Muziek / Muziekgames / Punk K.O
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2011, 10:08 uur
Sja ik heb nogal een afkeer voor the Sex Pistols., vind het echt 3 keer niks. The stranglers inderdaad.
Black Flag, Descendents, The Damned, Misfits, Crass, Cock Sparrer, Buzzcocks, UK subs.
Naja etc etc
Naar mijn idee stuk voor stuk belangrijkere, betere bands geweest in de punk scene. Maar goed daar ben ik wat laat mee =P
Black Flag, Descendents, The Damned, Misfits, Crass, Cock Sparrer, Buzzcocks, UK subs.
Naja etc etc
Naar mijn idee stuk voor stuk belangrijkere, betere bands geweest in de punk scene. Maar goed daar ben ik wat laat mee =P
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 maart 2011, 18:17 uur
9 lijstjes tot zover. erg gevarieerd kan ik alvast wel verklappen !!
0
geplaatst: 26 maart 2011, 00:23 uur
Van dit lijstje vind ik eigenlijk niet eens zoveel echt bijzonder. Top tien lukte wel, maar de mijne is het niet. Tot en met Sham 69 vind ik het erg leuk of goed, maar daarna zakt het af. Met Ramones had ik zelfs het idee naar een rock 'n' rollnummertje te luisteren met slechts een extra gitaartje erin. Maar hier dan mijn top tien:
Dead Kennedys - Holiday In Cambodia
Dead Kennedys - California Uber alles
Bad Brains - Banned in D.C.
The Ex - State Of Shock
Fugazi - Waiting Room
Sham 69 - If the Kids are United link
Ramones - Sheena Is a Punk Rocker link
The Clash - London Calling link
The Gun Club - Sex Beat link
Wipers - Return of the Rat link
Ja, ik kán het niet laten: een fave van mij, van Adam Ant vóór hij het grote geld rook:
Fraaie foto's van hem 'voor'en enkele foto's van 'erna' onder het genot van het nummer Plastic Surgery.
ps: de vrouw later in de clip, die veelvuldig voorkomt was Adam's grote inspirator, vriendin en moeder tegelijk.
http://www.youtube.com/watc...
Dead Kennedys - Holiday In Cambodia
Dead Kennedys - California Uber alles
Bad Brains - Banned in D.C.
The Ex - State Of Shock
Fugazi - Waiting Room
Sham 69 - If the Kids are United link
Ramones - Sheena Is a Punk Rocker link
The Clash - London Calling link
The Gun Club - Sex Beat link
Wipers - Return of the Rat link
Ja, ik kán het niet laten: een fave van mij, van Adam Ant vóór hij het grote geld rook:
Fraaie foto's van hem 'voor'en enkele foto's van 'erna' onder het genot van het nummer Plastic Surgery.
ps: de vrouw later in de clip, die veelvuldig voorkomt was Adam's grote inspirator, vriendin en moeder tegelijk.
http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 26 maart 2011, 08:37 uur
Wel lachen die spijtoptanten, last-minute kenners, betweters en aan de wal kapteins, die nu ineens komen vertellen hoe het anders had gemoeten.
Mijn vraag aan hen is simpel: waar was u dan...........die vorige 38 pagina's
?
?
0
geplaatst: 26 maart 2011, 10:44 uur
Oldfart schreef:
Wel lachen die spijtoptanten, last-minute kenners, betweters en aan de wal kapteins, die nu ineens komen vertellen hoe het anders had gemoeten.
?
? Aan te nemen de veronderstelling dat je mij bedoelt in deze moet ik kwijt dat ik gewoon de lijst heb gehandhaafd die onder is weergegeven. Het is thans de idee die ik had dat ik daarvan een top-10 uit moest zien te maken.
Misschien heb ik het verkeerd opgevat.
Overigens heeft het allemaal niets met betweterigheid te maken natuurlijk. Een ieder mag zijn mening geven, toch?
Oké, het kán snijden als iets wordt afgekraakt waar je zelf veel waarde aan hecht. It's just the risk of debate on music.
0
aslan (crew)
geplaatst: 26 maart 2011, 14:37 uur
Saldek schreef:
had u tijdens de voorrondes (de vorige 38 pagina's) meegestemd, dan had de top tien er nu misschien anders uitgezien...
0
geplaatst: 26 maart 2011, 15:39 uur
Oh, ik moet ook nog stemmen. Straks eens doen. Ben het overigens erg eens met lowieke:
lowieke schreef:
Vind ik eerlijk gezegd een verademing....
Sex Pistols voornamelijk vind ik een drama. Leuk dat het in die tijd zo boeiend was, maar ik vind het zwaar overschat.
Vind ik eerlijk gezegd een verademing....
Sex Pistols voornamelijk vind ik een drama. Leuk dat het in die tijd zo boeiend was, maar ik vind het zwaar overschat.
0
geplaatst: 26 maart 2011, 16:43 uur
Aan te nemen de veronderstelling dat je mij bedoelt
...nee hoor, niet alleen jij.Misschien heb ik het verkeerd opgevat.
......... 
had u tijdens de voorrondes (de vorige 38 pagina's) meegestemd, dan had de top tien er nu misschien anders uitgezien...
.... met iets minder ironie zegt aslan hetzelfde als ik Saldek 
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:33 uur
De uitslag: Er waren 15 deelnemers
10 Wipers - Return of the Rat 66 pt De nummer 1 van Shinybeast en Oldfart.
10 Wipers - Return of the Rat 66 pt De nummer 1 van Shinybeast en Oldfart.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:35 uur
09 Sham 69 - If the Kids are United 68 pt (de nummer 1 van platendraaier)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:38 uur
08 The Gun Club - Sex Beat 71 pt (niemands favoriet maar wel veel top 5)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:40 uur
07 The Clash - London Calling 75 pt ( de nummer 1 van ArthurDZ)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:41 uur
06 Dead Kennedys - California Uberalles 76 pt (ook niemands favoriet)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:43 uur
05 Bad Brains - Banned in D.C 86 pt ( de nummer 1 van Lowieke en Dweijk)
0
geplaatst: 26 maart 2011, 18:45 uur
bennerd schreef:
Oh, ik moet ook nog stemmen. Straks eens doen. Ben het overigens erg eens met lowieke:
lowieke schreef:
lowieke schreef:
(quote)
Ja, ik ken dat gevoel. In de jaren dat ik nogal fanatiek was vond ik Sexpistols ook niet zo spectaculair. Ik heb het altijd beschouwd als lekkere punk voor bij de barbecue: je gooit een stuk kip op het rooster en op de achtergrond feestelijk 'I am pretty vacant' dreunend was het ideale muziek.
Maar ja, net als Nirvana (net zo min spectaculair maar wél lekker!) was het gewoon 'nieuw'.
Net zoals Elvis. De man heeft nagenoeg geen nummer zelf geschreven geloof ik en de songs zijn ook van tikkeltje eenvoud. Maar wél bracht hij iets 'nieuws' (rock 'n' roll was er al maar leefde alleen onder de zwarte bevolking als subgroep van de blues). Of de eerste housemuziek. Ook hiphop is nu veel gevarieerder dan in het begin......om even wat voorbeelden te gooien.
Ik heb gewoon iets van: de moeder van een muzieksoort, waarmee iets begon, is nagenoeg per definitie 'basic'. Met die invalshoek kijk je er ook gewoon heel anders tegenaan.
Maar toch......iets als Pretty Vacant van de Sexpistols (mijn fave van ze), daar mag je me voor wakker maken. Blijft een fuifnummer!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:45 uur
04 Ramones - Sheena Is a Punk Rocker 88 pt ( de nummer 1 van Laxus11 en pjh1967)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:47 uur
03 The Ex - State Of Shock 89 pt (de nederlandse inbreng in deze top 10 was de favoriet van itchy, postpunker en aslan)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:49 uur
02 Fugazi -Waiting Room 91 pt (de nummer 1 van the Viking en DjFrankie)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 18:53 uur
En de bloemen zijn voor

01 Dead Kennedys - Holiday in Cambodja 115 pt maar liefst, en ook de enige die niet als 10e is genoemd (de nummer 1 van Saldek en Dieter).
01 Dead Kennedys - Holiday in Cambodja 115 pt maar liefst, en ook de enige die niet als 10e is genoemd (de nummer 1 van Saldek en Dieter).
0
geplaatst: 26 maart 2011, 19:03 uur
Vreemd dat The Clash zo laag staat, had die eigenlijk op 1 verwacht. Hoe dan ook, dit was mijn top 10:
1. The Clash - London Calling
2. Dead Kennedys - Holiday In Cambodia
3. Fugazi - Waiting Room
4. Ramones - Sheena Is a Punk Rocker
5. Dead Kennedys - California Uberalles
6. The Gun Club - Sex Beat
7. The Ex - State Of Shock
8. Wipers - Return of the Rat
9. Sham 69 - If the Kids are United
10. Bad Brains - Banned in D.C.
Welk muziekgenre is de volgende? New Wave? Folkrock?
1. The Clash - London Calling
2. Dead Kennedys - Holiday In Cambodia
3. Fugazi - Waiting Room
4. Ramones - Sheena Is a Punk Rocker
5. Dead Kennedys - California Uberalles
6. The Gun Club - Sex Beat
7. The Ex - State Of Shock
8. Wipers - Return of the Rat
9. Sham 69 - If the Kids are United
10. Bad Brains - Banned in D.C.
Welk muziekgenre is de volgende? New Wave? Folkrock?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 19:07 uur
Ik wilde over enkele weken een New Wave K.O. doen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2011, 19:17 uur
@ Arthur The Clash eindigde ook bij 7 lijstjes bij de onderste 3. Ik vind vooral de mooie 3de plaats van The Ex opvallend !!
0
geplaatst: 26 maart 2011, 19:26 uur
0
geplaatst: 26 maart 2011, 19:34 uur
Mooie top 10. Leuk dat mijn inbreng op nummer 3, 4 en 5 is geëindigd.
0
geplaatst: 26 maart 2011, 19:36 uur
Mooie lijst
. Fugazi en Bad Brains in de top 5
. The Ex is voor mij een grote verassing, maar snel eens meer van opzoeken.
. Fugazi en Bad Brains in de top 5
. The Ex is voor mij een grote verassing, maar snel eens meer van opzoeken.
0
geplaatst: 26 maart 2011, 19:38 uur
Dead Kennedys is een wel erg mooie winnaar. Mijn nummer 1 zou Bad Brains geweest zijn.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 10:08 uur
Op één Dead Kennedytje teveel na, een mooie top 10 hoor.
Er valt altijd wat te zeiken en te zeuren, maar deze 10 geven een aardig beeld van het genre.
Ben blij met de top 10 positie van Wipers en het goede afsteken van the Ex.
Was leuk.
Thanks Frankie
Er valt altijd wat te zeiken en te zeuren, maar deze 10 geven een aardig beeld van het genre.
Ben blij met de top 10 positie van Wipers en het goede afsteken van the Ex.
Was leuk.
Thanks Frankie

* denotes required fields.