MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Megahits Mega-KO!

zoeken in:
Arnout heeft niet eens mee kunnen doen aan de finale

NewYorkCityLight schreef:
Arnout heeft niet eens mee kunnen doen aan de finale

Ik wou hem tot de 15 laten lopen, dus ik kan nog wel meedoen... nog net.

13-5

Casartelli (moderator)
14-5

En we hebben een winnaar!

(afbeelding)

Go Your Own Way van Fleetwood Mac is de populairste mega-hit op Musicmeter!

Nu had ik die nooit als winnaar verkozen aan het begin, maar hij was in ieder geval beter dan (zoals herman het al zei) de afgelikte boterham van R.E.M.

Casartelli (moderator)
Prachtige winnaar voor een megahits knockout. Als ik toch één nummer als nauwelijks stuk te krijgen evergreen moest voordragen...

Inderdaad een onverwoestbaar nummer, eigenlijk mochten ze allemaal van de overblijvende 16 winnen.

Het was een leuke KO, iedereen bedankt voor de deelname!

Grappig, ik zet Go Your Own Way net aan omdat ik een rondje Fleetwood Mac ga luisteren voor het Greatest Hits-topic, zie ik dat ie hier gewonnen heeft. Mooie winnaar!

Voor mij ook een nummer dat de tand des tijds veel beter heeft doorstaan dan het nummer van REM, dat ik echt een keer of 200 te vaak heb gehoord.

Bedankt voor de organisatie Arnout!

Inderdaad bedankt voor de organisatie

Hier ook bedankt

Heeft iemand eigenlijk nog behoefte aan een spin-off waarin we de SLECHTSTE hit aller tijden kiezen, met de 512 verliezers uit ronde 1 als startlijst?

Nee dankje.

Terechte winnaar ook voor mij, heb helaas vanavond niet mee kunnen doen i.v.m. overwerken (nog steeds, maar snel toch even inloggen).
Maar jullie hebben het werk voor mij prachtig gedaan, guys

Arnout bedankt voor deze mooie K.O. die toch verbazend snel is "afgewerkt" vanaf ergens in december.

Dat van Fleetwood Mac werd ook vaak gedraaid (al vanaf 1977), ik geef toe dat het jeugdsentiment is maar blijf het graag horen. Losing My Religion is eveneens tijdloos en dat geldt voor alle 16 nummers die nog in de 8e finale zaten, velen vind ik tot de beste nummers horen die ooit in de top-40 hebben gestaan.
In ieder geval bedankt voor de leuke KO, Arrie.

freitzen schreef:
Hier ook bedankt

Heeft iemand eigenlijk nog behoefte aan een spin-off waarin we de SLECHTSTE hit aller tijden kiezen, met de 512 verliezers uit ronde 1 als startlijst?

Misschien dat je hem zelf kunt organiseren?

hmm....het zal wel aan mij liggen, maar ik vind Go Your Own Way als het er op aankomt van een nummer te vaak gehoord hebben al net zo'n afgelikte boterham als Losing My Religion.

@Poeha: als niemand mee wil doen bespaar ik mezelf de moeite van 512 verliezers zoeken en kopieren... daarom even een kleine inventarisatie vooraf...

oei, nou denk ik er nog serieus over na ook

Voor mij hoeft het niet persé hoor, maar als je echt serieus begint te worden....

Laat ook maar

Dat kan inderdaad aan jou liggen, Erminio. Ik moest nog geboren toen dat nummer van Fleetwood Mac uitkwam, dus de dagen waarin het *echt* veel werd gedraaid heb ik compleet gemist. Toen Losing My Religion een hit was, luisterde ik juist alleen maar radio.

De nummers in de startlijst werden destijds allemaal vaak gedraaid, dat is nu éénmaal het kenmerk van een grote hit. Maar het zijn juist de betere nummers die populair blijven en nu nog gedraaid worden waaronder de 2 finalisten (en alle 16 8e finalisten).

herman schreef:
Dat kan inderdaad aan jou liggen, Erminio. Ik moest nog geboren toen dat nummer van Fleetwood Mac uitkwam, dus de dagen waarin het *echt* veel werd gedraaid heb ik compleet gemist. Toen Losing My Religion een hit was, luisterde ik juist alleen maar radio.

Dat kan kloppen, ik heb Go Your Own Way echt wel tevaak gehoord en het heeft bij mij de tand des tijds niet helemaal ongeschonden doorstaan.
Verder heb ik R.E.M. behoorlijk hoog zitten maar buiten het feit dat het nummer inderdaad doodgedraaid is, vond en vind ik Losing My Religion en het bijbehorende album bij lange na niet tot het sterkste behoren wat de band heeft voortgebracht.

Ik hield met mijn stem totaal geen rekening met het feit of de nummers al dan niet vaak gedraaid werden. Het waren allemaal grote hits, dus werden ze allemaal (te) vaak gedraaid op de radio (en ik luister niet zo vaak naar de radio).

De beste van de twee heeft gewonnen! (al had ik nog liever een van de twee halve-finalisten)

Wel een leuke KO, eentje die weinig moeite kostte als stemmer.

Hoewel ik niet mee kon doen aan de finale - ik had avonddienst - ben ik wel blij dat "Go your own way'" van Fleedwood Mac gewonnen heeft en dit terwijl ik toch een groot liefhebber ben van R.E.M. Maar "Losing my religion" vind ik gewoon niet sterk. R.E.M. heeft veel en veel betere nummers gemaakt. Te veel eigenlijk om op te noemen.

16-5

Zorin
Ik benader een nummer gewoon 'puur' , dus bijv. niet of ik het heel vaak gehoord heb, maar dat moet ieder zelf maar weten. Go You Own Way was mijn favoriet en ben dus tevreden . Losing My Religion is ook niets mis mee, maar zelf zou ik 'm nu niet direct 'opzetten'/beluisteren.

Geweldig nummer. Al jaren een persoonlijke favoriet van mij.

Deze single is overigens veel mooier:

(afbeelding)

Je stemt voor geen van beiden?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.