Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#3)
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2011, 13:37 uur
Niet dat ik er op uit ben de regels te veranderen, maar gaan we voor snelheid of betrouwbaarheid? Zeker aangezien er nogal wat lange nummers in zitten, zou ik persoonlijk niet vies zijn van een tijdslimiet (oftewel: dat een battle minimaal X minuten blijft staan).
Maar nogmaals, als het gaat om snelheid heb ik niks gezged.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 mei 2011, 13:46 uur
chevy93 schreef:
Niet dat ik er op uit ben de regels te veranderen, maar gaan we voor snelheid of betrouwbaarheid? Zeker aangezien er nogal wat lange nummers in zitten, zou ik persoonlijk niet vies zijn van een tijdslimiet (oftewel: dat een battle minimaal X minuten blijft staan).
Je moet de kans nemen en hebben om een nummer te beluisteren, bij the new wave k.o. heb ik een tijdslimiet ingesteld van een kwartier, zo kon iedereen die online was nog stemmen en beluisteren. We hadden 1024 nummers en waren nog een maand later helemaal klaar!
hier de link
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:07 uur
Lijkt me een goed idee. Bij de vorige Favoriete Nummers KO is het namelijk een aantal keer gebeurd dat ik de nummers nog aan het luisteren was, terwijl de volgende twee nummers alweer gepost waren.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:07 uur
hoi123 schreef:
Edit2: Nummers mogen niet langer dan 20 minuten duren, om ongemakken tijdens de KO te vermijden.
Edit2: Nummers mogen niet langer dan 20 minuten duren, om ongemakken tijdens de KO te vermijden.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:09 uur
hoi123 schreef:
Dat is al een goede eerste stap, maar zonder tijdslimiet hebben we nog steeds kans om ongemakken tegen te komen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 11 mei 2011, 14:23 uur
Misschien kan per k.o. een tweetal linkjes naar youtube geplaatst worden, of is dat te tijdrovend?!?
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:25 uur
Nee hoor, dat gebeurde tijdens de vorige KO ook. Het probleem is alleen dat veel mensen al stemmen zonder de nummers te beluisteren (bijvoorbeeld omdat ze beide nummers al kennen), zodat de mensen die wél de nummers willen beluisteren geen kans meer krijgen om te stemmen.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:33 uur
Linkjes gaan inderdaad elke ronde geplaatst worden. Minimale tijdslimiet lijkt mij inderdaad een prima idee.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 14:53 uur
stoepkrijt schreef:
Het probleem is alleen dat veel mensen al stemmen zonder de nummers te beluisteren (bijvoorbeeld omdat ze beide nummers al kennen), zodat de mensen die wél de nummers willen beluisteren geen kans meer krijgen om te stemmen.
Het probleem is alleen dat veel mensen al stemmen zonder de nummers te beluisteren (bijvoorbeeld omdat ze beide nummers al kennen), zodat de mensen die wél de nummers willen beluisteren geen kans meer krijgen om te stemmen.
Dat is exact de reden waarom die tijdslimiet er naar o.a. mijn bescheiden mening moet komen, ja.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 mei 2011, 15:02 uur
Ook kan er meer gestemd worden bij een tijdslimiet, is ook eerlijker, ik ken echt niet alle genomineerde nummers en wil wel graag een eerlijke stem uitbrengen na beluistering, om zo nieuwe dingen te ontdekken.
you tube linkje is zo gemaakt, heb ik bij de wave k.o. ook veelvuldig gedaan, en the sisters of mercy k.o. heeft overal linken, om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken.

you tube linkje is zo gemaakt, heb ik bij de wave k.o. ook veelvuldig gedaan, en the sisters of mercy k.o. heeft overal linken, om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken.

0
geplaatst: 11 mei 2011, 16:57 uur
Maar wordt van de persoon (die de laatste stem plaatst en dus de nieuwe battle) verwacht dat hij (of zij
) de linkjes zoekt?
Als iedereen nou even nu linkjes bij zijn/haar nummers zoekt.
P.S. Ik twijfel, volgens mij doen er geen vrouwen mee met deze KO, of wel soms?
) de linkjes zoekt?Als iedereen nou even nu linkjes bij zijn/haar nummers zoekt.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 16:59 uur
Ja, Stoepkrijt heeft vind ik wel heel erg gelijk. Maar eigenlijk ben ik dan ook wel een beetje voor een langere tijdslimiet dan 15 minuten, aangezien users die dan toevallig offline zijn dan ook kunnen stemmen. Vinden jullie 3 kwartier goed of vinden jullie dat te lang?
De KO's worden overigens nu gemaakt.

De KO's worden overigens nu gemaakt.
chevy93 schreef:
Users of artiesten? Artiesten in ieder geval wel, (Björk heb ik zelf genomineerd) en qua users wil Ruby1966 nog wel eens meedoen. P.S. Ik twijfel, volgens mij doen er geen vrouwen mee met deze KO, of wel soms?

0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:00 uur
3 kwartier is wel erg lang. 15 minuten is inderdaad net iets te kort aangezien er nummers zijn die op zichzelf al 15 minuten duren, maar je kunt niet overal rekening mee houden. Een half uur vind ik eigenlijk al iets te veel, maar daar zou ik nog wel mee kunnen leven.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:00 uur
45 minuten lijkt me wel erg lang... Voor mensen die offline zijn hoef je de tijdslimiet niet te verlengen, kleine kans dat ze na die 15 minuten ineens wel online zijn.
20 minuten doen dan, lijkt me een mooi compromis?
20 minuten doen dan, lijkt me een mooi compromis?
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:01 uur
chevy93 schreef:
Maar wordt van de persoon (die de laatste stem plaatst en dus de nieuwe battle) verwacht dat hij (of zij
) de linkjes zoekt?
Als iedereen nou even nu linkjes bij zijn/haar nummers zoekt.
) de linkjes zoekt?Als iedereen nou even nu linkjes bij zijn/haar nummers zoekt.
Iedereen mag in principe meedoen aan deze KO, dus ook al hebben geen vrouwen genomineerd, ze kunnen wel meedoen.
Verder zou het inderdaad fijn als iemand een nieuwe battle plaats als er een winnaar is, ja. Wij zullen dit topic zo goed mogelijk lopende houden maar we zijn er natuurlijk niet altijd bij. Dus het zou wel fijn zijn ja. Als je het niet doet komen we je 's nachts opzoeken.
Youtube linkjes kan degene die de de battle plaatst er wel bijzoeken dunkt me, is, zoals DjFrankie al zegt, zo gedaan.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:04 uur
niels94 schreef:
zoals DjFrankie al zegt, zo gedaan.
Maar de kans dat iemand een verkeerde link pakt, is wel aanwezig. Dit is imo niet eerlijk.zoals DjFrankie al zegt, zo gedaan.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:05 uur
Een verkeerde link? Zoveel kan er toch niet verkeerd gaan lijkt me? En zo ja, dan is een van de stemmers vast wel zo sociaal om het even aan te passen.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:06 uur
Als je het niet wil doen, plaats je geen battles. Het kost niet erg lang, je typt gewoon het nummer in youtube in. Als het een foute versie is, wordt het wel vermeld. En als het niet op youtube te vinden is, ga je naar Grooveshark of zoiets.
Ik zie trouwens dat er 513 nummers zijn. Ik haal wel een nummer van mij weg, vermeld straks welke dat is.
Ik zie trouwens dat er 513 nummers zijn. Ik haal wel een nummer van mij weg, vermeld straks welke dat is.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:07 uur
stoepkrijt schreef:
Een verkeerde link? Zoveel kan er toch niet verkeerd gaan lijkt me? En zo ja, dan is een van de stemmers vast wel zo sociaal om het even aan te passen.
Als ik zie hoe vaak er een verkeerde link is bij de MuMe Ladder... Soms is het zelfs een cover. Een verkeerde link? Zoveel kan er toch niet verkeerd gaan lijkt me? En zo ja, dan is een van de stemmers vast wel zo sociaal om het even aan te passen.

0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:16 uur
Weet ik, maar dat betekent waarschijnlijk dat je je had verteld en ik gewoon 20 nummers had genomineerd. Of iemand had 21 nummers genomineerd, maar het maakt allemaal niet uit. De Kift - De Zee is er in ieder geval uitgegooid bij mij.
edit: Of wacht, laat maar, ik had er inderdaad 19, sorry voor de beschuldiging.
In ieder geval nomineer ik er dan 19 en iemand anders 21, ook geen ramp.
edit: Of wacht, laat maar, ik had er inderdaad 19, sorry voor de beschuldiging.
In ieder geval nomineer ik er dan 19 en iemand anders 21, ook geen ramp.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 mei 2011, 17:24 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Als ik zie hoe vaak er een verkeerde link is bij de MuMe Ladder... Soms is het zelfs een cover.
Niet bang zijn hiervoor, bij de k.o. was ook heel af en toe een mindere link, maar dat was zo rechtgetrokken.
20 minuten is prima zeker niet langer doen.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:25 uur
Er is helemaal niks aan de hand; er is om de een of andere bizarre reden een lege plek bij random.org ingeslopen die ik helemaal niet zag. De Kift - De Zee kan dus nog gewoon worden genomineerd. 

0
geplaatst: 11 mei 2011, 17:34 uur
Wordt er overigens (net zoals bij de NW KO) een apart topic geopend met de loting?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 mei 2011, 17:48 uur
Dat moet jezelf openen, heb ik toen ook gedaan, dan hoef je niet telkens terug te bladeren en kun je de regels duidelijk aangeven.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 18:02 uur
chevy93 schreef:
Toch wel

* denotes required fields.