MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Logoquiz

zoeken in:
Ik loop al een tijdje rond met het idee om een logoquiz te maken (een soort variant op de hoezenquiz) en nu heb ik eindelijk maar eens wat in elkaar geknutseld. De bedoeling is heel simpel: Raad van welke bands of artiesten deze logo's zijn en stuur ze in pm naar mij.

(afbeelding)

Succes aan iedereen die mee wil doen!

DjFrankie (moderator)
Leuk Koen mooi gemaakt zeg !!

Hee goed initatief.....

Weet er zo al 11

Ik weet er volgens mij 19.

De eerste inzendingen zijn al binnen zie ik

Omdat ik nu eigenlijk geen tijd heb voor MuMe zal ik ze morgen allemaal netjes beantwoorden.

Zephyr
Nice !

Tot wanneer kunnen we inzenden ?

Ik heb er 13 denk ik

Ik 22, denk ik.

Zephyr schreef:
Tot wanneer kunnen we inzenden ?

Dat weet ik nog niet precies, maar jullie krijgen sowieso tot volgend weekend de tijd. De precieze deadline laat ik nog wel een keer weten.

De eerste 8 deelnemers hebben zich inmiddels gemeld, dus laat ik maar eens een eerste tussenstand plaatsen:

Papartis 38
deric raven 29
divart 25
bennerd 20
DjFrankie 19
Rockfan 13
Ceasar 12
uffing 11

Er wordt flink gescoord, vooral door Papartis en DjFrankie. Ze hoeven allebei nog maar één logo te raden! Aangezien ze allebei nog een logo moeten dat bestaat uit initialen, verwacht ik niet dat het lang gaat duren voor we een winnaar hebben.

Ook zijn er een paar nieuwe deelnemers: Zephyr begint rustig onderaan, thelion start onderin de middenmoot en Fathead doet al meteen mee om de podiumplaatsen.

Ondertussen zijn er al 11 deelnemers en dit is de nieuwe stand:

Papartis 39
DjFrankie 39
deric raven 31
Fathead 28
divart 25
bennerd 22
thelion 15
Rockfan 13
Ceasar 12
uffing 11
Zephyr 9

O, o, o, wat was het spannend gisteravond. Om 21:19 uur kreeg ik een pm en om 22:06 uur weer een. Allebei met een 40e geraden logo. Helaas voor Papartis was DjFrankie net wat eerder, maar dat neemt niet weg dat ze allebei winnaar zijn van deze quiz!
Rhythm & Poetry doet inmiddels ook mee (en doet het niet onverdienstelijk). Uffing en deric raven sprokkelen nog wat punten, de een wat meer dan de ander. Dit levert de volgende tussenstand op:

DjFrankie 40
Papartis 40
deric raven 32
Rhythm & Poetry 32
Fathead 28
divart 25
uffing 23
bennerd 22
thelion 15
Rockfan 13
Ceasar 12
Zephyr 9

Het is dringen achter de top-2. Zijn er nog mensen die zich bij de twee winnaars weten te voegen?

DjFrankie (moderator)
Dit is een erg leuke kwis, alleen kun je deze kwis niet te lang volhouden omdat de logo's dan op zijn, op allereli grindcore logo's zit natuurlijk niemand te wachten.

Nummer 7 vond ik het moeilijkste.

sdr
Mooie quiz

DjFrankie schreef:
op allereli grindcore logo's zit natuurlijk niemand te wachten.

Ik ben het wel eens met je stelling. Maar tot de meest voor de hand liggende logo's 'opgebruikt' zijn, kan dit gerust doorgaan.

Ik moet de volgende hoezen nog: 6, 26, 27 en 28.

Dus als iemand mij de juiste antwoorden wil toesturen: alvast bedankt, de bonbons zijn reedsch onderweg.

DjFrankie (moderator)
Alle 4 harde rock (metal) bands 6 en 28 kun je al afleiden uit het logo

Ik vond naast 7 ook 13 moeilijk. Had nog nooit van die gasten gehoord.

DjFrankie (moderator)
Papartis schreef:
Ik vond naast 7 ook 13 moeilijk. Had nog nooit van die gasten gehoord.

Check mijn albums Ger

DjFrankie schreef:
Alle 4 harde rock (metal) bands 6 en 28 kun je al afleiden uit het logo

28 heb ik nu ook, ik las het als LA.

Edit. Ik heb ze nu allemaal.

Rob heeft inderdaad alle logo's geraden: Gefeliciteerd!
Sdr doet ook mee en kopt meteen 24 logo's binnen.

Aangezien ik morgen een hele dag op de universiteit zit ( ) kan ik geen pm's beantwoorden. Woensdag horen jullie weer van me!

DjFrankie (moderator)
Feli Rob, goed gedaan !!

Ik heb stiekem toch nog wat tijd kunnen vinden
Op de laatste plaats en in de subtop worden nog wat puntjes gescoord. Het gaat niet snel, maar deric raven en Fathead lijken gestaag op weg naar de volle 40 punten. Daarnaast doet ook sdr mee met meteen een 60%-score.
Hier is de nieuwe tussenstand:

DjFrankie 40
Papartis 40
Rhythm & Poetry 40
deric raven 33
Fathead 31
divart 25
sdr 24
uffing 23
bennerd 22
thelion 15
Rockfan 13
Ceasar 12
Zephyr 10

Dertien deelnemers al en allemaal in de dubbele punten: Knap!

De deadline is komende zondag. Ergens in de middag zal ik de eindstand opmaken en de goede antwoorden plaatsen. Er kan dus nog ingezonden worden!

De afgelopen dagen is er niet veel veranderd in de tussenstand. Alleen uffing (1) en Fathead (4) hebben er wat puntjes bij gekregen.

Wie gaat er nog voor vuurwerk zorgen voor de ontknoping? Een nieuwe deelnemer misschien?

Edit: Benno doet mee! Met 27 punten komt hij terecht in de subtop.

Benno heeft zich nog even flink ingespannen en heeft bijna alle logo's gevonden! Samen met Fathead is hij deric raven voorbijgestreefd. Zouden deze drie heren het podium nog halen?

Hier is de laatste tussenstand:

DjFrankie 40
Papartis 40
Rhythm & Poetry 40
Benno 39
Fathead 35
deric raven 33
divart 25
sdr 24
uffing 24
bennerd 22
thelion 15
Rockfan 14
Ceasar 12
Zephyr 10

Welk logo heeft Benno dan nog niet geraden?

Benno
Ik heb hem nu wel, logo 20. Had nog nooit van de artiest in kwestie gehoord maar ik kreeg een erg vriendelijke tip van Stoepkrijt

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.