Muziek / Muziekgames / Soul Songs KO 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 23:42 uur
4-2
548 . Irma Thomas - Breakaway (vs.) Dusty Springfield - Son of a Preacher Man
0-1 Irma ook goed
548 . Irma Thomas - Breakaway (vs.) Dusty Springfield - Son of a Preacher Man
0-1 Irma ook goed
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 23:53 uur
2-2
Ik maak me zorgen om je, gaat alles wel goed?
Dusty Springfield heeft maar één evergreen op haar naam staan, en laat dat nu uitgerekend dit onsterfelijke nummer zijn. Heel haar carrière, no pun intended, draaide om dit nummer.
En ja, Irma is natuurlijk ook prima en ze had iedere battle tegenover Dusty makkelijk kunnen winnen, behalve nu, nu Son of a Preacher Man in het geding is. 
Arrie schreef:
Dusty heeft genoeg mooiere.
Dusty heeft genoeg mooiere.
Dusty Springfield heeft maar één evergreen op haar naam staan, en laat dat nu uitgerekend dit onsterfelijke nummer zijn. Heel haar carrière, no pun intended, draaide om dit nummer.
En ja, Irma is natuurlijk ook prima en ze had iedere battle tegenover Dusty makkelijk kunnen winnen, behalve nu, nu Son of a Preacher Man in het geding is. 
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 23:59 uur
Sterker nog:
Dusty heeft geen enkel goed nummer voortgebracht, of het moet dat redelijke goede zijn samen met de PSB, of In Private, die is ook nog wel te smaken.
Dusty heeft geen enkel goed nummer voortgebracht, of het moet dat redelijke goede zijn samen met de PSB, of In Private, die is ook nog wel te smaken.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:05 uur
Poeha schreef:
Sterker nog:
Sterker nog:

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:06 uur
Vind ik echt. Het is wat het is 
Met Pink Floyd heb ik hetzelfde, al zijn die een graadje erger.

Met Pink Floyd heb ik hetzelfde, al zijn die een graadje erger.
0
Dusty heeft veel mooi materiaal opgenomen, naar mijn mening tenminste, maar geen enkel nummer komt ook maar een beetje in de buurt van Son of a Preacher Man.
Dit is gewoon één van de meest essentiële soulnummers ooit. Fantastische soulzangeressen zoals Mavis Staples en Aretha Franklin (en nog vele anderen) hebben een poging gewaagd, maar niemand/geen van hen wist/weet het liedje zo sensueel en mooi te brengen als Springfield. Juist in dit lied schuilt haar kwaliteiten als artiest! 
Dit is gewoon één van de meest essentiële soulnummers ooit. Fantastische soulzangeressen zoals Mavis Staples en Aretha Franklin (en nog vele anderen) hebben een poging gewaagd, maar niemand/geen van hen wist/weet het liedje zo sensueel en mooi te brengen als Springfield. Juist in dit lied schuilt haar kwaliteiten als artiest! 
0
@Poeha: Dat mag, maar ik vind het onbegrijpelijk!!
Eens met Angelo!
Eens met Angelo!

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:10 uur
Oei, Angelo, juist Mavis Staples en Aretha heb ik dan juist weer hoog zitten. Daar kan dat mens van Springfield no way tegenop.
Ach ja maar goed voor die artiesten dat smaken blijkbaar nogal verschillen, ook al betreft het een zelfde genre.
Ach ja maar goed voor die artiesten dat smaken blijkbaar nogal verschillen, ook al betreft het een zelfde genre.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:15 uur
Poeha schreef:
Oei, Angelo, juist Mavis Staples en Aretha heb ik dan juist weer hoog zitten. Daar kan dat mens van Springfield no way tegenop
Oei, Angelo, juist Mavis Staples en Aretha heb ik dan juist weer hoog zitten. Daar kan dat mens van Springfield no way tegenop
Aretha Franklin en Mavis Staples; vind jij werkelijk dat deze versies beter klinken dan het origineel? Ik heb Franklin en Staples ook heel hoog zitten, maar geen van deze twee klinkt zo sensueel als Dusty (voor die twee anderen schijnt het slechts gewoon een aardig nummer te zijn, Dusty zingt het alsof ze het beleefd - en daar zit juist dat grote verschil in!). Nee, dit nummer wil ik écht 't liefst van Dusty horen.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:17 uur
Oeps ik heb jouw eerdere bericht verkeerd gelezen, Angelo.
Ik bedoelde meer de status van de zangeressen op zich. Son of a Preacher Man vind ik, op welke wijze dan ook gezongen, gewoon helemaal niks hebben.
Ik bedoelde meer de status van de zangeressen op zich. Son of a Preacher Man vind ik, op welke wijze dan ook gezongen, gewoon helemaal niks hebben.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:36 uur
Angelo schreef:
2-2
2-2
(quote)
Dat het haar grootste hit is, verreweg haar bekendste nummer, maakt het dus ook haar mooiste? Ik snap je redenering totaal niet. Er zijn zoveel gevallen waarin ik de hits, de bekendste nummers, helemaal niet tot de hoogtepunten in carrieres vind behoren. Daar is Dusty een voorbeeld van, hoewel ik het een prima nummer vind, daar niet van. Maar bijna elk nummer van Dusty in Memphis vind ik bijv. veel mooier.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:39 uur
Ja, nee, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Dat dit haar bekendste nummer is betekent natuurlijk niet dat het haar mooiste hoeft te zijn. Ik vind het daarentegen wel haar mooiste, en wat ik schreef was zeker niet als redenering bedoeld (maar als ik het zo teruglees, komt het misschien inderdaad zo over!). 

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 00:41 uur
Om het dan ook wat goed te maken
... ik doelde puur op de nummers die ik van haar ken. Alleen is er hier nog geen interesse om er op korte termijn in haar oeuvre te gaan duiken.
... ik doelde puur op de nummers die ik van haar ken. Alleen is er hier nog geen interesse om er op korte termijn in haar oeuvre te gaan duiken.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 09:51 uur
2-4
549 . Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted (vs.) James Brown - Papa's Got a Brand New Bag
0-1
549 . Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted (vs.) James Brown - Papa's Got a Brand New Bag
0-1
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 10:21 uur
1-4
550 . Graham Central Station - Hair (vs.) James Brown - It's a New Day
0-1
550 . Graham Central Station - Hair (vs.) James Brown - It's a New Day
0-1
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 10:44 uur
1-3
Voor de underdog. Nummer van JB vind ik ook prima.
Wat betreft Dusty Springfield "sta ik aan de kant" van Angelo en Poeha. Ik vind haar overgewaardeerd.
Voor de underdog. Nummer van JB vind ik ook prima.
Wat betreft Dusty Springfield "sta ik aan de kant" van Angelo en Poeha. Ik vind haar overgewaardeerd.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 10:53 uur
551 . The Meters - You've Got to Change (You've got to Reform) (vs.) Average White Band - Pick up the Pieces
0-1 beide prima
0-1 beide prima
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 11:00 uur
1-1
Huh? De meningen van Poeha en ik lopen behoorlijk uiteen, zo had ik het idee.
Hij vindt dat ze geen interessant werk heeft uitgebracht, en ik juist wel, maar met de kanttekening dat Son of a Preacher Man met geruime afstand het beste nummer is dat ze heeft gemaakt. Verder vind ik haar ook absoluut niet overgewaardeerd hoor, het is een unieke zangeres in haar soort, maar ik moet erbij vertellen dat ik veel andere soulzangeressen prefereer boven Dusty. Ik denk dat je het dus enkel eens bent met Poeha. 
principal2000 schreef:
Huh? De meningen van Poeha en ik lopen behoorlijk uiteen, zo had ik het idee.
Hij vindt dat ze geen interessant werk heeft uitgebracht, en ik juist wel, maar met de kanttekening dat Son of a Preacher Man met geruime afstand het beste nummer is dat ze heeft gemaakt. Verder vind ik haar ook absoluut niet overgewaardeerd hoor, het is een unieke zangeres in haar soort, maar ik moet erbij vertellen dat ik veel andere soulzangeressen prefereer boven Dusty. Ik denk dat je het dus enkel eens bent met Poeha. 
* denotes required fields.