MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Bits of ( )

zoeken in:
Aquila
Christopher Walken en Grace Jones toen had Bond nog échte tegenstanders. Ook één van de sterkste Bond titelsongs trouwens. Alleen Matt Monroe en Shirley Bassey (en misschien Nancy Sinatra) deden ooit beter.

09. (45) New Moon on Monday * (11)

De nummer 1 van sheep67 en Tribal Gathering.

Merkwaardig ... al 6/16 nummer 1 hits gesneuveld bij de laatste 11.
New Moon on Monday was de tweede single van Seven and the Ragged Tiger (1983).
De opvolger van Union of the Snake (15) ontbrak op de compilatie Decade (1989).
Onterecht zoals blijkt ... nog steeds een erg geliefde single in dit spelletje.

08. (49) Skin Trade * (9)

Simon Lebon zingt een beetje als Prince op Skin Trade, de opvolger van Notorious (16).
Van het album Notorious (1986) dat de comeback als trio inluidde zonder 2 van de 3 Taylors.
De derde single Meet El Presidente (20) was ook goed voor een heel bescheiden finaleplaats.
In 1985 heette Duran Duran immers even Arcadia. Goed voor een hit met Election Day (19).

07. (56) The Chauffeur * (9)

De nummer 1 van Aquila, nelis en vigil.

Heel raar wedstrijdverloop: nummer 7 en al de helft van de nummer 1 hits is gesneuveld.
Het moet zijn dat de 16 deelnemers het echt niet eens zijn over de favorieten. En dat kan.
The Chauffeur is Durans antwoord op Nightporter van Japan. Van het album Rio (1982).
De licht erotische clip doet vermoeden dat een single release ooit overwogen werd.

dazzler schreef:
10. (43) A View to a Kill (7)

Kent u ze nog, de jaren 80 bond hits? Sheena Easton met For Your Eyes Only (1981),
Rita Coolidge met All Time High (1983), deze Duran Duran met A View to a Kill (1985),
a-ha met The Living Daylights (1987) en Gladys Knight met Licence to Kill (1989).
Op Coolidge na allemaal Benelux top 10 hits. Easton en Duran zelfs op 1.

Fantastisch tijdperk
De 80's still rule!

dazzler schreef:
07. (56) The Chauffeur * (9)
The Chauffeur is Durans antwoord op Nightporter van Japan. Van het album Rio (1982).
Vandaar dat ik The Chauffeur één van de 2 zwakste nummers van deze finale vond.

06 (58) The Reflex (10)

Niemand durfde hem op 1 zetten: de gevreesde love/hate plaat van Duran Duran.
Al viel het uiteindelijk nog wel mee zoals de 6de plaats aantoont. Dankzij de remix
van Nile Rodgers en natuurlijk de onvergetelijke en veel besproken videoclip
een megahit in 1984. Albumversie op Seven and the Ragged Tiger (1983).

05. (73) Ordinary World (11)

Erg hoge scores voor deze prachtige comeback aan het hitfront.
De albums Big Thing (1988) met onder andere All She Wants Is (18) en Liberty (1990)
brachten niet de beoogde hits. Met Duran Duran (aka The Wedding Album) (1993) lukte het wel.
Beneden de top 10 vinden we verder ook nog Come Undone (12) van dezelfde plaat terug.

Aquila
't Is dat de nieuwe plaat nog te onbekend is, dan hadden we over geen Wedding Album comeback meer gesproken. Ik vond dit de zwakste deelnemer aan de finale. Verbazingwekkend hoge score in mijn ogen.

04. (75) Hungry Like the Wolf (12)

De nummer 1 van DjFrankie, El Ninjo en LucM.

Net als bij The Chauffeur volstaan drie nummer 1 posities niet
om nog maar op het podium te geraken. Rio (1982) was goed voor vijf finalisten.
Enkel Hold Back the Rain (17) eindigde buiten de top 10. Daar vinden we ook
Is There Something I Should Know (14), Durans eerste Britse nummer 1 hit.

Aquila
Toch wel de drie verwachte nummers in de Top 3 al durf ik geen voorspelling te doen over de volgorde. Denk SaP op één.

Heb trouwens die clip van Hungry Like the Wolf echt nog nooit gezien...

03. (77) Rio * (12)

De derde single van Rio (1982) haalt een beter gemiddelde
dan de eerste Hungry Like the Wolf, waaronder drie tweede plaatsen.
The Wild Boys (11) haalde ondanks twee nummers 1 de top 10 niet eens.
De enige studio opname op hun merkwaardige live album Arena (1984).

DjFrankie (moderator)
Jammer net geen top 3 voor The wolf

Aquila schreef:
Heb trouwens die clip van Hungry Like the Wolf echt nog nooit gezien...

Dringend de rerelease van Greatest Hits kopen met alle clipjes op een bonusdvd.
Voor +18 jaar staat er op ... om dan de gecensureerde versie van Girls on Film aan te treffen.

... maar de blote borsten van The Chauffeur staan er wel op.

02. (85) Girls on Film (14)

De nummer 1 van yeahyeahyeah.

De Duran Duran hit met de meeste stemmen in deze finale.
De derde single van het album Duran Duran (1981). De debuutsingle Planet Earth (13)
haalde ook nog de finale. Maar met deze twee finalisten bleef het eerste album wat in de kou staan.
Gelukkig maakt de zilveren plak in deze finale veel goed. Wie heeft een link naar de stoute clip?

Damn!! Te laat. Ter info nog mijn top 10:
01.A View to a Kill
02.Ordinary World
03.Union of the Snake
04.Come Undone *
05.New Moon on Monday *
06.Skin Trade *
07.Girls on Film
08.The Wild Boys
09.Is There Something I Should Know
10.Rio *

Ik ben dus ook een fan van de Bond-liedjes uit de jaren '80. Eigenlijk springen alleen 1 en 2 er net iets bovenuit. Deze band heeft voor mij veel gelijkwaardig materiaal gemaakt.

01. (90) Save a Prayer (13)

De nummer 1 van Casartelli, dazzler en laxus11.

En als je het dan allemaal optelt, wint Save a Prayer deze finale.
De 2de single van het album Rio waarmee Duran Duran trouwens
één van de eerste Britse 80s bands was die de US wist te veroveren.
In de Benelux pas een hit in zijn unieke rerelease uit 1985.

Mooie nummer 1, Ik ben blij dat het een nummer van Rio is geworden

Aquila
Aquila schreef:
01. The Chauffeur *
02. Girls on Film
03. Notorious
04. Rio *
05. Save a Prayer
06. Planet Earth *
07. A View to a Kill
08. Hold Back the Rain *
09. Meet El Presidente *
10. Election Day (als Arcadia) *

toelichting volgt nog

Nog even tijd nemen voor de toelichting, omdat ik weet dat dazzler dat leuk vind, was er nog niet van gekomen. Weer veel dank voor de leuke lijstjes...

Er was hier genoeg keuze voor goede nummers al heb ik mij bij deze Top 10 toch ook wat politiek/strategisch laten leiden door afgevallen favorieten.

Niet voor The Chauffeur, want dat is mijn favoriet. Ik heb mijn vriendin getrakteerd op een avondje Duran Duran op 11 juni aanstaande. We hopen beide op The Chauffeur. Het nummer dat we veel draaien op lange autoritten naar de Provence waar mijn schoonouders wonen. Naast melancholisch heeft het ook iets mysterieus, iets vrolijks en het is mooi kaal. Ook de live/versie mag ik graag horen. Before the Rain van de nieuwe plaat is echt de nieuw Chauffeur (en Winter Marches On was dat ook een beetje). Nummer had hier zeker niet misstaan. The Chauffeur komt vast en zeker ook op onze begrafenis terug, gezellig idee,niet?

Verder zijn de tracks van Rio in mijn Top 10 natuurlijk klassiekers. Prachtig plaat, melancholisch en vrolijk-dansbaar. De klasse van Duran Duran wat mij betreft.

Het grootste gemis in de finale vond ik Anyone Out There van het debuut en enkele tracks van Notorious. Over de hele linie vind ik die laatste het sterkste album. Daarom heb ik toch maar Meet el Presidente gestemd, ook al zag vrijwel iedereen dat dat hier een uitbijter was in de finale. Skin Trade vind ik minder / juist door die Prince zang van LeBon. Dat American Science niet verder kwam dan één nominatie is mij een raadsel. Hét schoolvoorbeeld van de klasse van Notorious. De titelsong haalde bij mij daaroor een (terechte) derde plek.

En over A View to a Kill schreef ik al wat.

Zo, nu de volgende! Gaat het The Waterboys, A-ha, Soft Cell, Level 42, Doe Maar, Spandau Ballet, Tears For Fears, Yello, Art of Noise, The Smiths, XTC of toch stiekem Clouseau worden

mooie top 10 Vooral Save A Prayer

Jammer van Save a Prayer op 1 wat mij betreft, heb dat nooit zo'n heel bijzonder nummer gevonden. Verder uitstekende top 5 en eigenlijk ook wel top 10 waarin alleen the Chauffeur en View to a Kill niet aan mij besteed zijn.

Op naar de volgende Greatest Bits, ik laat me verrassen

vigil schreef:
Zo, nu de volgende! Gaat het The Waterboys, A-ha, Soft Cell, Level 42, Doe Maar, Spandau Ballet, Tears For Fears, Yello, Art of Noise, The Smiths, XTC of toch stiekem Clouseau worden

Kijk eens aan ... hij zit er gewoon tussen. Morgen meer.

Save A Prayer is natuurlijk een mooi nummer, maar ik heb dat helemaal doodgedraaid. Vandaar dat hij ontbreekt in mijn top 10. Een x aantal jaar geleden was dat ook zeker mijn nummer 1 geweest.

Mmm, jammer dat ik er niet aan toe gekomen ben om te stemmen, had ik Ordinary World in de top 3 kunnen helpen.

MindRuler

Heel graag!! Eén van de meest onderschatte bands op deze planeet

dazzler schreef:
(quote)

Kijk eens aan ... hij zit er gewoon tussen. Morgen meer.

Zie je wel toch Clouseau

Zou ik een prima keuze vinden...

Maar Yello staat bij mij met stip op 1 voor een Greatest Bits ronde.
Eventueel A-Ha, alhoewel die tussen een Greatest Bits en Greatest Hits in zullen zitten.

Greatest Bits of Doe Maar !

VOORRONDE nominatietijd

De lekkerste hits van Doe Maar mogen aangevuld worden
met 10 nominaties van jouw hand. Nummers uit Geen Ballade,
het eerste solo-album van Henny Vrienten zijn ook toegelaten
omdat op vele songs de leden van Doe Maar meededen.

1 Nacht Alleen
Als Je Wint (Henny Vrienten met Herman Brood)
Belle Helene
De Bom
Doris Day
Is Dit Alles
Macho
Pa
Sinds 1 Dag of 2
Smoorverliefd

Natuurlijk tellen de nummers van Klaar (2000) ook mee.

Opgelet: deadline voorronde is op MAANDAGavond 20.00u.

We spelen deze week uitzonderlijk op MAANDAG en WOENSDAG.
Reden is simpel. Volgend weekend ben ik er drie dagen tussenuit met het gezin.

Anita
Bella Donna
Dans Met Mij
Dansen met Alice
Geen Ballade (Henny Vrienten)
Nachtzuster
Nederwiet
Radeloos
Regen
Tijd Genoeg

Anita
Bella Donna
Heroïne
Lajéninaja
Nachtzuster
Nederwiet
Nix Voor Jou
Radeloos
Situatie
Watje

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.