MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het Best Of-Spel (Depeche Mode)

zoeken in:
Bij de verzamelaars van artiesten op deze site wordt altijd veel geklaagd over dat het ofwel incompleet is ofwel te lang, er is altijd wel wat. Nu had ik het idee om onze eigen Musicmeter-verzamelaars te maken. Elke keer pakken we een volledige discografie van een artiest en dan brengen we dat aantal terug tot één verzamel cd of een dubbelcd, dat ligt aan de grootte van de discografie van de artiest.

Ik stel voor om te beginnen met de artiest met de mooiste discografie ( qua gemiddelde en gemiddelde kwaliteit van de albums ) van heel musicmeter, namelijk The Smiths. Ik heb even alle nummers verzameld en ik kwam tot 70 nummers.
Ik post dalijk alvast de lijst met nummers, misschien ontbreken er nog wat, maar die kunnen jullie dan aanvullen. Morgen zal ik de loting+ de uitleg van het spel geven.

MDV
Met The Smiths kan ik je niet helpen, maar ik zie dit spelletje wel zitten. Als we een lijstje gaan maken van een artiest die ik wel aardig ken doe ik zeker mee.

Ik wil ook een beetje naar de smaak van de users die meedoen gaan, maar ik dacht dat dit wel een goede band was om te beginnen, maar als hier te weinig animo voor is kunnen we ook met Beatles, Radiohead of Metallica beginnen. Ik denk dat Radiohead wel een goede band is om mee te beginnen.

Ik ga voor Atmosphere. Gewoon een keer met hiphop beginnen om een statement te maken.

Is goed, als jij de lijst maakt beginnen we daar mee Ik ken hun discografie namelijk niet helemaal, d'accord?

Oké. Ik zal vandaag proberen een lijst van 50 nummers te plaatsen.

Ok, is goed, ik had het idee om met setjes van 5 nummers te werken en de eerste 3 nummers door te laten gaan. Daarna nog 30 nummers over. Setjes van 3 en de eerste 2 er door van laten gaan. Dan heb je 20 nummers over en dat is de Best Of, die op chronologische volgorde komt. Als dat te lang duurt kan je ook 1 ronde spelen alleen die met setjes van 5 en de eerste 2 door laten gaan.

Een keertje een topic waar hip-hop erkend wordt. . Ik ken helaas te weinig van Atmosphere om nu mee te doen.
Maar ik hou dit topic in de gaten.

Cats van Bags
The Best Day
Lovelife
YGM
Me
Puppets
Mama Had a Baby and His Head Popped Off
Painting
Dreamer
Major Leagues
Little Man
The Waitress
Scalp
Freefallin'
Hockey Hair
National Disgrace
You
Smart Went Crazy
The Loser Wins
Pour Me Another
Your Glasshouse
Angelface
That Night
Feel Good Hit of the Summer Part II
Don't Forget
Not Another Day
Nothing But Sunshine / Homecoming
Saves the Day
The Mattress
Fuck You Lucy
Carry Me Home
The Rooster
Always Coming Back Home to You
The Woman With the Tatooed Hands
1597
Paint the Canvas Brown
Shoulda Known
To All My Friends
A Song About a Friend
Yesterday
The Number One
Mother's Day
Vampires
Sunshine
Guarantees
Say Hey There
In Her Music Box
Americareful
Trying to Find a Balance
God Loves Ugly

principal2000 schreef:
Een keertje een topic waar hip-hop erkend wordt. . Ik ken helaas te weinig van Atmosphere om nu mee te doen.
Maar ik hou dit topic in de gaten.

Alles is te bekijken via YouTube!

Aangezien ik een knockoutsysteem niet zo'n goed systeem vind bij dit spel, bijvoorbeeld als Yesterday tegen Painting loot heb je eigenlijk al een incomplete bestof. Vandaar dat ik voor een laddersysteem gekozen heb. We beginnen met 50 nummers die ik via random.org over 10 ladders verdeeld heb. Van die ladders gaan de beste 3 nummers door. We spelen met twee ladders tegelijk en die ladders blijven twee dagen lang staan. De timeslots zijn dus steeds 12.00 t/m 12.00 over twee dagen.
Je deelt bij iedere ladder +3,+2,+1 uit. Hier is de loting en ik zal dalijk de linkjes voor de eerste ladders er bij zoeken.

Ladder 1:

National Disgrace
Mama Had a Baby and His Head Popped Off
Hockey Hair
In Her Music Box
1597

Ladder 2:

Don't Forget
Americareful
The Rooster
The Woman With the Tatooed Hands
Trying to Find a Balance

Ladder 3:

The Number One
The Best Day
Say Hey There
Major Leagues
Fuck You Lucy

Ladder 4:

Scalp
Pour Me Another
God Loves Ugly
Shoulda Known
Your Glasshouse

Ladder 5:

Angelface
Vampires
The Waitress
Guarantees
The Loser Wins

Ladder 6:

Paint the Canvas Brown
To All My Friends
That Night
Dreamer
Painting

Ladder 7:

Puppets
Not Another Day
Saves the Day
Feel Good Hit of the Summer Part II
Yesterday

Ladder 8:

The Mattress
A Song About a Friend
Always Coming Back Home to You
Sunshine
YGM

Ladder 9:

You
Little Man
Freefallin'
Me
Lovelife

Ladder 10:

Nothing But Sunshine / Homecoming
Mother's Day
Carry Me Home
Smart Went Crazy
Cats van Bags

Als we hierna The Smiths doen, doe ik ook mee

ArthurDZ, doen we

Ladder 1:

3 National Disgrace
2 Mama Had a Baby and His Head Popped Off
1 Hockey Hair
In Her Music Box
1597

Ladder 2:

3 The Woman With the Tatooed Hands
2 Trying to Find a Balance
1 Don't Forget
Americareful
The Rooster

Geniale ladders.

Ik weet niet of je het al gedaan hebt Snoeperd, maar wellicht moet je wat hiphoppers pm'en.

MDV
Mag ik voor daarna Metallica reserveren?

Mag alleen als je eerst fanatiek meedoet met deze ladders.

We zien wel, eerst maar zien of het aanslaat, ik doe nadat we The Smiths en Atmosphere gedaan hebben gewoon een suggestielijst en dan kies ik daar wat uit, maar ik zorg wel voor afwisseling, nu hiphop, hierna poprock en metal kan daarna dan wel. Eerst hier maar 'ns mee stemmen

The Smiths poprock? POPROCK?

Wat moet ik dan zeggen? hele aparte muziek die zo mooi is dat het onder geen genre is onder te brengen

Dat lijkt er meer op

Maar nu terug over naar het eigenlijke spel:

Ladder 1:

3 National Disgrace
1 Hockey Hair
In Her Music Box
1597

Ladder 2:

3 The Woman With the Tatooed Hands
2 Trying to Find a Balance
1 Don't Forget
Americareful
The Rooster

Stem ook maar Arthur, dan zal ik meedoen aan de ladders van The Smiths.

Het spijt me, maar Atmosphere is niet mijn kopje thee. Geef mij maar The Smiths

In deze ladder voor mij veelal onbekende nummers, ken alleen hun beroemdste nog tot nu toe maar ben van plan ook hun eerder albums te beluisteren. Allemaal hoogstaande nummers in deze ladders, vooral de 2de ladder vind ik erg sterk met Don't Forget, die spannende beat is erg mooi. The Woman with.. vind ik nog mooier, ook een fantastisch nummer.
R & P, welk album is na When Live Gives You... het beste?

Ladder 1:

4 National Disgrace +1
3 In Her Music Box +3
2 1597 +2
1 Hockey Hair

Ladder 2:

6 The Woman With the Tatooed Hands +3
3 Trying to Find a Balance +1
3 Don't Forget +2
Americareful
The Rooster

Mijn favoriete Atmosphere-platen:

1. When Life Gives You Lemons
2. Atmosphere - You Can't Imagine How Much Fun We're Having
3. Atmosphere - Sad Clown Bad Summer Number 9 (dit is een EP)
4. Atmosphere - God Loves Ugly
5. Atmosphere - Sad Clown Bad Spring 12 (dit is een EP)

ArthurDZ schreef:
The Smiths poprock? POPROCK?

Naast dat muziek van The Smiths natuurlijk gewoon pop/rock is, snap ik sowieso niet wat er mis is met die benaming. (ook al is het een grap van jou)

Arrie schreef:
(quote)

Naast dat muziek van The Smiths natuurlijk gewoon pop/rock is, snap ik sowieso niet wat er mis is met die benaming. (ook al is het een grap van jou)

Er is niks mis met die benaming hoor, maar als het woord poprock valt, dan denk ik niet aan The Smiths, maar aan Fleetwood Mac ten tijde van Rumours, of Elton John. Sowieso is poprock maar een vage en onnauwkeurige term, zoals er zoveel zijn als het gaat om muziekgenres.

Casartelli (moderator)
Als we na Atmosphere en The Smiths Metallica doen, haak ik dan in.

Geen idee, haak jij dan in?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.