Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:25 uur
Pixies is juist een topband, maar ik had in mijn hoofd dat ze vaak er in stonden in de top maar dat had ik dus fout. Ik heb Doolittle op 5 staan en Surfer Rosa op 4 

0
geplaatst: 1 januari 2011, 12:49 uur
El Ninjo schreef:
In ieder geval is de variatie qua aantal artiesten in de bovenste 256 wel iets toegenomen nu we het maximaal aantal nummers per artiest van 20 naar 16 hebben teruggebracht.
In ieder geval is de variatie qua aantal artiesten in de bovenste 256 wel iets toegenomen nu we het maximaal aantal nummers per artiest van 20 naar 16 hebben teruggebracht.
Maar het is volgens mij niet zo dat nummers die voorheen in de top 256 stonden, nu geweerd worden door deze regel... dus of dit de oorzaak van toegenomen variatie is betwijfel ik.
Misschien komt het ook door het toegenomen ladderpubliek. Van sommige populaire bands zijn alle nummers in de afgelopen editie gedaald tegenover 2009: dit geldt bijvoorbeeld voor Pixies (in 2009 nog wel met 7 nummers in de top 256) en voor The Cure ook, op A Forest na.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 14:54 uur
Neil Young met of zonder Crazy Horse maakt overigens een flink verschil. 
Anders moet je CSN&Y ook meerekenen (Almost Cut My Hair stond dit jaar bij de hoogste 256).
Evenals Buffalo Springfield trouwens (212 met For What It's Worth)

Anders moet je CSN&Y ook meerekenen (Almost Cut My Hair stond dit jaar bij de hoogste 256).
Evenals Buffalo Springfield trouwens (212 met For What It's Worth)
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:16 uur
guitarwally schreef:
Ga je schamen! Hey Jude is het beste popnummer ooit gemaakt!
(quote)
Ga je schamen! Hey Jude is het beste popnummer ooit gemaakt!

0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:18 uur
Godzijdank, Everybody Hurts eruit. Heb alles van REM in de kast staan, maar dat nummer heb ik altijd het minste van Automatic for the People gevonden.
Hey Jude vind ik wel mooi, maar de Beatles hebben zoveel betere... ook niet echt een plaat die ik erg zal missen dus. Om dat nou het beste popnummer ooit te noemen.
Hey Jude vind ik wel mooi, maar de Beatles hebben zoveel betere... ook niet echt een plaat die ik erg zal missen dus. Om dat nou het beste popnummer ooit te noemen.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 januari 2011, 18:20 uur
herman schreef:
Godzijdank, Everybody Hurts eruit. Heb alles van REM in de kast staan, maar dat nummer heb ik altijd het minste van Automatic for the People gevonden.
Hey Jude vind ik wel mooi, maar de Beatles hebben zoveel betere... ook niet echt een plaat die ik erg zal missen dus.
Hey Jude vind ik wel mooi, maar de Beatles hebben zoveel betere... ook niet echt een plaat die ik erg zal missen dus.
Bij mij is het precies andersom, Hey Jude vind ik niks, heb ook alles van REM maar kan Everybody Hurts zeker waarderen en vind het een van de betere nummers, en prachtige song, maar de REM favoriet E-Bow the Letter

0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:26 uur
Everybody Hurts is inderdaad wel heel erg. Ik krijg spontane uitslag bij het horen van die track. Hey Jude vind ik nog wel enigszins vermakelijk, maar wel slecht. Meer iets voor een foute top 100. 

0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:36 uur
Heu Jude heeft als probleem dat die vreselijke na na na na er aan vastgeplakt zit en dat nog wel 5 minuten lang. Verder is er weinig mis met het nummer. Everybody Hurts is ook mooi, maar Half a World Away nog veel mooier dus ik heb er wel vrede mee.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:40 uur
Everybody Hurts vind ik erg mooi maar R.E.M. heeft nog betere ... hetzelfde met Hey Jude van The Beatles ... beide bands hebben (te) veel mooie nummers uitgebracht.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:40 uur
Everybody Hurts komt altijd op mij over als een goedkope tranentrekker. Past m.i. daarom helemaal niet bij een repertoire dat verder juist zo uitblinkt in subtiliteit.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:43 uur
Wellicht omdat het uit de koker kwam van Bill Berry, die verder niet veel schreef.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 18:43 uur
Everybody Hurts is eigenlijk begonnen als een soort grap, totdat Michael Stipe er de nogal sentimentele tekst overheen schreef. Inderdaad wel de terechte afvaller hier.
Hey Jude is briljant, maar ik kan me voorstellen dat iemand als R & P meer kan met een nummer als Meisjes Met Rode Haren
Hey Jude is briljant, maar ik kan me voorstellen dat iemand als R & P meer kan met een nummer als Meisjes Met Rode Haren

0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:47 uur
Ach, ik maakte Hey Jude laatst live mee. Een heel Gelredome zong uit 1 mond het nanana gebeuren mee, best wel gezellig. Everybody Hurts is eigenlijk te doen als je het een tijdje niet hebt gehoord....
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:48 uur
Ik ben blijkbaar zowat de enige die Everybody Hurts wel erg mooi vindt...
0
geplaatst: 1 januari 2011, 19:54 uur
Sandokan-veld schreef:
Everybody Hurts is eigenlijk begonnen als een soort grap, totdat Michael Stipe er de nogal sentimentele tekst overheen schreef. Inderdaad wel de terechte afvaller hier.

Arne Jansen is altijd een van mijn favoriete artiesten geweest. Hij heeft de juiste swagger die je nodig hebt om de ultieme hit(s) te maken.

0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:01 uur
Oh, Arne's swagger staat natuurlijk ook buiten kijf 
Re: Hey Jude
Die collectieve beleving die Wally noemt is inderdaad juist een van de leukste dingen van het nummer. In café Altstadt in Eindhoven eindigt elke laatste carnavalsavond (dinsdag) traditioneel gezien met Hey Jude, met het nananana-stuk opgerekt tot bijna een half uur, personeel dat op de bar staat te dansen en mensen die om elkaars schouders hangen.
Boerenvermaak terzijde, vind ik Hey Jude oprecht een van de beste Beatlenummers. De melodie is wonderschoon, het arrangement met orkest en piano werkt geweldig goed en de tekst is prima. Als mensen dit nummer afzeiken komt het op mij soms een beetje over als: het is te toegankelijk, te bekend, te vriendelijk en te simpel, en dus fout. Nou goed, ik wil mensen geen motieven aanwrijven en smaken verschillen, natuurlijk, maar zelf geniet ik volop als Hey Jude opstaat.
@Arrie: Ik heb niet eens een grote hekel aan Everybody Hurts, maar zou het jouw top 10 halen van R.E.M.-nummers dan?

Re: Hey Jude
Die collectieve beleving die Wally noemt is inderdaad juist een van de leukste dingen van het nummer. In café Altstadt in Eindhoven eindigt elke laatste carnavalsavond (dinsdag) traditioneel gezien met Hey Jude, met het nananana-stuk opgerekt tot bijna een half uur, personeel dat op de bar staat te dansen en mensen die om elkaars schouders hangen.
Boerenvermaak terzijde, vind ik Hey Jude oprecht een van de beste Beatlenummers. De melodie is wonderschoon, het arrangement met orkest en piano werkt geweldig goed en de tekst is prima. Als mensen dit nummer afzeiken komt het op mij soms een beetje over als: het is te toegankelijk, te bekend, te vriendelijk en te simpel, en dus fout. Nou goed, ik wil mensen geen motieven aanwrijven en smaken verschillen, natuurlijk, maar zelf geniet ik volop als Hey Jude opstaat.
@Arrie: Ik heb niet eens een grote hekel aan Everybody Hurts, maar zou het jouw top 10 halen van R.E.M.-nummers dan?
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:07 uur
Everybody Hurts zou ik zeker niet tot de 10 beste R.E.M.-songs rekenen maar ik vind het erg mooi met name de tekst.
Hey Jude is - wat Sandokan-veld zegt - niet minder dan geniaal. Ik vraag mij waarom enkel the Beatles afgerekend moeten worden met meer simpele nummers.
Hey Jude is - wat Sandokan-veld zegt - niet minder dan geniaal. Ik vraag mij waarom enkel the Beatles afgerekend moeten worden met meer simpele nummers.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:13 uur
@LucM: Inderdaad, hoewel ik me ook wel enigszins kan voorstellen dat de alomtegenwoordigheid van en de hoge waardering voor The Beatles soms irritant kan zijn voor niet-fans. Hoge bomen vangen veel wind.
@Arrie: Oké, verrassend. Ikzelf vind eigenlijk alle nummers van R.E.M. in de startlijst beter, en dan staan de meeste persoonlijke favorieten van mij er nog niet eens in. Nou goed, het is een lief en warmbloedig nummer.
@Arrie: Oké, verrassend. Ikzelf vind eigenlijk alle nummers van R.E.M. in de startlijst beter, en dan staan de meeste persoonlijke favorieten van mij er nog niet eens in. Nou goed, het is een lief en warmbloedig nummer.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:17 uur
The Beatles hebben nu eenmaal veel fans (ook op MuMe) net als Radiohead, Pink Floyd, R.E.M. en U2 (en als je het mij vraagt terecht).
0
geplaatst: 1 januari 2011, 20:48 uur
De kracht van The Beatles zit hem juist in ogenschijnlijk simpele nummers die in de kern heel ingenieus blijken te zijn. Maar iemand die weinig met The Beatles heeft, zal sommige nummers te simpel vinden, Let It Be.
Met Hey Jude heb ik ongeveer hetzelfde als wat Tribal Gathering zegt. Eigenlijk een mooi nummer, maar het nanana-gedeelte verziekt de boel.
Met Hey Jude heb ik ongeveer hetzelfde als wat Tribal Gathering zegt. Eigenlijk een mooi nummer, maar het nanana-gedeelte verziekt de boel.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 22:47 uur
Jij ook een gelukkig nieuwjaar!
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij.
Grappig, nooit geweten.
yeahyeahyeah schreef:
Everybody Hurts komt altijd op mij over als een goedkope tranentrekker. Past m.i. daarom helemaal niet bij een repertoire dat verder juist zo uitblinkt in subtiliteit.
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij.
Tribal Gathering schreef:
Wellicht omdat het uit de koker kwam van Bill Berry, die verder niet veel schreef.
Grappig, nooit geweten.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 23:10 uur
Arrie schreef:
Ik ben blijkbaar zowat de enige die Everybody Hurts wel erg mooi vindt...
Dat lijkt me stug. Everybody Hurts (173 stemmen). En ik ben er een van. Ik ben blijkbaar zowat de enige die Everybody Hurts wel erg mooi vindt...

0
geplaatst: 1 januari 2011, 23:32 uur
Bij mij ook. Een goedkope tranentrekker vind ik het niet. Wel een heel direct nummer, veel directer dan andere REM-nummers. Maar het werkt wel bij me. Vind het in dezelfde categorie vallen als Whatever van Oasis bijvoorbeeld. De tekst zegt wat hij zegt, probeert geen clichés te vermijden omdat het soms rechtvooruit gewoon meer aankomt.
0
geplaatst: 1 januari 2011, 23:45 uur
starbright boy schreef:
Bij mij ook. Een goedkope tranentrekker vind ik het niet. Wel een heel direct nummer, veel directer dan andere REM-nummers. Maar het werkt wel bij me. Vind het in dezelfde categorie vallen als Whatever van Oasis bijvoorbeeld. De tekst zegt wat hij zegt, probeert geen clichés te vermijden omdat het soms rechtvooruit gewoon meer aankomt.
(quote)
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.