Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2011, 20:34 uur
Tja, bij mij ook veel van het debuutalbum.
1. All Tomorrow's Parties
2. Heroin
3. Run Run Run *
4. Femme Fatale *
5. What Goes On *
6. Venus in Furs
7. There She Goes Again *
8. Candy Says *
9. Sunday Morning
10. I'm Waiting for the Man
Laatste afvaller : White Light / White Heat. Verder was het snel duidelijk welke 10 overbleven. De nummer 1 positie was een muntje opgooien. Munt = All Tomorrow's Parties ; Kop = Heroin. Het werd dus All Tomorrow's Parties. Het gejaagde Run Run Run verwacht ik aan het eind van de rit niet in de top 10 maar ik heb er altijd wel een zwak voor gehad.
Femme Fatale, There She Goes Again en Pale Blue Eyes kende ik eerst van R.E.M. Dat maakt het altijd wat lastig ze te plaatsen. Wat betreft Pale Blue Eyes vind ik de R.E.M. versie zelfs stukken beter. Bij The Velvet Underground kruipt hij maar vooruit zonder dat er veel gebeurt.
1. All Tomorrow's Parties
2. Heroin
3. Run Run Run *
4. Femme Fatale *
5. What Goes On *
6. Venus in Furs
7. There She Goes Again *
8. Candy Says *
9. Sunday Morning
10. I'm Waiting for the Man
Laatste afvaller : White Light / White Heat. Verder was het snel duidelijk welke 10 overbleven. De nummer 1 positie was een muntje opgooien. Munt = All Tomorrow's Parties ; Kop = Heroin. Het werd dus All Tomorrow's Parties. Het gejaagde Run Run Run verwacht ik aan het eind van de rit niet in de top 10 maar ik heb er altijd wel een zwak voor gehad.
Femme Fatale, There She Goes Again en Pale Blue Eyes kende ik eerst van R.E.M. Dat maakt het altijd wat lastig ze te plaatsen. Wat betreft Pale Blue Eyes vind ik de R.E.M. versie zelfs stukken beter. Bij The Velvet Underground kruipt hij maar vooruit zonder dat er veel gebeurt.
0
geplaatst: 27 september 2011, 21:59 uur
herman schreef:
Blijkbaar kent Poeha helemaal geen VU-albums?
Blijkbaar kent Poeha helemaal geen VU-albums?
Klopt, maar gezien de fervente aanhang, ga ik er snel eens verandering in brengen

Ook al zal het niet direct mijn favoriete band worden, gezien de paar songs die ik wel eens heb gehoord. Maar wie niet waagt...
0
geplaatst: 27 september 2011, 22:09 uur
De muziek van The Velvet Underground strijkt tegen de haren in.
Eens je dat beet hebt komen mooie liedjes en sterke songs bovendrijven.
De banaan is voor mij een onbetwiste 5* plaat en de opvolger ken ik ook,
maar zit niet meteen vooraan in het geheugen, verdient herbeluistering.
De rest ken ik niet omdat ik een zwak had voor Cales inbreng.
En het drukke weekschema laat niet toe dat ik me snel ik die rest zal kunnen verdiepen.
Daarom wellicht geen top 10 van mij.
Eens je dat beet hebt komen mooie liedjes en sterke songs bovendrijven.
De banaan is voor mij een onbetwiste 5* plaat en de opvolger ken ik ook,
maar zit niet meteen vooraan in het geheugen, verdient herbeluistering.
De rest ken ik niet omdat ik een zwak had voor Cales inbreng.
En het drukke weekschema laat niet toe dat ik me snel ik die rest zal kunnen verdiepen.
Daarom wellicht geen top 10 van mij.
0
geplaatst: 28 september 2011, 09:08 uur
1. Sister Ray
2. Sweet Jane
3. Here She Comes Now *
4. The Black Angel's Death Song *
5. Pale Blue Eyes
6. Heroin
7. I'm Waiting for the Man
8. European Son *
9. White Light / White Heat
10. Run Run Run *
Tsja, Sister Ray MOEST gewoon op 1... anders slaat hij/zij mij in elkaar. Sweet Jane is het nummer waarmee ik de VU heb ondekt, en ik vind het nog steeds bij hun beste nummers horen. Here She Comes Now is een persoonlijke favoriet die naar mijn zin veel te weinig wordt genoemd. Prachtige spookachtige melodie. De rest zit qua nivo gelijk, deze volgorde voelt goed.
2. Sweet Jane
3. Here She Comes Now *
4. The Black Angel's Death Song *
5. Pale Blue Eyes
6. Heroin
7. I'm Waiting for the Man
8. European Son *
9. White Light / White Heat
10. Run Run Run *
Tsja, Sister Ray MOEST gewoon op 1... anders slaat hij/zij mij in elkaar. Sweet Jane is het nummer waarmee ik de VU heb ondekt, en ik vind het nog steeds bij hun beste nummers horen. Here She Comes Now is een persoonlijke favoriet die naar mijn zin veel te weinig wordt genoemd. Prachtige spookachtige melodie. De rest zit qua nivo gelijk, deze volgorde voelt goed.
0
geplaatst: 28 september 2011, 09:16 uur
Top 10:
1. Rock 'n' Roll
2. All Tomorrow's Parties
3. Heroin
4. I'm Waiting for the Man
5. Lady Godiva's Operation *
6. Sweet Jane
7. Pale Blue Eyes
8. Run Run Run *
9. Sunday Morning
10. Venus In Furs
1. Rock 'n' Roll
2. All Tomorrow's Parties
3. Heroin
5. Lady Godiva's Operation *
6. Sweet Jane
7. Pale Blue Eyes
8. Run Run Run *
9. Sunday Morning
10. Venus In Furs
0
geplaatst: 28 september 2011, 10:49 uur
1. Rock 'n' Roll
2. Sunday Morning
3. Sweet Jane
5. The Black Angel's Death Song
6. Here She Comes Now
7. European Son
8. White Light/White Heat
9. All Tomorrow's Parties
10. There She Goes Again
2. Sunday Morning
3. Sweet Jane
5. The Black Angel's Death Song
6. Here She Comes Now
7. European Son
8. White Light/White Heat
9. All Tomorrow's Parties
10. There She Goes Again
0
geplaatst: 28 september 2011, 11:35 uur
1. The Black Angel's Death Song *
2. Venus in Furs
3. Heroin
4. Femme Fatale *
5. I'm Waiting for the Man
6. What Goes On *
7. Sister Ray
8. Sweet Jane
9. There She Goes Again *
10. Pale Blue Eyes
Tsja top 5 allemaal van VU&Nico. Het is sowieso hun beste album, maar de goede nummers van de andere albums hebben het (op What Goes On na) niet gehaald (The Murder Mystery
)...
2. Venus in Furs
3. Heroin
4. Femme Fatale *
5. I'm Waiting for the Man
6. What Goes On *
7. Sister Ray
8. Sweet Jane
9. There She Goes Again *
10. Pale Blue Eyes
Tsja top 5 allemaal van VU&Nico. Het is sowieso hun beste album, maar de goede nummers van de andere albums hebben het (op What Goes On na) niet gehaald (The Murder Mystery
)...
0
geplaatst: 28 september 2011, 13:38 uur
1. Venus In Furs
Gelijk het eerste nummer dat ik ooit hoorde van de Velvets. Wist ik destijds veel waarover dit nummer ging. Maar die viola van Cale maakt dit nummer na al die jaren nog steeds even spannend.
2. I’ll Be Your Mirror *
Nadat ze Nico tot tranens toe telkens weer dit nummer lieten inzingen, zet ze hier een wondermooie vocale prestatie neer. Kippenvel.
3. White Light/White Heat
Alle opnamemeters in het rood en vol gas. Geweldige opener van het tweede album.
4. Sunday Morning
Zo bedrieglijk klinkende opener van hun klassieke eerste album. Lou Reed zingt zelfs
zo vrouwelijk mogelijk op deze voor Nico bedoelde song.
5. The Black Angel’s Death Song
Weer die drones van Cale. Wat een ongelofelijke combinatie.
6. Candy Says *
Mooi, door Doug Yule gezongen song. Wist-ie veel waarover hij zong.
7. Lady Godiva’s Operation *
Macaber nummer over een mislukte operatie, compleet met gestoorde geluiden en dito geluidsmix (die stemmen van Cale en Reed!).
8. Here She Comes Now *
Heerlijk rustpunt op die lawaaierige, tweede plaat.
9. What Goes On *
Laat horen wat een geweldige ritmegitarist Sterling Morrison toch was.
10. Heroin
Twee akkoorden en Moe Tucker op haar best, zelfs als ze een drumstick verliest en even later weer perfect invalt. Een van dé klassieke ‘lucky’ foutjes ever.
Net buiten de top-10: Sister Ray (wegens niet altijd in de stemming voor dit geweld) en All Tomorrow’ Parties.
Gelijk het eerste nummer dat ik ooit hoorde van de Velvets. Wist ik destijds veel waarover dit nummer ging. Maar die viola van Cale maakt dit nummer na al die jaren nog steeds even spannend.
2. I’ll Be Your Mirror *
Nadat ze Nico tot tranens toe telkens weer dit nummer lieten inzingen, zet ze hier een wondermooie vocale prestatie neer. Kippenvel.
3. White Light/White Heat
Alle opnamemeters in het rood en vol gas. Geweldige opener van het tweede album.
4. Sunday Morning
Zo bedrieglijk klinkende opener van hun klassieke eerste album. Lou Reed zingt zelfs
zo vrouwelijk mogelijk op deze voor Nico bedoelde song.
5. The Black Angel’s Death Song
Weer die drones van Cale. Wat een ongelofelijke combinatie.
6. Candy Says *
Mooi, door Doug Yule gezongen song. Wist-ie veel waarover hij zong.
7. Lady Godiva’s Operation *
Macaber nummer over een mislukte operatie, compleet met gestoorde geluiden en dito geluidsmix (die stemmen van Cale en Reed!).
8. Here She Comes Now *
Heerlijk rustpunt op die lawaaierige, tweede plaat.
9. What Goes On *
Laat horen wat een geweldige ritmegitarist Sterling Morrison toch was.
10. Heroin
Twee akkoorden en Moe Tucker op haar best, zelfs als ze een drumstick verliest en even later weer perfect invalt. Een van dé klassieke ‘lucky’ foutjes ever.
Net buiten de top-10: Sister Ray (wegens niet altijd in de stemming voor dit geweld) en All Tomorrow’ Parties.
0
geplaatst: 28 september 2011, 18:12 uur
Wat een schitterende finale-lijst. Wel iets te weinig van het derde album naar mijn smaak, maar op The Murder Mystery na staan al mijn favorieten er wel in in. En wat een schitterend aureool hangt er toch over deze band. Ze hebben ook niet voor niets al met twee albums in mijn top 10 gestaan.
1. Sister Ray
Sister Ray is toch wel het klapstuk van White Light/White Heat, een plaat die ik ooit in mijn top 10 had. Dit nummer is een soort muzikale stream of consciousness die me nooit gaat vervelen, de volle 18 minuten blijf ik geboeid luisteren. Alleen dat orgelgeluid van Cale vind ik al super om naar te luisteren. Het meest compromisloze nummer van VU wellicht.
2. Venus in Furs
Weergaloos nummer, tot op het surrealistische af. Ik denk dat Reed hier op zijn best is, maar ook Cale speelt fantastisch. Het moment op 2:41 waarop hij ineens een oosters aandoende melodie inzet vind ik misschien wel het hoogtepunt van dit nummer.
3. I'm Waiting for the Man
Na de rustige opener op het debuut gaat het hier dan echt los. Dat voortdurende gehengst op de piano draagt het nummer wat mij betreft. Als het dan in het outro nog even harder tekeer gaat ben ik om, voor zover ik dat al niet was.
4. Here She Comes Now *
Twee minuten slechts, maar wat een melodie. En dan nog dat dissonante vioolspel van Cale op de achtergrond. Schitterend.
5. Femme Fatale *
Er zijn weinig chanteuses die zo mooi kunnen zingen als Nico. Het moment dat ik verk(n)ocht raakte aan haar stem was waarschijnlijk ook het moment dat ik het debuut in mijn top 10 zette. De beste zangeres die we ooit gehad hebben? Wat mij betreft wel. De emotie in dit nummer is ongekend.
6. What Goes On *
Zoals wel meer nummers van VU heeft dit ook een instrumentaal stuk dat maar doorgaat en doorgaat en wat mij betreft nog niet eens lang genoeg. Een ode aan het derde album van VU, mijn kennismaking met de band. Had graag ook The Murder Mystery in mijn top 10 gezet, maar die haalde helaas de finale niet.
7. Heroin
Schitterend zoals de opbouw van dit nummer gelijke tred lijkt te hebben met hoe ik me het ondergaan van een drugstrip voorstel: de rush, de coming down. Alles zit erin.
8. I'll Be Your Mirror *
Een van de liefste liedjes van VU, ook een kunst die ze goed beheersten. Hier had ook After Hours of I'm Sticking With You kunnen staan, maar de laatste jaren gaat mijn voorkeur uit naar deze.
9. Candy Says *
De regel "I've come to hate my body / and all that it requires in this world" heeft altijd wel door mijn hoofd gespookt, ook omdat Sparklehorse hem jaren later nog eens zou gebruiken voor het schitterende Maria's Little Elbows. Een van de ontroerender nummers van de VU.
10. Lady Godiva's Operation *
Een nummer waarbij me altijd weer opvalt hoe Reed er af en toe bijna doorheen schreeuwt, alsof hij meters dichter bij de microfoon stond dan Cale. Heerlijk, de wisselwerking tussen die twee hier.
1. Sister Ray
Sister Ray is toch wel het klapstuk van White Light/White Heat, een plaat die ik ooit in mijn top 10 had. Dit nummer is een soort muzikale stream of consciousness die me nooit gaat vervelen, de volle 18 minuten blijf ik geboeid luisteren. Alleen dat orgelgeluid van Cale vind ik al super om naar te luisteren. Het meest compromisloze nummer van VU wellicht.
2. Venus in Furs
Weergaloos nummer, tot op het surrealistische af. Ik denk dat Reed hier op zijn best is, maar ook Cale speelt fantastisch. Het moment op 2:41 waarop hij ineens een oosters aandoende melodie inzet vind ik misschien wel het hoogtepunt van dit nummer.
3. I'm Waiting for the Man
Na de rustige opener op het debuut gaat het hier dan echt los. Dat voortdurende gehengst op de piano draagt het nummer wat mij betreft. Als het dan in het outro nog even harder tekeer gaat ben ik om, voor zover ik dat al niet was.
4. Here She Comes Now *
Twee minuten slechts, maar wat een melodie. En dan nog dat dissonante vioolspel van Cale op de achtergrond. Schitterend.

5. Femme Fatale *
Er zijn weinig chanteuses die zo mooi kunnen zingen als Nico. Het moment dat ik verk(n)ocht raakte aan haar stem was waarschijnlijk ook het moment dat ik het debuut in mijn top 10 zette. De beste zangeres die we ooit gehad hebben? Wat mij betreft wel. De emotie in dit nummer is ongekend.
6. What Goes On *
Zoals wel meer nummers van VU heeft dit ook een instrumentaal stuk dat maar doorgaat en doorgaat en wat mij betreft nog niet eens lang genoeg. Een ode aan het derde album van VU, mijn kennismaking met de band. Had graag ook The Murder Mystery in mijn top 10 gezet, maar die haalde helaas de finale niet.
7. Heroin
Schitterend zoals de opbouw van dit nummer gelijke tred lijkt te hebben met hoe ik me het ondergaan van een drugstrip voorstel: de rush, de coming down. Alles zit erin.
8. I'll Be Your Mirror *
Een van de liefste liedjes van VU, ook een kunst die ze goed beheersten. Hier had ook After Hours of I'm Sticking With You kunnen staan, maar de laatste jaren gaat mijn voorkeur uit naar deze.
9. Candy Says *
De regel "I've come to hate my body / and all that it requires in this world" heeft altijd wel door mijn hoofd gespookt, ook omdat Sparklehorse hem jaren later nog eens zou gebruiken voor het schitterende Maria's Little Elbows. Een van de ontroerender nummers van de VU.
Een nummer waarbij me altijd weer opvalt hoe Reed er af en toe bijna doorheen schreeuwt, alsof hij meters dichter bij de microfoon stond dan Cale. Heerlijk, de wisselwerking tussen die twee hier.
0
geplaatst: 28 september 2011, 19:54 uur
Mijn top 10:
1. Venus in Furs
2. Sweet Jane
3. There She Goes Again *
4. All Tomorrow's Parties
5. Heroin
6. Femme Fatale *
7. I'll Be Your Mirror *
8. European Son *
9. Sister Ray
De eerste 6-7 nummers zijn duidelijke favorieten. De rest vind ik lastiger op volgorde te zetten.
1. Venus in Furs
2. Sweet Jane
3. There She Goes Again *
5. Heroin
6. Femme Fatale *
7. I'll Be Your Mirror *
8. European Son *
9. Sister Ray
De eerste 6-7 nummers zijn duidelijke favorieten. De rest vind ik lastiger op volgorde te zetten.
0
geplaatst: 29 september 2011, 17:49 uur
Nog maar 9 lijstjes.
Minder deelnemers dan in de vorige ronde.
Nu, het kan nog altijd ... tot vanavond 20.00u.
Minder deelnemers dan in de vorige ronde.
Nu, het kan nog altijd ... tot vanavond 20.00u.
0
geplaatst: 29 september 2011, 18:11 uur
1. I'm Waiting for the Man
2. Venus in Furs
3. Pale Blue Eyes
5. Sister Ray
6. Heroin
7. Here She Comes Now *
8. Femme Fatale *
9. What Goes On *
10.Candy Says *
2. Venus in Furs
3. Pale Blue Eyes
5. Sister Ray
6. Heroin
7. Here She Comes Now *
8. Femme Fatale *
9. What Goes On *
10.Candy Says *
0
geplaatst: 29 september 2011, 19:59 uur
Nog net voor de deadline:
1. Heroin
2. Sister Ray
3. European Son *
4. Venus in Furs
5. The Black Angel's Death Song *
6. All Tomorrow's Parties
7. Lady Godiva's Operation *
8. What Goes On *
9. I'm Waiting for the Man
10. Sunday Morning
1. Heroin
2. Sister Ray
3. European Son *
4. Venus in Furs
5. The Black Angel's Death Song *
6. All Tomorrow's Parties
7. Lady Godiva's Operation *
8. What Goes On *
9. I'm Waiting for the Man
10. Sunday Morning
0
geplaatst: 29 september 2011, 20:17 uur
Mijn top-10:
1. Venus in Furs
2. I'm Waiting for the Man
3. Sunday Morning
4. Heroin
5. All Tomorrow's Parties
6. There She Goes Again *
7. Run Run Run *
8. Sister Ray
9. Pale Blue Eyes
10. What Goes On *
De eerste 7 zijn afkomstig uit hun debuut en vind ik niet minder dan geniaal wat ook geldt voor 8 (uit White Light/ White Heat) en 9 en 10 (uit hun derde album).
1. Venus in Furs
2. I'm Waiting for the Man
3. Sunday Morning
4. Heroin
5. All Tomorrow's Parties
6. There She Goes Again *
7. Run Run Run *
8. Sister Ray
9. Pale Blue Eyes
10. What Goes On *
De eerste 7 zijn afkomstig uit hun debuut en vind ik niet minder dan geniaal wat ook geldt voor 8 (uit White Light/ White Heat) en 9 en 10 (uit hun derde album).
0
geplaatst: 29 september 2011, 20:30 uur
Greatest Bits of The Velvet Underground !
De laatste 10 op een rijtje ...
Van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
De songs met * zijn de overlevers uit de voorronde of nominatieronde.
11. (25) I'll Be Your Mirror * (4)
12. (24) What Goes On * (7)
13. (22) Pale Blue Eyes (5)
14. (20) There She Goes Again * (5)
15. (20) Rock 'n' Roll (2) en de nummer 1 van laxus11 en Marty McFly
16. (18) White Light / White Heat (4) 8/5/3/2
17. (18) European Son * (4) 8/4/3/3
18. (17) Run Run Run * (5)
19. (16) Lady Godiva's Operation * (5)
20. (11) Candy Says * (4)
Nog nooit gebeurd dat een song twee maal bovenaan eindigt
en voor de rest geen enkele punt sprokkelt. Ook nog nooit gebeurd
dat het nummer met het minste aantal stemmen nummer 1 plaatsen telt.
En helemaal een unicum is dat een 11 songs tellend album
de finale domineert met 11 finalisten. Die eer is voor de banaan van Warhol.
Van dat album halen maar liefst 7 nummers de uiteindelijke top 10.
Er waren 12 deelnemers aan deze finale.
De laatste 10 op een rijtje ...
Van links naar rechts: eindpositie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.
De songs met * zijn de overlevers uit de voorronde of nominatieronde.
11. (25) I'll Be Your Mirror * (4)
12. (24) What Goes On * (7)
13. (22) Pale Blue Eyes (5)
14. (20) There She Goes Again * (5)
15. (20) Rock 'n' Roll (2) en de nummer 1 van laxus11 en Marty McFly
16. (18) White Light / White Heat (4) 8/5/3/2
17. (18) European Son * (4) 8/4/3/3
18. (17) Run Run Run * (5)
19. (16) Lady Godiva's Operation * (5)
20. (11) Candy Says * (4)
Nog nooit gebeurd dat een song twee maal bovenaan eindigt
en voor de rest geen enkele punt sprokkelt. Ook nog nooit gebeurd
dat het nummer met het minste aantal stemmen nummer 1 plaatsen telt.
En helemaal een unicum is dat een 11 songs tellend album
de finale domineert met 11 finalisten. Die eer is voor de banaan van Warhol.
Van dat album halen maar liefst 7 nummers de uiteindelijke top 10.
Er waren 12 deelnemers aan deze finale.
0
geplaatst: 29 september 2011, 20:36 uur
10. (27) Here She Comes Now * (5)
Eén van de vier finalisten van het tweede VU album White Light / White Heat (1968).
White Light / White Heat (16) zelf en Lady Godiva's Operation (19) eindigden lager.
Eén van de vier finalisten van het tweede VU album White Light / White Heat (1968).
White Light / White Heat (16) zelf en Lady Godiva's Operation (19) eindigden lager.
0
geplaatst: 29 september 2011, 20:44 uur
09. (37) Sunday Morning (8)
Eén van de elf finalisten van het debuutalbum The Velvet Underground & Nico (1967).
Opvallend hoe de finale heel wat love/hate nummers telt. Scoreverloop: 9/8/8/7/2/2/1/0/0/0/0/0.
Eén van de elf finalisten van het debuutalbum The Velvet Underground & Nico (1967).
Opvallend hoe de finale heel wat love/hate nummers telt. Scoreverloop: 9/8/8/7/2/2/1/0/0/0/0/0.
0
johannesA
geplaatst: 29 september 2011, 20:50 uur
***Helaas te laat***
1. What Goes On *
2. Sweet Jane
3. Heroin
5. Venus in Furs
6. Femme Fatale *
7. Pale Blue Eyes
8. I'll Be Your Mirror *
9. Sunday Morning
10. Run Run Run *
1. What Goes On *
2. Sweet Jane
3. Heroin
5. Venus in Furs
6. Femme Fatale *
7. Pale Blue Eyes
8. I'll Be Your Mirror *
9. Sunday Morning
10. Run Run Run *
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:05 uur
Ja, helaas wel.
Nu ga ik het niet meer aanpassen.
Maar we onthouden je lijstje.
Nu ga ik het niet meer aanpassen.
Maar we onthouden je lijstje.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:08 uur
08. (35) The Black Angel's Death Song * (5)
De nummer 1 van Titmeister.
De poulains van Andy Warhol brengen avant-garde.
Uiteraard filmde de pop-art koning enkele clipjes avant la lettre.
De nummer 1 van Titmeister.
De poulains van Andy Warhol brengen avant-garde.
Uiteraard filmde de pop-art koning enkele clipjes avant la lettre.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:12 uur
07. (35) Femme Fatale * (6)
Mooie liedjes duren niet lang, al zijn ze op het lijf geschreven.
John Cale zou na Nico en het tweede album het schip verlaten.
Mooie liedjes duren niet lang, al zijn ze op het lijf geschreven.
John Cale zou na Nico en het tweede album het schip verlaten.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:16 uur
06. (40) Sweet Jane (6)
Eén van de VU nummers die Lou Reed ook in zijn solo-set opnam.
Sweet Jane sprokkelde stiekem punten. Net als Rock 'n' Roll (15) van Loaded (1970).
Eén van de VU nummers die Lou Reed ook in zijn solo-set opnam.
Sweet Jane sprokkelde stiekem punten. Net als Rock 'n' Roll (15) van Loaded (1970).
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:18 uur
05. (44) Sister Ray (7)
De nummer 1 van herman en itchy.
Ook bekend in de live versie van Joy Division (Still 1981).
The Velvet Underground is misschien wel de meest invloedrijke band ooit.
De nummer 1 van herman en itchy.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:22 uur
04. (56) All Tomorrow's Parties (8)
De nummer 1 van DjFrankie en Tribal Gathering.
Een oude opname van één van hun allereerste wapenfeiten.
Net als European Sun (18) en Run Run Run (19) van de banaan.
De nummer 1 van DjFrankie en Tribal Gathering.
Een oude opname van één van hun allereerste wapenfeiten.
Net als European Sun (18) en Run Run Run (19) van de banaan.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:26 uur
03. (56) I'm Waiting for the Man (10)
De nummer 1 van El Ninjo.
Misschien de meest gecoverde Velvet Underground klassieker.
Net als I'll Be Your Mirror (11) en There She Goes Again (14) van het debuut.
De nummer 1 van El Ninjo.
Misschien de meest gecoverde Velvet Underground klassieker.
Net als I'll Be Your Mirror (11) en There She Goes Again (14) van het debuut.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:32 uur
02. (66) Heroin (11)
De nummer 1 van Teunnis.
Het nummer met de meeste stemmen (11/12) moet tevreden zijn met zilver.
What Goes On (12), Pale Blue Eyes (13) en Candy Says (20) kwamen van het 3de album.
De nummer 1 van Teunnis.
Het nummer met de meeste stemmen (11/12) moet tevreden zijn met zilver.
What Goes On (12), Pale Blue Eyes (13) en Candy Says (20) kwamen van het 3de album.
0
geplaatst: 29 september 2011, 21:36 uur
01. (74) Venus in Furs (10)
De nummer 1 van Justus18, LucM en pygmydanny.
Drie keer bovenaan en drie keer op de 2de plaats.
Venus in Furs is bij deze het beste Velvet Underground nummer.
De nummer 1 van Justus18, LucM en pygmydanny.
Drie keer bovenaan en drie keer op de 2de plaats.
Venus in Furs is bij deze het beste Velvet Underground nummer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 september 2011, 22:59 uur
dazzler schreef:
05. (44) Sister Ray (7)
05. (44) Sister Ray (7)
Mijn eerste kennismaking van dit nummer was de cover van Sisters of Mercy.
Verders mooie top 10 met veel bananen logischer wijze.
ps JohannesA zijn lijst had
All Tomorrow Parties naar een derde plaats gebracht

0
geplaatst: 29 september 2011, 23:09 uur
Logische winnaar. Gelukkig heeft All Tomorrow's Parties de top 3 niet gehaald, minste nummer van de banaan. Black Angel's Death Song ook de top 10, mooi!
0
geplaatst: 29 september 2011, 23:10 uur
Inderdaad, misschien wel hun beste nummer. Zolang I'm Waiting for Your Man maar niet wint. Wat een verschrikkelijk nummer is dat, zeg. 
Edit: Uitslag is er dus al. Zoveel banaan.

Edit: Uitslag is er dus al. Zoveel banaan.

* denotes required fields.