MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Zoek de link-quiz

zoeken in:
Hints!

1. Bandlid
2. Canadese band
3. Braziliaanse band
4. Uitvoerende artiest 1
5. Uitvoerende artiest 2
6. Songtekst
7. Koninklijke link
8. Typografische link
9. Dierenlink
10. Label

De hints blijken te helpen, want er is sinds gisterenmiddag al redelijk wat gegokt en geraden. 2MY heeft de twee laatste links weten te vinden en is daarmee de tweede winnaar van de deze quiz! Wie volgt?

Salvadore 10
2MY 10
Papartis 4,5
Mind Ruler 4
Zephyr 3

Ik ben van plan om deze quiz zondag af te sluiten, dan heeft hij een week gestaan en dat lijkt me wel voldoende. Echt storm lopen doet het namelijk al niet meer.

Vanaf donderdag is MuMe dus weer volledig quizloos, tenzij iemand zin heeft een nieuwe quiz te maken

Mind Ruler
Ik loop wel met een ideetje voor een nieuwe crypto rond ja.

Wat stoepkrijt meldt vind ik ook al behoorlijk cryptisch ... als deze quiz zondag wordt afgesloten dan is MuMe vanaf donderdag quizloos ... of is 't woensdag a.s. heel erg zonnig?

Ik kan natuurlijk doen alsof dit een slinkse manier was op dit topic weer bovenaan de updates te krijgen, maar laat ik eerlijk zijn: het was een tikfout. Donderdag sluit ik hem af. Morgen dus

Het is tijd om deze Zoek de Link-Quiz af te sluiten. Jammer dat er zo weinig deelnemers waren, maar dat deert me eigenlijk niet echt. Wat ik belangrijker vind is dat er goed gescoord is en dat er veel mensen in mijn valstrikken getrapt zijn. Bijna iedereen dacht namelijk dat 1959 en 1969 jaartallen waren en ook Wish You Were Here heeft een hoop verwarring gezaaid.

Dit is de eindstand:

1. Salvadore 10 punten
1. 2MY 10
3. Papartis 4,5
4. Mind Ruler 4
5. Zephyr 3

En dit waren de goede antwoorden:

1. Dave Grohl
(Bandlid van zowel Foo Fighters, Nirvana als Them Crooked Vultures)

2. Rush
(Band uit Canada, een album heet 2112 en Depeche Mode heft een song die zo heet.)

3. Soulfly
(Band uit Brazilië, onder leiding van Max Cavalera, die deze bandnaam meerdere keren zingt in zijn gastbijdrage op Headup van Deftones.)

4. The Sisters of Mercy
(1959, 1969 en Alice zijn drie songtitels van deze band.)

5. Avril Lavigne
(Everybody Hurts, Wish You Were Here en Black Star zijn allemaal nummers van haar laatste album.)

6. België
(Cuba, Polen en Schotland worden alle drie genoemd in de songtekst van dit nummer van Het Goede Doel.)

7. Koninklijke link
(1999, Innuendo en Only by the Night zijn allemaal albums van ‘adellijke’ artiesten: Prince, Queen en Kings of Leon.)

8. Röck döts
(Ace of Spades, Agents of Fortune en Shout at the Devil zijn allemaal albums van een band met röck döts in de naam: Motörhead, Blue Öyster Cult en Mötley Crüe.)

9. Apen als uitvoerders
(Favourite Worst Nightmare, Demon Days en Proud Like a God zijn allemaal albums van een band met apen in de naam: Arctic Monkeys, Gorillaz en Guano Apes.)

10. Domino
(Arctic Monkeys, Four Tet en The Kills zijn alle drie aangesloten bij het Domino label.)

Tot slot nog een bedankje aan alle deelnemers en mijn felicitaties aan Salvadore en 2MY!

Was een toffe quiz , uitdagend met goed bedachte links

Dat er zo weinig deelnemers waren snap ik daarom ook niet.

Over een tijdje plaats ik ook wel eens zo'n soort quiz.

Koen, bedankt.
Dat ik Dave Grohl gemist heb is ongelooflijk.
Gewoon niet goed gekeken,

Mind Ruler
Heel knap bedachte links. Knap in elkaar gestoken quiz, Koen!
Ben al blij dat ik weer niet laatst ben geëindigd.

Papartis schreef:
Dat ik Dave Grohl gemist heb is ongelooflijk.
Je had de link wel gevonden, maar je hebt hem niet compleet gekregen. Dat je juist Foo Fighters hebt gemist is wel vrij frappant

Binnenkort plaats ik een nieuwe link-quiz. Een (klein) puzzeltje voor tussendoor.

Daar heb ik zin in.

Zephyr
Ik heb er ook zin in, tenminste; als de quiz maar niet zo ontzettend moeilijk is als die vorige ......

Ik denk niet dat de quiz zo heel moeilijk is, maar ... ik kan me natuurlijk wel eens vergissen

’t Is middernacht … Quiz-Time!

Naar het voorbeeld van Mind Ruler en stoepkrijt is hieronder een vergelijkbare link-quiz weergegeven. In de dertig opgesomde namen zijn 10 links (voor setjes van drie namen) verborgen. Ik denk dat de meeste links niet zo moeilijk zijn, maar haal ze er maar eens uit ... dat kan nog wel eens tegenvallen.

Per PM kun je de 10 links doorgeven. Succes!

(en een land-link is niet één van de tien )

========================================================

Talk Talk - Kate Bush - Radiohead - The Stranglers - Anouk - Eurythmics

Eagles - Earth & Fire - Madonna - Phil Collins - Aerosmith - Fleetwood Mac

Faithless - Mercury Rev - Camel - The Rolling Stones - The Corrs - Seal

Big Country - Don Henley - Talking Heads - Prince - Bee Gees - Sheila E

Kayak - The Jacksons - Blondie - Icehouse - Wilco - The House of Love

=========================================================

Zephyr scoort de eerste punten, staat inmiddels op 4 voltreffers en is daarmee tegelijkertijd zowel de voorhoede als de achterhoede.

Dan neem ik waarschijnlijk de achterhoede over Hopelijk maar op kleine achterstand van Zephyr.

Je bent achtervolger

Tussenstand:
1. Zephyr : 4 punten
2. stoepkrijt : 2 punten

Zephyr scoort inmiddels z'n vijfde, Papartis is inmiddels ook begonnen aan de wedstrijd.

Tussenstand:
1. Zephyr : 5 punten
2. stoepkrijt : 2 punten

Echt op gang komt de link-quiz nog niet.

Zephyr scoort nog een paar puntjes en heeft een hele grote voorsprong. Wie kan hem van de overwinning afhouden?

Even een tussenstand:

01. Zephyr : 7 punten
02. stoepkrijt : 4 punten
03. ranboy : 3 punten
03. Papartis : 1 punt

Zephyr, hou je even in wil je? De quizmaster wil het graag spannend houden

Ach, ieder die er voor gaat mag winnen.

Er zitten ook een paar moeilijkere links bij, al is Zephyr wel sterk bezig. Iedereen kan nog winnen, maar Zephyr heeft de beste kansen.

(en naast het argument spanning ... wil stoepkrijt nog even een inhaalrace in gaan zetten )

==

ranboy begint ook aan de quiz en loopt al meteen vrij hard, 3 punten.

Zephyr staat al op 8 punten, maar kan hij ook de laatste 2 links vinden?

Tussenstand:

01. Zephyr : 8 punten
03. Papartis : 1 punt

Nieuwe update:

Zephyr heeft vandaag de 9e link ontdekt, nog altijd één te gaan. De rest volgt op grote afstand.

Tussenstand:

01. Zephyr : 9 punten
04. Papartis : 1 punt

Hee, deze heb ik tot nu toe over het hoofd gezien.
Helaas geldt hetzelfde voor de antwoorden. Met uitzondering van eentje, gek genoeg.

Ineens wordt er veel gescoord!

Drie nieuwe deelnemers:

- Arrie scoort er eerst vier en kort daarna zijn vijfde
- remcodulac begint met twee punten en tikt er vervolgens nog één binnen
- deric raven staat inmiddels ook op de kaart, en stoomt door naar vier punten

Tussenstand:

02. Arrie: 5 punten
03. stoepkrijt : 4 punten
03. deric raven : 4 punten
05. ranboy : 3 punten
05. remcodulac: 3 punten
07. Papartis : 1 punt

Mind Ruler begint als achtste deelnemer ook aan de quiz en scoort zijn eerste punt.

Deric Raven komt inmiddels behoorlijk op stoom, hij haalt nog paar punten binnen en staat inmiddels stevig op de tweede plaats in de tussenstand.

In korte tijd zijn er gisteravond veel goede antwoorden binnengekomen. Kan iemand Zephyr nog van de eerste plaats afhouden?

Tussenstand:

02. deric raven : 7 punten
03. Arrie: 5 punten
04. stoepkrijt : 4 punten
05. ranboy : 3 punten
05. remcodulac: 3 punten
07. Papartis : 1 punt
07. Mind Ruler : 1 punt

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.