Muziek / Muziekgames / New Wave K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:04 uur
Casartelli schreef:
List of New Wave bands and artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
(quote)
List of New Wave bands and artists - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
En dus?
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:04 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Daarom heb ik ze ook toegevoegd
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:07 uur
Daar moet je dus heel erg mee oppassen. Zie ook de kop van de wiki: "This article or section needs consensus."
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:08 uur
Als de muziek van de "pettewinkeljongens' New Wave is, dan is de muziek van André Hazes dat ook. 

0
geplaatst: 6 april 2011, 17:10 uur
wibro schreef:
Als de muziek van de "pettewinkeljongens' New Wave is, dan is de muziek van André Hazes dat ook.
Nou dat is wel heel iets anders
de pets hop boys is eigenlijk synthpop en synthpop is een afleiding van de new wave
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:11 uur
wibro schreef:
Nu je het zegt, ik ga Hazes even toevoegen aan de wikipediapagina. Hazes was toch prominent lid van Ultra-beweging?
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:11 uur
132. The Chameleons - Soul in Isolation - Trans X – Living On Video
Eigen nominatie tegen een oude in de vergetelheid geraakte jeugdliefde.Het singletje(Living On Video) destijds helemaal grijsgedraaid.
0-1
Eigen nominatie tegen een oude in de vergetelheid geraakte jeugdliefde.Het singletje(Living On Video) destijds helemaal grijsgedraaid.

0-1
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 april 2011, 17:12 uur
Chameleon Day schreef:
Daar moet je dus heel erg mee oppassen.
Daar moet je dus heel erg mee oppassen.
Want anders komt de new wave politie langs?
De hele discussie en het voortvloeiende "dat nummer vind ik geen new wave en dus stem ik er niet op" komt mij nogal bekrompen voor. Waarom niet aan het begin een behoorlijke discussie erover gevoerd?
0
geplaatst: 6 april 2011, 17:17 uur
laxus11 schreef:
de pets hop boys is eigenlijk synthpop en synthpop is een afleiding van de new wave
(quote)
Het is nu niet de plaats om hier hele discussies over te voeren. Daarvoor kun je hier terecht. Scrol er maar eens door heen.
Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst. Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het "andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).

0
geplaatst: 6 april 2011, 17:18 uur
Chameleon Day schreef:
Het is nu niet de plaats om hier hele discussies over te voeren. Daarvoor kun je hier terecht. Scrol er maar eens door heen.
Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het 'andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).
(quote)
Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het 'andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).
Ach je moet gewoon op het beste nummer stemmen
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 april 2011, 17:21 uur
Chameleon Day schreef:
Wat betreft de Pet Shops: ik heb zelf de nadagen van de new wave nog actief mogen meemaken en ik kan je zeggen dat er in die tijd geen enkele "waver" was die de Boys als new wave beschouwde. Eerder het type band dat door de gemiddelde waver werd uitgekotst. Vond je ze goed, dan hoorde je er niet bij; dan was je van het "andere kamp" (de disco/pop/top 40 liefhebbers).
Ah, duidelijk. Het was ruimdenkendheid troef.

0
geplaatst: 6 april 2011, 17:27 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Yep, dan word je midden in de nacht van je bed gelicht.

Zoals ik al zei, zie de kop van die wikipagina: "This article or section needs consensus."
De hele discussie en het voortvloeiende "dat nummer vind ik geen new wave en dus stem ik er niet op" komt mij nogal bekrompen voor.
Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik heb al een paar keer "tegen" bepaalde favoriete nummers gestemd omdat ik het geen of te weinig wave vond (bv. Peter Gabriel - Wallflower). Aangezien dit een new wave KO is, is het wave-gehalte van een nummer voor mij (mede) een van de wegingsfactoren. Maar nogmaals, dat moet (en mag) ieder voor zich uitmaken.
Casartelli schreef:
Het leven was hard in die tijd (op school), een jungle.

* denotes required fields.