MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Soul Songs KO 2011

zoeken in:

pfff, mijn favoriete nummer van Billy Preston, maar er zijn grenzen:

2-1

Mb.
4-5.

..

En de gesproken woorden van Gil zijn zeker gemeend, maar hoe men deze boven de zielsuitstorting van Sam kan verkiezen... tjsah, dat begrijp ik ook niet zo.

20 Bill Withers - I Can't Write Left Handed (vs.) Margo Thunder - Expressway to Your Heart

1-0

Tja, ik kan dan weer totaal niet begrijpen dat men A Change Is Gonna Come boven die van Gil of zelfs als het allerbeste (soul)nummer aller tijden ziet.

Mb.
2-0

Arrie schreef:
Tja, ik kan dan weer totaal niet begrijpen dat men A Change Is Gonna Come boven die van Gil of zelfs als het allerbeste (soul)nummer aller tijden ziet.

A Change Is Gonna Come komt vanuit het diepste van de ziel, en nogmaals, hoewel de woorden van de revolutie zeker gemeend zijn, zijn de woorden toch vrij kaal gebracht. Een stukje spoken word, en ja, een vreemde eend in de bijt op het verder zo soulvolle Pieces of a Man.

3-1 Samen met Inner City Blues het beste soul nummer arrie

Onzin (op ICB na). De beste soulnummers zijn gemaakt door Curtis Mayfield, Bill Withers, Gil Scott-Heron en Otis Redding.

Je vergeet er een paar Rop

21 Sam Cooke - Bring it On Home to Me (vs.) The Temptations - Papa Was a Rolling Stone

0-1

0-3 (sorry Daniel)

Mb.
1-4.

Na A Change Is Gonna Come is dit toch zijn beste. Puntje voor de eer.

2-4

Papa Was a Rolling Stone is zwaar overrated.

2-5 Nee hoor, het is gewoon een geweldig nummer.

Ohja, tot de 5.

22 Adele - Rolling in the Deep (vs.) Ann Peebles - I Pity the Fool

Mb.
1-2. Verdienstelijk nummertje van Adele, maar tegen die strot van Ann kan ze niet op.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:53 uur

geplaatst: vandaag om 18:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.