Muziek / Muziekgames / Funk K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:43 uur
5. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle (55, 9) (8)
funkhit / Winter in America (1974)
K.O. 1: 5-3 Cane And Able - Don't Knock My Love
K.O. 2: 6-1 The Bar-Kays - Holy Ghost
K.O. 3: 6-3 Gil Scott-Heron - Home Is Where the Hatred Is
Dit nummer kreeg als laatste punten, maar heeft dan een serieuze inhaalslag gemaakt, met een 5de plaats als resultaat! Niet meteen de meest voor de hand liggende thematiek om de funk te onderwijzen natuurlijk, maar dat was uiteraard niet het hoofddoel van Gil. De drive, de instrumentatie, de fluit (!), het creëert een subtiele funkiness die het nummer tot een culthit maakte in de underground partyscene van 1974!
funkhit / Winter in America (1974)
K.O. 1: 5-3 Cane And Able - Don't Knock My Love
K.O. 2: 6-1 The Bar-Kays - Holy Ghost
K.O. 3: 6-3 Gil Scott-Heron - Home Is Where the Hatred Is
Dit nummer kreeg als laatste punten, maar heeft dan een serieuze inhaalslag gemaakt, met een 5de plaats als resultaat! Niet meteen de meest voor de hand liggende thematiek om de funk te onderwijzen natuurlijk, maar dat was uiteraard niet het hoofddoel van Gil. De drive, de instrumentatie, de fluit (!), het creëert een subtiele funkiness die het nummer tot een culthit maakte in de underground partyscene van 1974!
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:47 uur
4. Cymande - Dove (56, 8 ) (12)
nummer 1 van Rhythm & Poetry, Reijersen en shinybeast
nummer 3 Funky 45 Reijersen / Cymande (1972)
K.O. 1: 5-1 Rare Earth - Get Ready
K.O. 2: 6-0 Deodato - Also Sprach Zarathustra
K.O. 3: 6-0 Lil Buck & The Top Cats - Monkey In A Sack
Een indrukwekkende prestatie van Cymande, die evengoed de top 3 hadden kunnen halen (ze scoorden evenveel punten als de nummer 3, maar werden door minder mensen genoemd). In één aspect zijn ze zelfs de besten: geen enkel nummer kreeg meer (3) nummer 1 posities. Niet slecht voor deze weinig voor de hand liggende, 10 minuten tellende, gitaaraangedreven, tot voor kort obscure, Afro-Euro-funk!
nummer 1 van Rhythm & Poetry, Reijersen en shinybeast
nummer 3 Funky 45 Reijersen / Cymande (1972)
K.O. 1: 5-1 Rare Earth - Get Ready
K.O. 2: 6-0 Deodato - Also Sprach Zarathustra
K.O. 3: 6-0 Lil Buck & The Top Cats - Monkey In A Sack
Een indrukwekkende prestatie van Cymande, die evengoed de top 3 hadden kunnen halen (ze scoorden evenveel punten als de nummer 3, maar werden door minder mensen genoemd). In één aspect zijn ze zelfs de besten: geen enkel nummer kreeg meer (3) nummer 1 posities. Niet slecht voor deze weinig voor de hand liggende, 10 minuten tellende, gitaaraangedreven, tot voor kort obscure, Afro-Euro-funk!
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:50 uur
3. Isaac Hayes - Theme from “Shaft” (56, 10) (5)
funkhit / Shaft (1971)
K.O. 1: 5-1 People's Choice - Do It Any Way You Wanna
K.O. 2: 6-0 Johnny Guitar Watson - Tarzan
K.O. 3: 6-2 Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic
Hij kwam wat traag op gang, maar op het einde kon hij toch zijn bronzen medaille vastleggen! De definitie van blaxploitationfunk: met zijn wah wah gitaren, blazers en fluiten en wat donkere achtergrondzang. Achtergrondzang, want dit is dus de beste funkinstrumental van de lijst!
funkhit / Shaft (1971)
K.O. 1: 5-1 People's Choice - Do It Any Way You Wanna
K.O. 2: 6-0 Johnny Guitar Watson - Tarzan
K.O. 3: 6-2 Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic
Hij kwam wat traag op gang, maar op het einde kon hij toch zijn bronzen medaille vastleggen! De definitie van blaxploitationfunk: met zijn wah wah gitaren, blazers en fluiten en wat donkere achtergrondzang. Achtergrondzang, want dit is dus de beste funkinstrumental van de lijst!
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:53 uur
2. Stevie Wonder - Superstition (87, 13) (2)
funk toplijst / Talking Book (1972)
K.O. 1: 5-2 Yarbrough & People - Don't Stop The Music
K.O. 2: 6-5 Stevie Wonder - I Wish
K.O. 3: 8-6 Stevie Wonder - Sir Duke
Twee nummers staken met kop en schouders boven de rest uit, maar de kloof bleef voor Stevie telkens net iets te groot om voor de overwinning te kunnen gaan. Dit nummer belichaamt de eerste tekenen van het genie van deze rasartiest! Talking Book is de eerste van een reeks verpichte klassiekers. Dit nummer blijft voor velen bij de favorieten horen, het blijft wel gissen of de nipt verloren I Wish of Sir Duke wel tot de eerste plaats hadden kunnen doorstoten...
funk toplijst / Talking Book (1972)
K.O. 1: 5-2 Yarbrough & People - Don't Stop The Music
K.O. 2: 6-5 Stevie Wonder - I Wish
K.O. 3: 8-6 Stevie Wonder - Sir Duke
Twee nummers staken met kop en schouders boven de rest uit, maar de kloof bleef voor Stevie telkens net iets te groot om voor de overwinning te kunnen gaan. Dit nummer belichaamt de eerste tekenen van het genie van deze rasartiest! Talking Book is de eerste van een reeks verpichte klassiekers. Dit nummer blijft voor velen bij de favorieten horen, het blijft wel gissen of de nipt verloren I Wish of Sir Duke wel tot de eerste plaats hadden kunnen doorstoten...
0
geplaatst: 3 juli 2011, 22:55 uur
1. Curtis Mayfield - Move on Up (100, 16) (1)
nummer 1 van Poeha en Titmeister
funk toplijst / Curtis (1970)
K.O. 1: 5-0 Jeff Beck - Cause We've Ended as Lovers
K.O. 2: 6-2 Curtis Mayfield - Freddie’s Dead
K.O. 3: 7-5 Curtis Mayfield - Pusherman
Genoemd door alle (!) 16 deelnemers, met zijn stempercentage ook met overmacht op 1 en dan een prachtige eindscore van een ronde 100 punten, er was maar 1 nummer dat dit spel kon winnen: Move on Up! Bij The Impressions kon hij zich volop ontwikkelen, als muzikant, als componist, als songwriter, als artiest. En daar mochten wij als luisteraar meteen het voordeel uit halen met zijn solodebuut! Funk en soul met een sterk psychedelisch randje, bracht ons o.a. dit nummer, met een ongekend samenspel tussen blazers en strijkers, beiden staan als een huis, aangedreven door voorbijstormende percussie en een hysterisch gitaarspel. Een verkozen nummer 1 is altijd terecht, maar ik zeg het toch nog: Terechte nummer 1!
nummer 1 van Poeha en Titmeister
funk toplijst / Curtis (1970)
K.O. 1: 5-0 Jeff Beck - Cause We've Ended as Lovers
K.O. 2: 6-2 Curtis Mayfield - Freddie’s Dead
K.O. 3: 7-5 Curtis Mayfield - Pusherman
Genoemd door alle (!) 16 deelnemers, met zijn stempercentage ook met overmacht op 1 en dan een prachtige eindscore van een ronde 100 punten, er was maar 1 nummer dat dit spel kon winnen: Move on Up! Bij The Impressions kon hij zich volop ontwikkelen, als muzikant, als componist, als songwriter, als artiest. En daar mochten wij als luisteraar meteen het voordeel uit halen met zijn solodebuut! Funk en soul met een sterk psychedelisch randje, bracht ons o.a. dit nummer, met een ongekend samenspel tussen blazers en strijkers, beiden staan als een huis, aangedreven door voorbijstormende percussie en een hysterisch gitaarspel. Een verkozen nummer 1 is altijd terecht, maar ik zeg het toch nog: Terechte nummer 1!
0
geplaatst: 3 juli 2011, 23:03 uur
Voila, rest mij enkel nog iedereen te bedanken voor het meespelen! 
En voor wie niet door al die bullshit heen wil lezen hier de volledige lijst samengevat
:
1. Curtis Mayfield - Move on Up
2. Stevie Wonder - Superstition
3. Isaac Hayes - Theme from “Shaft”
4. Cymande - Dove
5. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
6. Prince and The Revolution - When Doves Cry
7. Booker T. & the M.G.’s - Green Onions
8. Bill Withers - Use Me
9. Tom Browne - Funkin’ for Jamaica (N.Y.)
10. The Temptations - Papa Was a Rollin’ Stone
11. James Brown - The Payback
12. Funkadelic - One Nation Under a Groove
13. Sly & The Family Stone - Family Affair
14. The O’Jays - Back Stabbers
15. Chic - I Want Your Love
16. War - The World Is a Ghetto
17. The Crusaders & Randy Crawford - Street Life
18. Maceo & The Macks - Soul Power '74
19. Lyn Collins - Think (About It)
20. The Staple Singers - I'll Take You There
21. Johnny Guitar Watson - A Real Mother for Ya
22. Shuggie Otis - Inspiration Information
23. Commodores - Brick House
24. The Meters - Look-Ka Py Py
25. Average White Band - Pick Up the Pieces
26. Parliament - Tear the Roof Off the Sucker (Give Up the Funk)
27. The Isley Brothers - That Lady
28. Ann Sexton - You're Losing Me
29. Fela Kuti - Gentleman
30. Bobby Womack - Across 110th Street
31. Donny Hathaway - The Ghetto
32. Lee Dorsey - Who's Gonna Help A Brother Get Further
33. Baby Huey & The Babysitters - Hard Times
34. Jean Knight - Mr. Big Stuff
35. Edwin Starr - War
36. The Gap Band - Early in the Morning
37. MFSB - TSOP (The Sound Of Philadelphia)
38. King Floyd - Groove Me
39. Charles Wright and the Watts 103rd Street Rhythm Band - Express Yourself
40. Harlem River Drive - Idle Hands
41. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man
42. The Invaders - Spacing Out
43. Vicki Anderson - The Message from the Soul Sisters
44. The Pharaohs - Freedom Road
45. Marie Queenie Lyons - See and Don't See

En voor wie niet door al die bullshit heen wil lezen hier de volledige lijst samengevat
:1. Curtis Mayfield - Move on Up
2. Stevie Wonder - Superstition
3. Isaac Hayes - Theme from “Shaft”
4. Cymande - Dove
5. Gil Scott-Heron & Brian Jackson - The Bottle
6. Prince and The Revolution - When Doves Cry
7. Booker T. & the M.G.’s - Green Onions
8. Bill Withers - Use Me
9. Tom Browne - Funkin’ for Jamaica (N.Y.)
10. The Temptations - Papa Was a Rollin’ Stone
11. James Brown - The Payback
12. Funkadelic - One Nation Under a Groove
13. Sly & The Family Stone - Family Affair
14. The O’Jays - Back Stabbers
15. Chic - I Want Your Love
16. War - The World Is a Ghetto
17. The Crusaders & Randy Crawford - Street Life
18. Maceo & The Macks - Soul Power '74
19. Lyn Collins - Think (About It)
20. The Staple Singers - I'll Take You There
21. Johnny Guitar Watson - A Real Mother for Ya
22. Shuggie Otis - Inspiration Information
23. Commodores - Brick House
24. The Meters - Look-Ka Py Py
25. Average White Band - Pick Up the Pieces
26. Parliament - Tear the Roof Off the Sucker (Give Up the Funk)
27. The Isley Brothers - That Lady
28. Ann Sexton - You're Losing Me
29. Fela Kuti - Gentleman
30. Bobby Womack - Across 110th Street
31. Donny Hathaway - The Ghetto
32. Lee Dorsey - Who's Gonna Help A Brother Get Further
33. Baby Huey & The Babysitters - Hard Times
34. Jean Knight - Mr. Big Stuff
35. Edwin Starr - War
36. The Gap Band - Early in the Morning
37. MFSB - TSOP (The Sound Of Philadelphia)
38. King Floyd - Groove Me
39. Charles Wright and the Watts 103rd Street Rhythm Band - Express Yourself
40. Harlem River Drive - Idle Hands
41. Lucy Pearl - Don't Mess With My Man
42. The Invaders - Spacing Out
43. Vicki Anderson - The Message from the Soul Sisters
44. The Pharaohs - Freedom Road
45. Marie Queenie Lyons - See and Don't See
0
geplaatst: 3 juli 2011, 23:18 uur
Terechte Nummer 1 
Plus dat 2 van mijn nominaties de funky 45 hebben gehaald

Plus dat 2 van mijn nominaties de funky 45 hebben gehaald

0
geplaatst: 3 juli 2011, 23:50 uur
kemm, enorm bedankt voor deze voor mij in eerste instantie zeer vernieuwende K.O. door de ontdekking van diverse pareltjes van artiesten waaronder Sharon Jones and The Dap Kings, maar ook Cymande met Dove.
Met uiteindelijk zoals het toch ook hoort bij een funk K.O. veel overbekende funknummers in de Top 45 (20).
Ik heb er in ieder geval erg van genoten
Met uiteindelijk zoals het toch ook hoort bij een funk K.O. veel overbekende funknummers in de Top 45 (20).
Ik heb er in ieder geval erg van genoten

0
geplaatst: 4 juli 2011, 12:05 uur
Mooi nummer, mooie totaallijst en een mooie KO. ik dank kemm voor de organisatie
0
geplaatst: 4 juli 2011, 13:10 uur
Terechte en verwachte nummer 1
Ook een mooie 4e plaats voor Cymande! Het is een mooie KO geweest, met een aantal mooie ontdekkingen, kemm bedankt!
Ook een mooie 4e plaats voor Cymande! Het is een mooie KO geweest, met een aantal mooie ontdekkingen, kemm bedankt!
0
geplaatst: 4 juli 2011, 13:13 uur
Wanneer gaan we weer funken?!? 
Wat was de totstandkoming van deze lijst een feest. Nog nooit zo veel geMuMe'd!
Dank aan Kemm voor de mooie anekdotes en organisatie.

Wat was de totstandkoming van deze lijst een feest. Nog nooit zo veel geMuMe'd!
Dank aan Kemm voor de mooie anekdotes en organisatie.
0
geplaatst: 4 juli 2011, 14:52 uur
Dit soort K.O.'s moeten we ook koesteren, zoveel gaat er niet over Funk op MuMe.
0
geplaatst: 4 juli 2011, 14:58 uur
Erg genoten van dit topic!
Misschien is er iemand nu eerder geneigd om een funky 45 te maken? Ik hoop het in ieder geval.
Kemm bedankt!
Edit: een Soul K.O. is een goed idee, wie wil het organiseren?
Misschien is er iemand nu eerder geneigd om een funky 45 te maken? Ik hoop het in ieder geval.
Kemm bedankt!

Edit: een Soul K.O. is een goed idee, wie wil het organiseren?
0
geplaatst: 4 juli 2011, 21:09 uur
Bedankt voor de bedankjes, iedereen, ik heb het erg graag gedaan!
Een Soul K.O. doe ik zo weer mee, het organiseren even niet.
Ik hoop het met u!
Een Soul K.O. doe ik zo weer mee, het organiseren even niet.

jeroentjuhh schreef:
Ik hoop het met u!

0
geplaatst: 6 juli 2011, 15:15 uur
Organisatie van een Soul KO is begonnen in Huize Reijersen. Heb nu toch geen internet thuis dus kan iets opzetten. Als u nog even (heel veel even) geduld heeft komt het vanzelf goed. Hopelijk snel thuis internet en aan de gang!
0
geplaatst: 6 juli 2011, 15:18 uur
Reijersen schreef:
Organisatie van een Soul KO is begonnen in Huize Reijersen. Heb nu toch geen internet thuis dus kan iets opzetten. Als u nog even (heel veel even) geduld heeft komt het vanzelf goed. Hopelijk snel thuis internet en aan de gang!
Yes goed nieuws

0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:08 uur
Ik denk dat het een Artiesten KO wordt. Songs en Albums zijn volgens mij korter geleden gedaan.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:16 uur
Marvin, Otis of Stevie
Erg voorspelbaar dan. Liever een song KO waarbij je nieuwe nummers leert kennen.
Maar da's mijn mening.
Erg voorspelbaar dan. Liever een song KO waarbij je nieuwe nummers leert kennen.Maar da's mijn mening.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:19 uur
Reijersen schreef:
Ik denk dat het een Artiesten KO wordt. Songs en Albums zijn volgens mij korter geleden gedaan.
Ik heb liever een Songs ko dan een Artiesten Ko maar goed aan jouw de keus
0
geplaatst: 6 juli 2011, 17:25 uur
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:13 uur
Albums en Artiesten KO's hebben we juist nog het recents gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit al een Soul Song K.O. heb meegedaan... dus daar kies ik ook voor! 

0
geplaatst: 6 juli 2011, 23:08 uur
Ik ben ook voorstander van een Song K.O!
Gelden de meeste stemmen hier?
Gelden de meeste stemmen hier?

0
geplaatst: 7 juli 2011, 09:33 uur
Bij deze wel, maar dan gaat de organisatie wat langer duren. Ik zal vast een lijst maken met songs, die hier plaatsen en jullie de mogelijkheid geven ook lijstjes in te brengen.
Maar het probleem is niet persé de lijst, maar vooral mijn bekende internetproblemen. Dus ik hoop dat jullie geduld hebben.
Maar het probleem is niet persé de lijst, maar vooral mijn bekende internetproblemen. Dus ik hoop dat jullie geduld hebben.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 09:34 uur
Reijersen schreef:
Bij deze wel, maar dan gaat de organisatie wat langer duren. Ik zal vast een lijst maken met songs, die hier plaatsen en jullie de mogelijkheid geven ook lijstjes in te brengen.
Wij hebben alle geduld hoor Reijersen

0
geplaatst: 7 juli 2011, 12:13 uur
Dat is mooi want het kan wel even duren. Ik ga voor een KO van totaal 2560 of 5120 nummers. Dus wordt een mooie grote met veel nieuwe ontdekkingen.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 12:16 uur
Wow, dat is wel erg veel 
Dat wordt nog een hele uitdaging! Ben benieuwd

Dat wordt nog een hele uitdaging! Ben benieuwd

* denotes required fields.