MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.

zoeken in:

laxus11 schreef:
(quote)

Daarom heb ik ze ook toegevoegd

Daar moet je dus heel erg mee oppassen. Zie ook de kop van de wiki: "This article or section needs consensus."

Als de muziek van de "pettewinkeljongens' New Wave is, dan is de muziek van André Hazes dat ook.

wibro schreef:
Als de muziek van de "pettewinkeljongens' New Wave is, dan is de muziek van André Hazes dat ook.

Nou dat is wel heel iets anders

de pets hop boys is eigenlijk synthpop en synthpop is een afleiding van de new wave

wibro schreef:

Nu je het zegt, ik ga Hazes even toevoegen aan de wikipediapagina. Hazes was toch prominent lid van Ultra-beweging?

132. The Chameleons - Soul in Isolation - Trans X – Living On Video

Eigen nominatie tegen een oude in de vergetelheid geraakte jeugdliefde.Het singletje(Living On Video) destijds helemaal grijsgedraaid.

0-1

Casartelli (moderator)
Chameleon Day schreef:
Daar moet je dus heel erg mee oppassen.

Want anders komt de new wave politie langs?

De hele discussie en het voortvloeiende "dat nummer vind ik geen new wave en dus stem ik er niet op" komt mij nogal bekrompen voor. Waarom niet aan het begin een behoorlijke discussie erover gevoerd?

laxus11 schreef:
(quote)

Nou dat is wel heel iets anders

de pets hop boys is eigenlijk synthpop en synthpop is een afleiding van de new wave

Het is nu niet de plaats om hier hele discussies over te voeren. Daarvoor kun je hier terecht. Scrol er maar eens door heen.

Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst. Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het "andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).

0-4

Wat is het lang geleden dat ik dit gehoord heb.

Chameleon Day schreef:
(quote)

Het is nu niet de plaats om hier hele discussies over te voeren. Daarvoor kun je hier terecht. Scrol er maar eens door heen.

Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het 'andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).

Ach je moet gewoon op het beste nummer stemmen

Casartelli (moderator)
Chameleon Day schreef:
Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst. Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het "andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).

Ah, duidelijk. Het was ruimdenkendheid troef.

Casartelli schreef:
(quote)

Want anders komt de new wave politie langs?

Yep, dan word je midden in de nacht van je bed gelicht.

Zoals ik al zei, zie de kop van die wikipagina: "This article or section needs consensus."

De hele discussie en het voortvloeiende "dat nummer vind ik geen new wave en dus stem ik er niet op" komt mij nogal bekrompen voor.

Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik heb al een paar keer "tegen" bepaalde favoriete nummers gestemd omdat ik het geen of te weinig wave vond (bv. Peter Gabriel - Wallflower). Aangezien dit een new wave KO is, is het wave-gehalte van een nummer voor mij (mede) een van de wegingsfactoren. Maar nogmaals, dat moet (en mag) ieder voor zich uitmaken.

Casartelli schreef:
Ah, duidelijk. Het was ruimdenkendheid troef.

Het leven was hard in die tijd (op school), een jungle.

133. The Smiths - Death of a Disco Dancer - Talk Talk - Eden

1-1

Hoewel 'Eden' van een andere orde is, maar....

DjFrankie (moderator)
4-3

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.