MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het beste en slechtste album uit je voorgangers top 10

zoeken in:
geïnspireerd door dit en dit topic. Noem het beste en het slechtste album uit je voorgangers top 10! (en het liefst wel met een beetje onderbouwing)

MindRuler
Beste: AC/DC - Back In Black

Slechtste: Ik kan niet kiezen tussen de Stripes en de Monkeys, vind ze beide onuitstaanbaar.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een meer gevarieerde Top 10 (dwz slechts 1 album per artiest)

Beste: Paradise Lost - Draconian times, hun beste plaat, donker, melancholisch en niet te soft.
maar de hele top 10 is goed eigenlijk.

Slechtste: Enchant - Ablueprint of the world, wel van gehoord maar ken het niet. Wel een mooie albumtitel.

De top 5 van vin13 vind ik allemaal sterk, dan kies ik als ik toch moet kiezen het klassieke Kind of Blue, toch dé jazz standaard en nog altijd een betoverende plaat. Slechtste? Ik ken 6 t/m 10 niet, maar ik hou niet (meer) van Death metal, dus kies ik voor Death.

De beste is het debuut van The Stone Roses; staat terecht ook in mijn Top 10.
The Beatles - Revolver vind ik het slechtste album.

deric raven schreef:
The Beatles - Revolver vind ik het slechtste album.

Drie toppers die elkaar weinig ontlopen: The Cure, Joy Division en The Stone Roses
De minste vind ik dan toch Depeche Mode

Ik heb momenteel het minste met The Smiths

Beste: kan niet kiezen tussen Rodriguez & VU op dit moment

Prima top 10, dat zeker wel...

De plaat van Rage Against the Machine vind ik het minst, de beste plaat: Otis Redding - Otis Blue / Otis Redding Sings Soul

J Dilla - Donuts (wint nipt van Madvillain) & Arcade Fire - The Suburbs

Het beste zijn (gelijkwaardig) Unsane, Neurosis en Black Flag. Het minste (veruit) Swans - The Seer. (ben geen fan van het nieuwe werk)

Beste: The Velvet Underground - White Light / White Heat (1968)
Minste: Lisa Germano - Geek The Girl (1997)

Lisa scoort nog altijd 3,5, draaide die plaat vooral zo rond de tijd dat zij meespeelde met Eels (tour van 2000 was dat), maar is daarna bij mij in de vergetelheid geraakt. Paar jaar terug weer eens gedraaid en vond het toen niet meer zo speciaal.

Beste: Pulp, onderschatte band
Slechtste: Overschat Arcade Fire

Beste: Miles Davis - Kind of Blue (maar bedankt om mij eraan te herinneren dat ik die Mercyful Fate-plaat nog een kans moet geven)
Slechtste: Death - Symbolic (over een overschatte band gesproken)

Beste: Joy division- Unknown pleasures aparte unieke band maar je moet er wel voor in de stemming zijn.(anders is Robert Johnson de beste)
Slechste: Dr. Dre, niet perse slecht maar niet mijn straatje.

zaaf
bennerd schreef:
Beste: Miles Davis - Kind of Blue
Slechtste: Death - Symbolic (over een overschatte band gesproken)

Agree

Beste: Pixies - Doolittle
Slechtst: Archive , omdat deze voor mij het onbekendst is.

Beste: veruit Miles....

Onbekendste: Death, voorlopig dus ook het slechtste...

zaaf
Beste is no doubt Otis! Minste (met Pain in my Heart) RATM.

Massive Attack - Mezzanine is mijn favoriet, de nieuwe The Roots vind ik een stuk(je) minder.

De beste vind ik Bill Withers - Just as I Am, de minst goede vind ik Nils Frahm - Wintermusik .

De beste is The Queen is Dead van The Smiths, die net de selftitled van The Velvet Undergroud verslaat. Beiden grandioze platen. De minste vind ik Patti Smith, die mij het minst van al aanspreekt. Had ook voor Blur kunnen kiezen.

Beste album: Swans - The Seer
Slechtste album: Dr. Dre - The Chronic

Gast
geplaatst: vandaag om 05:50 uur

geplaatst: vandaag om 05:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.