Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:54 uur
aERodynamIC schreef:
Dat is inderdaad wel een pijnpuntje: zo na 17.00 uur ga je dit nu waarschijnlijk elke dag krijgen. Het duurt niet alleen langer door het optellen, op volgorde zetten en eventueel fouten van anderen verbeteren; het is ook veel populairder geworden waardoor er misschien wat te veel mensen meedoen om dit soort problemen te voorkomen.
(quote)
Dat is inderdaad wel een pijnpuntje: zo na 17.00 uur ga je dit nu waarschijnlijk elke dag krijgen. Het duurt niet alleen langer door het optellen, op volgorde zetten en eventueel fouten van anderen verbeteren; het is ook veel populairder geworden waardoor er misschien wat te veel mensen meedoen om dit soort problemen te voorkomen.
Ik denk dat het vooral aan dat laatste ligt. Zo heel veel anders is de puntentelling niet. Alleen de "noobs"
moeten even wennen aan het punten geven en optellen en editten, etc. En het is gewoon nog veel drukker.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:55 uur
Als ik zo de reacties zie en ook de hoeveelheid tijd die e.e.a. kost kunnen we deze puntentelling denk ik beter niet handhaven...we spelen deze ronde trouwens wel uit met deze puntentelling.
Voor de volgende ronde gaan we dan over op stemmen op 6 nummers, het wordt dan 10-7-5-4-3-1 pt oftewel de oude puntentelling met een 10pt erbij.
Tenzij iedereen zegt van, we vinden stemmen op 5 nummers voldoende en houd de oude puntentelling maar, dus 7-5-4-3-1 pt.
Voor de volgende ronde gaan we dan over op stemmen op 6 nummers, het wordt dan 10-7-5-4-3-1 pt oftewel de oude puntentelling met een 10pt erbij.
Tenzij iedereen zegt van, we vinden stemmen op 5 nummers voldoende en houd de oude puntentelling maar, dus 7-5-4-3-1 pt.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:58 uur
Ik denk niet dat de vermindering van 1 punt nu zoveel gaat uitmaken Erminio.
Het zit hem vooral in het aantal deelnemers vrees ik, waardoor je langere wachtrijen gaat krijgen en mensen zich misschien ook wat opgejaagd voelen door de wachtrij, waardoor er fouten gemaakt worden.
Het zit hem vooral in het aantal deelnemers vrees ik, waardoor je langere wachtrijen gaat krijgen en mensen zich misschien ook wat opgejaagd voelen door de wachtrij, waardoor er fouten gemaakt worden.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 22:58 uur
Als dit teveel problemen gaat opleveren zouden we misschien gewoon ieder zijn punten laten geven. Dus iedereen zet 8,7,5,4,3,2,1 voorr de nummers neer en dan tellen we later alles op. Maar zo lang dit goed gaat is er geen oplossing nodig..
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:08 uur
Vergeet niet dat het de eerste ladder is. Volgens mij is het ook gewoon wennen en extra veel deelnemers. Dat is over een week al anders.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:09 uur
Het zal er ook mee te maken hebben dat dit de eerste ladders zijn: iedereen wil graag, en moet nog wennen aan de (nieuwe) puntentelling. Ik denk dat het vanzelf beter gaat.
Edit: wat SB zegt.
Edit: wat SB zegt.

0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:11 uur
aERodynamIC schreef:
Dat klopt, maar bij 7 nummers punten geven kost e.e.a. wel meer tijd omdat je niet alleen bij die 7 nummers punten moet optellen maar je moet ze ook weer in goede volgorde zetten etc.
Via pm nog met user Dazzler contact gehad en ik vond zijn argumenten ook wel wat hebben .
Het kwam er op neer dat het zowiezo niet slecht is om op minder nummers te stemmen omdat je dan als user uitgedaagd wordt om echt voor je persoonlijke favorieten te gaan...hij pleitte daarom zelfs om de oude puntentelling te houden waarop je maar op 5 nummers stemt.
En hij wees erop dat users die sporadisch meedoen als ze tijd hebben, bij een puntentelling met 7 nummers nog meer tijd moeten gaan uittrekken om de dagelijkse ladder te spelen: wikken en wegen en verdelen wordt op die manier een nog lastiger karwei, waardoor mensen op termijn gemakkelijker zullen afhaken wegens te omslachtig.
Ik kan me daarin wel vinden en zoals Dazzler ook al aangaf, zeker nu we een behoorlijke groep newbies te pakken hebt sinds de vorige finale komt het erop aan dat publiek te binden aan het spel door een transparante en eenvoudige spelformule en moeten we het spel niet te ingewikkeld, te zwaar of te nieuw maken.
0
pretfrit
geplaatst: 2 januari 2011, 23:15 uur
Waarom niet 9-7-5-4-3-2 ?
Ik vind de kloof van 3 punten tussen de nummer 1 en 2 overdreven. Zo'n groot verschil lokt denk ik ook "strategisch stemmen" uit.
Bij 5 stemmen zullen mensen nog minder geneigd zijn buiten de bekende liedjes te stemmen.Men stemt alleen op persoonlijke (bekende) favorieten...waarom nog moeite doen om die andere nummers te luisteren..we hebben tenslotte weinig tijd
Ik vind de kloof van 3 punten tussen de nummer 1 en 2 overdreven. Zo'n groot verschil lokt denk ik ook "strategisch stemmen" uit.
Bij 5 stemmen zullen mensen nog minder geneigd zijn buiten de bekende liedjes te stemmen.Men stemt alleen op persoonlijke (bekende) favorieten...waarom nog moeite doen om die andere nummers te luisteren..we hebben tenslotte weinig tijd
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:15 uur
Ronde 1 - Ladder 1
174 Arcade Fire - Suburbs +7
146 Tori Amos - Winter +1
144 The National - Slow Show +8
134 The xx - Infinity +5
124 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +2
118 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank +3
102 John Denver - Calypso
97 Queen - 39
93 Depeche Mode - A Question Of Time +4
66 Great Lake Swimmers - To Leave It Behind
32 La Rumeur - Blessé Dans Mon Ego
--------------------------
Ronde 1 - Ladder 2
190 The Doors - Love Her Madly +2
133 Animal Collective - Summertime Clothes +8
125 James Brown - I Got You (I Feel Good) +3
119 The Specials - Gangsters
107 The Sound - Winter +5
105 The Psychedelic Furs - Sister Europe +1
101 The Pogues - Dirty Old Town
100 Marillion - Somewhere Else
91 Starsailor - Alcoholic +7
78 Rialto - Monday Morning 5.19 +4
41 Billy Joel - Just The Way You Are
Deadline 11.00 uur
174 Arcade Fire - Suburbs +7
146 Tori Amos - Winter +1
144 The National - Slow Show +8
134 The xx - Infinity +5
124 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +2
118 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank +3
97 Queen - 39
93 Depeche Mode - A Question Of Time +4
Ronde 1 - Ladder 2
190 The Doors - Love Her Madly +2
133 Animal Collective - Summertime Clothes +8
125 James Brown - I Got You (I Feel Good) +3
107 The Sound - Winter +5
105 The Psychedelic Furs - Sister Europe +1
101 The Pogues - Dirty Old Town
100 Marillion - Somewhere Else
91 Starsailor - Alcoholic +7
78 Rialto - Monday Morning 5.19 +4
Deadline 11.00 uur
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:19 uur
El Ninjo schreef:
Het kwam er op neer dat het zowiezo niet slecht is om op minder nummers te stemmen omdat je dan als user uitgedaagd wordt om echt voor je persoonlijke favorieten te gaan...hij pleitte daarom zelfs om de oude puntentelling te houden waarop je maar op 5 nummers stemt.
is dat diezelfde user Dazzler die ergens anders ervoor pleitte om het aantal aan te vinken favorieten bij albums omhoog te gooien, omdat hij te vaak voor de hitjes bleek te kiezen en niet voor zijn persoonlijke favorieten?

Even serieus... als iedereen nou even bewust wordt van zijn taak (controleer altijd rustig je eigen stemmen en hiervoor liefst ook die van je voorganger) zie ik dit over een week al veel beter lopen. Neemt niet weg dat er inderdaad best een stem minder gegeven mag worden... dus 10-7-5-4-3-1 of
9-7-6-4-3-1 of 9-7-5-4-3-2...
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:21 uur
@El Ninjo: Waarom per se deze telling behouden voor deze ronde als die blijkbaar matig bevalt? Als het om één ronde gaat is het nog wel te doen om die:
a) om te rekenen naar vijf/zes stemmen p.p. (wil dat evt. wel even doen)
b) 1/3 van de puntenaantallen af te halen zodat je aantal punten verhoudingsgewijs overeenkomt met ladders waar slechts 20 punten te verdelen zijn, mochten we daar voor kiezen
a) om te rekenen naar vijf/zes stemmen p.p. (wil dat evt. wel even doen)
b) 1/3 van de puntenaantallen af te halen zodat je aantal punten verhoudingsgewijs overeenkomt met ladders waar slechts 20 punten te verdelen zijn, mochten we daar voor kiezen
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:27 uur
Lukas, wat ik bedoelde is dat we doorstemmen in deze ronde met deze telling en dat ik het achteraf zal omrekenen naar de nieuwe telling, dat is met 2 ladders nog makkelijk te doen...dus min of meer wat jij zegt.
Punt is nu even de nieuwe telling, ik vind de voorstellen van 9-7-6-4-3-1 en 9-7-5-4-3-2 ook heel goed klinken.
Punt is nu even de nieuwe telling, ik vind de voorstellen van 9-7-6-4-3-1 en 9-7-5-4-3-2 ook heel goed klinken.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:29 uur
Ronde 1 - Ladder 1
179 Arcade Fire - Suburbs +5
149 Tori Amos - Winter +3
152 The National - Slow Show +8
138 The xx - Infinity +4
126 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +2
118 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
100 Depeche Mode - A Question Of Time +7
98 Queen - 39 +1
Ronde 1 - Ladder 2
198 The Doors - Love Her Madly +8
138 Animal Collective - Summertime Clothes +5
125 James Brown - I Got You (I Feel Good)
114 The Sound - Winter +7
107 The Psychedelic Furs - Sister Europe +2
102 The Pogues - Dirty Old Town +1
103 Marillion - Somewhere Else +3
95 Starsailor - Alcoholic +4
78 Rialto - Monday Morning 5.19
Deadline 11.00 uur
179 Arcade Fire - Suburbs +5
149 Tori Amos - Winter +3
152 The National - Slow Show +8
138 The xx - Infinity +4
126 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +2
100 Depeche Mode - A Question Of Time +7
98 Queen - 39 +1
Ronde 1 - Ladder 2
198 The Doors - Love Her Madly +8
138 Animal Collective - Summertime Clothes +5
114 The Sound - Winter +7
107 The Psychedelic Furs - Sister Europe +2
102 The Pogues - Dirty Old Town +1
103 Marillion - Somewhere Else +3
95 Starsailor - Alcoholic +4
78 Rialto - Monday Morning 5.19
Deadline 11.00 uur
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:36 uur
En de Great Lake Swimmers...
Maar volgens mij zijn ze niet meer te redden, helaas...
Maar volgens mij zijn ze niet meer te redden, helaas...
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:39 uur
Jammer dat juist dit nummer van de Great Lake Swimmers genomineerd is. Your Rocky Spine zou veel meer kans maken en vind ik trouwens zelf ook een stuk beter.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:39 uur
De melodie van het refrein uit 'Monday Morning 5.19' van 'Rialto' is volgens mij niet origineel, het doet me iig aan een ander nummer denken maar ik kan niet bedenken welke...
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:44 uur
pretfrit schreef:
Daar ben ik ook bang voor. Als je de helft van de liedjes kent, 'kun' je al stemmen zonder de rest te beluisteren. Het gaat mij ook niet om "persoonlijke favorieten te verdedigen", ik wil de nieuwe nummers net zoveel kans geven.
Maar goed, voor een andere telling valt ook wel wat te zeggen.
En als we er echt niet meer uitkomen, wil ik mij wel opwerpen en de ladder van dit jaar eigenhandig samenstellen.

Ik heb trouwens de single van Rialto, maar ik geloof niet dat er een ander nummer gecredit wordt.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:47 uur
herman schreef:
En als we er echt niet meer uitkomen, wil ik mij wel opwerpen de ladder van dit jaar eigenhandig samen te stellen.
En als we er echt niet meer uitkomen, wil ik mij wel opwerpen de ladder van dit jaar eigenhandig samen te stellen.
Wat let je? Ben best benieuwd naar een Herman-Top 2000!
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2011, 23:50 uur
herman schreef:
En als we er echt niet meer uitkomen, wil ik mij wel opwerpen en de ladder van dit jaar eigenhandig samenstellen.
Zoek je er dan ook zelf alle linkjes bij Herman?

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 januari 2011, 23:50 uur
Misschien is het louter een kwestie van gewenning, maar controle of een ladder op een veelvoud van 20 uitkomt is ook duidelijk makkelijker dan controle op een veelvoud van 30.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2011, 23:52 uur
El Ninjo schreef:
Lukas, wat ik bedoelde is dat we doorstemmen in deze ronde met deze telling en dat ik het achteraf zal omrekenen naar de nieuwe telling, dat is met 2 ladders nog makkelijk te doen...dus min of meer wat jij zegt.
Het voordeel van 6 stemmen met een 10 erbij is dat 10 makkelijk optelt en dus waarschijnlijk sneller is en voor minder corrigeerwerk zorgt. Nadeel is inderdaad een groot verschil tussen je #1 en #2.
Indien we voor één van de hierboven gequote 2 gaan ben ik voor 9-7-5-4-3-2 aangezien dat een logischere reeks is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2011, 23:54 uur
Ronde 1 - Ladder 1 Matige ladder zeg. 
180 Arcade Fire - Suburbs +1
154 The National - Slow Show +2
149 Tori Amos - Winter
138 The xx - Infinity
134 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +8
109 John Denver - Calypso +7
104 Depeche Mode - A Question Of Time +4
101 Queen - 39 +3
71 Great Lake Swimmers - To Leave It Behind +5
Ronde 1 - Ladder 2
200 The Doors - Love Her Madly +2
138 Animal Collective - Summertime Clothes
122 The Sound - Winter +8
120 The Specials - Gangsters +1
110 Marillion - Somewhere Else +7
107 The Psychedelic Furs - Sister Europe
105 The Pogues - Dirty Old Town +3
100 Starsailor - Alcoholic +5
82 Rialto - Monday Morning 5.19 +4
Deadline 11.00 uur

180 Arcade Fire - Suburbs +1
154 The National - Slow Show +2
149 Tori Amos - Winter
138 The xx - Infinity
134 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me) +8
109 John Denver - Calypso +7
104 Depeche Mode - A Question Of Time +4
101 Queen - 39 +3
71 Great Lake Swimmers - To Leave It Behind +5
Ronde 1 - Ladder 2
200 The Doors - Love Her Madly +2
138 Animal Collective - Summertime Clothes
122 The Sound - Winter +8
120 The Specials - Gangsters +1
110 Marillion - Somewhere Else +7
107 The Psychedelic Furs - Sister Europe
105 The Pogues - Dirty Old Town +3
100 Starsailor - Alcoholic +5
82 Rialto - Monday Morning 5.19 +4
Deadline 11.00 uur
0
geplaatst: 2 januari 2011, 23:55 uur
Lukas schreef:
Ik ben nu bezig met een Top 500 van de '00s. Daarna eentje van de '90s. Daarna misschien een algemene top 1000, want een top 2000 is wel erg veel.

0
geplaatst: 3 januari 2011, 00:00 uur
Is er hier niet toevallig een handige scriptkiddie die snel een site in elkaar kan klussen hiervoor? Dit is wel een tamelijk hopeloos ouderwetse manier waarop we het nu doen. 'Files', punten tellen, controleren, strategisch stemmen, en ander ongemak. Gewoon hetzelfde als de rotatielijst eigenlijk.

Lukas schreef:
Jammer dat juist dit nummer van de Great Lake Swimmers genomineerd is. Your Rocky Spine zou veel meer kans maken en vind ik trouwens zelf ook een stuk beter.

0
geplaatst: 3 januari 2011, 00:09 uur
freitzen schreef:
is dat diezelfde user Dazzler die ergens anders ervoor pleitte om het aantal aan te vinken favorieten bij albums omhoog te gooien, omdat hij te vaak voor de hitjes bleek te kiezen en niet voor zijn persoonlijke favorieten?
Even serieus...

Even serieus...
Die user ken ik niet.
Ik kies wel degelijk voor mijn favorieten bij albums, maar dat blijken vaak de singles te zijn
(ook bij anderen) waardoor ik zelden een adequaat antwoord krijg op mijn prangende vraag
welke albumtracks (niet-singles) ook nog de moeite zijn bij het desbetreffende album.
Dat zou kunnen veranderen als het aantal aan te vinken nummers verhoogt.
Heel andere koek dan deze ladderkwestie volgens mij.
Ik vind het voorstel 9 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 misschien wel het allerbeste compromis.
0
geplaatst: 3 januari 2011, 00:13 uur
het is nog echt waar ook... LucM heeft er zo'n 13 ladders geleden zomaar 10 punten van afgetrokken

misschien is delen door 30 moeilijker dan we dachten... toch maar 7-5-4-3-1?

0
geplaatst: 3 januari 2011, 00:13 uur
Ronde 1 - Ladder 1
184 Arcade Fire - Suburbs +4
159 The National - Slow Show +5
157 Tori Amos - Winter +8
140 The xx - Infinity +2
134 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me)
112 John Denver - Calypso +3
111 Depeche Mode - A Question Of Time +7
102 Queen - 39 +1
71 Great Lake Swimmers - To Leave It Behind
Ronde 1 - Ladder 2
200 The Doors - Love Her Madly
143 Animal Collective - Summertime Clothes +5
130 The Sound - Winter +8
120 The Specials - Gangsters
117 Marillion - Somewhere Else +7
109 The Psychedelic Furs - Sister Europe +2
106 The Pogues - Dirty Old Town +1
104 Starsailor - Alcoholic +4
85 Rialto - Monday Morning 5.19 +3
Deadline 11.00 uur
@ freitzen: als je zegt waar die 10 bij moet edit ik het
184 Arcade Fire - Suburbs +4
159 The National - Slow Show +5
157 Tori Amos - Winter +8
140 The xx - Infinity +2
134 Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me)
112 John Denver - Calypso +3
111 Depeche Mode - A Question Of Time +7
102 Queen - 39 +1
71 Great Lake Swimmers - To Leave It Behind
Ronde 1 - Ladder 2
200 The Doors - Love Her Madly
143 Animal Collective - Summertime Clothes +5
130 The Sound - Winter +8
120 The Specials - Gangsters
117 Marillion - Somewhere Else +7
109 The Psychedelic Furs - Sister Europe +2
106 The Pogues - Dirty Old Town +1
104 Starsailor - Alcoholic +4
85 Rialto - Monday Morning 5.19 +3
Deadline 11.00 uur
@ freitzen: als je zegt waar die 10 bij moet edit ik het
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.