderlinge rangschikking van de twee had, ondanks de sowieso veel sterkere ladder 31 ook wel andersom gemogen. Maar er zijn nog bijna acht uur over om dat te repareren.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:21 uur
Echt bijzonder zuur ook voor Kayleigh dat die zo'n rotloting heeft. Zou in zeker de helft van de ladders een mooie kans hebben om eindelijk eens een keer bij de laatste ronde te komen en daarmee het eerste Marillion-nummer te worden die dat presteert. En dat zou zeer terecht zijn!
Maar sowieso al mooi dat Marillion nu met twee nummers hoger dan ooit staat. Op deze manier wordt Blind Curve zelfs nog de hoogste (wat nog terechter zou zijn!).
Maar sowieso al mooi dat Marillion nu met twee nummers hoger dan ooit staat. Op deze manier wordt Blind Curve zelfs nog de hoogste (wat nog terechter zou zijn!).

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2011, 15:32 uur
Casartelli schreef:
Meegaand in nieuwlichterij zou je dit de X-factor noemen. Ik neem aan dat we daar op deze site wel een paar maten bovenstaan, maar het is wel tekenend dat de No Doubt cover van It's My Life het nummer vrijwel perfect naspeelt maar toch wel heel nadrukkelijk *iets* blijft missen.
Daarnaast heeft Mark Hollis wat mij betreft een van de mooiste (misschien wel dé mooiste) stemmen in de popmuziek, dat helpt natuurlijk ook mee. Aan de volkomen andere kant van het spectrum zit voor mij een andere ladder-lieveling, Tom Waits. Dat maakt het op voorhand vrij lastig om met iemand als Titmeister die, naar ik elders mocht lezen, onlangs helemaal in deze man geraakt is, op argumenten van gedachten te wisselen.
Overigens vind ik It's My Life wel een stuk beter dan Life's What You Make It, dus de onderlinge rangschikking van de twee had, ondanks de sowieso veel sterkere ladder 31 ook wel andersom gemogen. Maar er zijn nog bijna acht uur over om dat te repareren.
(quote)

Ik ben het hier dus weer grotendeels mee eens. Niet verrassend want Casartelli en ik zitten regelmatig op dezelfde golflengte voor wat betreft muziek. Ik vind enkele nummers van Tom Waits wel goed te doen maar het is een artiest die wat mij betreft met veel te veel middelmatigheid in de ladder staat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2011, 15:34 uur
starbright boy schreef:
Zijn er eigenlijk al finalisten van vorig jaar afgevallen?
Zijn er eigenlijk al finalisten van vorig jaar afgevallen?
Nee, de volledige top 32 van vorig jaar strijdt nog steeds mee.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:36 uur
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 31: vond ik heel moeilijk (tot nu toe de sterkste ladder) ...
59 The Church - Under The Milky Way 2
52 The Beach Boys - God Only Knows 4
45 Pink Floyd - Wish You Were Here
45 Talk Talk - It's My Life 3
44 Deep Purple - Child In Time 1
22 Marillion - Kayleigh
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 32: was dan weer heel gemakkelijk ...
66 Talking Heads - Psycho Killer 4
61 Talk Talk - Life's What You Make It 2
53 U2 - New Year's Day 3
44 Pixies - Here Comes Your Man
42 Neil Young - Rockin' In The Free World
30 The Police - Roxanne 1
59 The Church - Under The Milky Way 2
52 The Beach Boys - God Only Knows 4
45 Pink Floyd - Wish You Were Here
45 Talk Talk - It's My Life 3
44 Deep Purple - Child In Time 1
22 Marillion - Kayleigh
Groep 1 - Ronde 1 - Ladder 32: was dan weer heel gemakkelijk ...
66 Talking Heads - Psycho Killer 4
61 Talk Talk - Life's What You Make It 2
53 U2 - New Year's Day 3
44 Pixies - Here Comes Your Man
30 The Police - Roxanne 1
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:44 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Maar Ashes to Ashes heeft het momenteel wel moeilijk.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:47 uur
62 The Church - Under The Milky Way +3
60 Kate Bush - Wuthering Heights +1
52 The Beach Boys - God Only Knows
49 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
47 Talk Talk - It's My Life +2
44 Deep Purple - Child In Time
22 Marillion - Kayleigh
70 Talking Heads - Psycho Killer +4
61 Talk Talk - Life's What You Make It
56 U2 - New Year's Day +3
46 Pixies - Here Comes Your Man +2
31 The Police - Roxanne +1
62 The Church - Under The Milky Way +3
60 Kate Bush - Wuthering Heights +1
49 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
47 Talk Talk - It's My Life +2
22 Marillion - Kayleigh
70 Talking Heads - Psycho Killer +4
61 Talk Talk - Life's What You Make It
56 U2 - New Year's Day +3
46 Pixies - Here Comes Your Man +2
31 The Police - Roxanne +1
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:48 uur
Ook opmerkelijk dat er in ladder 31 4 finalisten zitten en in ladder 32 slechts eentje. Ladder 31 bevat daarbij ook nog Wish You Were Here (43) en Child in Time (101). Dat Under the Milky Way mee kan tussen dit geweld vind ik ook zeer knap. (Edit: Zelfs eerste.
)
Ladder 32 heeft alleen New Year's Day (44), Sound and Vision (68). Sterker nog, ladder 32 bevat 4 nummers die niet eens in de hoogste groep zaten vorig jaar.
Over kwaliteitsverschil gesproken.
)Ladder 32 heeft alleen New Year's Day (44), Sound and Vision (68). Sterker nog, ladder 32 bevat 4 nummers die niet eens in de hoogste groep zaten vorig jaar.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:53 uur
Zou jammer zijn als die er dit jaar niet bij zat. Toch wel mijn favoriete Bowie-nummer.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:55 uur
Er wordt een gewogen loting gedaan obv de resultaten van ronde 1 en ronde 2 dit jaar....die resultaten van ronde 1 en 2 dit jaar levert een virtuele ranglijst op van 1 t/m 256 voor groep 1.
Vervolgens komen de nummers 1 t/m 32 in pot 1 terecht, de nummers 33 t/m 64 in pot 2....en de nummers 225 t/m 256 in pot 8......en zo gaan ze de random list generator in. Elke ladder bevat dus 1 nummer uit elke pot.
Er wordt in deze fase dus niet meer gekeken hoe hoog een nummer vorig jaar geeindigd is, er wordt alleen nog maar naar de eerder behaalde resultaten van dit jaar gekeken.
En zo kan het dus gebeuren dat als je kijkt naar de resultaten van vorig jaar, de ene ladder er een stuk zwaarder uitziet dan de andere, terwijl ze obv de resultaten van dit jaar min of meer gelijk zijn qua zwaarte.
Vervolgens komen de nummers 1 t/m 32 in pot 1 terecht, de nummers 33 t/m 64 in pot 2....en de nummers 225 t/m 256 in pot 8......en zo gaan ze de random list generator in. Elke ladder bevat dus 1 nummer uit elke pot.
Er wordt in deze fase dus niet meer gekeken hoe hoog een nummer vorig jaar geeindigd is, er wordt alleen nog maar naar de eerder behaalde resultaten van dit jaar gekeken.
En zo kan het dus gebeuren dat als je kijkt naar de resultaten van vorig jaar, de ene ladder er een stuk zwaarder uitziet dan de andere, terwijl ze obv de resultaten van dit jaar min of meer gelijk zijn qua zwaarte.
0
Aquila
geplaatst: 23 november 2011, 15:57 uur
chevy93 schreef:
Toch is ladder 32 een stuk (een wereld) beter dan 31, want die laatste vind ik dus bijna he-le-maal niets aan. Ik ben groot Kate Bush fan, maar vind Wuthering Heights maar een gemiddeld nummer. Bowie heeft ook zeker 50x beter gedaan. Maar ik zie dat je een andere mening bent toegedaan, want ik dacht dat jij die +4 bij Marillion zou invullen en die krijgt al niks. Over vre-se-lij-ke nummers gesproken.Over kwaliteitsverschil gesproken.
Titmeister schreef:
OMFG
Als Talk Talk doorgaat in ladder 31 mogen ze Music uit de sitenaam halen...
OMFG
Als Talk Talk doorgaat in ladder 31 mogen ze Music uit de sitenaam halen... Ik zou zeggen, 't is al te laat, aangezien ladder 31 groep 1 is is het eigenlijk al te laat

El Ninjo schreef:
Mooi anders was verversing helemaal onmogelijk denk ik.Er wordt in deze fase dus niet meer gekeken hoe hoog een nummer vorig jaar geeindigd is, er wordt alleen nog maar naar de eerder behaalde resultaten van dit jaar gekeken.
0
geplaatst: 23 november 2011, 15:57 uur
63 Kate Bush - Wuthering Heights +3
62 The Church - Under The Milky Way
51 Pink Floyd - Wish You Were Here +2
48 Talk Talk - It's My Life +1
47 David Bowie - Ashes To Ashes +4
22 Marillion - Kayleigh
71 Talking Heads - Psycho Killer +1
63 Talk Talk - Life's What You Make It +2
59 U2 - New Year's Day +3
46 Pixies - Here Comes Your Man
46 David Bowie - Sound And Vision +4
31 The Police - Roxanne
63 Kate Bush - Wuthering Heights +3
51 Pink Floyd - Wish You Were Here +2
48 Talk Talk - It's My Life +1
47 David Bowie - Ashes To Ashes +4
22 Marillion - Kayleigh
71 Talking Heads - Psycho Killer +1
63 Talk Talk - Life's What You Make It +2
59 U2 - New Year's Day +3
46 Pixies - Here Comes Your Man
46 David Bowie - Sound And Vision +4
31 The Police - Roxanne
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 november 2011, 16:00 uur
Ik ben trouwens al enorm benieuwd naar hoe de loting van de 2e ronde er uit gaat zien.
0
Aquila
geplaatst: 23 november 2011, 16:04 uur
Wil iemand de volgende wijzigingen meenemen?
Ladder 31: Wuthering Heights krijgt 1 punt te weinig van chevy93
Ladder 32: Psychokiller krijgt 2 punten te veel van chevy93
blijkbaar oververhit geraakt door de kwaliteit
blijkbaar oververhit geraakt door de kwaliteit

0
geplaatst: 23 november 2011, 16:05 uur
Ik kan ook al niet meer wachten, ik ben vooral benieuwd naar de herkansingsladders. Je merkt aan iedereen wel dat de spanning (en emotie) hoger beginnen op te lopen.
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:07 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Mij proberen te overtuigen van de kwaliteit van Talk Talk is idd vrij zinloos. Ik heb altijd het idee dat ik naar een cohabiterende geit aant luisteren ben als ik Mark Hollis hoor. Instrumentaal zijn de latere TT-albums nog wel interessant, maar ook op dat vlak scoort It's My Life bijzonder matig. Overigens staat de populariteit van Tom Waits in geen verhouding met die van Talk Talk. Van de eerste staat het hoogste nummer op 320, van de 2e staan er straks minimaal 3 nummers bij de laatste 128...
Laten we het maar op houden dat de huidige stand in 31 mij erg tevreden stemt... Ashes to Ashes vind ik ook maar een matig Bowie-nummer dat niks in de finale te zoeken heeft...
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:18 uur
63 Kate Bush - Wuthering Heights
55 The Beach Boys - God Only Knows+3
55 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
48 Talk Talk - It's My Life
48 David Bowie - Ashes To Ashes +1
46 Deep Purple - Child In Time+2
22 Marillion - Kayleigh
73 Talking Heads - Psycho Killer +2
63 Talk Talk - Life's What You Make It
59 U2 - New Year's Day
49 David Bowie - Sound And Vision +3
47 Pixies - Here Comes Your Man+1
46 Neil Young - Rockin' In The Free World+4
31 The Police - Roxanne
63 Kate Bush - Wuthering Heights
55 The Beach Boys - God Only Knows+3
55 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
48 David Bowie - Ashes To Ashes +1
46 Deep Purple - Child In Time+2
22 Marillion - Kayleigh
73 Talking Heads - Psycho Killer +2
63 Talk Talk - Life's What You Make It
59 U2 - New Year's Day
49 David Bowie - Sound And Vision +3
47 Pixies - Here Comes Your Man+1
46 Neil Young - Rockin' In The Free World+4
31 The Police - Roxanne
0
Aquila
Aquila schreef:
0
66 Kate Bush - Wuthering Heights (correctie Chevy93 +1) +2
59 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
58 The Beach Boys - God Only Knows +3
48 David Bowie - Ashes To Ashes
47 Deep Purple - Child In Time +1
22 Marillion - Kayleigh
73 Talking Heads - Psycho Killer (correctie Chevy93 -2) +2
66 Talk Talk - Life's What You Make It +3
63 U2 - New Year's Day +4
49 David Bowie - Sound And Vision
47 Pixies - Here Comes Your Man
47 Neil Young - Rockin' In The Free World +1
31 The Police - Roxanne
66 Kate Bush - Wuthering Heights (correctie Chevy93 +1) +2
59 Pink Floyd - Wish You Were Here +4
58 The Beach Boys - God Only Knows +3
47 Deep Purple - Child In Time +1
22 Marillion - Kayleigh
73 Talking Heads - Psycho Killer (correctie Chevy93 -2) +2
66 Talk Talk - Life's What You Make It +3
63 U2 - New Year's Day +4
47 Pixies - Here Comes Your Man
47 Neil Young - Rockin' In The Free World +1
31 The Police - Roxanne
0
geplaatst: 23 november 2011, 16:21 uur
@ corn1holio1: Wel je bericht met "bezig" gebruiken als je je ladder plaatst !! Dank.
66 Kate Bush - Wuthering Heights
62 Pink Floyd - Wish You Were Here +3
62 The Beach Boys - God Only Knows +4
50 Talk Talk - It's My Life +2
47 Deep Purple - Child In Time
23 Marillion - Kayleigh +1
76 Talking Heads - Psycho Killer +3
66 Talk Talk - Life's What You Make It
64 U2 - New Year's Day +1
51 Pixies - Here Comes Your Man +4
49 Neil Young - Rockin' In The Free World +2
31 The Police - Roxanne
66 Kate Bush - Wuthering Heights
62 Pink Floyd - Wish You Were Here +3
62 The Beach Boys - God Only Knows +4
50 Talk Talk - It's My Life +2
47 Deep Purple - Child In Time
23 Marillion - Kayleigh +1
76 Talking Heads - Psycho Killer +3
66 Talk Talk - Life's What You Make It
64 U2 - New Year's Day +1
51 Pixies - Here Comes Your Man +4
49 Neil Young - Rockin' In The Free World +2
31 The Police - Roxanne
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.