MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011

zoeken in:
Onweerwolf
Koenr schreef:
Overigens staat er 2008 i.p.v. 2009 bij de printversie. Of was dat al gemeld?

Godverdegodver.

Altijd hetzelfde: doe je nog zo je best om alles perfect te maken en dan sluipt er toch weer zo'n foutje in. Bedankt voor het melden.

Misschien in de toekomst nog leuk om achter het youtubelinkje ook nog de perso(o)n(en) die het heeft genomineerd te plaatsen? Als jullie nog niet statistiekmoe zijn dan, maar volgens mij is de helft hier dat nooit.

Dat gaat zeker gebeuren maar zover ben ik nog niet. Ik heb nu van alle nummers uit '07 en '11 geregistreerd door wie ze zijn genomineerd. De tussenliggende jaren moet ik nog bij langs.

Onweerwolf schreef:
Waarom heb je die posities eigenlijk verplaatst?
Dat staat mooier en is makkelijker af te lezen. Sowieso ken ik geen een lijstje waarbij de positie áchter het nummer staat.

Aquila schreef:
Dat er nog mensen zijn die hun eigen Top 10 niet eens origineel bezitten, dát is verbijsterend!
De eerste heb ik reeds gekocht.
Maar er zijn er overigens genoeg, misschien wel meer mensen dan mensen die geen winrar hebben.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Dat staat mooier en is makkelijker af te lezen. Sowieso ken ik geen een lijstje waarbij de positie áchter het nummer staat.

Echt niet.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik hou ook van jou Teunnis.

Wat een spontane liefdesverklaring, maar het klopt inderdaad. Ik denk dat we moeten vechten om Teunnis

Meeste overeenkomst met R&P
1. Teunnis
2. Anne Maaike
3. inquestos
4. Woody
5. thelion
6. MarcoB
7. Gyzz
8. Vince vega
9. Titmeister
10. Pepino
11. hoi123
12. obsessed
13. jeroentjuhh
14. Reijersen
15. The Eraser

Sorry, Deric Raven, maar dit zijn de vriendjes waarmee je mag gaan spelen:
1. Axel
2. freakey
3. El Ninjo
4. bone machine
5. SirNoodle
6. pygmydanny
7. DjFrankie
8. the viking
9. orbit
10. VanDeGriend
11. c-moon
12. titan
13. muziekhater
14. #koen
15. pjh1967

Hoe heb jij dat berekend? Heb je gewoon de verschillen berekend?

Beetje ingewikkeld, maar van elk nummer wordt het verschil in posities berekend, en dat wordt vermenigvuldigd met de belangrijkheidsfactor (lage posities zijn minder interessant dan hoge) . De belangrijkheidsfactor = punten_van_A² x punten_van_B². Dat maal 32 nummers en 149 lijstjesinleveraars.

Mochten mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik hun persoonlijke 'vriendjes' pm'en (misschien handig om een keer de top10 door te spitten oid) . Het is voor mij letterlijk 2 seconden werk.

Ik ben anders wel geïnteresseerd om te zien wie er het dichtst bij mij staat qua stemgedrag in de finale. Ik ben niet zo sterk in excell en wiskunde dus ik zou het erg appreciëren.

De organisator is ook wel geinteresseerd in zo'n lijstje

Ja, ik ook!

Ik heb dan het geluk dat ik al weet wie mijn vriendjes zijn.

Ik ben er ook benieuwd naar, alleen die berekening van mij klopt volgens mij niet.

Zie ook 4 pm's die ik gestuurd heb.

Zonder 'belangrijkheidsfactor' maar mét gekwadrateerde positieverschillen komt Outlaw104 nogal duidelijk uit de bus als 'vriend'. Het feit dat mijn nummers 22 t/m 32 bij hem ook allemaal plek 20 of lager staan helpt daar wel aan mee. Ook orbit, west, Kees-Jan en chevy93 zijn bekende namen die bij mij goed scoren. Aan de andere kant is Titmeister een uitschieter: mijn top 10 staat bij hem volledig in het rechterrijtje. Bij de zes mensen waarmee ik zo de minste overeenkomst heb staat Nina Simone overigens in de top 3 (en dat terwijl ze bij mij op 12 stond).

Organisatoren, bedankt! Volgend jaar zal ik proberen om na ronde 1 ook te blijven stemmen

Met dank aan inquestos zie ik dat de Startladder mijn beste vriendje is

Oh ja, en de 5 users die als beste vriendjes uit de bus komen zijn dvdschaaf, outlaw104, waverick, aERodynamIC (dat had ik nu helemaal niet verwacht ) en deric raven.

Aquila
El Ninjo schreef:
Met dank aan inquestos zie ik dat de Startladder mijn beste vriendje is

Dat zijn wij dus allemaal ! ! !

Was me nog niet eens opgevallen, maar dat is inderdaad wel wat verdacht

Bij mij zou Bertus mijn beste muzikale vriendje zijn. Als ik zo zijn lijst doorkijk heeft hij inderdaad een mooie smaak. obsessed staat op 2, een onbekende user voor mij. Op 3 staat AOVV wat ik ook wel verwacht had, ik lees zijn stukjes altijd graag en die staan vaak bij favoriete albums van mij. Op nummer 7 staat mijn maatje uit het 'Mume Top 2000 Besproken' topic, ik dacht al dat wij een vrij overeenkomstige smaak hadden en dat klopt dus ook wel. En mijn echte vriend ook naast musicmeter niels94 staat op 9. Wat vooral door Marvin Gaye en Joy Division (Atmsosphere) komt ( waar hij dus geen verstand van heeft.) want verder komt onze smaak vrij goed overeen.

freitzen schreef:
Ook orbit, west, Kees-Jan en chevy93 zijn bekende namen die bij mij goed scoren.
Grappig, dan heb ik zeker wat fout gedaan. Jij staat bij mij laatste.

Mijn vrienden doen hier niet mee........voor zover ik weet

chevy93 schreef:
(quote)
Sinds wanneer?
Paranoid Android stond ooit (met nadruk op stond ooit, blijkbaar) in jouw top 10 aller tijden.

Enkele van Radiohead's nummers wisselen continu stuivertje om wie mijn favoriet nou is. Inmiddels is dat Reckoner geweest, een tijd terug wat het Street Spirit. Het langst is het Idioteque geweest met op de tweede plaats ook een tijdje Paranoid Android. Al deze nummers staan in of in de buurt van mijn top 10. Wisselt gewoon af en toe

Onweerwolf
inquestos schreef:
Was me nog niet eens opgevallen, maar dat is inderdaad wel wat verdacht

Dat vind ik ook.

Snoeperd schreef:
Op nummer 7 staat mijn maatje uit het 'Mume Top 2000 Besproken' topic, ik dacht al dat wij een vrij overeenkomstige smaak hadden en dat klopt dus ook wel.
Welke van de 3?

Ik vind Paranoid Android vele malen beter dan Street Spirit. Daar draait het vooral om dat prachtige deuntje en onheilspellende gevoel. Alleen heb je dat bij Paranoid Android ook, en daar heb je ook nog de verrassende wendingen en de grote afwisselendheid. Paranoid Android eindigde bij mij 7 plekken hoger dan Street Spirit, ik ben dus heel blij met de winnaar.

hoi123 schreef:
(quote)
Welke van de 3?

LucM, jij staat op 30. Niet dat ik jou niet zo beschouw Maar LucM is vooralsnog de enige die mijn tempo weet bij te houden.

Chevy93 is in geen velden of wegen te bekennen in de top 30.

Hier mijn lijst nog:

1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (een van de beste nummers allertijden)
2. Pearl Jam - Black
3. Pixies - Where Is My Mind
4. Radiohead - Paranoid Android
5. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
6. Radiohead - Street Spirit
7. dEUS - Instant Street
8. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
9. Sigur Ros - Svefn-G-Englar (lang niet de beste van Sigur Ros)
10. Depeche Mode - Enjoy The Silence
11. Nick Cave - The Mercy Seat (lang niet zijn beste)
12. Kate Bush - Wuthering Heights
13. The Cure - A Forest (waarom geen Strange Day? )
14. U2 - The Unforgettable Fire
15. The Beatles - A Day In The Life (lang niet hun beste)
16. Massive Attack - Teardrop (misschien wel het minste nummer van Mezzanine)
17. David Bowie - Heroes (lang, lang niet zijn beste)
18. Arcade Fire - Rebellion (Lies) (lang niet hun beste)
19. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
20. Massive Attack - Unfinished Sympathy
21. Pixies - Debaser
22. Sinéad O'Connor - Troy
23. The Doors - The End
24. The Smiths - Ther Is A Light That Never Goes Out
25. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
26. Marvin Gaye - What's Going On
27. Joy Divion - Atmosphere
28. The Smiths - How Soon is Now
29. Nina Simone - Sinnerman
30. The Velvet Underground - Venus in Furs
31. The Clash - London Calling
32. Talking Heads - Once In A Lifetime

Snoeperd schreef:
Op 3 staat AOVV wat ik ook wel verwacht had, ik lees zijn stukjes altijd graag en die staan vaak bij favoriete albums van mij.

Dat is aardig van je. 'Paranoid Android' eindigde bij mij wel maar liefst 21 plekken voor 'Street Spirit (Fade Out)', op de eerste plaats namelijk. Ik heb er zelfs een soortgelijk gevoel bij als jij.

Snoeperd schreef:

Tot mijn verbazing staat chevy93 bij mij wel in de top 30....niets ten nadele van chevy, maar dat had ik echt niet verwacht, volgens mij is onze muzikale voorkeur nogal afwijkend....van de andere kant was alles wat chevy goed vind en ik vreselijke vind natuurlijk al geelimineerd voordat de finale begon dus dat verklaart wellicht een hoop.

Ja, ik wilde eerst zeggen dat jij totaal niet in mijn top 30 voorkwam, maar de overige namen die jij noemde wel, maar na een aanpassing van de formule kreeg ik een representatievere lijst. Waar jij dus o.a. heel hoog in stond.

Dat laatste is de simpelste verklaring. Maar het verschil in smaak wordt vooral veroorzaakt door het feit dat jij wat ik geweldig vind, vaak verschrikkelijk vind. Andersom is dat een (heel) stuk minder. Iets wat ik geloof ik vaker heb gezegd.

En het zit er weer op. Mijn voorspellingen zijn redelijkerwijs uitgekomen: Smiths en Radiohead deden het erg goed, Bowie relatief minder, Beatles hoogste nieuwe binnenkomer. Al had ik niet verwacht dat Paranoid Android boven Street Spirit zou uitstijgen. Mij is het om het even, ik vind beide nummers redelijk gelijkwaardig. Dit jaar stond Street Spirit hoger bij mij, vorig jaar Paranoid Android. Wel is er, nog meer dan andere jaren, een duidelijke preferentie voor de 80's en 90's alternatieve rock. Dat is niet vreemd, gezien het stempubliek hier, en op de site in het algemeen, blanke mannelijke 20'ers, 30'ers en 40'ers zijn met een duidelijke voorkeur voor (alternatieve) rockmuziek. Ook is de lijst meer dan ooit een dikke vinger naar de radio 2 top 2000. Enkel A Forest, A Day in the Life en Heroes (niet geheel toevallig de oudste 3 nummers in de top 10) zijn daar vaste klanten (en dan ook nog niet eens in de allerhoogste regionen, volgens mij staan ze alledrie meestal ergens tegen plek 100). Black en de 2 Radioheads staan er pas sinds een paar jaar in, beide Smiths, Arcade Fire en Teardrop helemaal niet.

Persoonlijk sta ik niet zo te springen om de vorderingen in de top van de ladder. Ik vind het al twijfelachtig of artiesten meer dan 1x in de finale zouden moeten staan, laat staan in de top 6... De alternatieve genres (behalve Teardrop) speelden geen rol van betekenis. Desondanks staan er een aantal topnummers in de finale, vind ik merendeel gewoon goed en alles op zn minst acceptabel (maar dat komt ook omdat de Simple Minds er dit jaar niet in stonden...). Buiten de top zijn er paar prijzenswaardige ontwikkelingen (bijna een hiphopnummer in de top 100, een aantal electronicnummers in groep 1). Ik zou zeggen, zet dat voort en daarom hoop ik dat users als Reijersen en inquestos (weer) gaan stemmen in 2012!

Ik wil graag eindige met een persoonlijke noot voor Erminio en Marcel: heel erg bedankt voor al het werk! Dit is voor mij verreweg het leukste spel op MuMe en in drukke periodes of periodes dat ik minder zin heb in MuMe, is het zelfs een drijfveer om hier toch weer ff een kijkje te gaan nemen. Hulde!

Tenslotte natuurlijk mijn finalelijst, inclusief alle voorgaande jaren:

1. [-] [-] [-] [-] Nina Simone - Sinnerman
2. [2] [1] [2] [3] The Doors - The End
3. [4] [10] [14] [-] Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
4. [6] [12] [12] [11-16] The Velvet Underground - Venus In Furs
5. [-] [-] [-] [-] Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
6. [3] [3] [8] [8] Massive Attack - Teardrop
7. [11] [7] [21] [10] Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
8. [5] [11] [-] [-] Joy Division - Atmosphere
9. [10] [-] [-] [-] Massive Attack - Unfinished Sympathy
10. [-] [-] [-] [-] Sigur Rós - Svefn-G-Englar
11. [13] [21] [31] [-] The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
12. [7] [-] [11] [-] Radiohead - Paranoid Android
13. [8] [-] [-] [-] Marvin Gaye - What's Going On
14. [-] [-] [-] [-] Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
15. [-] [-] [-] [-] Sinéad O'Connor - Troy
16. [12] [18] [7] [11-16] Joy Division - Love Will Tear Us Apart
17. [-] [-] [-] [-] The Beatles - A Day In The Life
18. [-] [27] [26] [-] Pixies - Where Is My Mind
19. [15] [8] [9] [-] Depeche Mode - Enjoy The Silence
20. [20] [20] [22] [7] Kate Bush - Wuthering Heights
21. [14] [15] [15] [-] Arcade Fire - Rebellion (Lies)
22. [19] [19] [24] [-] The Cure - A Forest
23. [-] [30] [-] [-] dEUS - Instant Street
24. [27] [-] [-] [-] The Clash - London Calling
25. [22] [28] [28] [-] The Smiths - How Soon Is Now
26. [24] [-] [-] [-] U2 - The Unforgettable Fire
27. [29] [24] [20] [9] Pixies - Debaser
28. [-] [-] [-] [11-16] Talking Heads - Once In A Lifetime
29. [28] [-] [29] [-] Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
30. [25] [23] [-] [11-16] David Bowie - "Heroes"
31. [-] [16] [-] [-] Pearl Jam - Black
32. [-] [-] [-] [-] Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes

freitzen schreef:
Aan de andere kant is Titmeister een uitschieter: mijn top 10 staat bij hem volledig in het rechterrijtje.

Toch wel opvallend. Nochtans hebben we beiden Animals in onze top 10

Snoeperd schreef:
Bij mij sta jij 90e. Maar is dat zo verrassend? Met 22 punten verschil van mijn nummer 1, 9 bij mijn nummer 2 en 25 bij mijn nummer 3, gaat het hard. Mijn formule is nl. vooral gebaseerd op mijn eigen hoge notaties.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:50 uur

geplaatst: vandaag om 07:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.